LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen abonnement

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hvg
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2005 19:46

Opzeggen abonnement

Ongelezen bericht door hvg »

Ik heb een internet abonnement bij Internet services Europe.

Nou heb ik deze maanden geleden opgezecht. En nu ontvang ik een factuur of ik even € 60 wil overmaken naar die balle tent. Na kontakt met deze toko is mij verteld dat opzeggingen alleen per aangetekende post in behandelin genomen worden.

Ik vroeg me af er meer mensen zijn die dit bij de hand heben gehad. En wat je rechten zijn.

Ik vind het namenlijk wat vreemd dat je wel d.m.v. een klik lid kan worden maar dat je de meest onmogenlijke toeren moet doen om er weer van af te komen.

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: Opzeggen abonnement

Ongelezen bericht door Tosbaga »

het is algemeen bekend dat je een contract schriftelijk moet opzeggen, en het staat ook in de algemene voorwaarden, die u niet gelezen heeft..

hvg
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2005 19:46

Re: Opzeggen abonnement

Ongelezen bericht door hvg »

Dat ik dit schriftelijk moet opzeggen begrijp ik, maar wil nog niet zeggen per aangetekende post. En als dit wel zo is kan je op zen minst een reactie verwachten dat dit niet de geldige procedure is.

scooter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2005 11:42

Re: Opzeggen abonnement

Ongelezen bericht door scooter »

Ik kan het nog mooier vertellen.
Ik belde vanochtend naar VERSATEL op om mijn kontrakt op te zeggen,vertelden ze dat je een aangetekende brief moet sturen naar hun postbus in Amsterdam.

Toen ik uit heb gelegd dat er geen pen uit die postbus kwam om mijn brief te tekenen,en dat dit zo niet kon ,mocht ik de brief zonder aantekenen verzenden.

Maar dat is het hem juist,dan heb je ook geen bewijs dat ze hem hebben ontvangen,en dat is nu juist de reden waarom ik ook mijn kontrakt wil opzeggen,omdat ik door VERSATEL ook onder valse voorwensels een kontrakt kreeg aangeboden.voor ADSL en VOETBAL,met telefoon,wat ze niet eens kunnen leveren.

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: Opzeggen abonnement

Ongelezen bericht door bokkie »

Wat altijd goed werkt, is de brief in drievoud (in drie verschillende enveloppen) versturen en dat ook melden in de brieven. Knappe jongen die dan nog durft te ontkennen dat de brief is aangekomen.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Opzeggen abonnement

Ongelezen bericht door topery »

Ik heb me door een jurist wel eens laten vertellen dat een e-mail ook rechtsgeldig is.
Verstuur de e-mail met als bijlage een ondertekende brief met leesbevestiging.

Is er hier een andere jurist aanwezig die dit kan bevestigen/ontkennen?

Goose
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 jun 2005 13:00

Re: Opzeggen abonnement

Ongelezen bericht door Goose »

Je kunt weldegelijk een aangetekende brief naar een postbus sturen. TPG weet immers wie de huurder van de bus is en bezorgt de brief gewoon op het vestigingsadres.

Bovendien is het bij grote bedrijven vaak zo dat "postbuspost" s'ochtends in postzakken aan kantoor wordt afgegeven door TPG. Dat proppen ze echt niet allemaal in een postvakje bij het dichtstbijzijnde winkelcentrum.

scooter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 aug 2005 11:42

Re: Opzeggen abonnement

Ongelezen bericht door scooter »

en wie tekend er dan voor ontvangst ter controle van deze opgestuurde brief.

Gasssst

Re: Opzeggen abonnement

Ongelezen bericht door Gasssst »

en wie tekend er dan voor ontvangst ter controle van deze opgestuurde brief.
De receptionist of de directeur. Dat is het probleem van het bedrijf. Bij een rechtzaak achteraf is het de vraag of de brief verondersteld kan worden ontvangen te zijn. De handtekening waarmee de postbode het bedrijf verlaat draagt daar zorg voor. Hoe de brief verder intern door de onderneming langs de verschillende bureaus hobbelt is niet de zorg voor de afzender.

MikeWeird
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2005 12:16

Re: Opzeggen abonnement

Ongelezen bericht door MikeWeird »

Bij Demon kan je opzeggen per fax, maar de opzeg-fax is 'niet aangekomen' of iemand heeft de opzegging niet verwerkt want Demon schrijft: 'Uw originele opzegging kan ik helaas niet in ons systeem terugvinden, dus deze hebben wij niet of niet in goede orde ontvangen'.

Mijn fax heeft keurig een melding geprint dat de communicatie met succes is afgerond...

Dubieus...

bernadette
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:32

Re: Opzeggen abonnement

Ongelezen bericht door bernadette »

Geplaatst op 10 Aug 2005 12:25 door MikeWeird

Mijn fax heeft keurig een melding geprint dat de communicatie met succes is afgerond...
Dubieus...
Dan heb je toch genoeg bewijs ook bij een rechter lijkt me???

Gesloten