LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@golfje, volgens mij heb je deze post gemist.
Het enige wat jullie hoeven te doen is luisteren, meer niet.
Er wordt niets getekend, er worden geen verplichtingen aangegaan; althans niet totdat je begrijpt waar het om gaat.
Gepost op 2 augustus 09.12
Niks gratis, je moet meedoen in zijn mlm systeem.

golfje
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2005 08:57

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door golfje »

Hmmm, beetje vreemde insteek om een cursus te verzorgen...

Nu snap ik de ophef er over ook gelijk!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door student26 »

Gut gut, 't is niks verandert. Behalve dan dat ik het idee heb dat student's bootje lekgescheurd is.
Niet dus, ik had toch aangekondigd dat ik 3 weken op vakantie was? Het "bootje" doet het prima hoor! Leuke vakantie gehad ook, beetje jammer van het typisch Hollandse zomerweer maar verder prima gegaan. We zijn tot Sneek gekomen, dwars door Nederland dus, een aanrader! Je ziet Nederland eens van de andere kant!

Maar goed, weer on-topic. Heb net de hele thread gelezen, weer een geweldig schouwspel... Ik zie weinig meer dan een "goede" bedoeling die zeer waarschijnlijk niets zal uithalen. En dat zeg ik om diverse redenen. De eerste is dat MLM domweg te klein is om ook maar enige rol van betekenis te kunnen spelen. Zo is het al 60 jaar en zo zal het ook blijven. Het tweede is dat de huidige economische situatie een natuurlijke is: na een hoogconjunctuur volgt een laagconjunctuur. Zo gaat het al eeuwen en zo zal ook dat altijd zo blijven. Kleine initatieven zoals deze zullen daar niets aan veranderen. Daarmee zeg ik overigens niet dat ik vind dat de overheid goed bezig is! Wat dat betreft ben ik meer een voorstander van een anti-cyclisch beleid, maar dat terzijde. Verder vallen me een paar zaken op: waarom wordt er zelfs voor deze "cursus" zo geheimzinnig gedaan? Wat ik de werkelijke reden voor onze geest uit de fles om hier iets mee te doen? Hij beweert zelf dat het onbaatzuchtigheid is, maar ook ik vind het vreemd dat ACN er ineens aan de haren bijgesleept wordt... En sterker nog, waar komt ineens zijn "upliner" vandaan? Kennelijk zit hij dus in een MLM systeem en ik vraag mij af welke...

MaxvdV
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2005 12:05

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door MaxvdV »

Beste allemaal,

De afgelopen twee weken heb ik veel gelezen op dit forum over MLM, Pyramidespelen, oplichtingspraktijken en Large Group Awareness Trainingen zoals Landmark. Ik heb alle voor- en tegens eens goed met elkaar vergeleken.

Ik ga niet overal op in. Ik wil alleen even 4 dingen kwijt:

1. MLM is niet hetzelfde als Netwerkmarketing. Sterker: MLM valt in het niet bij Netwerkmarketing. Sommige personen op dit forum zeggen dat dit twee identieke soorten van concept zijn, niet dus.
2. Er wordt wel eens gesuggereerd door pro-MLMers dat ze geen reclame willen maken, doe het dan ook niet.
3. Informatie over MLM geven ze bijna altijd alleen op informatie bijeenkomsten, om een positief groepsgevoel te kweken. Met meerdere mensen overtuig je namelijk sneller meer mensen. Een op een werkt het vaak niet. Tevens weet ik van mijn eigen ervaring op de cursus van CSA dat zoiets alleen werkt door niet alle ins and outs te kennen. Als je van te voren weet wat ze gaan doen, ga je je er op instellen en zal het geen effect hebben op je (slim bedacht, ze zijn niet gek...).
4. Ik ken een tweetal MLM-ers die mij ooit benaderd hebben voor ACN en Hamburger-Mannheim. Waarom hadden zij een vaste baan voor een paar uur per week nodig, ofwel een zwart-op-wit contract. Verzekering? Belasting?

Zelf heb ik verleden jaar een tweetal cursussen gevolgd in self awareness (Large Group Awareness Training) van CSA. De inhoud van deze cursus heb ik als zeer positief ervaren. Ofwel, ik heb er voor mezelf een hoop positieve kenmerken uitgehaald die ik ben gaan toepassen in mijn leven. Edoch, heb ik mijn twijfels over de handelswijze van het bedrijf CSA en eveneens de manier van nieuwe cursisten werven. Ik wil hier best open over zijn, maar besteed mijn tijd liever aan andere zaken dan continu op zulke fora te hangen. Voor discussies over deze trainingen kun je kijken op www.stelling.nl.

Tenslotte wil ik opmerken dat ik het helemaal eens ben met Student26 en Maarschalk en enkele anderen waar ik de naam van kwijt ben, excuus hiervoor. In plaats van in de verdediging te gaan en "gelijk willen hebben" komen zij tenminste met goed onderbouwde argumenten.
Misschien dat jullie je willen aansluiten in mijn "New Boys"-netwerk (er zal toch een opvolger moeten komen voor het "Old Boys Netwerk").

Met vrolijke groet,

Max v.d. Veer

PS. Ik heb in de vele topics veel, maar dan ook heel veel grammatica- en spellingsfouten gezien. Wellicht een idee voor iemand om eigen ondernemer te worden, met als produkt "Cursus Nederlandse Taal"?

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

MAx van der veer ga je toch lekker bezig houden met je awareness

MaxvdV
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2005 12:05

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door MaxvdV »

Op je ziel getrapt jongeman/jongedame?

Diederik Hoog
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 aug 2005 00:29

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Diederik Hoog »

Het Multi Level Marketing verhaal lijkt mij gewoon een dekmatel voor een Pyrmidespel.
Wie trapt daar nog in???

Dan ben je toch niet echt slim bezig!!!!

Gesloten