LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijn Metacam

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
ellen wijnland
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2005 10:45

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door ellen wijnland »

Ik ben pas vandaag bij het forum gekomen, vandaar de late reactie op Metacam.
Ik heb ook een grote hond op de Metacam staan. Een Beauceron van 50 kg. Op advies van mijn veearts (ik heb ook paarden) gebruik ik u Metacam paard. Dat kost €53,50 voor 100 ml. Omdat de hoeveelheid werkzame bestanddelen veel hoger zijn, kun je minder toedienen. Je doet er dus veel langer mee. Belangrijk is dat je zorgvuldig uitrekent hoeveel Metacam paard je nodig hebt voor je hond. Zorg er voor dat hij geen onnodig hoge dosering krijgt.
Op deze manier wordt het al een stuk betaalbaarder.
Je kunt Matacam paard halen bij een veearts die paarden behandeld.
Gewone dierenartsen voor kleine huisdieren mogen het vaak niet verkopen omdat ze niet geregisteerd staan als paardenbehandelaars.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

vriendelijke groet Ellen

tuuttuut
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2005 12:37

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door tuuttuut »

Als jullie willen weten wat Sasha's blend heeft betekent voor een hoop mensen kijk eens op www.bulldogforum.nl daar kun je een hoop praktijk verhalen lezen en je kan er volop vragen stellen, ook al heb je geen Bulldog.

R@
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2005 20:23

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door R@ »

Dit lijkt me een veel beter alternatief en gezonder!!!

http://www.amiqure.com/index.asp?LNG=N

m_wep
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2005 19:09

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door m_wep »

metacam is niet alleen een pijnstiller maar ook een ontsteking remmer je hoeft het niet door te gebruiken kunt het ook wat afbouwen
moderin is een cortico (hormoon)
rimadyl heeft de zelfde werking als metacam maar dan in tablet vorm
fortiflex is ook een tablet maar de prijzen verschillen niet veel

klaver4dieren
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2005 12:39

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door klaver4dieren »

Graag verwijs ik naar de discussie over atrose en deze producten op
www.dierennieuws.nl

glucosamine en chondroitine bij stijve gewrichten?
http://www.dierennieuws.nl/cgi-bin/yabb ... 1101421305

http://www.dierennieuws.nl/cgi-bin/yabb ... 1099240047

Peter

klaver4dieren
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2005 12:39

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door klaver4dieren »

Kreeg deze link doorgestuurd van een "ervaringsdeskundige"

Wij hebben een heel nare ervaring met metacam, onze airedale van 15 maanden hebben wij moeten laten inslapen na het toedienen van metacam gevolg hiervan nieren volledig stuk. Ga eens een kijkje nemen op

http://rimadyldeath.com/METACAM-TRUTH.htm

Peter Klaver, dierenarts

spikey
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:55

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door spikey »

mijn hond staat nu al 4 jaar op metacam,vanwege spondylose, iedere dag een dosering van 35 kilo.. Ik heb het een tijdje om de dag gegeven, maar op een gegeven moment werkte dat niet meer. Ik ben er erg over te spreken. Ook hebben wij fortiflex 525 gebruikt dagelijks bij de metacam een dure zaak, maar of het echt geholpen heeft weten wij niet. Ik ben in ieder geval erg tevreden.

Maar mijn vraag is bij grotere dieren zoals bijv paarden is het schadelijk om jonge dieren die nog volledig bij de moeder zogen op metacam te zetten als ze vreselijk kreupel lopen door waarschijnlijk letsel?

klaver4dieren
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2005 12:39

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door klaver4dieren »

Als dierenarts zou ik voorzichtig zijn met langere tijd Metacam aan paarden en veulens te geven. Overleg het met je dierenarts, want met de meeste pijnstillers moet je echt voorzichtig zijn. De NSAID (metacam en rimadyl) remmen ook de aanmaak van kraakbeen en dat is belangrijk voor de groei bij jonge dieren. Prodcuten als Primeval en Sasha's Blend (nog niet voor paarden op de markt, maar kan wel worden gegeven) hebben deze bijwerkingen niet, maar zijn minder sterke pijnstillers, maar hebben geen bijwerkingen!

Veel succes,

Peter Klaver, dierenarts
www.klaver4dieren.nl

Woef
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2006 19:39

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Woef »

Alternatieve geneeswijzen, accupunctuur, fysiotherapie, etc zijn zeker bij dieren enorme hulpen!

beantsje
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2006 13:23

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door beantsje »

Mijn paard moet een week aan de metacam; ze is behandeld door een fysio die haar bekken weer heeft rechtgezet en om te zorgen dat ze door de pijn niet meteen alles weer vastzet moet ze een week pijnstilling.
Dus ik naar de dierenarts voor metacam. Dat was slikken; twee flesjes kosten samen 110 euro.
Daarom stelde de dierenarts voor om aspirinepoeder te geven. Is verwant aan metacam. Kosten: 15 euro...
En dat enorme verschil alleen omdat metacam officieel geregistreerd is en aspirine niet. Nou, de keuze is snel gemaakt!

klaver4dieren
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2005 12:39

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door klaver4dieren »

Ik wil Peter Klaver bedanken dat wij een potje Sascha Blend proefverpakking hebben gewonnen via de nieuwsbrief van Dierennieuws.nl

Wij zijn met het volle vertrouwen begonnen om onze Golden Faiza van bijna 10 jaar van haar gewrichts klachten af te helpen.
Op onze vakantie op texel is het begonnen toen kwam zij kreupel naar ons terug gelopen na een tijdje rust te hebben gegeven liep ze weer goed.

Maar als we een lange wandeling hebben gemaakt in de bossen loopt ze weer wat mank. Het zit in haar voorpoten. We zijn er net een paar dagen mee bezig nog te vroeg om al te zeggen dat er verbetering is. Maar mijn gevoel zegt het al wel, ze is veel fitter en ze wil meer spelen. Ik houd jullie met het verdere verloop van de verbetering op de hoogte.

groetjes Henny

Coton
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2006 12:38

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Coton »

Als een hond bij mij langere tijd op pijnstillers moet krijgen ze Cetyl-M.
Is er ook voor mensen en paarden. Als iemand info wil, mail dan privé op [email protected]

Of tik het in bij Google voor meer info. Ik ben heel tevreden over dit middel.

Esther28
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2006 23:45

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Esther28 »

Ik kwam hier per toeval terecht en wilde twee dingen kwijt.
Ten eerste, doe je huiswerk voordat je een dierenarts gaat afkraken.
Ten tweede, mijn hond heeft 2 maanden metacam gehad en kreeg allerlei kale plekken in zijn vacht. Na stoppen met metacam trok het geleidelijk weg. Let dus op met dit medicijn!
Groetjes,
Esther

jaike
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2006 14:28

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door jaike »

hallo. onze hond gebruikt nu al 2 jaar metacam. hij is inmiddels 16 jaar en doet het met de metacam uitstekend. ik blijf t gebruiken ook al is t inderdaad vrij duur. maar ja je wilt je hond toch niet kwijt en al helemaal geen pijn laten lijden. dus doen wij met iets minder en kan hij nog lekker van zijn oude dag genieten.

groetjes jaike

jacq1970
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2006 17:51

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn hond krijgt ook met periodes metacam voor dr artrose en ik ben er tevreden over, maar net als met medicatie voor mensen zal niet iedere hond er hetzelfde opreageren.
Ik geef als ze kreupel wordt de eerste keer een dubbele dosis en de 2e dag de dosis die ze mag, dit doe ik 3 dagen en dan ga ik langzaam aan verminderen en dan hou ik elke 3 dagen de zelfde dosis voordat ik verminder en het gaat goed tot nu toe.
Ik heb haar nu al een klein half jaar niet op de metacam maar de winter komt er weer aan dus ben bang dat het weer nodig zal zijn.
Ook geef ik supplementen van glucasomine en chondroine van het kruidvat elke dag door de voer en ik denk dat het aanslaat, omdat we al zolang zonder metacam doen.

haagse
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2006 13:32

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door haagse »

Hallo,

Ik zou idd wat voorzichtig zijn met Metacam voor langere tijd. Liefst dosering zo laag mogelijk. Wat goed werkt zijn de voedingssupplementen Glucosamine-complex van de Groene Os in combi met Omega 3 (bv Trias van de Groene Os). Vraag je dierenarts !

Een dierenarts

Caitlin
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:42

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door Caitlin »

Ook ik geef mijn hond na een jaar Metacam gebruikt te hebben de glucosamine/chondroitine tabletten van het kruidvat en dit gaat al een jaar goed.
Dus voor mijn hond geen Metacam meer als het zo ook goed gaat.

ikje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:37

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door ikje »

Mijn herder heeft sponduloise en ik geeft haar sinds een maand of 2 glucosamine van het kruitvat (90 pillen voor 9.95) 2 x per dag 1 tabl.
Ik had eerst arthroluxyl van de d.arts.
Nu ze glucosamine krijgt gaat het veel beter met haar, ze is overdag weer aan het spelen, ze rend weer en ze is een stuk vrolijker.
Na een dag van 2 a 3 uur wandelen is ze s´avonds een beetje stijf, maar de volgende dag is alles weer soepel..
(en leuk is, ik slik ze zelf ook voor mijn artrose en ik merk het verschil ook. Ik kon ook niet erg lang lopen, en nu gaat het steeds beter)
Zo zie je maar, het hoeft niet altijd via een dierenarts.
Maar zorg er wel voor dat je eerst een goede diagnose van de DA hebt,
voor je zelf ga dokteren. :wink:

marin
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:13

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door marin »

Al langere tijd staat mijn hond op de Glucosamine speciaal en Trias Omega van het Groene os en dat gaat echt perfect! Na langere tijd gebruik van Metacam ben ik op advies van degene bij wie ik dit koop overgestapt en tot op de dag van vandaag geen spijt.
heb het ook aangeraden aan een collega van mij die een hond had met problemen met de kniebanden en ook die hond is er op vooruit gegaan.
Het adres waar ik al deze produkten koop is http://www.doggystore.nl
Super service, goed advies en ze hebben heel veel homeopatische en holistische produkten.

Marin

frisbeecrazy
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2006 21:16

Re: Medicijn Metacam

Ongelezen bericht door frisbeecrazy »

Hoi allemaal,

Alweer een "ervaringsdeskundige" opmerking. :wink: Mijn eigen hond van 10 krijgt al een jaar glucobest poeder over haar voer en dat werkt prima. Zij is er actiever van geworden. Het is net of ze het idee heeft dat ze weer meer kan ofzo.
Wat betreft Dort: Wij gaan al jaren ieder jaar 2 keer naar haar toe voor een sportkeuring van onze frisbeehonden. De andere twee honden worden ook altijd even nagekeken en eventueel behandeld. De eerste keer dat wij gingen (ongeveer 5 jaar geleden) bleek onze hond van toen 8 een bocht in haar ruggegraat te hebben. Die is door Dorit rechtgezet en daarna is ze gaan huppelen als een pup. Zij gaat ook ieder jaar nog mee. Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met Dorit en ik zou iedereen die sport met zijn honden, welke sport dan ook, aanraden om regelmatig langs een manueel therapeut te gaan, je weet nooit wat er is en wat je kunt voorkomen.

Groetjes,

Frisbeecrazy

Gesloten