LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keuken renoveren

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door superrobbie »

ik weet zeker dat renoveren goedkoper zal zijn als een nieuwe keuken de stelling dat het op maat maken e.d. duur zal zijn is flauwekul het bedrijf waar ik het over heb maakt alles zelf dus ook de kasten dus als je nu alleen de deurtjes en eventueel kroon en lichtlijsten en plinten daar zou kopen betaal je de kasten niet!!
dus dat is al prijsverschil 1!!
geen kasten betekent ook minder werk dus hier is prijsverschil 2!!
en daarbij genomen dat het zich handelt om een kleine zelfstandige die over het algemeen vrijwel altijd goedkoper is als een fabriekskeukenleverancier omdat er geen tussenhandel is durf ik wel te zeggen dat dit prijsverschil nummer 3 is!!

let wel ik praat over 1 bedrijfje bij anderen kan het weer anders zijn
maar bij mij scheelde het een hoop geld!!

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door gast286 »

Volgens mij heeft er iemand niet echt op zitten letten bij de les economie!!

Volume drukt de prijs
Maatwerk drijft de prijs op.
Machines zijn goedkoper dan handenarbeid (in West-Europa)

Pfffff

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 03 sep 2007 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

superrobbie
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:08

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door superrobbie »

jawel wel goed opgelet hoor!
alleen in de praktijk heb ik het anders ervaren!
ik spreek hier over een ervaring die ik heb bij een bepaalde zaak.
dat het op andere plaatsen niet zo is kan ik niks aan doen!

maar goed iedereen heeft zo zijn eigen mening en we laten boekhour maar wat gaan shoppen en dan horen we vanzelf wel wat het gunstigste is om te doen! :wink:

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door boekhour »

Superrobbie en anderen bedankt. Frustraten zitten hier ook te posten, met antwoorden die er niet toe doen.

Inderdaad ga ik dit uitzoeken en ik kom zeker met mijn bevindingen terug. Misschien dat dit meer mensen er dan toe brengt om hun oude keuken een tweede leven te gunnen. Niet leuk voor de verkopers van nieuwe keukens, wel leuk voor de consumenten.....

Pfffff

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 03 sep 2007 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

peggy-sue
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2005 11:06

Re: keuken renoveren

Ongelezen bericht door peggy-sue »

Jammer dat er zo vaak van die onvolwassen reacties op dit forum staan. Ik vind het wel een interessante vraag, en zeker de moeite waard om er eens wat onderzoek naar te doen. Ik was nooit erg goed bij economie, dat geef ik toe, maar uit de praktijk durf ik te zeggen dat het volume/maatwerk verhaal niet altijd op gaat. Onze keuken wordt dus maatwerk, en een stuk goedkoper dan de reguliere keukenverkopers het aangeboden hebben. Dure mannen/vrouwen in dure pakken dienen ook betaald te worden...En wat denk je van grote showrooms waar tig verschillende keukens opgesteld staan, gevestigd op dure A locaties, alsof dat allemaal niets kost.
Persoonlijk denk ik dat je veel goedkoper uit zult zijn.
Succes er mee!

Gesloten