LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet betalen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
weet het niet
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:59

niet betalen

Ongelezen bericht door weet het niet »

wie heeft er ervaring mee,als je niet meer de maandelijkse termijn betaalt aan dexia.(dit is dan op verzoek/advies van leaseproces)[/b]

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo weet het niet,

Wil je meer weten over jouw situatie en o.a. de eventuele gevolgen van niet betalen?
Stuur een e-mail naar [email protected] en je krijgt z.s.m. antwoord op je vragen.
Op de website www.platformaandelenlease.nl onder Veelgestelde vragen kun je ook veel informatie halen o.a. over het stopzetten van betalen en de consequenties hiervan.

Groeten,
Piet

weet het niet
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:59

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door weet het niet »

bedank voor reaktie Piet.ik heb veel info kunnen vinden op de link

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door cornelis »

Hallo,weet het niet.

Ik betaal al meer dan twee jaar niet,en het bevalt goed,heb een advokaat genomen en slaap weer lekker.

Wel zal dexia je gaan intimideren maar vraag dan raad hier op het forum,en aan Piet.
Elke cent die je nog aan dexia betaal is er één te veel,dexia heeft wetten overtreden en beschikte niet over de juiste vergunningen,laat je niet bang maken door dexia we hebben het recht aan onze zijde,en als de rechters recht durven spreken zullen we zeker winnen.

Groetjes

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door Snoop »

Beste weet het niet.
Ik heb Dexia in november 2004 een aangetekende brief gestuurd met ontvangst bevestiging, nooit iets op gehoort.
Ik ben in januari 2005 gestopt met betalen want ik vind, in alle redelijkheid, dat je op een aangetekende brief toch op zijn minst een keer antwoord krijgt.
Ik heb geen jaar verklaring ontvangen en verder nooit iets meer van Dexia vernomen.
Ik verdom het om inlichtingen in te winnen via een 0900 nummer want door de ontwikkelingen op de markt bellen de meeste mensen alleen nog mobiel en raakt vaste telefonie uit de gratie en ik vind dat deze toestand me meer dan genoeg heeft geraakt.
Ik heb mij opgegeven bij Piet enz. maar nergens licht de oplossing.
Zeker niet bij de op dit forum aangeprezen, veel te dure advocaten en adviezen.
Ik ben hier een half jaar geleden een keertje op gekomen op advies van mijn vrouw maar had er na het kritiek van,ik blijf een beetje dom, direct alweer spijt van.
Er waren toen een aantal mensen die het goed meenden maar daar zijn er weing van over.
Laat je betalingen gewoon op een aparte rekening zetten zodat je ze altijd bij de hand hebt als het nodig moest zijn .
Als ik bij de aangesloten advocaten informeer en ik geef aan dat ik van een prodeo advocaat, helaas, gebruik kan maken wensen zij me veel sucses bij mijn verdere poging.
Op dit forum zie je vrijwel alleen maar aliassen en mensen die reageren omdat ze anders tussen de geraniums zitten.
Mensen die vandaag een mening hebben zijn die morgen weer kwijt.
en ik las van de week een alles omvattende, wie van jullie heeft al gewonnen?
Zoek het antwoord maar.

Groeten Ron

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door woest »

Beste Snoop,

Je weet natuurlijk van de mogelijkheid om je aan te sluiten bij een groep om dexia te dagvaarden (misschien wist je dit nog niet). Dat scheelt aanzienlijk in de kosten en deze advocaten zijn behoorlijk thuis in de materie.

Als je hierin geïnteresseerd bent, kun je Ton van Aert mailen:

[email protected]; die kan je helpen.

Groeten & succes,
Loes

er zijn meerdere mogelijkheden: als je met de zoekfunctie bovenin de balk je trefwoord intypt, kun je veel van de topics nalezen over hetgeen je wilt weten.
Laatst gewijzigd door woest op 07 aug 2005 03:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door Snoop »

Beste Loes.
Heb Ik uiteraard ook gedaan.
Heb ook keurig bericht terug gehad.
Verder kan ik je alleen terug verwijzen naar mijn vorige bericht.
Door omstandigheden komen sommige mensen nu eenmaal onder het minimum en dan ? Ben je er gewoon aan.
En neem echt maar van mij aan dat hulp om geld draait, en als je dat niet kunt bieden is er geen hulp.
Groeten Ron

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door woest »

Je hebt dus recht op toevoeging van een advocaat. Je hebt het over pro deo. Maar uit je posting maak ik op, dat dat niet lukt (omdat die advocaten je veel succes wensen met je verdere pogingen); begrijp ik dat goed?

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door woest »

Ron, misschien kunnen we, als je wilt, er morgen (d.w.z. later op de dag) op terugkomen,
slaap lekker en sterkte,
Loes
Laatst gewijzigd door woest op 07 aug 2005 02:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste Ron,

Indien je toevoeging (pro deo) boven de 350 euro aan eigen bijdrage ligt. Kun je zoals al vermeld bij Ton als ook bij Beursklacht terecht om een procedure aanhangig te maken.
Zit je onder de 350 euro eigen bijdragen dan is een individuele advocaat voordeliger.
Op deze website en diverse andere sites zijn dergelijke kantoren te vinden die wel jouw zaak aannemen.
Ook kun je overwegen om bij leaseproces (no cure no pay) je belangen te laten behartigen.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door Snoop »

Lijkt me een goed idee.
Misschien kan jij me iets aangeven.
Groeten Ron

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door Snoop »

bericht was bedoeld voor loes
groeten Ron

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door woest »

Ik heb mij opgegeven bij Piet enz. maar nergens licht de oplossing.
Zeker niet bij de op dit forum aangeprezen, veel te dure advocaten en adviezen.
Goeiemorgen Ron,

Ik begrijp, dat je grootste probleem is: gebrek aan geld.. Daar kan ik je, hoe graag ik zou willen, niet mee helpen, helaas. Ik heb over oplossingen nagedacht, maar ik kan je niet anders raden dan hierboven al gebeurd is. Je hebt Piet al gesproken en Ton al gemaild en weet van de andere mogelijkheden tot procederen. Alles wat wij moeten doen om dexia het hoofd te bieden 'kost (te) veel', aan inspanning, tijd, geld, levensvreugde, gezonde perspectieven, ZO VEEL. Het is om moedeloos van te worden, maar geef de moed niet op. Probeer een keuze te maken, die je zelf het beste vertrouwt. Ik ken je contract(en) niet en dus de bedragen niet waar het om gaat. Zoals je weet, wordt er over het algemeen gevonden, dat gedupeerden, die geen Eegaleaser zijn, met een kleine 'restschuld' schikking serieus moeten overwegen. Omdat ik vind, dat die schikking niet deugt, kan ìk daar geen voorstander van zijn, maar er zijn talloze mensen die hiervoor kiezen en er wel tevreden mee zijn. Anders zit er niets anders op, dan te dagvaarden. Ik kan je alleen zeggen, dat het beter is ZELF dexia te dagvaarden, dan af te wachten totdat zij tegen jou procederen. Groepsprocedure lijkt vooralsnog de minst dure oplossing.

Ik voel met je mee, maar daar koop je letterlijk niet veel voor, natuurlijk; ik hoop, dat je steun krijgt en dat je het redt,

heel veel sterkte met alles,

groeten,
Loes

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door woest »

P.S. Ron: 'wie van jullie heeft al gewonnen?' vraag je; nieuwe uitspraken zijn te volgen op www.rechtspraak.nl en gepubliceerde uitspraken zijn te lezen op de website van PAL. Er zijn vele zaken gewonnen door gedupeerden. Ik hoop, dat je daar moed uit put.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door JH »

woest, een heel objectief antwoord en reactie van jou, chapeau :wink:
Alleen moet je bij het zelf dagvaarden wel vermelden, dat snoop contact moet zoeken met een goede advocaat.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door woest »

Dat lijkt me duidelijk.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Alleen moet je bij het zelf dagvaarden wel vermelden, dat snoop contact moet zoeken met een goede advocaat.
JH

De reactie van Woest was zeer objectief en to the point.
Om daar dan weer zo'n zin onder te plaatsen, laat zien dat je het erg moeilijk kunt verkroppen dat iemand met een echt heel goed advies komt, dat ik bij jou maar niet kan ontwaren, hoe ik ook m'n best doe.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door JH »

Om daar dan weer zo'n zin onder te plaatsen, laat zien dat je het erg moeilijk kunt verkroppen dat iemand met een echt heel goed advies komt,
Mijn reactie naar Woest toe was welgemeend en zeker niet moeilijk te verkroppen. Ik ben blij dat iemand als Woest nog bereid is om een objectief advies te geven.
Misschien onthoud ik mij nu wel van die adviezen, Ad. Er zijn immers zovelen hier op dit forum die echt de wijsheid in pacht hebben. :wink:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Er zijn immers zovelen hier op dit forum die echt de wijsheid in pacht hebben
Da ben Ikke zeer zeker niet hoor, ben nooit verder gekomen da L.O. :oops:

Jan_Jan
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 mar 2004 03:54

Re: niet betalen

Ongelezen bericht door Jan_Jan »

Misschien onthoud ik mij nu wel van die adviezen
Heb jij ooit deze dan wel eens gegeven jh??

Gesloten