Zoals de titel al zegt vraag ik me op dit moment af wat ik van Energie-Direct moet denken. Ik zal het verhaal trachten te vertellen.
Mijn schoonvader werd in november 2004 telefonisch benaderd door Energie-Direct over goedkopere energie.
Hij dacht dat hij alleen maar informatie thuisgestuurd zou krijgen en is nog van de generatie die denkt dat je voor een contract een handtekening op papier moet zetten. Maar na een paar dagen kreeg hij een brief via de postbode met een door hem nieuw gesloten contract met Energie-Direct. Maar dat wilde hij helemaal niet en hij heeft dan ook direct contact met ze opgenomen om dit te herroepen.
Zowaar, dat werkte, hij kreeg zelfs een email waarin bevestigd werd dat zijn aanmelding ongedaan gemaakt werd en dat zijn gegevens uit hun administratie gewist waren.
Tot zover leek er dus weinig aan de hand.... Tot enige tijd later de NUON liet weten dat op zijn verzoek door Energie-Direct zijn contract met de NUON was opgezegd. Dat wilde hij dus niet en heeft direct contact opgenomen met de NUON en de situatie uitgelegd. Die heeft alles teruggedraaid en hij is dus nooit bij de NUON weggeweest. (en natuurlijk tegen 70cent/minuut naar Energie-Direct gebeld)
Toen werd er ineens eenmalig een termijn-bedrag van zijn bankrekening afgeschreven door Energie-Direct, dit heeft hij laten terugboeken. En wederom voor de zoveelste keer tegen 70 eurocent per minuut moeten bellen om het uit te leggen. Nee, nu zou alles goedkomen en was het geregeld volgens Energie-Direct.
Maanden gingen voorbij.... Tot in juni 2005 een brief van Intrum Justitia op de mat viel met een vordering van 57 euro. Waarvoor die 57 euro was is totaal niet duidelijk. Een rekening had hij nooit gehad en het maandbedrag wat ooit foutief was afgeboekt was ook hoger. Wederom gebeld (weer 70 cent / minuut voor minutenlange bandjes dat iedereen bezig was) en wederom werd verzekerd dat alles nu geregeld was. Ook met het incassobureau Intrum Justitia werd contact opgenomen en alles uitgelegd, het zou goed komen.
Maar de brieven van Intrum Justitia stopten helemaal niet, ze komen in steeds sneller tempo binnen en het bedrag is inmiddels opgelopen tot meer dan 100 euro (status begin augustus). En steeds als er gebeld wordt zegt Energie-Direct dat nu echt alles geregeld is en dat hij er niets meer van zal horen. (maar kost wel vele malen 70 cent)
Affijn, volgens de laatste brief van begin augustus zal de energieleveratie door Energie-Direct op zeer korte termijn worden afgesloten, en er zullen gerechtelijke stappen volgen met zeer hoge kosten. Wel vreemd want zij leveren hem helemaal geen energie en hebben dat nooit gedaan ook. De NUON krijg netjes elke maand zijn energierekening betaald.
Wat zijn je rechten nu als consument..... Op mij komt dit allemaal ontzettend onbehoorlijk over. Iemand wordt er via de telefoon ingeluisd, doet zijn plicht om er volgens de regels weer vanaf te komen en blijft dan achtervolgd worden door allerlei ellende en moet heel veel kosten maken (voor hem) door telkens een duur nummer te bellen, wat nog niet opschiet ook. Nu maar een brief op hoge poten naar het incassobureau gestuurd met opnieuw uitleg en bewijsmatriaal dat er geen contract geweest kan zijn en maar weer afwachten....
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energie-Direct: slechte administratie of oplichting??
-
Re: Energie-Direct: slechte administratie of oplichting??
Zoek even op dit forum op de term SGC.
Je vindt dan meer info over deze Geschillencommissie.
Zonde om zoveel energie te steken in die criminele bende. Laat de geschillencommissie het werk doen. Dat heb ik en velen hier ook gedaan
www.geschillencommissie.nl , zie Energie en Water
Je vindt dan meer info over deze Geschillencommissie.
Zonde om zoveel energie te steken in die criminele bende. Laat de geschillencommissie het werk doen. Dat heb ik en velen hier ook gedaan
www.geschillencommissie.nl , zie Energie en Water