Hallo,
Wij hebben een babykamer besteld bij Burgerhout. Nu vertoont deze kamer mankementen. Er is een stukje uit de commode en een zijde van de hanglegkast vertoont spikkeltjes. Wij hebben deze klacht gemeld en nu willen ze de kamer omruilen. Echter zal dit 2 tot 8 weken duren. Helaas loop ik op het eind van mijn zwangerschap, dus echt tijd is er niet meer. De dozen hebben wij niet meer, maar ze verwachten dat wij zelf het kamertje komen ruilen.
Is dit redelijk? Heb burgerhout gebeld dat ik echt niet lang meer kan wachten en heb ze gevraagd of er geen andere oplossing was. Zoals bijvoorbeeld korting. Naar hun mening is omruilen echter de enige optie. Op zich vind ik dit geen probleem, maar wie zegt mij dat de nieuwe kamer dan geen gebreken vertoont?
Wie heeft er tips en/of adviezen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] babykamer burgerhout
Re: babykamer burgerhout
De klachten die je op noemt zijn zeker vervelend, maar niet van dusdanige aard dat je de meubels niet kunt gebruiken. Het is dan ook normaal dat als iets niet goed is aan je meubels dat de winkel eerst de mogelijkheid moet krijgen dit op te lossen. Ik snap het tijdprobleem , maar je had de meubels ook iets eerder kunnen bestellen en niet tot het laatst hoeven wachten, of zijn de meubels al te laat geleverd?
Dat je het zelf moet omruilen is helaas ook een regel als je de meubels zelf hebt opgehaald. Je kan wel vragen of ze uit service oogpunt alsnog het willen omruilen bij je, of dat je misschien de bezorgkosten kan delen.
Heb je de meubels laten bezorgen dan moeten ze het zowiezo bij je omruilen.
Over de angst dat de nieuwe meubels wederom niet goed zijn kun je altijd burgerhout alsnog weer bellen en eisen dat ze de nieuwe meubels controleren als ze binnen zijn zodat je niet weer voor niks rijdt. Dan controleren als je daar bent voordat je ze mee neemt . Mocht het dan weer niet goed zijn kan je alsnog of een korting eisen of gratis bezorging
sterkte ermee en succes met de bevalling uiteraard
Dat je het zelf moet omruilen is helaas ook een regel als je de meubels zelf hebt opgehaald. Je kan wel vragen of ze uit service oogpunt alsnog het willen omruilen bij je, of dat je misschien de bezorgkosten kan delen.
Heb je de meubels laten bezorgen dan moeten ze het zowiezo bij je omruilen.
Over de angst dat de nieuwe meubels wederom niet goed zijn kun je altijd burgerhout alsnog weer bellen en eisen dat ze de nieuwe meubels controleren als ze binnen zijn zodat je niet weer voor niks rijdt. Dan controleren als je daar bent voordat je ze mee neemt . Mocht het dan weer niet goed zijn kan je alsnog of een korting eisen of gratis bezorging
sterkte ermee en succes met de bevalling uiteraard
Re: babykamer burgerhout
Hoi,
Bedankt voor je reactie. De meubels eerder bestellen had een optie kunnen zijn, mits mijn zwangerschap normaal was verlopen. De levertijd op de meubels was 12 weken. We gaan morgen eerst eens bellen hoe nu verder en of ze de meubels dan toch kunnen bezorgen. Uiteraard wil ik hiervoor betalen, dat is het probleem ook niet. Maar dat neemt niet weg dat ik hier behoorlijk van baal.
Bedankt voor je reactie. De meubels eerder bestellen had een optie kunnen zijn, mits mijn zwangerschap normaal was verlopen. De levertijd op de meubels was 12 weken. We gaan morgen eerst eens bellen hoe nu verder en of ze de meubels dan toch kunnen bezorgen. Uiteraard wil ik hiervoor betalen, dat is het probleem ook niet. Maar dat neemt niet weg dat ik hier behoorlijk van baal.
Re: babykamer burgerhout
logisch dat je er van baalt, je wilt het liefst alles op tijd en zonder stress voor elkaar hebben
nogmaals sterkte
nogmaals sterkte
Re: babykamer burgerhout
ik heb ook een kamertje bij burgerhout gekocht en ik had precies hetzelfde probleem,ik heb het wel op tyd besteld maar er was al een lange levertyd toen het kamertje werd bezorgd heb ik het wel nagekeken en zag toen dat de commode beschadigd was en zei gelijk tegen de jongen neem hem maar weer mee want hij is niet goed,maar dat deed hij niet hoor hij mocht geen spullen mee terug nemen dan moest ik eerst kontakt opnemen met de zaak en dan zouden ze het wel weer ophalen,het bedje was niet in orde ik had twee keer de linkerkant gekregen dus zouden ze er een ruilen voor een rechterkant ik zou een nieuwe commode krijgen maar wat jij ook had daar ging weer een hoop tijd overheen en dat zou als alles wel goed ging net aan zijn maar je wilt alles op tijd klaar hebben.toen boden ze me aan om de commode uit de winkel om te ruilen want dat was dan wel gelijk beschikbaar dat was weer niet goed want nu had ik kleurverschil in de meubels.toen heb ik opgebeld en gezegd dat ik mijn kinderwagen gratis wilde hebben en anders zou ik alles terug brengen wat ik er had gekocht en dat was ongeveer voor 4500 guldenl,daar zijn ze mee akkoord gegaan,ik had natuurlijk wel een kamertje waar iets aan mankeerde maar het kleur verschil viel niet op omdat de meubels niet dicht bij elkaar stonden.maar ik weet natuurlijk niet hoe erg de beschadigingen zijn aan jouw meubels bij mij heeft nooit iemand het gezien want als het heel erg was geweest had ik het niet gehouden.
Re: babykamer burgerhout
Inmiddels vele telefoontjes verder, maar er is totaal niks opgelost. Wij hadden een andere box bij het kamertje uitgekozen, omdat wij de box die we erbij kregen niet mooi vonden, hierop kregen we dan ook korting.
De levertijd van de box zou 6 weken duren, inmiddels zijn we 13 weken verder en nog geen box. Nu kreeg ik te horen dat het tot half september kon gaan duren, dus nog 6 weken erbij. Ik heb met veel moeite en pijn mijn geld terug gekregen. Mocht nog een andere box uitzoeken (showroommodel), maar die was groter als de box die ik had uitgekozen en ik had al een boxkleed. Hierover viel ook absoluut niks te regelen. Eerst wilde ze het geld op mijn rekening terugstorten, maar als dat nou eens net zo lang duurt als die levertijden, pffff.
Het is een dure les geweest, maar ik koop daar nooit meer wat!
De levertijd van de box zou 6 weken duren, inmiddels zijn we 13 weken verder en nog geen box. Nu kreeg ik te horen dat het tot half september kon gaan duren, dus nog 6 weken erbij. Ik heb met veel moeite en pijn mijn geld terug gekregen. Mocht nog een andere box uitzoeken (showroommodel), maar die was groter als de box die ik had uitgekozen en ik had al een boxkleed. Hierover viel ook absoluut niks te regelen. Eerst wilde ze het geld op mijn rekening terugstorten, maar als dat nou eens net zo lang duurt als die levertijden, pffff.
Het is een dure les geweest, maar ik koop daar nooit meer wat!