LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB Reis- en Kredietbrief Plus

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Chico88
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:52

ANWB Reis- en Kredietbrief Plus

Ongelezen bericht door Chico88 »

Mijn vriendin en ik willen dit jaar met de auto binnen Europa op vakantie gaan. Nu kunnen wij een auto lenen :D, maar deze is helaas niet verzekerd tegen pech in het buitenland. Hiervoor zouden we de Reis- en Kredietbrief Plus van de ANWB willen "aanschaffen", zodat we ook eventueel vervangend vervoer krijgen mocht het fout gaan.
Hoe zit het met de dekking wanneer de eigenaar van de auto (ANWB-lid) zelf niet mee gaat op vakantie? Kunnen we dan toch deze brief op haar naam aanschaffen, en vervolgens zelf aanspraak maken, of dien ik eerst zelf lid te worden en dit vervolgens op eigen naam aan te schaffen?

Ik heb het bijbehorende PDF-document doorgelezen, maar kan het eigenlijk niet ontdekken :?. Alvast dank voor alle hulp!

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: ANWB Reis- en Kredietbrief Plus

Ongelezen bericht door geengast »

Beter en goedkoper is een aanvullende autoverzekering af te sluiten op uw reisverzekering.
De ANWB reis- en kredietbrief is immers in feite geen verzekering, maar een persoonlijke lening!

kaatje24
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2005 13:24

Re: ANWB Reis- en Kredietbrief Plus

Ongelezen bericht door kaatje24 »

Je moet inderdaad op eigen naam lid worden en een Reis en Kredietbrief afsluiten.
Tis persoonsgebonden dus vandaar.
En dat van de reactie van geengast, de Reis en Krediebrief biedt veel meer dan die "lening".

Chico88
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:52

Re: ANWB Reis- en Kredietbrief Plus

Ongelezen bericht door Chico88 »

Allereerst dank voor de reacties. Ik begrijp dat deze "brief" persoonsgebonden is, en dat de eigenaar van de auto deze af dient te sluiten (temeer ook omdat zij een lidmaatschap heeft bij de ANWB). Maar is het wel zo dat ik dan met de auto op vakantie kan en hier aanspraak op kan maken, aangezien de "brief" op naam van de eigenaar staat?

kaatje24
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2005 13:24

Re: ANWB Reis- en Kredietbrief Plus

Ongelezen bericht door kaatje24 »

nee want u bent niet de eigenaar, dus als u recht op hulpverlening wil moet u lid worden en de reis en kredietbrief afsluiten, omdat U die hulp wil.
De eigenaar van de auto is er niet eens bij dus mag u dus niet van haar reis en kredietbrief gebruik maken..

Chico88
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:52

Re: ANWB Reis- en Kredietbrief Plus

Ongelezen bericht door Chico88 »

beste kaatje24; ik begrijp heel goed wat u zegt, en het zou ook best eens kunnen zijn, maar kunt u dit misschien ook staven? Andere bronnen vertellen mij namelijk dat de reis en kredietbrief geldt voor een voertuig, en niet voor een persoon.
Ik heb zelf een doorlopende reisverzekering bij de Postbank, waar ik extra dekking voor autovakantie op kan afsluiten. Dit kost 18,50, maar hier zit geen vervangend vervoer bij mocht de auto het begeven. Dus mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar de ANWB.

Nu zag ik dat de ANWB ook de "Internationale Reis- en Kredietbrief Plus Starter" voor € 18,80 aanbiedt. Is dit wellicht een optie, en dien ik hiernaast een ANWB Startpakket of Startpakket Totaal bij af te sluiten om eerst lid te kunnen worden? Het lijkt me wel vreemd overigens dat ik, terwijl ik geen auto bezit, eerst lid moet worden om met iemand anders' auto op vakantie te kunnen, terwijl deze persoon reeds zelf lid is. :?

Iemand nog tips/opmerkingen? Correct me if I'm wrong!

Leonora
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jun 2005 15:23

Re: ANWB Reis- en Kredietbrief Plus

Ongelezen bericht door Leonora »

Je zou ook gewoon even bij de ANWB kunnen informeren, dan weet je het zeker.

mvg

Leonora

kaatje24
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2005 13:24

Re: ANWB Reis- en Kredietbrief Plus

Ongelezen bericht door kaatje24 »

Nou ik ben werkzaam bij de ANWB, dus volgens mij is dat toch redelijk betrouwbaar ik kom er dagelijk mee in contact.
Je kan een starpakket afsluiten als je niet ouder bent dan 24 jaar en dan is het een stuk goedkoper. en daarbij kun je dan de Reis en Kredietbrief nemen. En dan kost dat inderdaad 18,80.
En ja de ANWB kiest er voor om een persoonsgebonden lidmaatschap te leveren, en dan dus niet op auto.

alinda
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2005 14:31

Re: ANWB Reis- en Kredietbrief Plus

Ongelezen bericht door alinda »

heey
ik ga straks ook voor het eerst met mn vriend alleen op vakantie en ben de afgelopen dagen ook rondgekeken. ik ga ook met de auto van mijn moeder op vakantie. ( zij is overigs wel lid van de ANWB) maar wij hebben toch besloten om een autopluspakket bijde unive aftesluiten. dit twee redenen:

1. goedkoper nl 14.75 (zo uit mn hoofd)
2. je hoeft geel lid te worden van de ANWB 16.50 p.jaar

daarbij dekt de unive precies dezelfde dingen als de ANWB. (misschien zelfs wel meer) ook heb ik een reisverzekering afgesloten bij de unive. dit koste ons 25 euro en bij de ANWB zouden we dan toch zeker wel 70 euro kwijt zijn (en dan dus nog lid worden he)
wle is het zo dat bv sieraden bij de ANWB tot 300 euro gedekt wordt en bij de unive tot 226 (maarja ..ik neem geen sieraden mee te waarde van 300 euro dus het is mij wel prima zo)
succes verder nog!

belastingconsulent
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 aug 2005 10:17

Re: ANWB Reis- en Kredietbrief Plus

Ongelezen bericht door belastingconsulent »

Jouw verhaal is een typisch 'appels met peren vergelijken' verhaal.

Wat heeft een verzekering bij Univé te maken met pechhulp/abonnement bij ANWB.
Als je voordelig verzekert wilt zijn ga je bijvoorbeeld naar OHRA of de HEMA (jawel).
Pechhulp in het buitenland zit dan in de Casco-Dekking.
Pechhulp in het binnenland dus niet, wel hulp bij een ongeval.
Als je geen onvoorziene uitgaven wilt hebben, dien je dus nog steeds lid te worden van ANWB/Wegenwacht, Route Mobiel of EAC.
Alleen de wegenwacht heeft eigen auto's op de weg, Route Mobiel en EAC sturen een garage id buurt op jou af.
Kies je voor gemak; wordt lid van ANWB/Wegenwacht, kies je voor voordeel; ga dan naar Route Mobiel/EAC. Heb je een storingsvrije auto: neem het risico en wordt geen lid van een pechhulpdienst.
Als je een auto hebt die nog in de garantietermijn zit; bel de dealer bij pech. De dichtsbijzijnde dealer van dit merk komt jou dan helpen.

SUCCES

Gesloten