LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Maak je borst maar nat.....[/b]

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
neel

[b]Maak je borst maar nat.....[/b]

Ongelezen bericht door neel »

Situatie: man niet getrouwd woont in bij vrouw en 2 kinderen.
Geen duurzame relatie, geen gerigistreerd samenwonen etc....
Vraag aan de zorgtoeslag telefoon: hoe werkt dat in mijn situatie:

Om een lang verhaal kort te maken: ze weten het niet, individueel € 25000 of gezamelijk € 40000 de norm... ze komen er niet uit... belt u maar naar de belastingdienst.

Belastingdienst: eehhhhhhhh de helpdesk medewerrkers zijn met vakanitie, ecchhhh, u krijgt in september bericht van etc.....

Ik heb besloten om me morgen uit te laten schrijven op dit adres: ik ben vanaf morgen dak en thuisloos danwel zonder vaste woon en verblijfplaats, krijgen we tenminste zorgtoeslag.

Kortom: zo als het er nu bijstaat: HET WORDT EEN PUINHOOP

PETER JAN ALVAST BEDANKT en KABINET... VEEL SUCCES VERDER MET HET AFBREKEN VAN NEDERLAND....Dit kabinet maakt alles kompleet kapot wat er in tientallen jaren zorgvuldig aan zorg is opgebouwd. Kiezen voor europa heeft tot aan vandaag alleen maar meer werkeloosheid opgeleverd en vele harde werkers zullen binnen nu en 2 jaar op straat komen te staan. Volledig leeggezogen door dit beleid wordt een ieder monddood gemaakt. Teveel om dood te gaan maar te weinig om van te leven.... het verschil tussen arm en rijk zal met de dag duidelijker worden. 1 ding vergeten ze...eens komt de dag dat de massa het niet meer pikt... dat zal de dag zijn waarop ik voorop loop om deze hufters de noordzee in te trappen.

Adne

Re: [b]Maak je borst maar nat.....[/b]

Ongelezen bericht door Adne »

Woont u samen met deze meneer of is hij kostganger ? Of heeft hij geen inkomen en U een uitkering en bent bang dat u gekort wordt ??

http://samenwonen.com/samenwonen%20en%2 ... sting.html

jbroeders

Ongelezen bericht door jbroeders »

Leuke bash richting JP Balkenende. Nu moet je betalen, straks pluk de vruchten omdat je niet meer mee hoeft te betalen aan de staatsschuld! In andere landen dient alles zelf betaald te worden, wees blij dat de nederlandse regering je nog een klein beetje tegemoet komt, of beter nog, voor alle zeikers van nu, hoppa, ondersteun die maar niet meer. Nederlanders (veel nederlanders) zijn zulke zeikmieren en kijken niet verder dan hun neus lang is.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

JBroeders als ik je stukje lees, kan ik de nieuwe slogan van sire
(kort lontje) ook beter begrijpen, door mensen als u met dit taal gebruik is het namelijk hard nodig.

jbroeders

Ik verdedig het beleid van JP Balkenende al jaren, maar iedereen kijkt naar de situatie nu, en durft niet over 10 jaar te kijken. Over 10 jaar heeft nederland een van de gezondste economien en begrotingen, daarnaast realiseren we eindelijk de afbouw van subsidie voor elk pijntje. Overigens heb ik geen kort lontje, maar na zoveel jaren weer de argumenten opdreunen waarom dit goed is wordt ik het zat dat mensen zo kortzichtig zijn.

sprokkel

JBroeders, dat u het beleid van JPB verdedigd is u goed recht, maar de feiten zoals u stelt zijn gewoon niet waar, je moet lasten eerlijk verdelen, en als CDA zeker niet op de zwakste schouders leggen.
Vreeemd dat altijd als het CDA aan het bewind was en is het ecomisch slecht gaat, en de zwakken altijd de broekriem moeten aan halen, of kunt u de uitspraken van Lubbers niet.

sprokkel

JBroeders even een aan vullend bericht voor u, misschien overdenkt u dan nog eens na het lezen van dit bericht, of u het steunen van dit kabinet niet moet heroverwegen.

Groeiende rijen bij voedselbank moeten kabinet schaamrood bezorgen
12-08-2005 • In een jaar tijd is het aantal huishoudens dat afhankelijk is van een voedselpakket verviervoudigd naar 5000 á 6000 huishoudens per jaar. Voor de komende jaren wordt een verdubbeling van dit aantal verwacht. “Een voedselbank hoort niet nodig te zijn in onze samenleving, Het kabinet moet zich er voor schamen dat er steeds meer mensen gebruik van moeten maken.

De nieuwe Wet Werk en Bijstand (WWB) zou een fatsoenlijk bestaansminimum moeten garanderen. Men sprak eerder al van de ‘Wet Water en Brood’. We kunnen beter spreken van de Wet Water en Bedelstaf. Het zijn overigens niet alleen mensen met een Bijstandsuitkering die aankloppen bij de voedselbanken, ook steeds meer andere mensen met lage inkomens, zoals AOW-gerechtigden, doen hier een beroep op.

Er worden vragen gesteld aan minister De Geus over de enorme toename in de vraag naar voedselbanken. De minister kan niet langer zijn ogen sluiten voor deze ontwikkeling en zal met maatregelen moeten komen. Een verdere daling van koopkracht voor de lagere inkomensgroepen is volstrekt onacceptabel. Juist voor deze groepen is lastenverlichting geen luxe maar absolute noodzaak.

Eerder deze week klopte de provincie Groningen al aan bij de Tweede Kamer, naar aanleiding van een motie van een politieke partij in Groningen. De provincie vindt het bijzonder verontrustend dat voedselbanken blijkbaar noodzakelijk zijn en vraagt de politiek om aandacht voor de toenemende armoede.

jbroeders

Duidelijk mensen die het niet goed geregeld hebben dan. In dit huishouden wordt nog steeds gegeten en gedronken en wonen echt niet in een villa. Ik snap dat je het CDA niets vind, maar de mensen die nu klagen betalen later veel minder aan ambtelijk Den Haag/Nederland.

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

en ik begrijp niet dat jij JP of te wel het CDA steunt
van naastenliefde is bij jou totaal geen sprake
misschien is er een mogelijkheid dat je er ook bij stil staat dat elke gezinssituatie anders is, daar werken ze allebei, daar alleen hij een topfunctie, en weer een ander werkt bij de groenvoorziening bij de gemeente en zijn vrouw is al jaren ziek te bed door reuma......

als je dan geen begrip voor je medemens op kan brengen probeer dan te begrijpen dat we niet allemaal evenveel verdienen

Gesloten