LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abonnement opzeggen Telfort (voorheen O2) HELP!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ralphdelfos
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2005 21:51

abonnement opzeggen Telfort (voorheen O2) HELP!

Ongelezen bericht door ralphdelfos »

Ik heb 2 jaar geleden via internet (www.gsmweb.nl) een abonnement voor mobiele telefonie afgesloten bij provider O2. Alle beschrijvingen, contract, telefoon e.d. zijn toen per post toegestuurd.

Het betrof een 2jarig contract, welke afloopt op 13 augustus 2005. Ik heb onlangs contact gezocht met gsmweb.nl, om te vragen wat ik moet doen om de overeenkomst niet te verlengen. Ik kreeg als mededeling dat ik een briefje naar de provider moest sturen.

De provider O2 is echter overgenomen door Telfort, en de voorwaarden van Telfort (die alleen in een afgeschermd gedeelte van hun site terug te vinden is) vertellen dat een overeenkomst na de einddatum doorloopt en een opzegtermijn van 3 maanden heeft. Bij het wisselen van provider O2 naar Telfort (waar ik als consument destijds niet om gevraagd heb) ben ik niet geinformeerd over de voorwaarden van Telfort. U zult begrijpen dat ik voor een verrassing kwam te staan toen ik te horen kreeg dat de overeenkomst dus doorloopt tot 13 november 2005. :(

Mijn vraag is, kan en mag dit zomaar? Zijn hier wetten of jurispudentie over?

Met vriendelijke groet,

Ralph Delfos
:(

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: abonnement opzeggen Telfort (voorheen O2) HELP!

Ongelezen bericht door Predicador »

helaas is het zo dat alle (!!) providers zo'n regel hanteren. Na het verlopen van je contractstermijn blijf je gebonden aan de 3 maanden opzeggingstermijn zoals dat in alle versies van de Algemene Voorwaarden (zakelijk of particulier) wordt vermeld.

Lees je voorwaarden er eens op na, er is namelijk geen wet die daar iets concreets over vastlegt. Die verwijst immers altijd naar de productspecifieke voorwaarden waar die van toepassing zijn.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: abonnement opzeggen Telfort (voorheen O2) HELP!

Ongelezen bericht door ?? »

Feit: twee jaar geleden was O2 al weer Telfort geworden. Tijdens de overgang zijn er minime wijzigingen doorgevoerd aan de Algemene Voorwaarden, maar die stelden niets voor. Voor die tijd hanteerde O2 al een opzegtermijn van drie maanden.

Het betreft hier dus geen wijziging waar de consument niet in gekend is; deze consument heeft zijn contract en de bijbehorende AV gewoon niet goed gelezen.

Gesloten