LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benzineprijs blokkade grote toegangswegen naar de randstad?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Doet u mee aan een algehele blokkade van de toegangswegen naar de randstad?

Ja
7
33%
Nee
13
62%
Weet het nog niet
1
5%

Totaal aantal stemmen: 21

marco_simone

Benzineprijs blokkade grote toegangswegen naar de randstad?

Ongelezen bericht door marco_simone »

Doet u mee aan een algehele blokkade van de toegangswegen naar de randstad?
Ik ben het namelijk zat dat wij steeds de lasten moeten dragen voor dit kabinet.
De benzineprijzen schieten maar omhoog en omhoog! kortom tijd voor actie!
We gaan hetzelfde doen als de vrachtwagenchauffeurs een aantal jaren geleden gewoon blokkeren al die tunnels en toegangswegen!
Kijken hoe lang dit kabinet niet blijft luisteren naar de wil van het volk!

hopelijk reageert u massaal!

Groet,

Marco

karr-2

Re: Benzineprijs blokkade grote toegangswegen naar de randstad?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Lekkere realistische actie. Goed bedacht en zo....

Je denkt toch niet echt dat dat iets gaat uithalen? Ja het leven wordt duurder, iedereen heeft wat minder. Dat zullen we moeten accepteren en de tering naar de nering zetten. Dan maar geen nieuwe auto, geen duur nieuw huis of weer een lening erbij.

Leer tevreden te zijn met wat je hebt in plaats van alleen maar meer te willen. Ik rij al jaren auto, leef nog steeds mijn leven zoals altijd en ik kom nog steeds elke maand rond.

Ik wens je veel succes met deze zinloze actie.

w.j.

Ongelezen bericht door w.j. »

TREVREDEN ZIJN ??!?!?!?! :o met bezine prijzen die de pan uit rijzen te bedenken dat van elke euro die ik tank er mistens 60 cent direct in de schatkist verdwijnt !!!!! :?:
als je diesel rijd is het helmaal schandaalig als je bedenkt dat diesel aan rafineer kosten maar 1/5 van benzine kost dus :roll:

Massaal booikotten die handel door te gaan tanken in het buitenland want dan MOETEN ze wel de prijzen verlagen !!!!!!!!!! :twisted:

karr-2

Ten eerste zou ik terug gaan naar school en mijn schoolgeld terugvragen, want Nederlands hebben ze je er niet geleerd.

Ten tweede is het je eigen keuze om auto te rijden, niemand die je dwingt. Als je wilt rijden moet je er ook voor betalen, simpel zat.

Ik rij echt geen meter minder in mijn auto als normaal, maar ik merk echt geen verschil in mijn portemonnee hoor. Toch vreemd dat ik het wel kan en de rest van Nederland niet.

zonnetje2

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Hallo karr-2,
Even dimmen hoor, maar net terug van vakantie moet het me toch van hart dat wij in Nederland zo langzamerhand de hoogste benzineprijzen van Europa betalen, in Italie betaal je voor een liter 1.27 Euro, wij 1.425 Euro. Ons was beloofd dat het "kwartje van Kok" tijdelijk zou zijn...
Nou zo langzamerhand krijg ik echter toch wel het gevoel dat wij Nederlanders ons als makke schapen door onze regering bijna tot het niveau van een ontwikkelingsland laten verworden...
Bedenk hier zelf maar waarom, gezondheidszorg(nieuwe zorgstelsel), sociale verzekeringen, AOW in de toekomst etc, etc.
Doemdenken is niet mijn ambitie, maar voor mijn gevoel klopt het echt niet in ons land op dit moment..!
Wie het weet mag het zeggen...!

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Beste mensen, dat de benzine prijs recordhoogtens haalt is niet de schuld van onze overheid. Er zijn landen waarin de economie zo hard omhoog vliegt en daarmede de vraag naar olie, dat deze wel moet stijgen. Kwestie van vraag en aanbod. Wat ik wel heel ernstig vind is het feit dat de energie prijzen gekoppeld zijn aan de olieprijs.Onze "normen en waarden predikers" praten over meevallers in de energiesector van 1 tot 2 miljard. Mijn opinie is dat dit een" legale diefstal" is, immers U en ik kunnen dit niet voorkomen. De energie tax zou, tijdelijk, moeten komen te vervallen en wat al door deze predikers is ontvangen teruggeven zou moeten worden aan de betalers.Op deze manier krijgt een ieder weer iets meer te besteden. GOED VOOR DE ECONOMIE!!!!!!!!! De een gebruikt het aan de pomp, de ander gaat er boodschappen mee doen. Het zal wel een illusie blijven wat ik hier voorstel, want vertrouwen in het Haagse gebeuren heb ik allang niet meer. De aanvoerder van de normen en waarden club haalt zijn schoolplichtige kind van school voor een Antilliaans vakantie. De vice aanvoerder durft in een debat over het ten beurse brengen van schiphol een uitspraak jegens Amsterdam te doen die lijkt op het vroegere bewint vanachter het toenmalige ijzeren gordijn. Conclusie: Een paar zich zeer machtig voelende "kl**tzakken hebben het in onze "DEMOCRATIE"??? voor het zeggen.

marco_simone

aan Karr-2 je zal wel een 200.000 euro verdienen per jaar dat jij nergens last van hebt of je zal wel alleenstaand zijn aan je reacties te zien........
Neem is een gezin met modaal inkomen of ga eens samenwonen en ga dan is kijken of je uitkomt met je salaris.

Mensen kom in opstand tegen die zakkenvullers uit den haag!

karr-2

Ik woon al jaren samen en verdien echt niet meer dan een modaal salaris. Kwestie van slim omgaan met je centen denk ik.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Eerlijk is eerlijk: ik rijd ook geen kilometer minder door de hoge brandstofprijzen. (en ik heb echt geen 200.000 per jaar inkomen, haal er maar een nul vanaf en je zit beter in de buurt).

En hoe zit dat met jou Marco-Simone, ben jij echt minder gaan autorijden?

Als ik vrienden of familie spreek, dan hoor ik van hen ook allemaal hetzelfde: iedereen baalt van de dure brandstof, maar niemand gaat minder rijden.

Overigens is de olie de afgelopen week weer flink gestegen in prijs, dus die brandstof zal ook wel niet dalen in prijs.

marco_simone

Het gaat niet om de benzineprijs alleen het gaat om het hele pakket.....
Ze pakken ons overal en iedereen accepteert dat maar als zoete koek...
En ik moet helaas nog steeds met de auto naar mijn werk daar er geen enkel alternatief is ik draai namelijk wisseldiensten.

zorro

Ongelezen bericht door zorro »

Ik heb vorige week tijdens mijn vakantie in Duitsland, Tsjechië en Oostenrijk benzine getankt. In Oostenrijk koste de euro95 € 1.09 en in Tsjechie nog geen euro!!. :lol: :lol: :lol: in Duitsland koste de benzine € 1,26. En dan kom je de grens weer over na de vakantie en zie je dat de benzine hier inmiddels € 1,42 kost.

In Oostenrijk was men op de radio erg verontwaardigd over een verhoging van 0.02 eurocent. Ze moesten eens weten wat er in Nederland steeds voor verhogingen zijn. Het is wel heel opvallend dat de benzineprijzen met name in Nederland enorm zijn gestegen sinds begin januari in vergelijking met andere Europese landen. Dit kun je volgens mij alleen maar de oliemaatschappijen toerekenen en niet aan de overheid omdat de accijns niet is verhoogd de afgelopen maanden. Blijft natuurlijk een feit dat de belastingen op onze brandstof veel te
hoog is....

Maar ja binnen enkele weken zullen we wel € 1.50 gaan betalen voor een litertje benzine :x :x

rhodi

Ongelezen bericht door rhodi »

Koop gewoon een brommertje. gebruikt ook wel benzine maar ik gebruik nu 1 liter t.o.v. mijn auto 2,5. Mijn auto staat al de hele week stil , gebruik hem alleen nog voor boodschappen en grotere afstanden. Ik ga nu met de brommer naar mijn werk, 25 km per dag. Dat scheelt een hoop geld!!!
M.a.w....ik gebruik mijn auto wel minder met deze hoge benzineprijzen.

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

of pak de fiets naar je werk als je dichtbij woont lekker gezond en zovaak regent het ook weer niet.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

erg verontwaardigd over een verhoging van 0.02 eurocent

Nou, als je al verontwaarigd bent over 0,02 eurocent, dan ben je echt een mega-zeikerd. Dat scheelt op een tank van 50 liter precies 1 cent.

zonnetje2

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Lieve SJZ,
Als je een Quote gebruikt lijkt het me toch het minste dat je deze goed aanhaalt.. Makkelijk genoeg toch? Het staat voor je neus..!
Het gaat er niet om, in dit geval, dat er wel of niet gereageerd wordt tegen de "hoogte" van de verhoging van de benzineprijzen...!
Bij ons in Nederland valt nauwelijks enige commotie te bespeuren als we aan de tank weer een aantal eurocenten meer moeten betalen voor de benzine van ons autootje, terwijl de regering zich in de handen knijpt, omdat de aardgasopbrengst gekoppeld is aan de olieprijs... ! Kassa! :P

JaFO

Ongelezen bericht door JaFO »

Blokkeren heeft geen nut. De meeste schapen zouden het verschil tussen een blokkade en een gewone file niet eens merken :P

Tip : als de benzine in het buitenland zo lekker goedkoop is, dan haal je het daar toch even ?
Moet je maar niet in de Randstad gaan wonen ;)

// btw :
Roep maar als de randstad geblokkeerd is, want dan kom ik met de fiets de sukkels uitlachen die dat doen ;)

Gesloten