LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL + onbeperkt bellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Basg
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2005 21:39

ADSL + onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door Basg »

Hoi,

ik heb nu chello en ik bel ook via de kabel. Nu wil ik eigenlijk zo'n pakket met ADSL en onbeperkt bellen naar vaste nummers voor een vast bedrag per maand, maar dit is niet mogelijk bij Tiscali en Wanadoo. Weet iemand waar dit wel kan? Ik heb geen zin om eerst een KPN-lijn te nemen. Wie weet raad? :?:

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: ADSL + onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door Tosbaga »

als je kiest voor een van de andere providers moet je altijd nog 9,95 betalen voor het beheer van de lijn aan kpn, sommige providers nemen dit voor je over en dan moet je dus 9,95 bijtellen bij de prijzen die ze adverteren, dat staat in de kleine lettertjes. Kies je voor voip van kpn dan hoef je die extra kosten niet te betalen, Als je interesse hebt kan je je voor inschrijven via kpn.com. Je krijgt dan een info pakket en als je interesse hebt wordt je als een van de eerste aangesloten. De introductie in de winkels is uitgesteld om er 10x zoveel mensen voorinschijvingen hebben gedaan dan verwacht. Om dus te voorkomen dat ze de toestroom niet aankunnen, net zoals bij scarlet, versatel en wanadoo, doen ze het in fasen en beginnen met de voorinschrijvingen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ADSL + onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Maak je niet dik over voip. Probeer www.bel1601.nl (werkt bij mij ook met belbudget, ook al mag dat officieel niet van KPN maar dat maakt niets uit want er staat geen straf op).

Of bel1601 carrierpreselect ook met belbudget werkt hangt van je telefooncentrale in de buurt af.

bernadette
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:32

Re: ADSL + onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door bernadette »

als je kiest voor een van de andere providers moet je altijd nog 9,95 betalen voor het beheer van de lijn aan kpn
Ik heb tiscali voor 29,95. Onbeperkt bellen via tiscali en echt snelle internetverbinding. Maar betaal toch 19,95 aan KPN elke maand. Kan dit dan ook met het goedkope belbudget abbonnement van een tientje?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: ADSL + onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Hoi,

Je kan bij Tiscali ook telefonie extra pakken. Je krijgt dan 2 telefoonlijnen en je huidige adsl abo voor € 29.95. Je beeindigd dan wel je contract met de KPN en verliest je telefoonlijn. Je houdt wel je oude telefoonnummer. Doordat adsl via de telefoonlijn loopt vraagt KPN aan je adsl provider, in dit geval tiscali, € 9.95. Dit berekent Tiscali door aan jou.

Als je dat doet betaal je dan € 29.95 + € 9.95 = € 39.90 voor adsl & Telefonie per maand.

Zie de voorwaarden op:

http://www.tiscali.nl/producten/telefonie/default.asp

Succes,

Alex van Breemen

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: ADSL + onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door dds »

Voor de goede orde:

Het verguisde Scarlet biedt haar service aan via het netwerk van BBeyond, d.w.z. dat je bij Scarlet absoluut geen zier meer met KPN hebt te maken. Je hoeft aan de KPN dan absoluut niets meer zelf te betalen!!

Je moet alleen bekijken of ze ook in jouw straat kunnen leveren!

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: ADSL + onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door Inter »

Dat van KPN zal niet het enigste zijn. Ook hier maken ze weer misbruik van hun positie.Ga je via een ander provider dan moet je altijd €9.95 betalen.Ieder provider zal telefonie met ADSL of zelfs dadelijk ook TV aan bieden .Het is dus een kwestie van tijd.
En van dat UPC gedoe zijn we dan ook eindelijk af.Of men moet nu al dan wanproduct digitale TV van KPN nemen.


Met precarier select is het al helemaal onmogelijk om nog een beetje goedkoop te bellen omdat je dan een belbasis van KPN moet hebben.Daarom heeft Tele 2 ook Versatel (heeft eigen netwerken) gekocht .Die zich daaraan al jaren ergert.
Jammer dat ze bij Versatel sommige dingen niet goed doen want z`on bedrijf heeft heus wel kansen.
Precarier select zal wel ooit wel verdwijnen nu je ook op andere manieren goedkoop kan bellen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: ADSL + onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik raad je in elk geval af om over te stappen naar Scarlet. Bij Scarlet is onbeperkt belken namelijk maar 500 minuten per maand,met andere woorden 15 minuten per dag.

Bovendien heb je voor 5 euro minder bij versatel een ADSL en bel onbeperkt pakket hetgeen echt onbeperkt is. Ook de ADSL-aansluitng is sneller dan die van Scarlet

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: ADSL + onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door dds »

@Puma73;

niet om hier nu Scarlet te willen verdedigen (ik heb niets met ze), maar op de website en ook in de mailings staat overal duidelijk dat er een limiet is van 500 minuten. Ze geven dat dus wel aan.
Verder zal voor heel veel mensen 500 minuten we voelen als "onbeperkt", ikzelf bel bv via de KPN, op die factuur zijn wij nog nooit over de 10,5 uur heengekomen......... per twee maanden. En 500 belminuten per maand zou dus neerkomen op meer dan 16,5 uur bellen per twee maanden, dat zou ik dus niet halen!!

Nog even wat leuks over Versatel; ik kan bij hun niets aanvragen; mijn postcode kennen ze niet (nieuwbouw van 2003).

Tot slot: Volgens mij kost het ADSL en Bel onbeperkt pakket op dit moment 29,95 per maand. Daar komt echter nog een KPN abo bij (staat ook duidelijk op de site dat dit werkt via Carrier-pre-select). Dit staat er op de site"
Hoe zit het met mijn KPN abonnement?
Versatel maakt gebruik van de 'Carrier Pre Selection' dienst.
Dat houdt in dat uw telefoonverkeer niet via KPN wordt afgehandeld, maar door Versatel. Wel heeft u nog uw KPN BelBasis of BelPlus abonnement nodig.
De KPN abonnementskosten zijn niet inbegrepen in het bedrag dat Versatel u maandelijks in rekening brengt.

Overigens behoudt u dus wel gewoon uw eigen telefoonnummer!
Hierdoor zijn ze dus duurder dan Scarlet, bij Scarlet zit er immers ook nog een mobiel abo in.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: ADSL + onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door puma73 »

Het gaat mij om het principe, onbeperkt is zonder een limiet. Op het moment dat er een limiet staat is het niet meer onbeperkt.

Dat geleuter had je ook bij UPC met onbeperkt internetten en downloaden. Ook daar lag een (vage) limiet met een maximum aan data verkeer.

Als iemand dus verkondigd dat je onbeperkt kunt bellen en internetten moet er niet ergens een limiet op zitten. Dat noem ik MISLEIDING.

bernadette
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2005 11:32

Re: ADSL + onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door bernadette »

Geplaatst op 12 Aug 2005 08:18 door E-nergetix

Je kan bij Tiscali ook telefonie extra pakken. Je krijgt dan 2 telefoonlijnen en je huidige adsl abo voor € 29.95. Je beeindigd dan wel je contract met de KPN en verliest je telefoonlijn. Je houdt wel je oude telefoonnummer. Doordat adsl via de telefoonlijn loopt vraagt KPN aan je adsl provider, in dit geval tiscali, € 9.95. Dit berekent Tiscali door aan jou.

Als je dat doet betaal je dan € 29.95 + € 9.95 = € 39.90 voor adsl & Telefonie per maand.

Zie de voorwaarden op:

http://www.tiscali.nl/producten/telefonie/default.asp

Succes,

Alex van Breemen
Bedankt, Nu betaal ik bijna 50 euro/maand.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ADSL + onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bernadette, als je even 0900-0244 belt dan kun je je overstappen naar KPN Belbudget. Dat scheelt je 100 euro per jaar. Telefoontikken via KPN zijn dan wel veel duurder maar dat maakt niks uit als je toch via Tiscaili VOIP belt.

Het voordeel daarbij is dat je gewoon bereikbaar blijft op je KPN nummer.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: ADSL + onbeperkt bellen

Ongelezen bericht door Inter »

Bernadette, als je even 0900-0244 belt dan kun je je overstappen naar KPN Belbudget.
Dat is ook weer iets raars van KPN moest toen even overstappen naar belbudget. Kan je dat helemaal niet doen bij KPN online .
Wel van en naar Bel-Plus en nog veel meer maar dit dus niet.
Ik een mail gestuurd waarvoor dat zo niet kan .Het enigste antwoord dat ik kreeg dat ,overigens wel snel, dat ze mijn abonnement zullen veranderen.
De rest krijg je dus niet te horen.


Nog even wat leuks over Versatel; ik kan bij hun niets aanvragen; mijn postcode kennen ze niet (nieuwbouw van 2003)


Dat hoor je wel meer .Via de vergelijkingsite blijkt het dan weer wel te werken.Maar je kan dat natuurlijk altijd navragen.
Tot slot: Volgens mij kost het ADSL en Bel onbeperkt pakket op dit moment 29,95 per maand. Daar komt echter nog een KPN abo bij (staat ook duidelijk op de site dat dit werkt via Carrier-pre-select). Dit staat er op de site"
Dit is inderdaad voorlopig nog de enigste manier om via hun te bellen.
Met de overname door Tele 2 zal het wel gaan veranderen .
Maar dat gebeurt dadelijk bij ieder provider.

Gesloten