LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] essent en eneco ROTZOOI

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pefero
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2004 10:21

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door pefero »

Ik vind dat je gewoon niet moet betalen, Ik ben deze week thuis gekomen en vond de eind afrekening van essent (of van flappie) in de bus,
Nu zit ik bij de HEMA en moet daar aan betalen maar essent stuurt gelijk ook maar een nieuw voorschotbedrag mee terwijl ze ons per 23-06-2005 ge schrapt hebben als klant dus niets meer leveren vanaf die datum.
Ik ga deze en ook de rekeningen die ik heb gekregen in Juli NIET betalen, De eindafrekening van deze week betaal ik wel maar de voorschotten van juli en augustus betaal ik ook niet.
Met het voorschot van juli erbij moet ik 171 euro betalen dit doe ik niet en de incassokosten betaal ik ook niet.
Als er een deurwaarder aan mijn deur komt dan zeg ik hem gelijk dat die maar naar de rechter moet gaan want ik betaal die kosten en fouten van essent niet en ik zie wel wat er van komt .
ik hou jullie wel op de hoogte maar ik betaal aan die flappie's hellemaal niks meer dat weet ik zeker geen klant en dan toch betalen IK ben echt niet gek hoor

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door flappie »

Blijkbaar heeft essent de einde leveringsberichten niet verwerkt en stuurt de billing afdeling dus gewoon de voorschotten door omdat het nog niet is aangepast in het systeem.

pefero
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2004 10:21

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door pefero »

KORTOM HET IS EEN ROOTZOOITJE OP DE ADMINISTRATIE VAN ESSENT!!!
En daar gaat de hele dicusie over want als essent zijn administratie op orde zou hebben en eigen mensen op de finaciele afdeling zouden hebben ( en geen callceter van een ander of comercieelbedrijf) dan zouden ze veel minder problemen hebben en een stuk klant vriendelijker zijn.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door flappie »

maar wat ook van belang speelt is in hun eigen systeem de gevens goed ingevoerd. er hoeft maar iets niet goed te staan en een klant wordt niet goed gefactureerd.

chaluna
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jul 2005 19:54

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door chaluna »

Nee, en dat is dan hun eigen schuld!
ratten zijn het, geldwolven ze vinden het mooi volgens mij om mensen te besodemieteren met hoge rekeningen,
en zelf maar even de meterstanden te bedenken, zodat ze dat ook nog even van ons kunnen plunderen.
en maar blijven volhouden ''nee mevrouw we hebben ze niet ontvangen''
gelukkig ben ik er nu vanaf,
we lossen af wat we verschuldigd zijn, en net wat mijn vriend zegt in die borg kunnen ze smoren, en die jaarafrekening check ik zelf nog even na want heb het idee, net wat de deurwaarder zegt dat dat van geen kant klopt.
dus dat kunnen ze ook in hun reet steken!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: essent en eneco ROTZOOI

Ongelezen bericht door flappie »

Het gebeurt vaak dat netbeheer geschatte standen naar de leverancier stuurt. Die maakt de rekening op en stuurt deze naar de klant. Maar de netbeheerder stuurt echter wel de juist gemelde standen die door de klant zijn doorgegeven aan hun eigen administratie zodat ze de netwerkkosten factuur kunnen opmaken. Dus met andere woorden vaak gaathet mis met de standen welke niet correct worden doorgegeven.

Gesloten