LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boetes bij slagharen

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Hutch
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jul 2005 15:55

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door Hutch »

Als u 61 heeft gereden, wordt er een correctie van 3 km toegepast = 58 km = 8 km te snel. Voor de boete maakt het niet uit of u nu 1 of 10 km te snel heeft gereden. Enne ... U wist blijkbaar dat u er maar 50 mocht, waarom neemt u dan de gok van 61 km/u... buiten dat, heeft u enig idee hoeveel het verschil in remweg is, die 11 km/u.. :shock: EN er moet een grens zijn.

Hutch

Har

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door Har »

Te hard is te hard , zeker bij de toegang waar veel mensen lopen en fietsen, de boete kan niet hoog genoeg zijn en dan nog mopperen ook, een navordering zou op zijn plaats zijn. :) :)

pimmetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2005 21:02

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door pimmetje »

Moet erg lachen om die zielige figuren die net doen of ze zelf nooit en te nimmer te hard rijden . Vooral Har is zeker het netste jongetje van de klas . Kijk eerst eens na je zelf voor dat je over een ander oordeeld

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door lind@ »

Weet je wat ik gevaarlijk vind constant op je kilometer kijken of je niet te hard gaat
tjsa misschien kan je beter een cruise control in laten bouwen
is het ook niet meer gevaarlijk en zijn boetes verleden tijd.

en wat heeft dat met jehova en balkende te maken als ik vragen mag?

en 3km wat is de boete dan?
gewoon betalen tis geen onzin boete

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door topery »

Moet erg lachen om die zielige figuren die net doen of ze zelf nooit en te nimmer te hard rijden
Ik zeg ook niet dat ik nooit te hard rijd, maar ik betaal gewoon mijn boete en ik begin er geen topic over op een consumentenforum omdat ik maar een heel klein beetje te hard reed.

Har

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door Har »

Te hard is te hard , zeker bij de toegang waar veel mensen lopen en fietsen, de boete kan niet hoog genoeg zijn en dan nog mopperen ook, een navordering zou op zijn plaats zijn.


Maar iedereen heeft het recht dit op een forum te ventileren

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door haka10 »

Ik dacht dat dit een forum over vrijetijdsbesteding was.
Ik verwacht dus een beschrijving van Slagharen en over de kwaliteit van de huisjes en niet dat gezeur over de toepassing en naleving van verkeersregels.
Daarvoor moet je toch op een andere site zijn!

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door joostw »

Het reageren op dit forum is toch ook een vorm van vrijetijdsbesteding of zie ik dat verkeerd?

Maar wat het gezever bij Vakantieparken/ campings doet is mij wel een raadsel.

Als iemand bij een ziekenhuis te hard rijdt en een boete krijgt kan ik dan een klaagzang bij het forum Gezondheidszorg verwachten?

Jetje11
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 aug 2005 08:19

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door Jetje11 »

Om de discussie weer wat nieuw leven in te blazen:
Ergens moet de grens liggen en dus zijn er altijd mensen die er maar ietsje overheen gaan en ook bestraft worden ...

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door woman4life »

nou ik werd ook bekeurd omdat ik met aftrek 2 kilometer te hard reed bij mij in de woonplaats.
nou balen natuurlijk maar oke betalen maar want ik heb het zelf gedaan.

en daarbij vind ik al helemaal dat je bij een park waarvan altijd veel mensen zijn je altijd je snelheid moet minderen !

jammerjammerjammerjammer
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2005 23:33

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door jammerjammerjammerjammer »

Tsja, ik rijd altijd te hard krijg bijna nooit een boete.
Maar als ik er 1 krijg betaal ik hem gewoon zonder te zeuren.

Het helpt mischien dat ik niet al te vaak in de buurt van pret/campeer/vakantie of andersoortige parken kom

talea
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:36

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door talea »

***** wat doen we hier weer zielig zeg! Een bekeuring is een bekeuring, dat risico neem je wanneer je te hard rijdt. Nee ik ben geen jehove getuige, nog een fan van Balkenende en ook ik ben niet blij wanneer ik een bekeuring krijg. Maar zo is het spel, je rijdt te hard en neemt daarbij het risico om een bekeuring te krijgen, als je daar niet tegen kunt en zo zielig gaat doen (omg die website onzinboetes :roll: ) moet je gewoon niet in een auto stappen.

pimmetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2005 21:02

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door pimmetje »

Ik vindt dat er veel minder boetes kunnen en moeten worden uit geschreven de meeste mensen die hier reageren worden bekeurd voor enkel kilometers te snel .wat net zo goed met een waarschuwing kan worden afgedaan en vaak nog meer kost aan werk en administratiedan dat het op levert . Heb het gevoel en ik niet alleen dat er alleen nog maar boetes worden uitgeschreven om de staatskast te spekken zodat den Haag dat geld weer voor andere nutteloze doel einde kan gebruiken. En de automobilist is weer de dupe .En wat Talea schrijft klopt niet want er wel degelijk verschil tussen hard of enkel kilometers te snel . en wat heeft dat nu met Jehova getuigen te maken . Of denk je dat die zo af en toe per ongeliuk niet eens iets te snel rijden .

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door Dutchie »

we reden 61 kilometer waar 50
@pimmetje
ik vraag me af of je dit acceptabel vind zoals de topic starter schreef; je kind zal maar net oversteken :(

pimmetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2005 21:02

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door pimmetje »

61 is wel iets te snel maar als je 53 0f 54 rijdt dan vindt ik een waarschuwing meer op zijn plaats dan een boete die alleen de staatskast ten goede komt . ja en een kind voor de auto krijgen is broert zowel voor het kind als voor de bestuurder . Hoewel deze laatste altijd fout zit volgens de wet terwijl kinderen vaak denken vooral de grotere dat ze allles mogen .

bigjon
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2004 17:05

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door bigjon »

Ik rij zelf regelmatig door Slagharen, en de reden dat hier heel streng gecontroleerd wordt op snelheid (al jaren) is omdat het een weg is die uitnodigt tot hard rijden terwijl het bebouwde kom is. Overigens als je Slagharen (en omliggende dorpen) binnenrijdt staan er duidelijk borden dat er permanente snelheidscontroles zijn. Als je dan nog geflitst word ben je heel dom. (zoals mijn vader jaren geleden, hij werd voor de eerste keer opa en moest de moeder van mijn zwager uit St. Michielgestel ophalen. Hij was natuurlijk helemaal door het dolle en heeft zowel op de heen als de terugweg een boete in Slagharen gehad, plus zowel op de heen als de terugweg een boete in De Krim, een dorp wat iets verder ligt, en nog 2 boetes op dezelfde plek op de A2. Bij ons in de familie geld al heel lang de regel dat als je een bekeuring voor een snelheidsovertreding hebt gescoord je de rest voor hetzelfde bedrag mee uit eten moet nemen. Jullie snappen dat het een luxe dineetje geweest is waar de geboorte van het eerste kleinkind uitgebreid geviert is).

Webb
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2004 19:01

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door Webb »

terwijl kinderen vaak denken vooral de grotere dat ze allles mogen
Dus het is hun eigen schuld als ze aangereden worden.

Goed zo Pimmetje, van jou moeten we het hebben!

Jij bent zeker nooit kind geweest, nee jij bent volwassen geboren, jij hebt niets hoeven leren.
Trap maar in dat gaspedaal, moeten ze maar uitkijken, eigen schuld dikke bult nietwaar, de enige waar jij rekening mee hoeft te houden ben je zelf of niet soms? Gewoon met een bloedgang eroverheen.
Oei als je maar geen schade hebt, dat zou erg zijn!!!!

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door topery »

61 is wel iets te snel maar als je 53 0f 54 rijdt dan vindt ik een waarschuwing meer op zijn plaats dan een boete
De wettelijke correctie is 3 km tot 100 km p.uur dus je krijgt in dit geval pas een boete bij 54 km. Vraag eens bij TNO wat het letselverschil is bij een aanrijding van 50 of 54 km p.uur

pimmetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 jun 2005 21:02

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door pimmetje »

Wil even op web reageren ik heb nergens beweert dat het hun eigen schuld is dus je moet mensen geen woorden in de mond geven die ze niet gezegd hebben Ik heb gezegd dat ze vaak niet uitkijken en dat daar door ongelukken onstaan vooral de grotere jeugd denkt dat ze op hun scooters alles mogen en als je er wat van zegt krijg je ook nog een grote bek van dat soort . En 53 a 54 is voor mij geen bloedgang hoor . Maar ja als je zelf niet kunt rijden zal dat wel snel wezen he Web

Har

Re: boetes bij slagharen

Ongelezen bericht door Har »

En zo blijven we door zemelen over een mevrouw die zeurt over haar proces verbaal :)

Gesloten