LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile service nummerbehoud

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Glenn1955
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2005 11:15

T-Mobile service nummerbehoud

Ongelezen bericht door Glenn1955 »

Ik heb op 23 april 2005 een nieuw abonnement bij T-Mobile afgesloten met voorwaarde van nummerbehoud (Orange). Met inachtneming van 2 maanden opzegtermijn zou ik dus per 23 juni 2005 mijn oude nummer via T-Mobile moeten kunnen gebruiken.
Ik heb hier verder niet zo bij stil gestaan, maar begin juli vroeg ik mezelf toch af wanneer precies deze overgang plaats moest vinden.
Dus T-Mobile klantenservice gebeld.
Bij het nakijken van mijn gegevens zagen ze dat er op de 27 april contact opgenomen werd met Orange over mijn nummer behoud en dat is door Orange afgekeurd, zo werd t vermeld. T-Mobile had alleen dit ook aan mij moeten melden wat dus niet is gebeurd! Geen brief vermeld in hun archief! < 1ste fout!
Men verwijst mij naar Orange om dit probleem te verklaren.
Orange meldt mij dat er inderdaad op de 27ste april een aanvraag was ingediend, maar dat dit op DIE DATUM niet kon plaatsvinden vanwege het opzegtermijn van 2 maanden. Verder had T-Mobile geen officiele aanvraag ingediend voor de juiste datum.
Weer T-Mobile gebeld en dit uitgelegd, men deed daar heel nonchalance over en zei dat er dan een nieuwe aanvraag moet worden ingediend. Per wanneer vroeg dat meisje, logischerwijs zei ik dus: zo spoedig mogelijk!.... er moet minimaal 10 werkdagen tussen zitten, zei ze. Ok, zei ik, dan moet t maar..... vroeg ze weer: maar op welke datum wilt u dat wij dit overzetten dan???????? tsjonge, hebben ze dan geen kalender daar????? Ok, per 5 augustus hadden we afgesproken.
Op 6 augustus nog steeds niks!
Weer klantenservice gebeld, nee zei die man daar is nog steeds niks mee gedaan, zo staat t in hun systeem!...... maar hij gaat er gelijk werk van maken, ik krijg z.s.m. bericht.
Na een paar dagen meldt men mij dat er een aanvraag is ingediend, per 11 OKTOBER zou t in kunnen gaan! zijn we inmiddels bijna 4 maanden verder dan t oorspronkelijk gepland was, dus ook 4 maanden een DUBBELE ABBONNEMENT!!!!!!!.... terwijl de fout overduidelijk bij hun lag.
Het liefst had ik deze abonnement geannuleerd! want ik vind dat ze niet aan hun afspraak hebben gehouden wat een onderdeel is van het contract dat ik tekende, is de consument hier dan helemaal niet tegen beschermt??????
Van enige compensatie wil T-Mobile ook niets van weten!.....
Neen, ik ben zeer teleurgesteld en heb gelijk een andere abonnement die ik bij ze had lopen ( voor mijn zoon ) opgezegd!
Voor mij hierna NOOIT MEER T-MOBILE!

talea
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:36

Re: T-Mobile service nummerbehoud

Ongelezen bericht door talea »

Ik werk zelf in een telecomwinkel en wij zeggen altijd tegen de klant dat de aanvraag van nummerbehoud op eigen verantwoordelijkheid is van de klant en dat de klant wanneer hij/zij na 2 weken nog niets gehoord heeft even met ons moet bellen zodat we het alsnog kunnen regelen. T-Mobile doet namelijk nooit bericht wanneer nummerbehoud is afgekeurd.

Bij het tekenen van het contract ben jij ermee accoord gegaan dat wanneer het nummerbehoud niet door kan gaan het contract na 4 maanden alsnog in dienst wordt gesteld. (= de kleine lettertjes onderaan het contract)

Van de ene kant is het lullig van T-Mobile, maar van de andere kant had er ook wel een lichtje moeten gaan branden toen je geen bevestiging ontving. Ben bang dat er verder weinig aan te doen is.

Glenn1955
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2005 11:15

Re: T-Mobile service nummerbehoud

Ongelezen bericht door Glenn1955 »

Dat van die kleine letters zou kunnen, ik werk al een tijdje in Engeland, had dus niet zo in de gaten van die exacte datum. En ik rekende dus op de KLANTENSERVICE van T- Mobile, waar is dat anders voor!
En dat er niks meer aan te doen is, zal wel zo zijn, maar je hebt als klant eigenlijk maar weinig in te brokkelen in het geheel, daar gaat t mij om!
Een klant vriendelijk bedrijf gaat niet prat op de kleine letters maar probeert de klant als koning te behandelen, kleine letters is zoiets als een valkuil, een zelfrespecterend bedrijf begeleidt de klant daarin, klant behoud lijkt bij de meeste providers een vies woord....... !

talea
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:36

Re: T-Mobile service nummerbehoud

Ongelezen bericht door talea »

Als het goed is staat op het contract dat jij getekend hebt ook de datum van het nummerbehoud vermeld. Wat de klant dus moet doen is het contract goed lezen. Ik weet niet of het bij jou ook zo is maar ik verbaas me er altijd over hoeveel mensen een contract tekenen zonder het te lezen.

Glenn1955
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2005 11:15

Re: T-Mobile service nummerbehoud

Ongelezen bericht door Glenn1955 »

Die datum staat er natuurlijk op, dat weet ik ook. Maar als het pas over 2 maanden gaat dan wil dat wel eens voor een gewone mens een beetje in de vergetelheid raken. Ik heb meerdere GSM in gebruikt vanwege mijn werk in het buitenland.
Maar ik merk al dat jij in het straatje van je baas spreekt en puur op het contract wijst, dat maakt ook het verschil tussen een KLANT vriendelijke bedrijf / verkoper en een die alleen maar voor de baas een product staat te verkopen. De klant komt dan op de 2e plaats! Die trend is helaas bij veel winkels te bespeuren.
Bovendien, als je mijn verhaal goed had gelezen, had ik eerder gebeld in juli, en weer lieten ze mij zitten door weer niet adequaat te handelen ( weer 2 weken verder ). waar blijf je dan als klant!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: T-Mobile service nummerbehoud

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Talea, kun jij mij dan eens verklaren, waarom de belangrijkste afspraken in zo'n contract door de aanbieders altijd in het kleinst mogelijk lettertype vermeld moeten worden?

Dat doet mij vermoeden dat de aanbieders dat met opzet doen, in de wetenschap dat 95 procent van de klanten er inderdaad overheen leest.

Is het niet eens tijd om dat allemaal anders te doen? GEEN kleine lettertjes meer, alle afspraken in duidelijk leesbaar lettertype op papier zetten, en het hele contract samen met de klant doornemen voor die dat tekent?

Lijkt me een stuk klantvriendelijker. Overigens is dit geen kritiek op 1 provider, ze doen het allemaal, en het geldt ook niet alleen de telefonie-wereld, ook verzekeringsmaatschappijen, de reisbranche en noem maar op, maken zich hieraan schuldig.

In plaats van lettergrootte 2, lettergrootte 14 gebruiken, leidt tot veel minder misverstanden.

talea
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:36

Re: T-Mobile service nummerbehoud

Ongelezen bericht door talea »

Glenn, ik praat niet in het straatje van mn baas, ik zeg puur dat de klant zelf ook verantwoordelijkheid heeft. Ik ben per week aardig wat tijd kwijt aan het opnieuw indienen van aanvragen nummerbehoud (wanneer we tijd hebben controleren we het zelf, maar het blijft de verantwoordelijkheid van de klant), daar gaat veel werk in zitten omdat in 90% van de gevallen de klant verkeerde gegevens heeft verstrekt (verkeerde naam, rekeningnummer of het oude abonnement is nog niet contractsvrij) en wij dus de juiste gegevens moeten achterhalen.


Bodejosm: Tja dat lettertype daar kan een verkoper ook niets aan doen, dat ligt aan de providers, niet alleen de kleine letters worden niet gelezen, zelfs de grootte van de belbundel ed wordt niet gelezen, ik ben keer op keer verbaasd.

Glenn1955
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2005 11:15

Re: T-Mobile service nummerbehoud

Ongelezen bericht door Glenn1955 »

Talea, een klant krijgt eens in de zoveeltijd met zoiets te maken, een verkoper iedere dag! Dus het is logisch dat de klant degene is die iets over het hoofd zou kunnen zien of wat dan ook. Van een verkoper mag je dan verwachten dat hij de 'valkuilen' nog eens dik onderstreept, dan ben je ook voor de klant en niet alleen voor de baas!..... Natuurlijk is de klant ook verantwoordelijk, maar nogmaals, voor hem is het geen routine!
Er werd trouwens door een van die helpdesk medewerkster aan mij verteld dat er een versnelde procedure toegepast zou worden ( 10 werkdagen ) omdat het bij de eerste keer wat misging, daarvan is ( nadat ook weer die 10 dagen voorbij waren ) opeens geen sprake meer!
Nee sorry, ik heb mischien niet bijtijds gereageerd in eerste instantie, maar zij maken er ook een potje van, maar ik ben wel degene die betaalt!!!! Ik heb het idee dat de belangen van de klant niet wordt behartigd, neen, de fouten van de klant worden alleen maar als lastig beschouwd. De fouten die zij maken als prof, die worden heel snel vergeten!........ het is de omgekeerde wereld!

talea
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:36

Re: T-Mobile service nummerbehoud

Ongelezen bericht door talea »

Ik wijs dan ook altijd de belangrijkste punten in het contract aan, maar het komt regelmatig voor dat mensen al tekenen voordat ik hiertoe de kans krijg.

T-Mobile heeft een fout gemaakt met die versnelde procedure, dit is inderdaad niet mogelijk omdat je bij je oude provider nog een opzegtermijn hebt, wel moet het mogelijk zijn om het T-Mobile contract nog iets later in te laten gaan (per 23 augustus volgens de regels). Het zou wel zo aardig van T-Mobile zijn geweest om het contract nog iets langer uit te stellen, maar helaas zijn ze daar niet toe verplicht

Gesloten