LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung...mooi maar kwaliteit??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
henkjan

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door henkjan »

iedereen klaagt over samsung grotendeels lees ik ,maar wist je dat er statistieken zijn van uitval van gsm toestellen,nokia is daarbij de nr 1 ,samsung staat overigens 3e en siemens 2e ,als je eerlijk zou zeggen ,bestaat er uberhaupt wel een goed toestel ? de persoon die deze topic starte ! wat voor toestel heb je nu ,wil je namelijk een supersterk toestel neem dan een 3310 ofzo ,want hoe meer functies een toestel heeft ,hoe meer problemen. !!!

Nicey

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Nicey »

Beste henkjan

500 euro neertellen voor een gsm vind ik nogal iets. Is het dan verkeerd als ik wat meer kwaliteit wil hebben? Mischien verdien je zo een bedrag in een uur, maar ik niet .
Ik denk dat er andere mensen zijn die hard moeten werken voor dat geld.Mijn bericht was voor deze mensen bedoeld en niet voor jou.

Denk volgende keer goed na voordat je wat schrijft. Je hebt geld zat, hopelijk heb je nog hersenen.

Gast

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb de Samsung E700 nu een 1 jaar en 3 maanden in bezit. In het begin vond ik mobiel helemaal geweldig, maar in December 2004 begon hij raar te doen. Hij viel telkens uit, kon mijn simkaart niet vinden. Op een vrijdagavond deed hij zelfs helemaal niks meer.Uiteindelijk werd ik er gek van en besloot hem de volgende dag naar de winkel terug te brengen om hem via daar naar de fabriek toe te sturen voor reparatie. De dag dat ik hem wegbracht deed hij het weer perfect, maar wilde het toch nog even voor de zekerheid na laten kijken. .Begin februari kreeg ik hem pas weer terug. Met de mededeling dat het een vocht probleem was. Ze gingen hem niet maken, tenzij ik zou gaan betalen. Ik stond vol van verbazing. Vocht probleem? Ik kon me het haast niet voorstellen. Ik had mijn mobiel nooit in de buurt van water gelaten. Een vocht probleem kon haast niet.
Maar toen ik thuis kwam met mijn mobiel bleek hij helemaal niks meer te doen. Hij bleef telkens hangen bij het opstarten. Hij bleef stil staan bij Samsung en verder ging hij niet.
De maanden daarna heb ik van alles geprobeerd. Maar hij bleef het niet doen.
Een collega van mij wilde wel even naar mijn mobiel kijken, nadat hij mijn verhaal had gehoord. Hij constanteerde uiteindelijk dat het een software-probleem was en geen vocht. Mijn software moest gereset worden. Hij kon dat wel even voor mij doen.
We probeerde het op het werk, maar het lukte niet. Mijn mobiel was echt dood, zoals hij zei. Ik kon hem beter weggooien.
Daarna ben ik nog even in contact geweest met een andere fabriek, die wilde wel een second opinion doen, maar uiteindelijk ben ik daar van af gaan zien.
Weken lang lag mijn mobiel in mijn la. Tot afgelopen zaterdag, ik dacht toen laat ik het nog is proberen aan te doen. Hij gaf meteen een melding dat de batterijen leeg waren. Ik besloot om mijn mobiel op te laden. De volgende dag (gister dus) probeerde ik hem weer aan te doen, maar weer bleef hij vast lopen bij Samsung. Ik bekeek mijn mobiel goed, totdat ik bij mijn ingang waar mijn handsfree zet in moet kwam. Ik zag daar iets raars. Er kwam opeens heel veel licht uit. Er klopte iets niet. Toen herinnerde ik me opeens, van toen ik mobiel weer ophaalde uit de winkel en de Winkelbediende mijn mobiel uit de doos haalde daar opeens snel het beschermkapje op zag doen.
Ik stak toen mij langste nagel in de ingang en drukte een paar keer en opeens vroeg mijn mijn mobiel om mijn simkaart.
Ik was zo verbaasd. Een half jaar lang was ik mijn mobiel kwijt geweest, waar ik zo van gebaald had. En al die tijd had ik dus alleen mijn nagel bij de handsfree ingang in moeten doen. Dus al die moete voor niks geweest.
Waarschijnlijk, wat ik al die tijd al dacht, is dat de fabriek mijn mobiel had opengemaakt en gewoon weer dicht had gedaan, zodat er dus waarschijnlijk iets los zat of verkeerd.

Maar het is toch eigenlijk te gek voor woorden, dat je zolang je mobiel kwijt bent en dat hij het opeens weer doet.
Maar het mooie was, dat ik niks kwijt was. Al mijn foto's stonden er nog in, al mijn ringtones, al mijn smsjes. Alles zat er gewoon nog in.

Mijn mobiel doet het nu weer perfect. Het grappige was, dat ik vandaag van plan was om een nieuwe mobiel te kopen. Gelukkig hoeft dat niet meer.

Wat het probleem precies geweest is, weet ik niet. Maar wat ik wel volkomen belachelijk is, dat Samsung niet eens de moeite had genomen om mijn mobiel te maken, maar gewoon (zoals gewoonlijk) zegt dat het een vocht probleem is. Dat is natuurlijk veel makkelijker.

Mijn complimenten Samsung!

Gast

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Gast »

Zelf heb ik een samsung D500 zonder problemen. Mijn vrouw heeft een E700 die steeds uitschakeld. Ook na "reparatie." Een probleem dat ik meer hoor bij dat type.
Zou er soms een ontwerpfout zijn?

amanda000
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2005 10:30

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door amanda000 »

ik heb een sim only abbo afgesloten en wil nu eigenlijk de nieuwe lady phone e530 los kopen maar na al deze berichten over samnsung ben ik sterk aan het twijfelen gebracht is er al wat bekend over de gebreken van de lady phone

please help

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Tosbaga »

de schuivers hebben nu ook een probleem, de d500,e800, e630 e.d. Het magnetische schuifmechamnisme stoort met de antenne en zet de software op tilt, de toestellen die voor reparatie wordem aangeboden krijgen eerst een software update en als ze weer trug komen wordt pas het acjterkapje vervangen, die alles oplost, super service van Samsung, niet dus... :twisted:

JandeJong
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2003 18:37

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door JandeJong »

Ik heb nu al 2 jaar een Samsung. Nog nooit problemen mee gehad. Kreeg er twee batterijen bij en gebruik nog steeds de eerste. Ook andere produkten van dit merk waaronder tv en video werken uitstekend!

Beeky
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2005 19:15

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Beeky »

Ik heb een GSM gekregen voor mijn verjaardag HOERA
Na twee dagen was hij stuk
Ik moest hem opsturen naar TELFORT HOERA
Kreeg hem weer STUK HOERA
Weer opgestuurd en na een hoop gedonder kreg ik hem weer terug
en toen was hij na 14 werdagen weer goed
Het gaat hier om een D500 en nooit weer :twisted:

EdwinW
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:36

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door EdwinW »

Ik heb een paar maand geleden een Samsung overwogen, en wel eentje waarbij dat toetsenbord zo lekker los schoof. Deze aankoop is me afgeraden door diverse personen. Als ik deze berichten hier lees is dat maar goed ook.

miranda3822
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:57

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door miranda3822 »

Nou wij hadden.hebben ook zo'n telefoon.
lekker klein, maar oooooooo zzzzoooooo slecht
geen ontvangst ermee, zelfs buiten niet.

nee een slechtere telefoon hadden we niet kunnen kiezen.
en nu is ie geheel stuk, nu kunnen we er niets mee mee. nog geen jaar oud.
ja we kunnen het laten maken??????
op onze kosten. nou dacht het niet, we kopen liever iets wat betrouwbaarder is.

dit is niet wat wij van de telefoon verwacht hadden. zeker niet :(

bazz
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2005 00:09

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door bazz »

ik heb sind een half jaar een E-330, en hij werkt perfekt!!

*Bob*
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2005 09:00

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door *Bob* »

Na 5jaar trouwe dienst heb ik afstand moeten doen van de Philips Xenium 9@9. :cry: Was echt een toppertje met een standby tijd van 3 weken!

Nu heb ik een E720, die ik dus nu wel geteld twee weken gebruik. Leuk speelgoed. Alle functies getest MP3, bleutooth, camera(foto/video) en bellen. Alleen werd ik door een collega getipt over dit forum, misschien wel twee weken telaat :!: :? Gelukkig hoeft ie maar een jaar mee, elke week daarna is meegenomen. :wink: Gratis bij 1 jaar abo.

Verder kan ik melden ( beroepshalve) dat alle GSM fabrikanten verschillende extreme testen uitvoeren welke ook ik de praktijk voorkomen, zoals een valtest, in vocht, bij hoge temperatuur en torsie om zwakkepunten in het ontwerp uit tesluiten. :!:

Maar wat ik wel opmerk is dat zodra je in de 'male molen' van reparaties terecht komt het einde niet inzicht is..... en drie maanden een kritische grens is voor display en contacten.
Ik hoop dus dat ik over 3 mnd. nog steeds positief ben over de E720.
Wie weet tot dan :?:

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik heb altijd een Nokia gehad... Nooit problemen mee gehad, maar het uitstapje naar Samsung heb ik spijt van... Doordat het klepje natuurlijk veelvuldig geopend wordt om te bellen of te sms-en wordt het klepje een soort van LAM waardoor mijn telefoon steeds uitvalt, of het minuten duurt voor ik beeld heb als ik mijn klepje open... Over 2 maanden ga ik mijn abbonement verlengen en ik kies weer fijn voor een Nokia..!

amber2307
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:24

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door amber2307 »

ik heb het idee dat die ene gast, die steeds in het verweer gaat, misschien wel belang heeft bij samsung omdat hij zo fanatiek antwoord geeft,

Helaas moet ik ook melden dat mijn samsung alsmede die van mijn man en mijn neef dezelfde fratsen vertoond als hier vermeld is, het beeld vervaagd wordt heel licht totdat je op een gegeven moment gewoon niets meer ziet dit zijn de toestellen E700 en E710..... dus ik
sluit me aan bij het merendeel hier.

Ow ja voor de ene gast....wij zijn contstant met de toestellen aan het gooien, we maken er een soort van act van :o beetje jongleren met de toestellen van Samsung......zijn ze toch nog ergens goed voor :wink:

punkyjunky
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2005 10:19

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door punkyjunky »

Ik weet niet waar GAST 'telecomverkoper is' maar ik heb iedere toestel wel is een keer naar de reparatie gestuurd, het blijft massa-productie en jij als 'verkoper' kan niet uitsluiten of het een gebruikersfout/fabrieksfout is...ofwel?

nkuitert
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:25

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door nkuitert »

nou mijn samsung e700 heeft het ook begeven. En ik heb hem ook ECHT NIET laten vallen!! Hij is pas 1,5 jaar oud en heb precies dezelfde klachten als alle andere gebruikers: eerst wit scherm en nu valt ie steeds uit. Vandaag krijg ik hem niet eens meer aan!! Samsung gebeld maar die willen echt niets voor me doen omdat de garantietermijn al verlopen is. WAT EEN K- telefoon is dit!!

miranda3822
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:57

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door miranda3822 »

ben bang dat we allemaal dezelfde behandeling krijgen.
en de telefoons stoppen er veelal mee als net de garantie is verlopen.

Ja Samsung is klantvriendelijk (MAAR NIET HEUS)
Koop maar een nieuwe telefoon dat is goedkoper dan laten maken.

Al ben je nog zo zuinig op je telefoon, volgens het ..... bedrijf pingpongen we ermee of zo, gaan we ermee zwemmen.
Raar toevallig dat we dat nou allemaal doen.....?

marcel47
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2004 00:58

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door marcel47 »

Tjahhh..... 't is wat.
Een telefoon moet gewoon tegen een stootje kunnen.
Ik heb nu mijn vijfde Nokia , en nog nooit problemen gehad, en ook ik heb hem weleens laten vallen,en ook weleens zo erg dat ik dacht van, nou dat was de telefoon, maar ze zijn écht degelijk.
Nu kies ik dan ook altijd voor een telefoon zonder kwetsbare rare klepjes en andere modegrillen,,,,,kortom een telefoon zoals een telefoon bedoeld is,,,dus om te bellen en gebeld te worden zonder de intentie om anderen de loef af te steken met een nog futuristiser modelletje waar de fragiliteit vanaf straalt.
Dus ík zou zeggen , ga voor degelijkheid zonder problemen!!
Groetjes , Marcel

r.gerressen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2005 08:44

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door r.gerressen »

Mijn samsung E-600 ging stuk en was niet meer te leveren. Zij hebben mij toen een e-800 gegeven, maar die vind ik absoluut niet dezelfde mogelijkheden hebben. Moet ik hier genoegen mee nemen :?:

mvreeburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2005 19:06

Re: Samsung...mooi maar kwaliteit??

Ongelezen bericht door mvreeburg »

Nadat ik de Samsung E720 gekocht had, heb ik er welgeteld ongeveer één week plezier van gehad. Op een morgen was de microfoon ineens kapot. Balen natuurlijk. Toen ik na een paar weken bij iemand een vervangend toestel kon lenen wilde ik hem naar Dynafix opsturen, maar bleek de microfoon het ineens weer te doen... Eén dag. Dus toch opgestuurd en na een week al weer terug gekregen. Hij deed het weer en tot mijn grote vreugde stonden alles, zoals mijn filmpjes en mp3 bestandjes er nog in. Na een halve dag deed de microfoon het echter weer niet en heb ik hem in de kast in de woonkamer gelegd. Is er überhaupt geprobeerd het toestel te repareren? Naar mijn weten wordt alles gereset wanneer er gerepareerd moet worden en er een software update plaatsvind???
Na een paar weken had ik weer tijd om mijn telefoon naar het plaatselijke postkantoor te brengen, om deze andermaal op míjn kosten te verzenden naar Dynafix. Na 3 weken eens gebeld hoe het ermee stond. Het toestel was pas 5 dagen geleden ingeboekt, dus hij zou volgende week wel naar mij toekomen. Raar, maar goed. Een week later de befaamde brief thuis gekregen. Er was vochtschade geconstateerd. Terwijl het toestel mijn woonkamer niet uit was geweest na de eerste "reparatie".
Heb vandaag toch maar €35 betaalt om mijn telefoon weer terug te krijgen. Wat blijkt: het toestel doet werkelijk helemaal niets meer! Kan hem niet opladen of aanzetten. Ik stuur hem dus op met een kapotte microfoon en krijg een geheel defect toestel terug. Wat een geweldenaars!!!
Ik heb dynafix hierover gebeld uiteraard en werd door niemand daar ook maar enigszins fatsoenlijk geholpen. Samsung staat pal achter dynafix ondanks het horen van mijn verhaal. Ik heb Dynafix beloofd er werk van te maken en dit wil ik ook zeker doen! Iemand iets soortgelijks of tips en de te voeren procedure?

Gesloten