LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jetstar scooters

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
rhodi

jetstar scooters

Ongelezen bericht door rhodi »

Ik ben op zoek naar een (nieuwe) scooter. Op marktplaats zag ik een advertentie van Jetstar scooters. Deze komen volgens de verkoper uit China. De website van Jetstar ziet er goed uit. Heeft er iemand ervaring met deze scooters? Een probleem is denk ik dat ze bijv. geen standaard onderdelen hebben. De prijs is echter niet hoog voor een nieuwe scooter. Deze is nl. €650,-

graag reakties.
bvd

Ulbe

Re: jetstar scooters

Ongelezen bericht door Ulbe »

Geen idee wat voor merknaam hier achter steekt, het prijskaartje is erg voordelig te noemen, het ontwerp van de scooter doet me wat aan Peugeot denken,

Ik denk zelf dat de scooters in Taiwan geproduceert worden, hetgeen niet inhoudt dat de kwaliteit slecht is,

Ik heb geen ervaring met dit merk, maar als ik de foto's bekijk, en als de kwaliteit redelijk tot goed is, kun je hier volgens mij niet een rare aankoop mee doen,

Een autodealer moet toch achter zijn produkt kunnen staan!, anders gooi je je naam wel erg te grabbel door kwalitatief slechte produkten te verkopen, in dit geval scooters,

Het is een lief prijsje, vooreen goede tweedehands scooter ben je meer kwijt dan met deze nieuwe!.

meesterjuriaan

Ongelezen bericht door meesterjuriaan »

Met een beetje raar gevoel in mijn maag ga ik dadelijk kijken voor een jetstar voor mijn vrouw. Het lijkt me allemaal in orde. De Jetstar wordt bij autohuiseindhoven.nl aangeboden (rijklaar) voor 895 Euro en bij de impoteur 950 rijklaar met 12 maanden of 6000 km garantie. Vanmiddag weet ik of autohuis ook een garantie heeft in die prijs. Blijft vreemd dat een scooter nieuw bijna minder kost dan een bekend merk van minimaal 3 jaar uit.

meesterjuriaan

de importeur zit in Deurne en die leverd ook onderdelen zeggen ze.

rhodi

Ongelezen bericht door rhodi »

hoe is het afgelopen?

de dealer die ik benaderd heb kan nog niet leveren. hij wilde eerst kijken of er genoeg vraag naar de scooters was voordat hij ermee begon om een dealerschap aan te gaan.

meesterjuriaan

Nou, de importeur leverd wel een jaar garantie maar de dealer niet. Dit is om onder een bepaalde prijs te zitten. In Deurne kun je hem bestellen voor 950 euro helemaal rijklaar en met garantie.
De meeste onderdelen zijn van Kymco en universeel. Mijn vrouw rijd er nu al twee dagen op is er helemaal weg van.
Ik heb hem al open geschroefd en alles ziet er netjes uit en je kunt bijna overal makkelijk bij. Tot dusver heb ik nog maar twee nadeeltjes ondekt A: de vering is wat te slap voor zwaardere mensen en dat is vervelend als je links door een bocht gaat ivm de standaard B: net onder de tankdop zit een ontluchtingsgaatje en als je net iets te veel tankt en/of veel hobbels tegenkomt kan ie wat naar benzine gaan stinken, maar dit ga ik oplossen door een klein rubber pennetje erin te schuiven die bij oververhitting van de tank eruit valt.
Als laatste wil ik nog melden dat er bromfietszaken moeilijk kunnen doen en je geen service willen bieden, maar dit is puur omdat je niet een belachelijk dure nieuwe/tweedehands scooter bij hun kocht.
Alle onderdelen kun je direct verkrijgen alleen moet je nu op de voorvork een week of 4 wachten maar dit probleem is volgens de dealer dan opgelost en is alles direct vanuit de voorraad te verkrijgen.
Het merk wil snel bekent worden in europa en dat is volgens de dealer de reden dat ze zo goedkoop zijn.

Mijn dealer is al bijna uitverkocht en verwacht dat er een levertijd opkomt.

Ik ben geen handelaar in deze scooter maar alleen een "gebruiker" (als het van mijn vrouw mag :lol: )

Ulbe

De motoren van deze Kymco scooters komen bij Honda weg!,

Dus aan de kwaliteit van de motoren hoeven we niet te twijfelen, die is zondermeer goed te noemen,

Het frame, plaatwerk, wielophanging, e.d. kan wat dun uitgevoerd zijn!,

Vooral zwaardere berijders van deze scooters zitten dan al snel op het "eind" van de veerweg van de achterwiel schokdemper!,

Ook de electronica kan ik niet over oordelen, vaak komt deze electronica ( onsteking, bougie, e.d. ) kunnen van Nippon Denso zijn,

Dit is kwalitatief goed materiaal, en gaat maar zelden stuk,

Al met al zijn het wel leuke scooters, en bij goed onderhoud, rijdt het altijd!,

Na verwijdering van de begrenzer (mag niet!), kan de uitlaat met katalysator oud worden, en zal zeker niet dicht slibben met halfverbrande olie en roet, hetgeen resulteert in een nieuwe uitlaat!,

En wat ook nog een zuiniger verbruik bij 45 kmu en lager opleverd!.

scooterstal

Ongelezen bericht door scooterstal »

zo als het mij voorkomt lijkt mij dit geen betrouwbaar geheel, heeft u al nagevraagt of er in nederland al een nl typegoedkeur is afgegeven.
voor scooters die niet in de EU gemaakt worden , moet er een NL typegoedkeur worden afgegeven door de RDW

Kijk voor NL type goedkeurings richtlijnen op:

http://members.lycos.nl/scooterstal

ik weet dit is mijn eigen site, maar voor vragen ook het kenteken kunt u hier op erg veel vinden.

Voor diegene die het nog niet weten, vanaf 1 sept. moeten brommers eenmalig gekeurd worden vanwege het brommerkenteken.

daogbert

Ongelezen bericht door daogbert »

Met alle respect is dhr. met zijn opmerking over een Nederlandse Type goedkeuring, niet op de hoogte v.d. wetgeving. Vanaf 2003 bestaan er helemaal geen nederlandse type goedkeuringen voor bromfietsen, maar alleen Europese.

Ter informatie, dit staat allemaal duidelijk uitgelegd op de site www.rdw.nl.

scooterstal

hallo,

naar mijn ervaring van een vespa et2 scooter die een half jaar geleden door een kennis van mij is nieuw is gekocht staat er duidelijk een nl typegoedkeuring nog in, OOK staat er een europesche typegoedkeuring in
beide typegoedkeuringen zijn dan ook geldig

rudi

Ongelezen bericht door rudi »

ik heb reeds twee maanden een jet star scooter.
en ben er zeer over te spreken .
rijdt al een zonnetje en ook nog eens zeer zuinig.
door de viertakt motor kan je gewone euro 95 tanken.
wat bereft de vering daar heb ik geen klachten over,maar ik weeg dan ook maar 65 kilo.
heb hem gekocht bij autohuis eindhoven.
kompleet gemonteerd voor 895 euro.
kortom eem fijn brommertje.
met europese goedkeuring.
grt Rudi

scooterstal

fijn te horen dat hij goed rijd en een typegoedkeuring heeft.
lekker rijden zou ik dan alleen nog willen zeggen.

w.j.

Ongelezen bericht door w.j. »

k ga ook enne jetstar scooter kopen maar weet iemand of de iporteur in deuren het goedkoopste is ? namelijk voor 645?

w.j.

IEMAND? ik wil nu die scooter kopen maar het schijn dat hij overal is uit verkocht weet iemand nog een aderes voor die scooter onder de 700?

w.j.

HALLO?

w.j.

niemand ?

scooterstal

hallo,

jetstar week ik zo niet meer, maar in duitsland worden bij een bouwmarkt europesche scooters verkocht met 4 takt motor

nl praktiker

www.praktiker.de

prijs € 699,00

schijfrem voor
trommelrem achter
2,86 ps
50 cc
met topkoffer

in verschilllende kleuren leverbaar
:)

Ulbe

Het zullen wel goede scooters zijn, die Jetstar,

Waar ik persoonlijk een beetje over val is de verkrijgbaarheid van vervangings onderdelen,

Banden, bougie's, accu, e.d. zal wel geen probleem opleveren,

Echter specifieke onderdelen, zoals luchtfilter, remsegmenten, e.d. lijken me moeilijk verkrijgbaar voor dergelijke scooters,

Een paar jaar geleden had een groot postorder bedrijf scooters in de actie van het merk Mors,

Een goede kennis van me had zo'n ding besteld, en was er erg tevreden over, echter door problemen met zijn rug, is de scooter in het hok blijven staan, en hij probeert de scooter te verkopen, helaas kan hij het apparaat niet kwijt,

Niemand wil deze scooter kopen, uiteraard onderdelen zullen zeer waarschijnlijk wel zeer moeilijk te verkrijgen zijn, want de plaatselijke bromfietshandelaar waagt zich niet aan dergelijke scooters,

Een bekend merk scooter verkoopt makkelijker, en de beschikbaarheid van onderdelen ligt natuurlijk een stuk makkelijker,

Je zal maar een setje remschoentjes nodig hebben voor zo'n Jetstar scooter, dan is het vaak moeilijk om dergelijke onderdelen te kunnen krijgen, vaak is de dealer dan al lang gestopt met verkoop en serviceverlening van deze scooters, terwijl de techniek van deze scooters beslist niet slecht hoeft te zijn!,

Elk voertuig heeft onderhoud nodig, en dan is het natuurlijk fijn dat er onderdelen besteld kunnen worden, want ik heb op internet geen site kunnen vinden waar Jetstar en Mors onderdelen kunnen worden besteld, zelfs de website van Jetstar en Mors zijn niet te vinden, en dat is natuurlijk jammer,

Verder lijken me het wel leuke scooters toe, ze zijn goedkoper, en misschien wel van de zelfde kwaliteit als een goedkoop model van een bekend merk,

Maar houdt er rekening mee, dat vooral in de toekomst de noodzakelijke onderdelen, niet meer te verkrijgen zijn, en dan heb je weinig meer aan zo'n scooter!.

w.j.

na lang nadenken heb ik toch maar de inporteur gebeld en er 1 besteld :) voor 680 euro hij zegt zelf 3 jaar lang alle onderedelen leverbaar te zullen houden 8) en ik heb er zelf ook veel vertrouwen in :roll: dus ik zal nog wel vertellen of mijn beslissing just was
:lol:

Gesloten