LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alma keukenfabriek

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nou jaa

Alma keukenfabriek

Ongelezen bericht door nou jaa »

Wie kan mij wat vertellen over de Alma keukenfabriek? Ik kan er op dit forum niets over vinden behalve mijn eigen postings en een reactie van Pfffff en die herkende het alleen als zijn ex. Weet iemand waarmee het te vergelijken is of dat ze misschien ook kastjes ed maken voor andere bekendere merken :?:

polpol

Re: Alma keukenfabriek

Ongelezen bericht door polpol »

Bedoel je niet ALMAT? Dat is een zeer bekend merk en het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er een concurrerend keukenmerk is dat ALMA heet.

nou jaa

nee, ik bedoel echt Alma ( http://www.alma-kuechen.de/index_nl.htm ). een duitse keukenfabriekant. maar misschien is de almatfabriek een nederlands dochter/moederbedrijf :?:

MurillioMontana

Ongelezen bericht door MurillioMontana »

We hebben een keuken gekocht bij alma keuken, in kleve.

De keuken word helemaal naar jou wens gemaakt, ze hebben in de showroom een paar keukens staan en gaan dan met jou achter de pc een plan maken.
Ze kunnen ook aan de hand van jou budget een keuken plannen.

Alles aan de keuken word door hun gemaakt (dus werkblad, kastjes, enz.) alleen dan de apparatuur deze kan je kiezen uit Siemens, Miele, Atag. Niff..

Je krijg 10 jaar garantie plus 5 jaar garantie op onderdelen zoals kast deurtjes of als je een kast na 3 jaar erbij wilt hebben kan dat.
De prijs is laag, omdat je het rechtstreeks vanaf fabriek bestelt, de bediening is er netjes en correct, in Kleve hebben ze ook iemand die nederlands kan praten.

De keuken stond bij ons 2 weken, we wonen weliswaar in duitsland net over de grens, maar ik heb begrepen dat de keuken naar nederland ligt aan het model 4 a 5 weken erover doet.

Maar over de kwaliteit en de service, netheid is de keuken goed bevallen.

Je heb in de keuken, ook dat de laden, kasten vetraagd dichtvallen, bij onze keuken zat onderin de plint een opstaptrapje ideaal.

visje

Ongelezen bericht door visje »

Je heb in de keuken, ook dat de laden, kasten vetraagd dichtvallen, bij onze keuken zat onderin de plint een opstaptrapje ideaal.
Dat klinkt goed! Ik ben klein en kan vaak niet goed bij de kastjes bovenin. Dit zou misschien een mooie oplossing zijn.
Hoe werkt dat opstaptrapje dan? Is dat uitschuifbaar of zo?
Heeft iemand zoiets al vaker gezien?

MurillioMontana

Het opstaptrapje zit onder in de plint, je trek de plint open en het trapje verschijnt, haalt het uit de lade en klap hem open, en zet hem voor het desbetreffende keukenkastje en je kan er bij.

(heel simpel uitgelegd ;) )

Zo werkt het, je heb het altijd bij-de-hand, en mooi afgewerkt.
We kunnen wel bij de kasten maar voor het schoonmaken van de kastjes en daarbovenop is het ook ideaal.

Ik weet niet of dat andere keukens leveranciers dat ook hebben, maar bij alma keukens wel.

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

Heeft vrijwel elk keukenmerk.

Is alleen erg onpractisch en creeert een onrustig en rommelig uiterlijk van je keukenplint.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dat vind JIJ Scara. IK zou het ideaal vinden.

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

:D Ja, dat vind IK, vandaar dat mijn naam er ook bij staat. :D

Ik geef je ( en de andere lezers) advies, doe er mee wat je zelf wilt.
Als je ook met zo,n air een keuken gaat uitzoeken, dan wens ik je heel veel succes en de verkoper of adviseur ook.

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Prima hoor als jullie er zo over denken.
Scara hoezo met zo'n air? Ik geef alleen mijn mening dat het mij wel makkelijk lijkt dan hoef je niet altijd een stoel te pakken als je de keukenkastjes boven schoon moet maken.

nou jaa

Een opstapje onder de plint is voor mij niet nodig
1. ik ben ongeveer 1,90m
2. ik wil geen bovenkastjes

Behalve een positieve ervaringsreactie van Murillio kan jammer genoeg niemand mij wat zeggen over de kwaliteit van hun product. Ik zal dus maar op mijn gevoel en dat van Murillio afgaan....zo wie zo belangrijk volgens de kenners hier...dat je een goed gevoel hebt over de keukenverkoper...doet me denken aan de slachtoffers van die Wassenaarse oplichter...zij hebben nog steeds een goed gevoel bij hem... :wink:

visje

Ongelezen bericht door visje »

Nou, ik denk dat de meeste meningen over kwaliteit gebaseerd zijn op ervaringen. En blijkbaar zijn er weinig ervaringen met Almat.
Dus laat maar weten hoe het gaat, mocht je daar je keuken kopen. 8)

Voor mij zou zo'n trapje misschien makkelijk zijn. Ik ben 1.60 en mijn vriend 1.90. En dan is het wel fijn om te weten dat zoiets bestaat. Hoewel ik wel moet zeggen dat het een beetje omslachtig klinkt.

MurillioMontana

Alma keuken, ja wat ik weet verkopen ze ook aan nederlandse klanten in nederland, en niet alleen aan duitsers.
Ik Den Helder en in Almere en veel in Gelderland komen ze, de prijs is zeer gunstig en wat betreft kwaliteit is het goed te noemen.

Ja smaken verschillend, en wat betreft betalen, ja we waren bij voortman als we daar de keuken wilden kopen moesten we eerst 90 procent aanbetalen, ja dag en dan geen keuken of een kapotte afleveren, bij Alma keuken betaal je 2 procent aan van het aankoopbedrag en de rest bij afleveren.
Is de keuken niet goed afgeleverd hoef je ook nog niet te betalen, pas wanneer alles goed is.

Over het plintje, je zit er helemaal niks van, alle schanieren zitten binnen, dus voor het aanzicht is het gewoon een rechte plint.

Wat voor de ene goed is voor de andere nog niet.

Gesloten