LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarieven ringtones "kindermisleiding"?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
danvan
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2004 14:36

Tarieven ringtones "kindermisleiding"?

Ongelezen bericht door danvan »

Naar aanleiding van een berichtje in de telegraaf betreffende de tarieven van ringtones wil ik graag dit onderwerp ter discussie stellen.
Onze zoon is onlangs 13 jaar geworden en heeft van ons een mobieltje gekregen.
Zoals alle kinderen van deze leeftijd wilde hij graag zijn eigen ringtone.
In veel muziekbladen adverteren diverse ringtone aanbieders, zo ook "LOGOSBELTONEN". [tarieven SMS €1,10 pob, via 0900 €0,70/mn.]
Het gedonder begint al meteen als je belt, je wordt eerst door een menu heen geloosd om vervolgens te horen dat je nummer niet wordt geaccepteerd.
Per SMS bijna een hetzelfde verhaal.
Teleurgesteld een enkele euro's armer heeft onze zoon het via e-mail geprobeert.
En ja hoor na een half uurtje en €12 armer is het uiteindelijk gelukt om één ringtone binnen te krijgen.
Mijns inziens is dit je reinste geld klopperij, maar nog erger vindt ik dat men argeloze kinderen op deze manier hun gespaarde en verdiende zakgeld uit hun zakken klopt.
Ik hoop dat dit door meerdere ouders ook zo ervaren wordt en dat men wat meer aandacht aan dit onderwerp wil besteden.

Gast

Re: Tarieven ringtones "kindermisleiding"?

Ongelezen bericht door Gast »

Het is uw eigen schuld. Kennelijk vindt u, net als bijna alle ouders, dat een mobiele telefoon een stuk speelgoed is. Dan krijg je dus dit. Nou ja, leert uw zoon meteen de waarde van het geld kennen. Beter jong geleerd dan op je achttiende al een deurwaarder achter je aan omdat je een telefoonrekening hebt opgebouwd van duizenden euro's (het gebeurt).

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Tarieven ringtones "kindermisleiding"?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat is wel erg kort door de bocht Gast. Ik ben het met je eens dat mobieltjes tegenwoordig als speelgoed gezien worden, maar het wordt ook wel erg makkelijk gemaakt.

Je stuurt een SMS en zit meteen vast aan een abonnement waar je niet meer vanaf komt. Zelfs op kinderzenders en in kinderbladen wordt je doodgegooid met reclame voor beltonen, plaatjes en allerhande rommel meer.

Kinderen zijn een kwetsbare doelgroep die wel erg makkelijk te pakken zijn, omdat ze soms dingen doen zonder over de gevolgen na te denken.

Gast

Re: Tarieven ringtones "kindermisleiding"?

Ongelezen bericht door Gast »

Dilbert, niet proberen om mee te praten over dingen waar je geen verstand van hebt.
Alleen met Jamba moet je oppassen, die hebben inderdaad onduidelijke abonnementen.
Voor de rest valt het allemaal wel mee.

danvan
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 mar 2004 14:36

Re: Tarieven ringtones "kindermisleiding"?

Ongelezen bericht door danvan »

Wat er met de rest bedoeld wordt is erg onduidelijk. Waar ik op doel is dat de ringtoneverkopers in bepaalde bladen [ bv.muziek lectuur] overduidelijk bezig zijn om bepaalde doelgroepen te beïnvloeden.
Ik heb het dan over bepaalde groepen jongeren die er nog niet aan toe zijn om zich op dit soort terreinen en voor hun complexen zaken te manifesteren, omdat zij zelf nog geen idee hebben hoe het één en ander op dit gebied werkt. [alle voorlichting ten spijt]
Dan kan je wel de schuld bij de ouders in de schoenen schuiven, omdat zij hun kind een mobieltje hebben gegeven, alleen kun je als ouder daar niet altijd toezicht op uitoefenen en daar maken zulke verkopers handig misbruik van.
Als de ouders geen toezicht hebben dat hun kinderen stiekum 112 bellen dan wordt er toch ook meteen ingegrepen.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: Tarieven ringtones "kindermisleiding"?

Ongelezen bericht door klaasvd »

Jamba is idd eentje waar je niet mee in zee moet gaan.
Het is ten eerste niet duidelijk dat het om een abonnement gaat, en je komt er bijna niet van af(wat komt doordat ze de opzeg codes steeds veranderen en/of verkeerd doorgeven)
En als je aan Jamba vastzit, kost je dit cker 20 euries per maand.

patrickdegroot
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 mei 2004 10:38

Re: Tarieven ringtones "kindermisleiding"?

Ongelezen bericht door patrickdegroot »

LpiWeb is een actie gestart tegen die verschikkelijke Jamba!
Help mee en breng gratis je stem uit!
Ga naar: http://jamba.lpiweb.nl/

lianne87
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:01

Re: Tarieven ringtones "kindermisleiding"?

Ongelezen bericht door lianne87 »

een kleine tip voor alle ouders:
een telefoon met een monotone ringtones (bijv. de nokia 3310) zijn op internet met gemak gratis beltonen te verkrijgen. op google typ je gratis monotone ringtone; en je komt al snel op een site terecht waar je de compostercode vind.
het is dan een kwestie om deze in de composer van je telefoon over te typen; op te slaan en als beltoon in te stellen.
ik doe dit nu al 4 jaar lang en t werkt nogsteeds.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Tarieven ringtones "kindermisleiding"?

Ongelezen bericht door woman4life »


woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Tarieven ringtones "kindermisleiding"?

Ongelezen bericht door woman4life »

ow ja als je daar bent dan kies je de beltoon die je wil
dan klik je op Invoeren en dan op Nokia | Siemens | Ericsson | Motorola
welke je dan ook hebt en dan de zwarte cijfers typ je gewoon in.
erg makkelijk en snel ook

muts63
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2005 21:01

Re: Tarieven ringtones "kindermisleiding"?

Ongelezen bericht door muts63 »

had ook leuke ringtone gehoord jawel bij jamba , had eigenlijk nog geen erg in het abonnement tot de maand erna , ja maar dat wilde ik niet, wilde er van af heb jamba gebeld en mijn abonnement werd meteen stop gezet, had geen geziek of zo gehad alleen de regels zijn onduidelijk en je zit er meteen aan vast maar ik kwam er wel meteen van af

Gesloten