LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vodafone slechte service

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rynja
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2005 13:54

vodafone slechte service

Ongelezen bericht door rynja »

hallo,

Ik ben philippe rynja, en ik heb op 23 april 2005 een mobiele telefoon van vodafone (een alcatel one touch 565) gekocht, en daar zat al €5,- beltegoed op, je kon je dan registreren op de site of een briefje sturen met wat gegevens, ik had me (ongeveer) een week na mijn aankoop geregistreerd op de site, in afwachting op mijn €10,- beloofde beltegoed voor mijn registratie. Dit is er helemaal nooit gekomen, ik heb tot nu toe ook geen enkel bericht gekregen dat er iets mis was gegaan. Nu probeer ik vodafone al een paar dagen te berijken, om te vragen wat er aan de hand is, maar het blijkt verdomd moeilijk te zijn om iemand aan de lijn te krijgen! Ik heb al geprobeerd een e-mail te sturen, maar dat lukte niet want ik kon nergens een e-mailadress vinden. en om nou een "echt" iemaan de lijn te krijgen schijnt voor vodafone te moeilijk te zijn. Want ik heb al één telefoonnummer gevonden, voor een klantenservice, maar daar krijg je alleen product informatie... Er is ook wel een andere klantenservice, maar die is alleen te bereiken via je mobiele telefoon, en het probleem is dus: dat kost geld, en dat geld (beltegoed) is op! Nu is mijn vraag, kan iemand me helpen?

met vriendelijke groet,

philippe rynja

Libel
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2004 02:17

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door Libel »

Als je even de moeite had genomen om op de site van Vodafone te kijken was je de volgende gegevens tegen gekomen dus eerst eens even bij jezelf nagaan of jij wel alles goed doet voordat je hier Vodafone als slecht af gaat zitten schilderen

Telefoon vanuit Nederland
Vodafone Abonnee: 1200 (mobiel)
of 0654 500 100 (vaste lijn)
Vodafone Prepaid: 1200 (mobiel)
of 0654 500 555 (vaste lijn) hierbij kan je kiezen voor hulp bij opwaarderen en aangeven dat je je 10 euro niet hebt ontvangen.

Libel
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2004 02:17

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door Libel »

Als je even de moeite had genomen om op de site van Vodafone te kijken was je de volgende gegevens tegen gekomen dus eerst eens even bij jezelf nagaan of jij wel alles goed doet voordat je hier Vodafone als slecht af gaat zitten schilderen

Telefoon vanuit Nederland
Vodafone Abonnee: 1200 (mobiel)
of 0654 500 100 (vaste lijn)
Vodafone Prepaid: 1200 (mobiel)
of 0654 500 555 (vaste lijn) hierbij kan je kiezen voor hulp bij opwaarderen en aangeven dat je je 10 euro niet hebt ontvangen.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door Predicador »

Dat is 2 keer, libel... Maar wel gelijk... soms komen mensen eerst hier mopperen voor ze uberhaupt op het idee komen om naar de klantenservice te bellen. Wat is dat eigenlijk voor moeite? Twee minuten werk en je hebt iemand aan de telefoon.

Het klopt trouwens dat een deel van de prepaid klantenservice betaald is... 34 ct per minuut. Als je naar dat 0654500100 nummer belt vanaf een vaste lijn, je mobiele nummer intoetst, krijg je vermoedelijk ook wel een medewerker aan de telefoon.

Als je dat allemaal niet voor elkaar krijgt, kun je altijd nog terug gaan naar de winkel waar je het pakketje kocht, maar dat lijkt me niet nodig.

rynja
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2005 13:54

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door rynja »

beste libel, het klopt niet wat je zegt over dat nummer.
want heb je zelf wel eens dat nummer gebeld? dat nummer is dus alleen maar om je mobiele telefoon op te waarderen, niet om info te vragen. maarja, dan zit er nix anders op om weer terug naar de winkel te gaan. Tog bedankt voor de hulp :lol:

Multivitamine
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2005 20:54

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door Multivitamine »

Gewoon 1200 Optie 4 en dan 2 bellen en binnen 2 minuten heb je iemand aan telefoon.
Wees een beetje creatief hier en je belt gratis!

rynja
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2005 13:54

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door rynja »

zoals ik al had gezegd, dat nummer kan je alleen bellen met een telefoon met een vodafone prepaid tegoed, en deze lijn kost ook nog eens geld...

lola
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2005 19:34

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door lola »

het klopt inderdaad dat je alleen naar 1200 kan bellen met het prepaid toestel zelf, en daar heb je beltegoed voor nodig MAAR als je klacht terecht is worden de kosten van het gesprek weer bij je beltegoed geplaatst. Inderdaad kost het bellen naar de klantenservice voor prepaid 0.34 per minuut, maar dat maakt dan ook het vershil tussen een abonnee en een prepaidklant. bellen naar 0654500100 heeft geen nut vanaf een vaste lijn want dan kom je bij de klantenservice van de abonnees en die kunnen je niet verder helpen en ook niet doorverbinden want zij zijn er ook van op de hoogte dat je hoort te betalen voor de service. Probeer als prepaidklant dus zoveel mogelijk informatie via het internet te vergaren.

punkyjunky
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2005 10:19

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door punkyjunky »

Als er problemen zijn met pre-paid diensten kan je ook naar het dichtbijzijnde vodafone city point lopen voor hulp en zal je zien dat er wel degelijk service bestaat bij vodafone, Gr. medewerker vcp

marcel36
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:28

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door marcel36 »

Krijg bijna het idee dan libel voor vodavone werkt.
Ik bilijf het herhalen het zijn de grootste uitnemers en oplichters binnen de telefonie.
Ze proberen je van alles aan te smeren en als er dan wat is geven ze niet thuis.
Ik doe nooit geen zaken meer met dit bedrijf.
Ik heb zelf KPN en nooit problemen gehad.
Mijn vriendin 1x vodavone en alleen maar problemen en het heeft me nog een godsvermogen gekost ook.
Vodavone 1 grote nepperij.

lola
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2005 19:34

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door lola »

Marcel36, zou je je uitlating misschien wat willen toelichten? Wat ging er mis met de aansluiting van je vriendin en waarin ben je genept door vodafone?

marcel36
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:28

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door marcel36 »

Mijn vriendin had een abbo van 23 uero.
Ze lipe helaas wat achter met betalen ze belde toen op van wat is rendabel voor mij met bellen.
Toen zei die man van deze aboo voldoet niet voor u u kunt beter die van 45 euro nemen.
Zogezegd zo gedaan.
Toen werd ze een week later afgesloten en kon ze het abbonement afkopen voor die 45 euro per maand en niet voor die 23 euro terwijl ze die 45 euro net een week had.
Nu weet ik echt wel dat ze gewoon moest betalen en dat het haar eigen schuld is, maar ik had die 23 niet erg gevonden, maar nju was het het dubbele van dit bedrag terwijl ze er nog geen week gebruik van heeft gemaakt.
Voor de mensen ondder ons NEE ze had geen brief gehad dat ze afgesloten zou gaan worden.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door Predicador »

dat is ook niet verplicht, een herinnering. Het is de eigen verantwoording van de klant om tijdig te betalen.

Het is wel slordig dat er een beladvies en wijziging wordt doorgevoerd op het moment dat je al achterstallig bent, maar ook daar is de klant zelf bij.

ALs je kiest voor een hoger abonnement en je blijft je rekeningen niet betalen, dan is het ook je eigen schuld als je vervolgens het contract ontbonden krijgt. VOdafone staat dan in zijn recht om de op dat moment geldende abonnementskosten door te berekenen aan de klant tot aan het einde van het contract.

lola
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2005 19:34

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door lola »

overigens is het zo dat vodafone altijd een notitie geeft van een betalingsachterstand/geplande blokkade cq afsluiting door een brief of sms, daarnaast staat duidelijk in de algemene voorwaarden dat bij nalatigheid tav betalingen het nummer afgesloten wordt. Ben het eens met Predicador dat het niet netjes is en een beetje raar dat er nog wel een advies over uit is gegaan maar het is en blijft je eigen verantwoording, geen geld is geen nummer

marcel36
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:28

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door marcel36 »

Gaat mij niet om wel of niet betalen dat begrijp ik ook nog wel.
Vind het alleen niet netjes dat ze eerst veranderen en dan een week later afsluiten in rekening brengen.

winkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2005 22:18

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door winkel »

ik heb hetpostadres van vodafone. waar je met vragen terecht kan.
het adres is:

Vodafone Prepaid klantenservice
antwoordnummer 5555
6200 VC Maastricht

of
Vodafone
postbus 1500
6201 BM Maastricht

Ik hoop dat ik je hiermee help.

klokkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2005 22:43

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door klokkie »

ik heb nog nooit problemen gehad bij vodafone.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door Predicador »

een schriftelijke klacht indienen heeft in dit geval geen tot weinig zin. Je weet zelf tenslotte dat je achterstallig bent op het moment dat je belt om te vragen of je abonnement wel voldoet. Normaal gesproken word je er dan op gewezen dat je eerst je rekening moet betalen, voor er verder ook maar iets mogelijk is.

Helaas is de adviseur die je gesproken hebt niet zorgvuldig genoeg geweest om je daarop te wijzen, maar dan nog is het zo dat alles wat er gebeurt nadat je achterstallig gaat voor eigen verantwoordelijkheid is.

marcel36
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:28

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door marcel36 »

voor de laatste keer het gaat niet om het betalen het gaat om de hoeveelheid.
Als ze hadden gezegd u moet het contract a 23 euro afkopen dan had ik het ook *** gevonden, maar wel fair.
Nu moest ik 45 euro betalen wat nog geen week ingebruik is geweest.
Ze zeggen gewoon zoek het maar uit wij staan in ons recht en dat is wat ik betwijfel.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: vodafone slechte service

Ongelezen bericht door Predicador »

ja, jij als klant kiest voor een wijziging van t abonnement... het is weliswaar niet netjes om dat in een periode te doen dat je achterstallig bent (officieel mag het dan niet eens), maar je bent er zelf bij.

Overigens is het technisch helemaal niet mogelijk om een al geblokkeerde aansluiting om te zetten naar een hoger abonnement (als het een betalingsblokkade is).

Los daarvan blijf je altijd gebonden aan de voorwaarden waaronder het contract tot standgekomen is. Daar staat duidelijk dat Vodafone het recht heeft om het contract eenzijdig te ontbinden, indien de klant niet aan zijn verplichtingen kan of wil voldoen. Betalen is er een van. Het laatst aangesloten abonnement vormt dan de basis voor de berekening van de afkoopnota.

Gesloten