LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekeringswet

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door Mk »

Hallo Johanna,

Maar dan moet je dus wel boven de drempel uitkomen. Die drempel is 11,2% van je inkomen (met een maximum van 5936 euro).

Totale 'ziektekosten' voor ons zijn alleen de premie + de huisapotheek is laten we zeggen 2500 euro in totaal (voor particulier verzekerden draagt een werkgever geen ziekenfondspremies af). Daar hoort een drempelinkomen van zo'n 22.500 euro bij. Dus zelfs als we (ik en mijn vrouw samen!) slechts dit bedrag als drempelinkomen zouden hebben, dan nog krijgen we niets terug.

mvg, Mark

Lyonesse
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2005 17:04

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door Lyonesse »

"Als je bijvoorbeeld 60000 euro per jaar p.p. verdient en dus in het 52% tarief valt, kost dit je nog eens 900 euro per jaar. (52% x 6,25% X 30.000)."

Hier zit helaas toch echt een klein rekenfoutje in: het belastingtarief is gestaffeld en er wordt "van onder af" ingehouden. Dus eerst volgens de tarieven onder en in de 30%, dan 42% en NOOIT 52% (vanwege de aftopping op 30.000,-).

Dana30
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:17

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door Dana30 »

Hey Johanna,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de reden is van jouw lage inkomen, mag ik daar naar vragen?
Groet Dana

Che
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2005 11:16

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door Che »

Even tussendoor....

Mss moeten we gewoon maar afwachten???

Nederlanders lijken wel boeren.... looooooool

Wat de boer niet kent, vreet ie niet.. hahahaha

Ik heb helemaal geen werk en nog steeds geen WW... dus wat doen ze met die mensen??

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door Mk »

Hier zit helaas toch echt een klein rekenfoutje in: het belastingtarief is gestaffeld en er wordt "van onder af" ingehouden
De premie wordt door de werkgever aan jou uitgekeerd als onderdeel van het brutoloon. Daarna wordt er belasting geheven en vervolgens wordt de complete (bruto!) premie direct weer ingehouden. De premie wordt uitgekeerd bovenop je huidige loon. Dus als je nu ongeveer 52000 euro verdiend (de grens tussen 42% en 52%) dan kom je met de premie dus op 53875 euro en betaal je wel degelijk 52% belasting over de premie.

Gesloten