LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] unive en hun vruchten

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gast

unive en hun vruchten

Ongelezen bericht door Gast »

:?:
lees net dat winst is verdubbeld
en ik dacht dat wij nou juist de vruchten plukten van het 'feit. dat unive geen winst behoeft te maken...
Hoe zit dit nu eigenlijk??

razendsnel
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:20

Re: unive en hun vruchten

Ongelezen bericht door razendsnel »

Ik weet niet zo goed wat ik van unive moet vinden.
Heb het idee dat het minder is geworden.
Hun vestigingen zijn wel flitsender geworden.
Of lijkt dat maar zo? Wat vindt u er van? :lol:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: unive en hun vruchten

Ongelezen bericht door NAK »

Wrange vruchten......zijn ook vruchten :oops: :oops: :oops:
Hun vestigingen zijn wel flitsender geworden.
Klopt haarscherp......... Alleen nog steeds jammer dat het personeel ondeskundig is in aanpak en afhandeling van zaken.

Lina
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mei 2005 14:32

Re: unive en hun vruchten

Ongelezen bericht door Lina »

Sorry, ben het hier niet mee eens.
Ben al jaren verzekerd bij UNIVE en ben erg tevreden.
Als er iets is wordt je vriendelijk en deskundig te woord gestaan.
Bij schade wordt het zonder veel gedoe uitbetaald.
Zo nu en dan krijg je ook nog iets teruggestort, premiekorting, of winst ofzo.
Heb nog nooit iets vervelends met ze meegemaakt.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: unive en hun vruchten

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ben het met je eens Lina. Ben zelf ook zeer tevreden en 1x per jaar wordt een gedeelte van de winst uitgekeerd aan de klanten :D

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: unive en hun vruchten

Ongelezen bericht door NAK »

1x per jaar wordt een gedeelte van de winst uitgekeerd aan de klanten
Ik zit met mijn gezin al meer dan 15 jaar bij Univé (verplicht via de werkgever) maar heb nog nooit iets van een winst uitkering gemerkt, laat staan ontvangen. :oops:

Wat heb ik dan gemist?????
Óf telt dit weer niet voor particulieren ??????

Wie het weet mag het me uitleggen......

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: unive en hun vruchten

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Wij hebben daar geen ziektekostenversekering (Amicon) maar voor de rest wel ALLES.
Auto (2x) huis, inboedel, aansprakelijkheid.

Che
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2005 11:16

Re: unive en hun vruchten

Ongelezen bericht door Che »

Ik ben jarenlang bij Univé geweest met mijn ziekenfonds... TOT ik geen werk meer had, en daarna kwamen de problemen...

Ik zou van hun eerst geld nog toekrijgen...
Daarna kreeg ik een brief, dat ik moest bijbetalen... :roll: .
Daarna een brief dat ik weer geld toekreeg met aftrek van mijn bijbetaling... :roll:
Daarna kreeg ik maar liefst 10x :!: een incasso over een openstaan bedrag... Elke incasso keurig betaald.. maar wel met de nodige vraagtekens... :?
Een tijdje niets meer vernomen...

Vorige maand (wij zijn vanaf maart 2005 naar een andere verzekeraar gegaan, welke doet er niet toe) een NIEUWE incasso-aanslag, of we even het openstaande saldo van **** wilde betalen, want ze hadden nog geen rekening van ons gezien... DAN VRAAG IK JE!!! We hebben het hele zooitje uit laten zoeken door een derde, en 9x een betaling terug kunnen vorderen.. :twisted: :twisted: :twisted:

Ja zo kom ik ook wel aan nieuwe apparatuur en nieuwe gebouwen!!
Voor ons geen univé meer :evil: :evil: :evil:

Lyonesse
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2005 17:04

Re: unive en hun vruchten

Ongelezen bericht door Lyonesse »

Voorop staat, dat er een wettelijke verplichting is tot het aanleggen en in stand houden van een reserve van een bepaalde omvang. Het is dus vaak niet toegestaan om 100% van de winst te verdelen over de verzekerden.

De winst ná toevoeging aan de reserve gaat op 2 verschillende manieren terug richting verzekerden:
- door het laag houden van de premies;
- door een daadwerkelijke teruggave van geld (dit gaat in principe alleen op voor de de brandverzekeringen (o.a. inboedel, opstal) waarvoor de Onderlinge = het plaatselijke kantoor zelf de verzekeraar is. Mijn Onderlinge verrekent het tegoed op de ledenrekening met de nieuwe jaarnota.

Dan is er nog het premievoordeelplan: krijg je ook nog eens 1x per jaar centjes terug afhankelijk van het aantal verzekeringen dat je bij Univé hebt lopen.

Het is natuurlijk heel vervelend als een dergelijke fout met nota's wordt gemaakt, vooral omdat - als er eenmaal een fout in het systeem staat - het niet altijd even makkelijk te corrigeren is.

Maar goed, iedereen brengt zijn verzekeringen daar onder waar het het beste voelt. De meeste van mijn verzekeringen blijven daarom zeker bij Univé, aangezien ik geen andere ervaringen heb dan een prima service op prima producten voor een prima prijs.

Gesloten