LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
In maart dit jaar ben ik op vakantie geweest naar Gran Canaria. We vlogen met Transavia en op zich was het verder een prima vlucht, maar mijn vrouw en ik zijn 1.79 resp. 1.83 lang en hebben ruim 4 uur met de knieëen tegen de achterleuning van onze voorgangers gezeten (die niet naar achteren geschakeld was of zo, maar gewoon in de rechte stand stond). En dan is 4 uurtjes toch best wel lang...
Nou ben ik heel beniewd: Kent er toevallig iemand reisorganisaties die complete reizen aanbieden (dus incl. hotel, vervoer etc.) en waar je de mogelijkheid hebt om in het vliegtuig (uiteraard tegen een toeslag) meer beenruimte te kunnen boeken? Let wel, ik bedoel bij gewone chartervluchten.
Bij voorbaat dank voor uw reactie!
Miquel.
Nou ben ik heel beniewd: Kent er toevallig iemand reisorganisaties die complete reizen aanbieden (dus incl. hotel, vervoer etc.) en waar je de mogelijkheid hebt om in het vliegtuig (uiteraard tegen een toeslag) meer beenruimte te kunnen boeken? Let wel, ik bedoel bij gewone chartervluchten.
Bij voorbaat dank voor uw reactie!
Miquel.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
arke en holland international hebben de comfortklasse, die kan je met een toeslag boeken, meer beenruimte en gratis drankjes.
Je vliegt dan met arkefly.
Je vliegt dan met arkefly.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Heb net retour naar Palma de Mallorca gevlogen. Heen ontzettend krap terug ietsjes ruimer, beiden keren met transavia, ligt er een beetje aan welk toestel dus...
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Wij vliegen regelmatig met transavia en vanwege de uitzonderlijke lengte van mijn vriend 2.03m krijgen wij meestal een plaats bij de nooduitgang! Wordt altijd netjes geregeld hoor!
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Tot er nog meer mensen die plaatsjes bij de nooduitgang gaan krijgen wegens de lengte, t houdt een keer op en dan zit jouw vriend wel erg krap hoor!!! Denk dat ie niet eens kan zitten...
We hadden t trouwens niet over die plaatsen bij de nooduitgang maar over de beenruimte van de rest van de stoelen.
We hadden t trouwens niet over die plaatsen bij de nooduitgang maar over de beenruimte van de rest van de stoelen.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Klopt, ligt aan de configuratie.ligt er een beetje aan welk toestel dus...
Ze kunnen schuiven met de stoelen (bijv meer stoelen erin plaatsen - dan wordt de ruimte vanzelfsprekend kleiner)
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Geplaatst op 17 Aug 2005 20:55 door eeliane
--------------------------------------------------------------------------------
Tot er nog meer mensen die plaatsjes bij de nooduitgang gaan krijgen wegens de lengte, t houdt een keer op en dan zit jouw vriend wel erg krap hoor!!! Denk dat ie niet eens kan zitten...
We hadden t trouwens niet over die plaatsen bij de nooduitgang maar over de beenruimte van de rest van de stoelen.
---------------------------------------
We zitten idd wel een enkele keer gewoon in de "normale rijen" (zeg maar), maar op vluchten langer dan 1,5 uur is dat nog nooit voorgekomen... Meestal kan mijn vriend dan aan het gangpad zitten zodat hij regelmatig zijn benen kan strekken, we worden altijd netjes geholpen door Transavia
--------------------------------------------------------------------------------
Tot er nog meer mensen die plaatsjes bij de nooduitgang gaan krijgen wegens de lengte, t houdt een keer op en dan zit jouw vriend wel erg krap hoor!!! Denk dat ie niet eens kan zitten...
We hadden t trouwens niet over die plaatsen bij de nooduitgang maar over de beenruimte van de rest van de stoelen.
---------------------------------------
We zitten idd wel een enkele keer gewoon in de "normale rijen" (zeg maar), maar op vluchten langer dan 1,5 uur is dat nog nooit voorgekomen... Meestal kan mijn vriend dan aan het gangpad zitten zodat hij regelmatig zijn benen kan strekken, we worden altijd netjes geholpen door Transavia
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Regelmatig vlieg ik met verschillende (low-cost) maatschappijen door Europa. Zo smal als de beenruimte bij Transavia ben ik nog nooit ergens anders tegengekomen. Easyjet, Air-Berlin, German Wings en Ryan-air zijn goedkoper en hebben meer beenruimte.
De service van Transavia is niet slecht, maar zeker niet uitmuntend. Ik vind ze een middenmoter hierin. Als je nagaat dat het een dochteronderneming is van KLM is Transavia eigenlijk ronduit slecht te noemen.
De meeste beenruimte binnen Europa krijg je vooralsnog bij Martinair. Uiteraard zijn intercontinentale vluchten altijd wat ruimer en kun je vaak -uiteraard tegen betaling- extra beenruimte krijgen.
De service van Transavia is niet slecht, maar zeker niet uitmuntend. Ik vind ze een middenmoter hierin. Als je nagaat dat het een dochteronderneming is van KLM is Transavia eigenlijk ronduit slecht te noemen.
De meeste beenruimte binnen Europa krijg je vooralsnog bij Martinair. Uiteraard zijn intercontinentale vluchten altijd wat ruimer en kun je vaak -uiteraard tegen betaling- extra beenruimte krijgen.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Beenruimte is iets waar je meestal voor bij moet betalen. In een 737 en een 757 is de ruimte enorm beperkt. Ook in de kleinste airbus toestellen is dit het geval. Daarboven zou het al met al mee moeten vallen.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Ja, bijbetalen is prima; vind ik ook geen probleem. Alleen, wil je bij een reisorganisatie een complete reis incl. chartervlucht kunnen boeken, dan wordt die mogelijkheid gewoon eigenlijk nooit aangeboden; dat is dan gewoon niet mogelijk. En dat is dus mijn probleem.Beenruimte is iets waar je meestal voor bij moet betalen. In een 737 en een 757 is de ruimte enorm beperkt. Ook in de kleinste airbus toestellen is dit het geval. Daarboven zou het al met al mee moeten vallen.
Miquel.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Zoals ik al eerder gemeld heb, dat is dus wel mogelijk, met Arke en Holland International, dat wordt wel aangeboden.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Inderdaad Ine1961, dit was een perfect advies op mijn vraag! Thnx!Zoals ik al eerder gemeld heb, dat is dus wel mogelijk, met Arke en Holland International, dat wordt wel aangeboden.
Alleen hoop ik dat er nog meer mensen zijn die nog anderen weten; Arke en Holland International zijn er 'slechts' 2 in een aanbod van honderden reisorganisaties.
Miquel.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Volgens mij zijn dit de enige!!!!! binnen de pakketreizen met chartervluchten binnen Europa.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
We wachten maar af, Ine1961; als er maar genoeg mensen bij de 'poll' het eerste antwoord aangeven, worden andere reisorganisaties misschien ook wakker geschud...
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Alleen reisorganisaties die met Arke Fly vliegen hebben keuze uit 3 klasses om te boeken. Geen enkele anders organisatie heeft dit.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Kan iemand vertellen met wie Arke fly vliegt???
Laatst gewijzigd door eeliane op 29 aug 2005 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
@didade
ArkeFly vliegt alleen met 767 toestellen die een 3-klassen configuratie hebben. Martinair vliegt binnen Europa met de airbus 320 (de krapste uit de vloot, en echt krap!), de MD-11 (alleen in de zomer, ruimte houdt ook niet over) en de 767 in een 2 klassen configuratie (er is sprake van ombouw naar 3 klassen welke is afgekeken van ArkeFly).
Met Martinair heb je dus kans op dezelfde beenruimte als ArkeFly, maar geen keuze. ArkeFly is minimaal dezelfde beenruimte maar kent op alle vluchten de mogelijkheid voor meer beenruimte bij bijbetaling, welke bij Martinair vaak niet mogelijk is.
Transavia is gewoon veevervoer.
@eliane
je hebt het over Fly Air, en dat is een Turkse maatschappij. ArkeFly is onderdeel van het TUI concern (in NL o.a. Arke en HI)
ArkeFly vliegt alleen met 767 toestellen die een 3-klassen configuratie hebben. Martinair vliegt binnen Europa met de airbus 320 (de krapste uit de vloot, en echt krap!), de MD-11 (alleen in de zomer, ruimte houdt ook niet over) en de 767 in een 2 klassen configuratie (er is sprake van ombouw naar 3 klassen welke is afgekeken van ArkeFly).
Met Martinair heb je dus kans op dezelfde beenruimte als ArkeFly, maar geen keuze. ArkeFly is minimaal dezelfde beenruimte maar kent op alle vluchten de mogelijkheid voor meer beenruimte bij bijbetaling, welke bij Martinair vaak niet mogelijk is.
Transavia is gewoon veevervoer.
@eliane
je hebt het over Fly Air, en dat is een Turkse maatschappij. ArkeFly is onderdeel van het TUI concern (in NL o.a. Arke en HI)
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Aha, Martinair biedt het nog niet echt aan, maar is er dus wel mee bezig en er voorzichtig over na aan het denken. Dat is alvast een stap in de goede richting! Dat er nog velen mogen volgen...
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
We hebben regelmatig gevlogen met Transavia en zonder problemen. Zelf ben ik 1.80 en mijn partner is 1.90. Daarbij heb ik een trombosebeen! Geen enkel probleem om mijn been onder de stoel van degene die voor mij zit te krijgen.
Natuurlijk houden we rekening met het krappe zitten in de toeristenklasse. Je moet maar zo denken, binnen een paar uur ben je in Zuid-Europa
Natuurlijk houden we rekening met het krappe zitten in de toeristenklasse. Je moet maar zo denken, binnen een paar uur ben je in Zuid-Europa
Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?
Klopt, stortbui, (ik zie trouwens buiten dat je net opgelost bent... ) het is maar een paar uurtjes. En ja, je kunt je benen onder de stoel van je voorganger wringen.
Alleen heb ik het probleem, dat ik hele zwakke knieën heb, waar ik snel last van heb. Ook al leg ik mijn voeten onder de stoel van mijn voorganger (als daar tenminste geen bagage ligt), ik zit heel 'beklemmend' met mijn knie tegen de leuning van mijn voorganger. Op deze manier worden ook hele korte afstanden (Gran Canaria, 4 uurtjes ruim) voor mij althans (want ieder mens steekt anders in elkaar) toch hele pijnlijke uurtjes.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen 'klager'; integendeel zelfs. Ben van nature juist een heel positief persoon en probeer met dit topic alleen naar een voor mij prettigere manier van reizen te zoeken; een manier die verder wel gewoon betaalbaar blijft.
Ps. de forumlezers die mij aanraadden om bijvoorbeeld met Arke Fly te vliegen: thnx, dit is een advies waar ik echt wat aan heb!
Alleen heb ik het probleem, dat ik hele zwakke knieën heb, waar ik snel last van heb. Ook al leg ik mijn voeten onder de stoel van mijn voorganger (als daar tenminste geen bagage ligt), ik zit heel 'beklemmend' met mijn knie tegen de leuning van mijn voorganger. Op deze manier worden ook hele korte afstanden (Gran Canaria, 4 uurtjes ruim) voor mij althans (want ieder mens steekt anders in elkaar) toch hele pijnlijke uurtjes.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen 'klager'; integendeel zelfs. Ben van nature juist een heel positief persoon en probeer met dit topic alleen naar een voor mij prettigere manier van reizen te zoeken; een manier die verder wel gewoon betaalbaar blijft.
Ps. de forumlezers die mij aanraadden om bijvoorbeeld met Arke Fly te vliegen: thnx, dit is een advies waar ik echt wat aan heb!