LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tvds
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door tvds »

Mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Van half 2000 tot half 2001 heb ik een abo gehad bij telfort.
Nu kreeg ik gisteren plots een brief van een gerechtsdeurwaarder dat er nog een bedrag open stond van 250 euro. Totaal moet ik nu 340 euro betalen.

Ik wist eerst helemaal niet waar dit over ging, maar na wat uitzoek werk, vond ik nog wat facturen van telfort.

Maar goed, in ieder geval heb ik nooit een herinnering of aanmaning gehad.

Rond half 2001 ben ik verhuisd.

De gerechtsdeurwaarder wist mij te vertellen dat ik mijn nieuwe adres had moeten doorgeven ?

Moet dit dan ook na het aflopen van een contract ?

Echter wist de gerechtdeurwaarder mij ook te vertellen dat telfort al meerdere malen een adres wijziging had doorgekregen ? Ook nog van een kennis (hoe vaag kan het worden).

Wel hebben ze in die periode nog wel contact geprobeerd te zoeken, maar dan waarschijnlijk op het oude adres (terwijl ze dus een adres wijziging hadden gekregen blijkbaar van die vage kennis ...)

Ja wat nu ? Ik heb eigenlijk zo iets van ..... ik ga dit niet betalen. Het is bijna 5 jaar geleden... en ik kan hier niets meer van terug vinden.

Arwen Nevis
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2005 15:16

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Arwen Nevis »

Ik heb precies hetzelfde gehad vorig jaar!
Net als jij had ik ook heel lang geleden een telfort-abonnement, in de periode 1999-2001 >> de NL'SE GULDEN-TIJD welteverstaan!

Ik heb het destijds opgezegd (per telefoon) en heb toen een laatste nota ontvangen waar ik FL 18.95 terug kreeg gestort op mijn rekening.
Ik dacht dat hiermee alles was afgehandeld.

Desondanks kreeg ik jaren later, in 2004 een brief van de deurwaarder:
Ik moest voor het kantongerecht verschijnen!
De brief was gestuurd naar een adres waar ik al 3 jaar niet meer woonde.
Gelukkig kende ik de nieuwe bewoner, en die heeft mij toen de brief overhandigd.
Nooit heb ik een herinnering of aanmaning ontvangen.

Ik heb gelijk Telfort en de deurwaarder gebeld; Telfort wilde mij niet helpen en kon mij ook niet vertellen om welke rekeningen het zou gaan.
Ze gaven als excuus dat Telfort O2 is geworden, en toen ze weer terug gingen naar Telfort, zijn ze erachter gekomen.
De computersystemen hadden aangegeven dat ik een schuld had, maar hoeveel en waar het om ging? dat wist niemand.
Dat ik bij de beeindiging van het abonnement geld terug heb gekregen, dat kon ook niemand verklaren..

Gelukkig heb ik zelf alle rekeningen en bankafschriften bewaard, en zo kon ik opzoeken om welk bedrag het zou kunnen gaan.
Maar er was niet uit te komen; het bleek dat Telfort soms wel 3x in 1 maand bedragen incasseerde!
Aan het betalingskenmerk was niet af te leiden om welke factuur het ging. En aangezien de bedragen altijd hetzelfde waren: FL 49.95, was het moeilijk zoeken..

Gelukkig was de deurwaarder behelpzamer, en die heeft toen alle stukken bij Telfort opgevraagd.
Het ging om 1 rekening van FL 49.95. Maar welke? dat wisten ze ook niet.
Zelfs de deurwaarder zei dat ik er mbv mijn bankafschriften en alle facturen van Telfort en nooit achter zou zijn gekomen om wat voor bedrag het nu ging.

Omdat ik zelf op vakantie zou zijn tijdens de hoorzitting, heb ik het bedrag, dat inmiddels was opgelopen tot bijna EUR 200.- maar betaald.
Ik heb gelijk een klacht ingediend bij Telfort, maar tot op heden heb ik hier geen reactie op gehad..
Zelfs niet van de brief die gestuurd is aan de direktie van Telfort.

En het mooiste van alles: na dat ene Telfort abonnement heb ik nog 2x een abonnement bij O2 gehad.. en ik werd gewoon toegelaten, terwijl ik volgens hen een wanbetaler zou zijn.
???

tvds
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door tvds »

Ja inderdaad, zelfs volgens de deurwaarder krijg ik ook nog geld terug.
Staat in dat zelfde rijtje.

Dus ik zou nog 8 rekeningen hebben openstaan, en daarnaast zou telfort nog 21 euro aan mij moeten betalen.

Dit is echt van de zotte. Sorry hoor maar ik heb nog nooit gehoord dat je ook geld kan terug krijgen via de deurwaarder. Nou ja geld terug... er staat dan nog steeds 220 euro ofzo open.

Maar ja. ik bedoel, als telfort niet kan aantonen dat ze dat geld nog van mij krijgen, ja dan houd het echt op. Ik ga dat niet betalen.

Daarnaast is er volgens mij een verjaring van 5 jaar. Ik heb nooit een herinnering of aanmaning gehad dus sorry maar ik ga dat echt niet betalen.

Jammer dat jij betaald heb zeg... ik denk dat telfort heeeeeel heeeeeel veel administratie problemen heeft gehad... hun probleem lijkt mij.

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door miraltje »

de verjaring van 5 jaar klopt wel.

alleen die gaat nu opnieuw in want u bent in kennis gesteld van het open staande bedrag.

nu gaat wederom de 5 jaar verjarings termijn opnieuw in.

op die manier kunnen ze alsnog de kosten op u proberen te verhalen.

ga dit uitzoeken , want komt u op een dag wel voor het gerecht te staan en stel dat u in het ongelijk word gesteld,dan moet u betalen en worden ook de rentes van de openstaande bedragen mee geteld.

het bedrag word alleen maar hoger als u geen actie onderneemt

probeer alles nate zoeken en laat u juridisch voorlichten,bijstaan wat te doen.

met niks doen lost het probleem zich niet op.

tvds
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door tvds »

Nee dat snap ik.

Ik ga er dan ook zeker achter aan.
Ik heb al een brief klaar liggen waarin ik om een kopie van alle gegevens (facturen/herinneringen/aanmaningen) vraag. Deze gaat morgen naar en de deurwaarder en naar telfort zelf.

Ook wil ik opheldering over waarom ze plotseling nu komen met dit geheel, en waarom ze dit niet eerder hebben gedaan.

Die 5 jaar geld helaas overigens niet voor alle facturen slechts 3 komen daarvoor in aanmerking, de rest ligt nog binnen de 5 jaar.

Yep er zou nu weer een nieuwe 5 jaar in gaan, maar de afgelopen 5 jaar zijn niet verloren en kan ik zeker gebruiken binnen mijn verhaal.

Arwen Nevis
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2005 15:16

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Arwen Nevis »

Het probleem is, dat Telfort niet moet aantonen dat zij geld van jou krijgen; JIJ moet aantonen dat je alles betaald hebt!
Dat is het hele vervelende aan het verhaal.
De bewijslast ligt niet bij Telfort, maar bij jou..

Dus wil je zeker weten dat je in je recht staat, dan moet je kunnen overleggen dat jij alle rekeningen zeker weten hebt betaald.

Als je het voor het gerecht laat komen en je verliest dan, dan moet je ook nog eens alle kosten van het gerecht betalen, en die zijn nogal hoog. Als het goed is staan die ook in de vordering van de deurwaarder.

Als ik jou was zou ik even afwachten wat de deurwaarder gaat zeggen.
Als je 100% zeker weet dat je in je recht staat, zou ik ook niet betalen.

tvds
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door tvds »

Nou.... 5 jaar geleden weet ik echt niet meer wat ik wel en niet gedaan heb hoor.

Ze geven zomaar wat factuurnummers die mij niets zeggen.
Heb vandaag met een advokaat gesproken, en die zei dat ik gewoon de facturen moest opvragen. Die behoren ze namelijk wel te overleggen(overhandigen).

Als ze dat niet kunnen hebben ze een probleem. Als ze het wel kunnen, dan kan ik eens uitzoeken waar het over gaat.

Zo wie zo zijn er al twee rekeningen verjaart zei de advokaat, want die zijn ouder dan 5 jaar. En omdat ik geen herinnering of aanmaning heb gehad, blijft dat ook verjaart.

Vandaag zijn er 2 brieven de post op gegaan (aangetekend) naar telfort en naar de gerechtsdeurwaarder waarin ik vraag om opheldering en de facturen.

Ben benieuwd !

tvds
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door tvds »

Overigens wonen we hier in Nederland en niet Amerika.

Zolang iemand jou ergens van beschuldigd ben je onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

Ieder bedrijf kan wel zeggen dat ze geld van me krijgen, maar dan moeten ze toch echt aantonen dat ze ook een rekening hebben gestuurd en ook nog eens kunnen aantonen dat ze geleverd hebben.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door vladja »

Wie eist, bewijst. Zij moeten klip en klaar aantonen dat ze iets te eisen hebben. Als ze niet exact kunnen aantonen welk bedrag van welke periode open staat, staan ze een stuk zwakker. Zeker als jij met allerlei dagafschriften kan laten zien dat je met een automatische incasso alles betaald zou hebben.

Als hun administratie een dergelijke chaos is, wordt dat moeliijk. Gewoon roepen ik heb nog een bedrag tegoed is niet goed genoeg bij de rechtbank.

Vladja

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door vladja »

Je bewijs is dus niet, dat jij moet bewijzen dat je alles betaald hebt. Zij moeten bewijzen dat ze nog iets tegoed van jou hebben.

Vladja

tvds
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door tvds »

Precies.

Ach... we wachten eerst maar eens af hoe mijn brief wordt ontvangen door hun.

Eens kijken hoe ze daarop gaan reageren.

Arwen Nevis
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2005 15:16

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Arwen Nevis »

Helaas is dat dus niet helemaal waar..
Zij moeten natuurlijk ook kunnen laten zien dat jij facturen niet betaald hebt, maar de bewijslast bij de kantonrechter ligt toch echt bij jou..!

Zij spannen een zaak aan tegen jou, jij niet tegen hen.
Zij gaan zeggen dat jij dingen niet betaald hebt, en het is aan jou te bewijzen dat het wel zo is.

Ik heb precies hetzelfde gehad als jij, en mijn juridisch adviseur heeft dat helemaal voor me uitgezocht.

Telfort moet jou kunnen laten zien welke rekening jij niet betaald zou hebben, en dan moet jij gaan bewijzen dat jij dit wel gedaan hebt.

Ik vind het een hele vreemde zaak dat jouw deurwaarder je geen rekeningen kan overleggen; in principe heeft Telfort; zolang jij geen duidelijkheid hebt over de rekeningoverzichten; geen poot om op te staan.
Pas als zij de gemiste facturen kunnen overleggen, is het aan jou om te bewijzen dat jij ze wel betaald hebt.

Dat verhaaltje van ' we zijn niet Amerika ' gaat dus helaas maar deels op..

Ik zou even afwachten met welke rekeningen Telfort over de bak komt (en geloof me, dat kan lang duren..)
Over herinneringen en aanmaningen die je niet gekregen hebt.. Tsja.. dat is altijd moeilijk.
Het zal hun woord tegen het jouwe worden. Zij zullen wel gewoon blijven volhouden dat ze die wel gestuurd hebben.
Al weten wij twee beter.. net als jij heb ik ook nooit wat ontvangen!

Ik hoop dat je me via het Forum op de hoogte gaat houden, ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen!

Arwen Nevis
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2005 15:16

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Arwen Nevis »

Oja, en die Faktuurnummers..
Dat hebben ze bij mij eerst ook gedaan.. ze gaven alleen faktuurnummers op.
Daar heb je niets aan!
Want op je afschriften (wanneer je per automatische incasso betaalde) zie je die niet terug! Het betalingskenmerk op je bankafschrift correspondeert op geen enkele wijze met de faktuur.

Je kunt dus, wanneer je zoals ik altijd rekeningen had van FL 49.95, NOOIT terugvinden om welke rekening het gaat!
En al helemaal niet als Telfort 3x in 1 maand gaat incasseren.

tvds
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door tvds »

Ja.... maar had jij niet betaald ?
Omdat je tijdens de rechtzaak op vakantie moest ?

Bij mij wordt het nog leuker omdat elk factuurbedrag anders is.
Dus niet zo van... elke maand precies 49 gulden (toen) ofzo.
Nee 29 euro andere maand 41 euro, maand erop 35 euro. enz enz

gaat een moeilijk verhaal worden.... maar ja.... wat moet je anders doen hé in je vrije tijd.

Richie1978
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2005 21:06

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Richie1978 »

Ik heb hetzelfde gehad, In januari 2002 verhuisd. Via PTT adreswijziging doorgegeven. Post kwam echter nog steeds op het oude adres. In februari 2002 abbo opgezegd (volgens het contract op het juiste moment). In die brief nogmaals adreswijziging doorgegeven. In oktober 2002 kwam er een brief van het incassobureau. Abbo was heel niet afgesloten maar heeft men gewoon door laten lopen. Ik heb toen een verweer gestuurd met een kopie van de brief waarin het abbo werd opgezegd. niks op gehoord. Wel 3 keer gebeld wat de status was. Die was steeds nog in behandeling. Gisteren voor het eerst weer een brief van het incassobureau gekregen. Er wordt niet ingegaan op mijn verweer van 2002. Ik heb dus gewoon weer naar dat verweer verwezen en gezegd dat ik een rechtzaak met vertrouwen tegemoet zie. Ik ga hier echt geen cent aan betalen. Radar heeft toentertijd ook al aandacht besteed aan de wanorde bij Telfort/O2/Telfort. De klachten die Radar toen heeft gekregen zijn allemaal opgelost. Mijn klacht is echter pas na die uitzending ontstaan. Blijkbaar wil het incassoburo koste wat kost de druk op voeren om nog zoveel mogelijk van het geld terug te zien. Dit blijkt ook uit het feit dat GGN (het incassobureau) de rekeningen ook financieel heeft overgenomen. De eiser is dus ook niet meer Telfort, maar GGN financials. Het incassobureau bloed dus zelf als ze het geld niet krijgen. Ik denk echter dat ze voor de rechter weinig kans maken. Ik wil in ieder geval het risico wel nemen.

tvds
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door tvds »

Ja ik moest ook binnen 8 dagen betalen.
Heb direct gebeld en een vette brief geschreven.

Dat is nu dus al weer zo'n 2 maanden geleden.

Nog steeds niets gehoord.

mpolly
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2005 17:24

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door mpolly »

Je zou je kunnen wenden tot een Telfort winkel of anders de incasso afdeling van Telfort. Ik kan je garanderen dat Telfort de facturen nog wel heeft. Dit zijn ze immers verplicht.

Even een vraagje (misschien heb ik niet goed gelezen)
Je bent nog niet gedagvaard, toch?

Indien dit wel het geval is, schrijf een brief aan de rechter (verweer). Leg daarin volledig uit wat het probleem is. (dit wil niet zeggen dat je geen bewijslast hebt) Maar als het goed is heeft Telfort deze facturen al toegezonden aan de rechter.

GGN zal er waarschijnlijk alles aan doen om de kosten te verhalen. Ik vind het irritante mensen bij GGN

Succes

tvds
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2005 09:51

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door tvds »

Nou ik heb echt nog stees niets gehoord.

Ik ben ook niet niet gedagvaart.

Ik wacht de volgende brief wel af van het incasso buro.

Waarschijnlijk hoor ik weer 4 jaar niets en gaan ze het dan weer proberen.
Ik zal me zo wie zo goed weren in dit verhaal mocht het tot de rechter komen.

We zien wel. Voorlopig ga ik er vanuit dat telfort aan het kortste eind gaat trekken. En ik dit ga winnen.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door themaster »

Het probleem is, dat Telfort niet moet aantonen dat zij geld van jou krijgen; JIJ moet aantonen dat je alles betaald hebt!
Dat is het hele vervelende aan het verhaal.
De bewijslast ligt niet bij Telfort, maar bij jou..
Wie eist bewijst dus in dit geval zal telfort moeten aantonen dat jij niet hebt betaald.
jij kan tegengas geven door bewijs te leveren dat jij wel hebt betaald.

en als de boekhouding bij telfort net zo´n zooi is als bij de energiebedrijven kan dit proces nog wel jaren duren

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tefort stuurt na 4 jaar gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mag ik me er even tegen aan bemoeien?

Zelf heb ik nooit zo'n geschil gehad. Wel heb ik met een energiebedrijf een geschil gehad en ben daarvoor naar de SGC gestapt. Dit is een onafhankelijke Geschillencommissie.

Telfort is ook bij deze commissie aangesloten.

Twee tips: laat je nooit intimideren in dit soort kwesties en weiger te betalen. Dien onmiddellijk een geschil in bij de commissie. Velen waaronder ik hebben daar goede ervaringen mee. Wat Telfort doet klopt voor geen meter en reken maar dat je niet de enige bent die ze proberen te naaien.


Telfort zal het zeker niet leuk vinden dat je de weg naar deze commissie hebt kunnen vinden. 90% van de consumenten lukt dit niet en betalen braaf de deurwaarder.

Ik zou ook een schadevergoeding van bijvoorbeeld 100 euro eisen van Telfort voor de geleden schade (lees: de energie die je in deze kwestie hebt moeten steken).

http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=3

http://www.sgc.nl/documenten/vragenform ... icatie.pdf

Gesloten