LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uw vragen beantwoord

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Thee32
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2005 13:33

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door Thee32 »

Mr. P,

Hartelijk dank voor uw antwoord, daar heb ik iets aan. Als ik het dus goed begrijp kan je ook een goedkopere keuken kopen, maar dan beter met gladde deuren i.p.v. deuren met opsmuk. Want ook bij duurdere keukens kunnen die kaderdeuren gebreken vertonen.

Dus mijn kennissen kunnen gerust toch zo'n optifit of ikea keuken kopen met gladde deuren. Kan er dan wel nog een zwaarder keukenblad op?

Bij voorbaat wederom dank en met groet,

Mr.P.
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 sep 2004 22:55

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Het is heel goed mogelijk om een granieten werkblad op een optfit te leggen. De melamine deuren zijn uiterst sterk.
Houdt er wel rekening mee dat de optifit keuken een lichtere uitvoerig is met eenvoudigere scharnieren en ladesystemen.

Wat belangrijk is aan deze keuken is de montage. Als dit uitbesteed wordt aan een keukenmontuer dan zal het arbeidsloon het voordeel t.o.v. een iets luxere keuken al gauw als sneeuw voor de zon verdwijnen. In dat geval zijn er nog alternatieven.

Verwacht van een optifit niet dat deze er kwalitatief nog zo goed voorstaat als een duurder segment keukens na een jaar of 15.
Kwalitatief kan het goed concureren met merken als nobila e.d.
Een goed alternatief is bijvoorbeeld een Horst keuken.

Mr.P.

Mr.P.
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 sep 2004 22:55

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door Mr.P. »

p.s. hierboven staat de melamine deuren zijn sterk. Dit heeft uiteraard niets met het graniet te maken.

Gast

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door Gast »

Weer bedankt mr. P. Ondertussen had iemand mij ook gewezen op een andere pagina van dit forum, waarin u ook inging op hetzelfde probleem, folie en deurtjes. Leuk dat er een forum zoals dit bestaat en de mensen belangeloos elkaar helpen. Ik heb van het keukenforum tot nu toe al een hoop kennis opgedaan.

Ik zal contact opnemen met Karwei en kijken wat ze hieraan gaan/willen doen, vooral met het verhaal dat ik niet de enige ben, maar dat het een veel voorkomend probleem is. Het zal wel enige tijd duren, maar komt er een oplossing, dan zal ik het melden.

Tot later, Thee32

kaas

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door kaas »

Goedemiddag mr. P,

:shock: Op dit forum staat meerdere malen vermeld dat keukens uit het lagere segment van mindere kwaliteit zijn dan midden of hogere segment. Wat betekent kwaliteit in die context ?

Om mijn vraag te verduidelijken :
Gaan de deurtjes minder lang mee dan bij andere segmenten of geeft het hogere segment meer in de foefjes ?

Ik wil graag een degelijke keuken die minstens 15 jaar meegaat zonder extras?

dank u voor uw antwoord.[/quote]

dimax

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door dimax »

Hallo Mr P,
graag uw advies over een rotpunkt keuken, model Space (hoogglans lak).
opstelling kastenwand 2.33 hoog met koelvries combi ,90 cm oven , 2 apothekerskasten en een kast met combimag.aan beide zijkanten een Blokstol van 10 cm. totaal 3.10 breed. (oven van Etna, koelvries en vw van whirlpool en eilandschouw van atag)
dan een schiereiland met 2 blokstollen van 5 cm en totale lengte van 2.90 bij 85 cm. hier zitten een opbouw betonlook spoelbak , een vaatwasser en een 90 cm kookplaat van boretti met frytop aan de achterzijde een open ruimte om aan te zitten. het blad is van graniet 6 cm dik
er wordt 14500 euro voor gevraagd, excl montage enz.
Is dit nu een redelijke prijs want ik begrijp dat rotpunkt een beetje het lage middensegment is en dat het keukens zijn waar mee gestunt wordt.
We twijfelen erg en willen graag advies
alvast bedankt en graag geen flauwe opmerkingen waar we niks aan hebben

Mr.P.
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 sep 2004 22:55

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Hallo,
get wil niet per definitie zeggen dat een hoog segment keuken een betere keuken is.
Vaak is het wel zo dat de duurdere fabrikant veel meer mogelijkheden biedt, luxere uitvoeringen of zeer snel reageert op noviteiten in de markt die ook flinke investeringen vragen.

Wat betreft de deuren. Veel fabrikanten maken de melaminedeuren (vlak met een laminaat toplaag) zelf. De plaat krijgt men dan aangeleverd van de industrie voor halffabrikaten. Van deze plaat maakt men kastrompen en deuren door deze af te werken met z.g. dikkanten, een acryl lijst.
De deuren in folie worden toegeleverd.Er zijn wel veel kwaliteiten folie. De dikte, uitgedrukt in Pu, bepaald in hoge mate de kwaliteit. Helaas is het vaak niet te zien aan een deur welke kwaliteit gebruikt wordt. Een deur kan op verschillende manier worden voorzien van folie. Alleen voor- en zijkanten. De achterzijde wordt dan in wit bekleed. Een tweede optie is het rondom voorzien van folie. En sinds een jaar of twee bestaat er een vijfvoudige folie, d.w.z. een deur met kader waarbij elk onderdeel (stijlen en binnenpaneel) apart wordt voorzien van folie waarna de deur in elkaar wordt gezet.

Dan zijn er natuurlijk mdf deuren die worden gelakt. Ook dit is toeleveringsindustrie voor veel fabrikanten. Hoogglans deuren komen bijvoorbeeld caak uit Italie (de meesters in lakwerk). Overigens zijn er ook hooglans deuren in laminaat.

Dan blijft over de groep massief houten deuren (mijn stokpaardje). Deze kunnen worden toegeleverd of zelf gemaakt worden. Dit is verschillend per fabrikant.

Vaak is het zo dat kleinere fabrikanten nog veel handwerk verrichten. Hier kunt u vaak ook een paskast op maat krijgen, bijvoorbeeld 27,6 cm breed. Die fabrikant heeft dan vaak nog een handwerkafdeling.

Conclusie : het blijft moeilijk om echt te kunnen zeggen of een hoog en midden/laagsegment keuken verschilt qua kwaliteit.

Zelf verkoop ik veel massief hout, maar kan ook een compleet programma goedkopere keukens leveren. Ik heb daarbij gekozen voor een kleine fabrikant (30/40 personeelsleden) die alles zelf maken. Door efficient werken kunnen zij toch concurreren met de grote jongens terwijl kwaliteit hoog in het vaandel staat. Die keuze heb ik bewust gemaakt omdat voor mij de handwerkafdeling een belangrijk punt is. Een passtuk zal u dan in mijn keukens nauwelijks tegenkomen.

in elk geval, hoe je het wendt of keert, het blijft een kwestie van prijs.

Mr.P.

eline

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door eline »

Met belangstelling lees ik de reacties op het forum. Ik heb onlangs een keuken gekocht waarde 18.550. euro. Bij aankomst bleek het granieten aanrechtblad gebroken., de verlichting onder de kastjes ontbrak, een deur beschadigd, handgreep ontbrak, en tot slot de monteur had op mijn net gestucte muren in het midden van de afzuigkap een potloodstreep gezet.
Mijn advies; koop niet bij een keukenboer, ga op zoek naar een keukenzaak die alles zelf in de hand heeft van installaties tot de eindmontage Ik betwijfel of je zovel duurder uit bent, Of ga anders een bij Ikea langs dat scheelt een heleboel geld en vind je mooie keukens.

gast[/b]

Jabadabadoe

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door Jabadabadoe »

Leuk verhaal Eline, maar betwijfel het "waar gebeurt gehalte"
Echt een ramp zeg dat er een greepje mist, foei keukenboer.
Beschadigd deurtje ?? Ongelofelijk zeg, gelijk een fiks bedrag terugclaimen voor emotionele schade.
Potloodstreepje door monteur op stucwerk achter je kookplaat, voor de rechter dagen zo,n man, dat streepje misstaat heel erg bij de vetspetters die je op je stucwerk krijgt na het koken en braden.

Over het blad kan ik niets zeggen.

Maar gaat er wel om dat je keukenleverancier jou een prachtige keuken heeft geleverd en is triest te lezen dat je nu doet voorkomen dat je hem beter bij Ikleda had kunnen kopen. Maar daar zou je je redenen wel voor hebben he ??

Scara

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door Scara »

Ook ik heb vraagtekens bij een groot deel van alle klachten hier.Zeker
als er op het eind verwezen wordt naar een of andere zaak, waar je dan wel moet kope.
De goede daar gelaten hoor. Hoop juist meer gefundeerde klachten tegen te komen, waar ook de consument open en eerlijk is en enig begrip kan tonen voor de leverancier.
Ben er van overtuigd dat de meeste keukenleveranciers niets liever willen dat ze een tevreden klant hebben, die op verjaardagen en dergelijke vol enthousiasme kan vertellen over zijn of haar nieuwe keuken.
Bij een eerste oplevering van een nieuwbouw huis vinden we het onderhand normaal, dat er gemiddeld 25 gebreken op staan.
Bij het plaatsen van een keuken vinden we 2 opleverpunten al vaak een groot probleem.
Denkt U eens na hoeveel mensen er betrokken zijn bij uw keuken voordat deze gebruiksklaar bij u staat.

Even ter info ( Uit mijn eigen situatie )

U heeft 2 of 3 gesprekken met een verkoper tot u tot de aanschaf overgaat.
Offerte wordt doorgegeven aan de orderverwerker die de order nakijkt en de opdracht geeft aan een derde die de keuken gaat inmeten.
Na het inmeten word de keuken vervolgens bestelt bij het hoofdkantoor van het desbetreffende merk.De apparatuur word bestelt, het blad , de accessoires enz ( Gemiddeld 6 verschillende leveranciers )
Verschillende mensen gaan in fabrieken en magazijnen en kantoren aan het werk om uw keuken te realiseren.
Als alles goed gaat gaan er 2 weken voor plaatsing van uw keuken circa 6 vrachtwagen naar een centraal punt waar alle onderdelen worden gecollectioneerd.Daar staat de gehele keukeninrichting klaar voor afroep.Op moment van levering gaat alles weer in de vrachtwagen en wordt de keukeninrichting afgeleverd, alwaar meestal 2 monteurs zijn ingehuurd door de planner om de keuken te gaan plaatsen.
Monteurs gaan uit van een technische tekening die door de eerste schakel is verstrekt, hebben dus verder geen persoonlijke binding met u als klant.
Dus is het nu heeeeeeel vreemd dat er wel eens iets misgaat ??
Er zijn zoveel niet te controleren factoren aanwezig.
Gellof me, er is voor een man op kantoor niets zo erg om de dag te beginnen met telefoontjes in de trand van "mijn blad is gebroken"
Echt, ik begin liever de dag met een rustig kop koffie :lol:
Ikzelf schouw aan het eind van het traject altijd de keukens af en ben blij dat ik vrijwel altijd met een gemeende handdruk de deur uitga.

Zo en dat wilde ik even kwijt , neem me niet kwalijk :oops:

En collega,s er zullen best wat verschillen zijn met jullie firma,s, maar ga nu aub niet reageren of ageren in de trand van "Bij ons gaat het anders" Komt in grote lijnen overeen denk ik ??

Zo en nu eerst een Amsteltje, daar gaat vrijwel nooit iets mis mee,
behalve dat de kroonkurk af en toe een stuk glas meetrekt :lol:

flipper_kim
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2005 11:10

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door flipper_kim »

Ik heb geen idee of Mr P er nog is...of iemand die er verstand van heeft.
Rotpunkt, Ballerina, Störmer, Sachsen, Bauformat, Habemat, :lada,

Nolte, Pronorm, Hacker, Schuller :renault,citroen

Systemat, next 125, Rational, leicht, Zeyko : vw enz

Siematic, Bulthaup, Poggenpohl, Eggersmann : mercedes,bmw
En waar passen KH System en Keller in dit verband?

ijw
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2005 13:47

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door ijw »

Mr P.,

We hebben een keuken gekocht bij Tulp in Veenendaal en alles leek geregeld. Echter, vandaag kregen we een mail dat de opstelling zoals we wilden, niet mogelijk is (een vriezer onder een combimagnetron). Een 'foutje' van de verkoper (die ook ook al een fout heeft gemaakt met de afzuigkap (waarbij we tegemoet zijn gekomen in de kosten van de duurdere afzuigkap).
Nu gaat ons idee van een symmetrische keuken helemaal verloren en zouden we het liefst de koop ontbinden zonder 30% annuleringskosten te betalen. Zij kunnen immers niet meer voldoen aan onze wensen, terwijl we daar wel voor getekend hebben.

Met andere woorden: wat zijn onze rechten nu? Kunnen we nu we zover zijn, nog alles ontbinden?

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door 16again »

ijw,

En als je vervolgens de keuken ergens anders koopt, is die dan wel symmetrisch?

ijw
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2005 13:47

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door ijw »

16again,
Ja, want dat is wat we willen.

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Uw vragen beantwoord

Ongelezen bericht door 16again »

ijw,

In beginsel heeft de verkoper van Tulp een fout gemaakt.
Het is dus aan Tulp om deze fout (op eigen kosten) te herstellen

Je moet eerst Tulp in de gelegenheid stellen om wijzigingen door te voeren om opstelling te wijzigen met behoud van de symmetrie.

Gesloten