LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoger beroep!!!!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door bromtol »

Uit betrouwbare bron opgave van het aantal zaken in hoger beroep.


Postadres: Postbus 20301, 2500 EH Den Haag

Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer

der Staten-Generaal

Postbus 20018

2500 EA DEN HAAG
Bezoekadres

Schedeldoekshaven 100

2511 EX Den Haag

Telefoon (070) 3 70 79 11

Fax (070) 3 70 79 00

www.justitie.nl

Onderdeel
DGWRR/DSR/SO


Datum
11 augustus 2005


Bijlage(n)
1


Onderwerp
Kamervragen van de leden mw. Kant en Vendrik over het verloop van de rechtszaak in Amsterdam tegen Dexia (2040517220)















Hierbij deel ik u mee dat de vragen van Vragen van de leden mw. Kant (SP) en Vendrik (GroenLinks) over het verloop van de rechtszaak in Amsterdam tegen Dexia, ingediend op 24 juni 2005, worden beantwoord zoals aangegeven in de bijlage bij deze brief.



De Minister van Justitie,

Antwoorden van de Minister van Justitie op de vragen van de leden mw. Kant (SP) en Vendrik (GroenLinks) over het verloop van de rechtszaak in Amsterdam tegen Dexia (ingezonden 24 juni 2005, nr: 2040517220)

Vraag 1

Bent u bekend met de rechtszaak in Amsterdam tegen Dexia met rolnummer 7104-8720?

Ja. Bij de beantwoording van de vragen ben ik er net als de Raad voor de rechtspraak vanuit gegaan dat gedoeld wordt op de zaak met het rolnummer CV 04-8720.

Vraag 2

Kunt u zich voorstellen dat zij die procederen tegen Dexia of aangeklaagd zijn door Dexia hierdoor het gevoel krijgen dat hun rechtsgang belemmerd dan wel vertraagd wordt? Wat is hierop uw reactie?

Algemeen

De doorlooptijd van civiele procedures wordt onder meer bepaald door de complexiteit van een zaak. In dit onderhavige type zaken dient de rechter zowel ten aanzien van algemene rechtsvragen als ten aanzien van de individuele persoonlijke en financiële omstandigheden vele gecompliceerde beslissingen te nemen. De complexiteit wordt bovendien vergroot omdat in de aandelenleaseprocedures richtinggevende jurisprudentie van de Hoge Raad nog ontbreekt ten aanzien van een aantal belangrijke rechtsvragen.

Omdat genoemde bankinstelling in Amsterdam zetelt, wordt vooral de kantonsector van de rechtbank Amsterdam buitengewoon zwaar belast met deze zeer bewerkelijke zaaksoort. Tot 23 juni 2005 waren bij de kantonsector van de rechtbank Amsterdam 1.185 aandelenleasezaken aangebracht. In meer dan de helft van deze zaken treedt genoemde bankinstelling als gedaagde partij op. De onder (1) genoemde zaak valt ook onder deze laatste categorie, en is bovendien vanwege het collectieve karakter omvangrijker en bewerkelijker dan de aandelenleasezaken waarin genoemde bankinstelling als eiseres optreedt.

Onderhavige zaak

In de onder (1) genoemde individuele zaak, die op 1 april 2004 voor het eerst gediend heeft, is reeds op 13 mei 2004 een eerste tussenvonnis gewezen, waarna partijen nadere schriftelijke toelichtingen hebben gegeven en op 10 november 2004 op verzoek van partijen door de gemachtigden van partijen is gepleit. Nadien is op 31 maart 2005 wederom een (uitvoerig) tussenvonnis gewezen, waarna partijen zich in diverse aktes nader hebben uitgelaten, voor het laatst op 23 juni 2005. Thans staat de zaak voor vonnis op 28 juli 2005. Een doorlooptijd van 16 maanden is voor een civiele bodemprocedure van een dergelijke aard niet ongebruikelijk, zeker wanneer partijen pleidooi vragen. In vergelijking met de gemiddelde behandeltijd voor deze categorie zaken kan er geenszins gesproken worden van een vertraagde rechtsgang.

Vraag 3

Wat is uw reactie op het feit dat de rechtbanken, en in het bijzonder het kantongerecht Amsterdam, geneigd zijn te wachten met het voortzetten van deze procedures tot er arresten zijn gewezen door het gerechtshof inzake artikel 88, Boek 1 van het Burgerlijk Wetboek, de zorgplicht en inzake de Wet op het consumentenkrediet (Wck)? Wat is hierop uw reactie?

Landelijk aanhoudingsbeleid

In afwachting van de uitkomsten van de bemiddeling door de heer Duisenberg, houden de kantonrechters de lopende aandelenleasezaken aan tenzij één van de partijen vonnis vraagt. In dit laatste geval wordt er derhalve gewoon door geprocedeerd. Partijen worden dus niet tegen hun zin gedwongen om af te wachten. Dit aanhoudingsbeleid is gecoördineerd vastgesteld. Hierbij heeft een belangrijke rol gespeeld dat met nu tegen de zin van partijen van de zijde van de rechter aan te dringen op voort procederen hoge kosten (voor de procespartijen en de rechtspraak) gemoeid zijn, terwijl naar verwachting op redelijk korte termijn door uitspraken van hogere rechters duidelijkheid ten aanzien van enkele openstaande rechtsvragen zou ontstaan, waarna een belangrijk deel van die kosten vergeefs gemaakt zou zijn.

Aanhoudingsbeleid rechtbank Amsterdam

Gezien het specifieke karakter van de zaken die bij de rechtbank Amsterdam zijn aangebracht en het feit dat in Amsterdam veel zaken aanhangig zijn (zie hierna) voeren de rechters van de rechtbank Amsterdam in aanvulling op het landelijk beleid een actiever aanhoudingsbeleid. Omdat informeel ingewonnen informatie bij Hof en Hoge Raad begin 2005 tot de verwachting leidde dat mogelijk nog in de loop van 2005 arresten van Hof en/of Hoge Raad verwacht konden worden ten aanzien van bedoelde belangrijke rechtsvragen, is in het voorjaar van 2005 door de kantonrechters te Amsterdam besloten om een actief aanhoudingsbeleid te voeren en alle lopende zaken aan te houden tot begin december 2005. Daarbij is tevens de mogelijkheid geopend voor partijen om gemotiveerd aan te geven waarom zij, ondanks vorenstaande overwegingen, van mening zijn dat in hun zaak toch voort geprocedeerd moet worden. Op enkele van dergelijke verzoeken is vervolgens ook positief beslist.

Dit aanhoudingsbeleid is overigens onlangs aangepast, nadat duidelijk werd dat noch het Hof (Amsterdam), noch de Hoge Raad naar verwachting al in 2005 zullen gaan beslissen en bovendien de bemiddelingspoging van de heer Duisenberg resultaat heeft gehad. Dit laatste zal naar verwachting in de komende maanden tot beslissingen van de betrokken partijen over een schikkingsaanbod leiden, waarna duidelijkheid zal ontstaan over de noodzaak tot voort procederen. In die zaken waarin de zaak geschikt en dus de procedure gestaakt zal worden, zal het besluit dus blijken te hebben geleid tot een aanzienlijke besparing van kosten, zowel voor partijen als voor de rechtspraak.

Mogelijk ten overvloede merk ik op dat het landelijke en Amsterdamse aanhoudingsbeleid een beslissing binnen het rechterlijk domein is waarover de gerechtsbesturen, de Raad voor de rechtspraak en de Minister van Justitie geen zeggenschap hebben.

Vraag 4

Wilt u de Kamer een overzicht doen toekomen van de rechtszaken in dezen die bij de gerechtshoven liggen waardoor de afhandeling van de desbetreffende zaken bij de kantonrechter worden opgehouden?

Ja. De Raad voor de rechtspraak heeft mij het volgende overzicht gegeven:

Hof Arnhem: 18 zaken (per 4 juli 2005)

Hof Amsterdam: 39 zaken (per 30 juni 2005)

Hof Den Haag: 15 zaken (per 30 juni 2005)

Hof ’s-Hertogenbosch: 23 zaken (per 5 juli 2005)

Hof Leeuwarden: geen zaken (per 4 juli 2005)

In dit verband wordt gewezen op een tweetal arresten van het Hof ’s-Hertogenbosch van 5 juli 2005.

Vraag 5

Kunt u aangeven of er nog andere redenen zijn, en zo ja welke, die een spoedige afhandeling van deze procedures kunnen belemmeren?

Zie antwoorden 2 en 3.

Vraag 6

Deelt u de mening dat het niet wenselijk is voor de procesgang als een procederende partij de rechter moet overtuigen van zijn/haar belang in een reeds lopende procedure? Zo neen, waarom niet?

Om redenen van proceseconomie behoort het tot de taak van de rechter om bij de beslissingen ten aanzien van de te volgen procedure zich te oriënteren omtrent de bij de voortgang van de procedure betrokken belangen van partijen. Daarbij is expliciet de mogelijkheid geboden om op individueel zaaksniveau door de rechter te laten toetsen of de belangen van betrokkene(n) versnelling van het beoogde regiem rechtvaardigden. In een beperkt deel van de betrokken zaken is van die mogelijkheid gebruik gemaakt.

Vraag 7

Erkent u dat hierdoor in feite de rechtsgang voor procederende afnemers van aandelenleaseproducten wordt belemmerd?

Het verloop van die rechtsgang wordt in belangrijke mate bepaald door de beslissingen van Hof en Hoge Raad ten aanzien van de in deze vele procedures telkens terugkerende rechtsvragen. Indien die beslissingen op korte termijn verwacht kunnen worden, mag van de lagere rechter worden verwacht dat hij zijn zaken aanhoudt. Er kan dan ook geenszins sprake zijn van belemmering van de rechtsgang als de lagere rechter besluit op die beslissingen te wachten. Dit laatste is bovenal in belang van procespartijen.

Vraag 8

Wat kunt u en bent u bereid te doen om de beloofde voortvarende procesrechtelijke behandeling van de aandelenlease-geschillen te bewerkstelligen?

Bezien van uit de staatsrechtelijke verhoudingen tussen de Minister van Justitie en de rechtspraak, is het onwenselijk als de minister zich in de behandeling van concrete geschillen mengt.

De rechtspraak is van uw zorgen op de hoogte.

Vraag 9

Zou u het aanmoedigen als de rechterlijke macht rond de tafel gaat zitten om te bezien wat hunnerzijds mogelijk is opdat alle procederende afnemers van aandelenleaseproducten een snelle rechtsgang kunnen krijgen?

Om de instroom van aandelenleasezaken te kunnen beheersen, de behandeling van procedures te versnellen en de rechtseenheid te bevorderen hebben de rechtbanken in het najaar van 2004 de volgende coördinatiemaatregelen getroffen:

(1) per ressort zijn werkgroepen opgericht die een lijst van aandachtspunten hebben opgesteld die gebruikt kunnen worden als hulpmateriaal bij de behandeling van aandelenleasezaken;

(2) per ressort is een coördinator benoemd die, waar mogelijk, zorgt voor een clustering van zaken;

(3) de coördinatoren zullen er op toezien dat zaken die zich lenen voor versneld beroep of cassatie bij de Hoge Raad met voorrang worden behandeld teneinde het hoger beroep zo snel mogelijk af te handelen waardoor eerder duidelijkheid komt te bestaan; en (4) ten behoeve van een informatievoorziening over de inhoud van alle uitspraken in aandelenleasezaken, hebben alle rechters in het land toegang tot een database.

De hierboven vermelde maatregelen blijken in de praktijk te werken en Raad voor de rechtspraak en het Landelijk overleg kantonsectorvoorzitters zien derhalve op dit moment geen aanleiding voor uitbreiding of wijziging van de coördinatiemaatregelen.

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door Snoop »

Beste bromtol.
Bedankt voor dit en je eerdere berichten.
Vreemd, of eigenlijk ook weer niet. Het gaat zoals met alle berichten die wat te vertellen hebben.
Als er berichten geplaatst worden die ergens op slaan verdwijnen ze geruisloos zoals dit ook wel weer onbeantwoord of in een discussie die over vakantie of zeeland zal gaan verzanden.
Des te meer mijn achting voor de mensen die het dexia probleem wel benaderen.
Ik lees dit forum iedere avond en je ziet vanzelf wie zijn leven op de pc "lijdt" en wie eerlijk bezig is.
Helaas zijn dit er op dit forum maar weinig meer.
Ga aub door met plaatsen en dit geldt ook voor mensen als peewee etc.
Er zijn sorry voor het woordmisbruik "legio" mensen die jullie waarderen.
Groeten Ron

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Bromtol.

Als ik dit zo lees geeft me dat toch weer wat vertrouwen in onze rechters.
Ga er maar aanstaan in Amsterdam met giga rechtzaken waar je als accountant al geen touw aan vast kunt knopen. Wat moet je daar dan als rechter over oordelen, zonder enige jurisprudentie van de hoge raad.
Het enige wat daarover bekend is zijn enkele zaken bij gerechtshoven. Daarom is uitstel niet echt vreemd..Kort samengevat dus.

Soms roepen wij gedupeerden te hard!!!!!!

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door Snoop »

Dit is wat ik bedoel.

Ad heb je ook iets mee te delen?

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door anne_ »

Op het Pal-forum had ik je al antwoord gegeven , doe het hier nog 'n keer.

Ad het is wachten op uitspraken van Hof of Hoge Raad, zolang die uitblijven zal er een vertraging blijven bestaan in uitspraken van lagere rechters. Natuurlijk had het bericht van Bromtol wel enige betekenis maar veel punten waren oud nieuws. Dat wisten we toch al? Vraag 9 is al verschillende malen voorbij gekomen, ook de zin,

In afwachting van de uitkomsten van de bemiddeling door de heer Duisenberg, houden de kantonrechters de lopende aandelenleasezaken aan tenzij één van de partijen vonnis vraagt. In dit laatste geval wordt er derhalve gewoon door geprocedeerd. Partijen worden dus niet tegen hun zin gedwongen om af te wachten brengt niets nieuws.

Kant en Vendrik doen hun best maar echt iets bereiken is nog niet aan de orde. Ze houden het wel warm, en dat is te prijzen.

Gr. Anne.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door anne_ »

Ron ik waardeer de berichten van Bromtol zeer zeker, maar er treedt bij mij een zekere lease-moehed op. Ben het wachten en de onzekerheid meer dan beu. Wij hebben momenteel 2 zaken lopen, o a een inzage zaak die wordt om ombekende redenen ook zeer vertraagt. Niets schiet op, Dat is een van de redenen dat ik alleen lees en niet reageer. In de loop van de jaren heb ik moeten leren dat er ook een leven naast Dexia bestaat, die voor mijn relatie met echtgenoot en kinderen belangrijker zijn dan Dexia. Alles is in handen van advocaten, die vertrouw ik en we moeten geduld betrachten. Desalniettemin lees ik alles gretig.

Gr. Anne.

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door Snoop »

Iedereen kan dit lezen, iedere vorm van uiting verzandt direct weer in een chat tussen "het clubje" en iedere andere mening wordt genegeerd waardoor alleen het clubje in the picture blijft.

Ik vind de bijdrage van mensen die zoeken vinden en delen veel belangrijker als mensen die om andere redenden op dit forum zijn.

Er zijn chatclubs genoeg, zoek ze aub op.

Laat dit gewoon overaan mensen die een oplossing ipv afspraken zoeken.

Groeten Ron

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door anne_ »

Ron ik geef een serieus antwoord, als je mij onder een "clubje" wil scharen is dat jou goed recht. Ik ben het alleen niet met je eens en dat is mijn goed recht. Ik heb geen behoefte aan chatclubs. Op dit forum ben ik heel wat wijzer geworden, en ik niet alleen. Dat ik persoonlijk hier mensen heb leren kennen wil niet zeggen dat we een chatclub zijn en dat ik die soms even persoolijkaanspreek. Het is aan de redactie of ze dit toestaan of niet en aan niemand anders.

Gr. Anne.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Waar heb je het over snoepje. Gebruik gewoon je naam, en zeg dan iets tegen mij lullo.

--------------------------------------------------------------------------------

Wie denk jij in vredesnaam wel te zijn.
Ik heb je 1000 keer in m'n zak.
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 19 aug 2005 02:27, 1 keer totaal gewijzigd.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door anne_ »

Truste Ad en laat het lekker allemaal maar waaien, fijn weekend.

Groetjes, Anne.

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door Snoop »

Sorry annne_
Ik en jij zaten ons bericht tegerlijkertijd te typen.
Maar het is inderdaad zoals jij zegt.
ER IS EEN leven buiten dexia, en je leest alleen maar mee.
Waarom sta je dan zo vaak in dit forum?
De mensen die dit forum bekijken ( en er verder buiten blijven )
doen dit omdat ze informatie willen en geen kleinschalig geleuter.
Groeten Ron

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door Snoop »

Beste Ad.

Mijn naam had je diverse keren kunnen lezen, ik heet Ron, de bijnaam snoop gebruik ik omdat mijn dochters die mij toe bedacht hadden (ik krijg ze nog wel) ik ben nl 1.63 en Snoop was de kleinste van de 7 dwergjes.

\\\maar daar gaat dit hele verhaal niet over, helaas.

Mensen die dit forum volgen en er voor kiezen om er niet op te zijn door het gedrag op dit forum, willen toch graag informatie ontvangen.

Groeten Ron

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door anne_ »

Kleinschalig geleuter vind ik niet zo kwalijk als grootschalig geleuter van personenen die helemaal geen gedupeerden zijn en als trol hier rond dwalen. Belerende postings met een opgestoken vinger van iemand daar heb ik geen boodschap aan. En een kontenkruiper ben ik niet. Ik lees alles, waarom ik er zoveel opsta is voor jou een vraag en voor mij een weet.

Weltrusten Ron,

Anne.

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door Snoop »

Ik hoop dus echt dat we meer kunnen leren van bromtol, peewee, etc.
Ik volg dit forum van af jan. 2005 en ben toen ook gestopt met betalen.
Ik dacht echt dat de oplossing hier op internet stond.

Ik ben geen trol, heb 3 contracten, en ben vorig jaar hertrouwd.

Moet mijn vrouw medelen in deze ellende?

Als ik het van te voren geweten had was ik er nooit ingetrapt, maar ik had 1 pakket met winst afgesloten en kwam vervolgens voor een onvoorziene situatie.

Iedereen die iets wil vragen of meedeelen op dit forum wordt er direct weer afgegooit omdat er gewoon chatters boven zitten.


Ps. de dingen die jullie aan dragen in jullie brichten worden in de mijne niet genoemd, jullie zijn eraan gewoon een beetje stemming te maken.

Degene die dit forum bezoeken willen informatie en geen stemming kwekerij tussen ?

Groeten Ron


Het begin van deze topic was bromtol en die moest geen antwoord krijgen want wat ad en anne_ te vertellen hebben is toch veel belangrijker?

Ik vind dus van niet. ga lekker chatten.

Ps. neem ik blijf een beetje dom mee.

Groeten Ron.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door bromtol »

Ik heb het bericht op het forum gezet, met name om te laten zien hoeveel zaken er bij de Hoven lopen. Berichten dat Dexia Hoger Beroep keer op keer intrekt zijn dus niet waar!

In mijn zaak was er gisteren een rolzitting, maar is de zitting op verzoek van mijn advocaat verdaagd. Als het goed vindt er weer een zitting plaats op 30 augustus en zal er daarna om arrest worden gevraagd.

Dexia kan alleen nog een arrest voorkomen als ik daaraan meewerk. Of ik daar eventueel aan zou willen meewerken is natuurlijk afhankelijk wat Dexia mij aanbiedt en ik zou graag mijn motorfiets willen inruilen voor een nieuwe :lol: .

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door * »

Wie is Ron/SNOOPY?
Deze persoon probeerd de aandacht van dit belangrijke topic af te leiden door allerlei niet ter zake doende berichten te plaatsen:
Dit is wat ik bedoel.
Ad heb je ook iets mee te delen?
Iedereen kan dit lezen, iedere vorm van uiting verzandt direct weer in een chat tussen "het clubje" en iedere andere mening wordt genegeerd waardoor alleen het clubje in the picture blijft.
Ik vind de bijdrage van mensen die zoeken vinden en delen veel belangrijker als mensen die om andere redenden op dit forum zijn.

Er zijn chatclubs genoeg, zoek ze aub op.

Laat dit gewoon overaan mensen die een oplossing ipv afspraken zoeken.

Groeten Ron
Sorry annne_
Ik en jij zaten ons bericht tegerlijkertijd te typen.
Maar het is inderdaad zoals jij zegt.
ER IS EEN leven buiten dexia, en je leest alleen maar mee.
Waarom sta je dan zo vaak in dit forum?

De mensen die dit forum bekijken ( en er verder buiten blijven )
doen dit omdat ze informatie willen en geen kleinschalig geleuter.

Groeten Ron
Beste Ad.

Mijn naam had je diverse keren kunnen lezen, ik heet Ron, de bijnaam snoop gebruik ik omdat mijn dochters die mij toe bedacht hadden (ik krijg ze nog wel) ik ben nl 1.63 en Snoop was de kleinste van de 7 dwergjes.

\\\maar daar gaat dit hele verhaal niet over, helaas.

Mensen die dit forum volgen en er voor kiezen om er niet op te zijn door het gedrag op dit forum, willen toch graag informatie ontvangen.

Groeten Ron
SVP TERUG NAAR HET ONDERWERP (of open het desnoods opnieuw BROMTOL). Is inderdaad belangrijke info.

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door Snoop »

Dank je "sterretje" dat je juist mijn bericht bevestigd.
Deze topic gaat inderdaad over een verhandeling van bromtol.
Wat ik kwijt wilde was dat we juist op dit soort berichten wachten.

Als je wilt weten wie ik ben, lees je gewoon even mijn berichten terug, zoveel zijn het er niet.
Ik heb wat vragen gehad en kijk nu s,avonds de topics even na.
Dan valt het op dat er bijna altijd dezelfde namen onderstaan, vooral na een bepaalde tijd.

Groeten Ron

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Waar maak je je druk om Ron. Ik zit eigenlijk te wachten op het moment dat men mij een Troll noemt. Wel met hoofdletter graag.

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door Snoop »

Sorry Ad, trol is een soort, geen naam.
Ron wel

Groeten

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: hoger beroep!!!!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Zijn we nu eindelijk aan het chatten snoop.
Stel een vraag en ik zal je antwoord geven.

Gesloten