LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beleggers?
Beleggers?
BELEGGERS MET GELEEND GELD IN PROBLEMEN
DOOR FORSE DALING BEURS.
Dat Legio-Lease in 1998 al wist dat hun klanten met hun producten - beleggen met geleend geld- grote risico's liepen bij dalende beurskoersen, blijkt uit dit artikel in deze FiscAlertMagazine van november 1998.
Quote:
" Sommige beleggers met geleend geld in problemen door forse daling beurs."
Het artikel gaat over de buitensporige risico's van beleggen met geleend geld.
Wanneer men via een bank met effectenkrediet geld leent en de waarde van de daarmee gekochte aandelen niet voldoende tegenwaarde meer heeft (dekkingstekort), kan men tijdens een crisis door de bank gedwongen worden (marginverplichting) om de aandelen op het dieptepunt van de markt te verkopen.
Quote:
"Zelfs verkoop van alle aandelen leidt in dat rampscenario niet tot oplossing van het dekkingsprobleem.''[Men blijft met een grote schuld zitten]
De vraag blijft daarom ook gerechtvaardigd waarom Legio-Lease hun eigen klanten niet hebben gewaarschuwd of een voorziening voor hen hadden getroffen.
Men kan dus nu ook niet zeggen dat zij er niet aan gedacht hebben. Nee, zij hebben zo blijkt willens en wetens hun contractanten laten stikken. (Zij gingen ervan uit dat de tijd de beste putoptie was herinner ik mij nu uit het interview met Wim Brouwer van Bank Labouchere.)
Opmerkelijk is zeker hun 'onverschillige' uitspraak aan het eind van dit artikel:
Quote:
''Beleggers die aandelen leasen hebben dit probleem niet. Zij kunnen hun aandelen gewoon aanhouden in afwachting van betere tijden en worden niet gedwongen om tegen lage koersen te verkopen. Hier staat wel tegenover dat het rentepercentage bij aandelenleasing aanmerkelijk hoger is dan het effectenkrediet.''
Klanten moeten dus flink betalen voor de oplossing met een torenhoge leenrente. In de praktijk betekende dat het verlengen van het contract en dat aan Legio-Lease daarmee nog meer rente betaald moest worden om erachter komen dat dat ook niet hielp.
Iedereen weet inmiddels toch beter.
DOOR FORSE DALING BEURS.
Dat Legio-Lease in 1998 al wist dat hun klanten met hun producten - beleggen met geleend geld- grote risico's liepen bij dalende beurskoersen, blijkt uit dit artikel in deze FiscAlertMagazine van november 1998.
Quote:
" Sommige beleggers met geleend geld in problemen door forse daling beurs."
Het artikel gaat over de buitensporige risico's van beleggen met geleend geld.
Wanneer men via een bank met effectenkrediet geld leent en de waarde van de daarmee gekochte aandelen niet voldoende tegenwaarde meer heeft (dekkingstekort), kan men tijdens een crisis door de bank gedwongen worden (marginverplichting) om de aandelen op het dieptepunt van de markt te verkopen.
Quote:
"Zelfs verkoop van alle aandelen leidt in dat rampscenario niet tot oplossing van het dekkingsprobleem.''[Men blijft met een grote schuld zitten]
De vraag blijft daarom ook gerechtvaardigd waarom Legio-Lease hun eigen klanten niet hebben gewaarschuwd of een voorziening voor hen hadden getroffen.
Men kan dus nu ook niet zeggen dat zij er niet aan gedacht hebben. Nee, zij hebben zo blijkt willens en wetens hun contractanten laten stikken. (Zij gingen ervan uit dat de tijd de beste putoptie was herinner ik mij nu uit het interview met Wim Brouwer van Bank Labouchere.)
Opmerkelijk is zeker hun 'onverschillige' uitspraak aan het eind van dit artikel:
Quote:
''Beleggers die aandelen leasen hebben dit probleem niet. Zij kunnen hun aandelen gewoon aanhouden in afwachting van betere tijden en worden niet gedwongen om tegen lage koersen te verkopen. Hier staat wel tegenover dat het rentepercentage bij aandelenleasing aanmerkelijk hoger is dan het effectenkrediet.''
Klanten moeten dus flink betalen voor de oplossing met een torenhoge leenrente. In de praktijk betekende dat het verlengen van het contract en dat aan Legio-Lease daarmee nog meer rente betaald moest worden om erachter komen dat dat ook niet hielp.
Iedereen weet inmiddels toch beter.
Re: Beleggers?
rust, waarom plaats je dit, geef je nu toe dat je belegger bent in plaats van spaarder.BELEGGERS MET GELEEND GELD IN PROBLEMEN
DOOR FORSE DALING BEURS.
-
Het gaat alweer stukken beter met dit forum nu de onruststokers hopelijk voorgoed verdwenen zijn.
-
Lezen JH, begrijpend lezen! Rust citeert alleen uit een artikel dat in november 1998 in FiscAlert heeft gestaan. Nergens blijkt hieruit dat Rust zelf de term "belegger" hanteert. Maar ja, als je een stok zoekt om een hond te slaan is de wens vaak de vader van de gedachte ...
Bovendien werd FiscAlert uitgegeven onder auspiciën van Legio Lease en was het blaadje volkomen gericht op het bevorderen van de verkoop van de produkten van Bank Labouchere en Legio Lease. Die Wim Brouwer was dus alleen maar de vos die uit eigen belang de passie preekt.
Bovendien werd FiscAlert uitgegeven onder auspiciën van Legio Lease en was het blaadje volkomen gericht op het bevorderen van de verkoop van de produkten van Bank Labouchere en Legio Lease. Die Wim Brouwer was dus alleen maar de vos die uit eigen belang de passie preekt.
Het probleem dat we beleggers worden genoemd ligt aan de pers die het zo in de media brengt, en dat is nog steeds een doorn in mijn ogen en ook in dat van vele anderen, we zijn geen beleggers maar genaaide mensen die op papier beleggers zijn.
VR GR
VR GR
Je kan toch wel EN genaaid zijn EN belegger zijn? Ik zie de tegenstelling niet zo.
We zijn voorgehouden dat we spaarden en niets anders.
Ja oke...Het idee was sparen en fiscaal voordeel...
Al zullen er vast wel mensen geweest zijn die op deze manier gewoon hadden willen cashen maar de risico's niet helemaal begrepen of gewoon niet verteld zijn...
Al zullen er vast wel mensen geweest zijn die op deze manier gewoon hadden willen cashen maar de risico's niet helemaal begrepen of gewoon niet verteld zijn...
Ja, en wat zegt dat? Wat de legioverkopers mij allemaal voorgehouden hebben geloof ik voor het grootste deel toch niet meer. Dus ga je voor je argumentatie nu niet op die lui beroepen.We zijn voorgehouden dat we spaarden
-
Laten we het er dan op houden Hollander, dat de mensen niet beter wisten dan dat zij spaarden, terwijl ze eigenlijk (maar dat hebben ze nooit geweten) aan het beleggen waren.
Over duidelijkheid gesproken zeg!
De meeste mensen zijn gewoon huiverig om te beleggen, ja jij niet Hollander, maar de meeste mensen wel, en als ze geweten hadden dat ze gingen beleggen dan hadden ze naar mijn mening het contract niet getekend!
Dat heeft dexia / Legio-Lease dus slim aangepakt, dat valt niet te ontkennen.
Over duidelijkheid gesproken zeg!
De meeste mensen zijn gewoon huiverig om te beleggen, ja jij niet Hollander, maar de meeste mensen wel, en als ze geweten hadden dat ze gingen beleggen dan hadden ze naar mijn mening het contract niet getekend!
Dat heeft dexia / Legio-Lease dus slim aangepakt, dat valt niet te ontkennen.
-
Hollander is een prima iemand geeft ze altijd van katoen iwebd heeft uiteraard geen contract bij Dexia
-
dat klopt, want mijn vrouw heeft dat vernietigd, die is gelukkig niet zo dom en die zou ook nooit een dergelijk leasecontact ondertekend hebben.
-
Iwebd
Waar maak je je dan nog druk over, eegaleasers hebben hun zaak al gewonnen. Ik moest je van Snoopy meenemen omdat wij overbodig zijn op dit forum. Ik ben helaas ook eegaleaser en niet meer van belang.
Waar maak je je dan nog druk over, eegaleasers hebben hun zaak al gewonnen. Ik moest je van Snoopy meenemen omdat wij overbodig zijn op dit forum. Ik ben helaas ook eegaleaser en niet meer van belang.
-
Ad??
Ik heb mijn inleg nog niet terug, zit nog met BKR, spanningen, gemis aan levensvreugde, vertrouw dexia voor geen cent, en zou soms willen dat ik hier
http://www.liedjesland.com/Liedjes/kvk/ ... eiland.htm was...
en jij dan Ad, is het voor jou klaar dan?
Ik heb mijn inleg nog niet terug, zit nog met BKR, spanningen, gemis aan levensvreugde, vertrouw dexia voor geen cent, en zou soms willen dat ik hier
http://www.liedjesland.com/Liedjes/kvk/ ... eiland.htm was...
en jij dan Ad, is het voor jou klaar dan?
Een BKR registratie is snel opgelost. Stuur gewoon even een briefje naar hun met de uitleg dat de registratie door dexia is geregeld.
Dan halen ze je gelijk uit het bestand.
Dan halen ze je gelijk uit het bestand.
-
Dat is goed om te weten. Dit forum heeft mij al goed geholpen de laatste tijd.
Ik had alleen nooit naar sommigen moeten luisteren om niet te betalen. Ik ga gelijk een briefje schrijven om die registratie ongedaan te maken.
Groetjes,
Gerrit & Marion
Ik had alleen nooit naar sommigen moeten luisteren om niet te betalen. Ik ga gelijk een briefje schrijven om die registratie ongedaan te maken.
Groetjes,
Gerrit & Marion