Een hond is een carnivoor (= VLEESETER). Snap je het nog?
En wat het foldertje betreft; ik ken de inhoud. Had liever gezien dat de frequentie van het vers voeren omhoog ging en de brok 1 a 2x per maand geadviseerd werd.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Als het mij alleen om de band met mijn honden te doen is, hoef ik niet te barfen.Geplaatst op 21 Aug 2005 13:09 door bitchy
--------------------------------------------------------------------------------
hoi
ik weet niet of jij bedoelt wat ik schrijf reintje
ik ben tegen brokken, maar als mensen ze toch willen geven adviseer ik wel altijd om zeker 2 dagen per week vers of barf te geven
ik zie barf ook niet als iets in elkaar brouwen of klungelen, ik zie het als een geweldige band tussen de baas en zijn hond.
zoals je voor je kinderen staat te koken sta je voor je hond het eten klaar te maken.
wel wat anders dan een schep brokken uit een ton halen of een rol bibi vlees ontdooien.
je bent juist veel meer, bewust, met je hond bezig.
het lijkt me heerlijk als die meiden hier me aan zouden kijken en zich af zouden vragen wat ik nu weer maak...
maar ja, ik heb geen zin, of tijd om me in barf te verdiepen
ik zou dus een grote fout maken als ik daar zo aan zou beginnen
maar ooit, als ik nog meer tijd voor ze heb en misschien nog maar 1 of 2 hondjes.... misschien begin ik er dan nog wel aan...
alleen in het weekend ofzo...
groetjes
Een hond is een carnivoor; zoek de definitie van carnivoor eens op, dan kom je er achter dat het voor 80% uit prooidier en voor 20% plantaardige bijzaken bestaat. Hier wordt niet gekookt, maar rauw gevoerd dus ook dat is voor mij 'vreemd'.De hond is geen vlees- doch een beesteter
Brokken gebruik je dus alleen als het je uitkomt
Zoniet dan moet iedereen zich aanpassen aan jouw menu, want dat is het enige goede
Contact krijg ik met mijn hond door er lekker mee te stoeien, te wandelen in het bos en in mijn geval ook door hem elke dag mee te nemen naar de zaak.
Lekker voor hem staan koken komt mij een beetje "vreemd" voor.
Nou dit was het ook voor mij, groetjes aan je vriendin ennuh voor beiden fok ze.
Oh...gaan we nu persoonlijk worden?? Je baseert jouw mening op iets wat totaal niet kan. Hoe kan je nu zeggen dat 90% van alle honden die brokken krijgen er slecht uitzien, terwijl je ze niet allemaal gezien hebt? Die mening is gewoon gebaseerd op niets!!!Ik denk wel eens dommer kan het niet. Nou uit bovenstaande blijkt dat ik ongelijk heb want het kan wel.
Over dom gesproken! Jij vind dat Bitchy de enige is die gelijk heeft, dat is iets heel anders.Bitchy is de enige die gelijk heeft.
Ik zat je maar wat te stangen, Bitchy. Zo af en toe is dat erg verfrissend. Natuurlijk begrijp ik wat je daarmee bedoelde! Uiteraard is het leuk en geeft het veel voldoening de groentemixen klaar te maken en te zien dat het zoveel baat heeft bij de honden. Je honden het vlees en bot te zien wegkauwen in de wetenschap dat natuurlijke voeding zoveel beter is dan een doodgekookte brok.sorry voor het woord ''koken''
ik besef de *verkeerde woordkeuze*
het spijt me, ik had ''samenstellen'' ofzo moeten gebruiken.
aan de andere kant mensen, als jullie lezen heb ik het over het koken voor je kinderen, en het klaarmaken van de maaltijd voor de hond!
groenten worden gepureerd als ik het goed heb...
ik maak dus helemaal geen foutje
en nu kap ik echt met dit onderwerp
mijn mening over brokken of cvv is wel duidelijk denk ik zo
Nou haal je een paar reageerders door elkaar. Een paar keer per maand bijv. een pakje vuile pens of kopvlees is zeker niet slecht, juist goed voor de maag en darm flora ennuh rauw vlees is niet gekookt anders was het nl. niet rauw.maar ga geen onzin verhalen op lopen hangen over dat vlees of barf slecht is voor je hond dat ze er dood aan gaan en dat rauw vlees gekookt is