LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone nept met rekening !

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Maddog74
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2005 10:50

Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door Maddog74 »

Hallo,

Ik heb in 1999 een contract afgesloten voor 1 jaar met vodafone... na einde contract heb ik een brief gestuurd en een paar maanden later een nieuw contract voor een jaar afgesloten in 2000....
Na einde periode opnieuw een opzegbrief de deur uit...
In 2001 een nieuw contract voor 2 jaar en deze verlengt in 2003 voor 2 jaar.
(De reden dat ik steeds opgezegd heb is omdat ik een nieuw mobieltje nodig had.)
Vodafone heeft echter steeds hetzelfde klantnummer gebruikt.
Nu bij de laatste rekening vond ik het bedrag erg hoog en heb om een specificatie gevraagd.
(aangezien het om een zakelijk abbonement gaat krijg ik een een rekening met een totaalbedrag en geen specificatie)
Nu blijkt volgens deze rekening dat ik al 5 jaar en al vier jaar betaal voor de oude abbonementen !!! dus elke maand al 60 maanden 30 euro en al 48 maanden 45 euro voor telefoons welke al lang afgesloten en opgezegt zijn !!!
Vodafone heeft me gevraagt de opzegbrieven op te sturen en dat heb ik (na veel zoeken) gedaan...
Nu eist men dat ik hun antwoordbrieven vind...welke ik natuurlijk niet kan vinden...
Kortom ik ben voor 3960 euro het schip ingegaan voor telefoons welke afgesloten waren ....
Vodafone bevestigd overigens wel dat er met deze nummers NIET gebeld is... of gebeld kon worden...
HEt incassoburo van vodafone daagt me nu voor de rechter omdat ik weiger de laatste rekening te betalen...
Kortom !!! Controleer uw nota's !

Kan iemand me zeggen hoe sterk ik hierin sta zonder de bevestiging van vodafone dat de abbonementen daadwerkelijk stopgezet zijn ?
Is de rechter vatbaar voor het feit dat vodafone erkent dat er niet gebeld is ?

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door topery »

Als Vodafone bevestigt dat er met deze nummers niet gebeld kon worden, dan is dat toch het bewijs dat deze nummers waren opgezegd?

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door Predicador »

alle annuleringen worden door vodafone bevestigd. TOch komt het wel eens voor dat een brief niet goed binnenkomt en het verzoek dus niet behandeld wordt.

Los daarvan kun je op de facturen over de afgelopen 5 jaar continue je "oude" nummers terug zien komen. Dat je daar niet tijdig achterkomt, dat is jammer, maar wel de eigen verantwoordelijkheid.

Inmiddels ligt je zaak bij een incassoburo? Of ben je nog geblokkeerd door Vodafone?

Maddog74
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2005 10:50

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door Maddog74 »

Tja het nummer op het rekeing overzicht is niet van toepassing omdat ik met zakelijk abbonement enkel een totaal overzicht krijg met een totaal nota....
Hier staan dus geen details op vermeld.
Als ik een uitgebreide nota zou willen dan moet ik hier elke maand voor betalen.
De hele zaak ligt bij het incassoburo en deze heeft in overleg met Vodafone besloten de zaak voor de rechter te brengen.
Vodafone zelf wil hierover niet met mij in discussie.
Ondertussen ben ik bij Vodafone weg omdat ik boos was over de eindafrekening.
Ik ben dus overgestapt op Orange.
Hier blijft je beltegoed onbeperkt houdbaar ! als dat met vodafone zo zou zijn had ik nog heel wat te bellen....

lucilius
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2005 22:05

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door lucilius »

Staat op de niet-gespecificeerde rekening niet tenminste het (de) telefoonnummers? Wat is de verklaring die men geeft voor het niet kunnen gebruiken van de oudere nummers? Zorg dat je die op schrift krijgt. Als Vodafone erkent de dienst niet te hebben geleverd, zou je niets hoeven te betalen.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door Shareena »

Waarom zeg je dan steeds je abbo op ipv verlengen? Krijg je toch ook een nieuwe telefoon?

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door Predicador »

het is echt totale onzin dat als je een zakelijk contract hebt met vodafone, je dan enkel de overzichten krijgt van totale kosten. Een zakelijke klant krijgt net zo goed een factuur waarop alle mobiele nummers staan die door die klant worden afgenomen. Heb je 1 aansluiting, dan krijg je enkel 1 vel (2zijdig bedrukt), heb je er meer, dan kun je meestal 2 of meer vellen verwachten, waarbij de eerste pagina alleen de totale kosten vermeld... kijk voor de gein eens bij de abonnementskosten... om te zien hoeveel abonnementen je afneemt. Op pagina 3 en verder kun je dan zien hoeveel nummers er op je account staan. Dat moet je dus de afgelopen maanden wel opgevallen zijn.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door topery »

Predicator....

Eerst lezen dan tikken.
Meneer/mevrouw heeft zo'n rekening niet want daar moest hij/zij extra voor betalen.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door Predicador »

ehm... dacht het niet... je betaalt voor de specificatie, maar niet voor de algemene factuur...

Als je meerdere nummers afneemt bij Vodafone, dan krijg je voor die nummers een algemeen kostenoverzicht, ook per aansluiting. Je kan dus zien voor hoeveel nummers je abonnementskosten en gebruikskosten betaalt.

Een overzicht van het totaal aangesloten nummers kun je vaak terugvinden op pagina 3/4 van de basisfactuur, daarachteraan komen de kosten per nummer.

Heb je ooit een factuur van vodafone gezien, topery? Ik wel, als klant, en als medewerker van Vodafone.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door topery »

Nee, ik heb al 6 jaar een pre-paid abonnement bij Vodafone, dus ik heb nog nooit zo'n faktuur gezien, maar maddog schrijft dat en dan ga ik ervan uit dat dat klopt. Als u bij Vodafone werkt zult u het wel beter weten.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door Predicador »

ach ja, het is nu eenmaal mijn werk. Als ik dat niet zou doen, zou ik een stuk minder weten over die facturen.

Overigens vind ik wel dat een klant eerst zijn factuur goed moet doorlezen, voordat hij/zij dingen begint te roepen die achteraf niet juist blijken te zijn. Maar dat geldt niet alleen voor de rekeningen van Vodafone.

Eerst zelf lezen, bij twijfel/onduidelijkheid de helpdesk bellen... en er niet meteen over gaan klagen bij een consumentenforum

Maddog74
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2005 10:50

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door Maddog74 »

Allereerst het is meneer :-)

Fijn de discussie over de factuur.
Ik heb de boekhouder gebeld om een na te vragen hoe dat nou zit met die facturen.
De facturen en daaruitvoorvloeiende aanmaning spreken slechts van een totaalbedrag. Er staan verder geen nummers op vermeld.Het mag duidelijk zijn dat ik anders in de voorliggende periode wel gereageerd zou hebben.
Ik heb het dus echt niet geweten.
De reden waarom ik steeds van abbonement gewisseld heb is dat er in het verleden geen sprake was van nummerbehoud.
Het verlengen van een contract was dus zinloos zeker gezien het feit dat er ondertussen een aantal wijzigingen hadden plaatsgevonden in adres gegevens en in abbonementsvorm e.d. De medewerkers van Vodafone hebben mij zelf aangeraden een nieuw abbonement te nemen.

Dan het feit dat ik gelijk klaag op dit forum i.p.v. eerst te onderzoeken.
Er zijn meerdere geprekken geweest met vodafone...
De dames bij de klantenservice zijn slechts in staat tot het herhalen van een aantal ingestudeerde zinnen: Sorry meneer... er is nu eenmaal niets aan te doen... U zult toch moeten betalen... ik kan er ook niets aan doen... Nee ik kan u niet doorverbinden... Dus wanneer kunnen we u betaling verwachten?
Daarnaast heb ik een klacht ingedient bij Vodafone en ben 5 maal aan het op en neer schrijven en 8 maal aan het bellen geweest met het incassoburo... Daar antwoord men dat Vodafone hiermee naar de rechter wil.
Kortom: Ik kom er dus niets verder mee.

Ondertussen heeft het incasso buro mij wederom aangeschreven voor een betaling van de openstaande factuur en nu staat het hele verhaal niet meer op mijn maar op naam van mijn voormalige compagnon.
Overigens wel op mijn bedrijf en adres.

In het kort.
Eis 1 maart 2005 vesting finance Eur 755,45 (Zakelijk)
Eis 20 mei 2005 vesting finance Eur 836,32 (Zakelijk)
Eis 5 aug 2005 Transfair Eur 2208,35 (Prive)
Eis 19 aug 2005 vesting finance Eur 855,44 (Zakelijk op compagnon)

Opgeteld wil vodafone nu Eur 3063,79 van mij hebben.... Gelukkig mag in termijnen betalen !!! :roll:

Ik heb net voor de grap telebankieren een laten optellen wat ik aan vodafone betaald heb van 01/01/03 tot aan vandaag ! Eur 8566,21

We gaan dit maar eens voor laten komen... zeker gezien het feit dat vodafone nu de naam op factuur gewijzigd heeft en erkent dat de lijnen afgesloten waren....laat wel weten wat er gebeurt is.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door Predicador »

Maddog,

wat mij niet duidelijk is aan uw verhaal is het volgende:

U geeft aan meerdere nummers bij Vodafone te hebben afgenomen over de afgelopen jaren. Elke keer beeindigde u naar uw weten het contract met vodafone om vervolgens met een nieuw nummer een nieuw contract aan te gaan?

De annuleringen van oudere nummers zijn wel of niet verwerkt? (dus bevestigd door Vodafone)
Is er wel sprake van meer dan 1 aansluiting in de periode dat u aangesloten bent geweest bij Vodafone?

In het geval dat u slechts 1 aansluiting had, dan staat op pagina 1 vermeld om welk nummer het gaat. In het geval dat er, om welke reden dan ook, meerdere nummers aangesloten zijn, staat dat op pagina 3 of 5 van uw factuur.

Er kan dus nooit sprake zijn van een factuur waarop NIET vermeld staat om welke nummers het gaat.

Nummerbehoud is overigens wanneer u bij Vodafone blijft geen noodzaak, dan kunt u een contractsverlenging doen (wat wellicht in het verleden wat moeilijker was).

Inmiddels is uw geval geëscaleerd en ligt uw dossier bij het incassobureau. Ergens heeft u er waarschijnlijk voor gekozen om niet langer de rekeningen van Vodafone te voldoen, ondanks het feit dat u gebonden bent aan een betalingsverplichting voor de looptijd van het contract. Dat betekent dat Vodafone op dit moment niks voor u kan of mag betekenen: het incassobureau dient alles af te handelen.

Als blijkt dat er daadwerkelijk door Vodafone een fout is gemaakt, dan zal de uitspraak bij de rechter natuurlijk in uw voordeel zijn. Een deel van de bewijslast ligt wel bij u, u dient aan te tonen dat u nooit (!!) facturen heeft ontvangen van Vodafone zonder vermelding van het mobiele nummer wat u gebruikte, of dat u meerdere facturen ontving voor elk nummer dat u ooit van Vodafone heeft afgenomen.

Het incassobureau dient te bewijzen dat u die facturen wel degelijk ontvangen heeft en dat er nooit sprake is geweest van opzeggingen van eerdere nummers.

Een flinke dobber, waarvan ik hoop dat u aan het eind, wat de uitspraak ook zal zijn, vrede kunt hebben met wat de rechter beslist.

Maddog74
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2005 10:50

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door Maddog74 »

Ok... nog 1 keer dan...
Ik heb GEEN rekeningen van 5 6 of 7 pagina's.
Ik heb slechts een 1 vel papier per keer waar op staat: U dient binnen zoveel dagen zoveel euro over te maken anders wordt uw dienst afgesloten. en dat eens per maand.
Deze papiertjes gaan naar ed administratie en deze zorgen voor betaling.
Er is geen uitgebreide factuur ! De eerste keer dat ik deze onder ogen kreeg was toen het incassoburo deze facturen opvroeg bij vodafone!
Toen pas zag ik dat ik zolang voor 2 nummers betaald had.

In de praktijk weet je zelf hoe dit gaat... Je krijgt een nieuwe sim en een nieuwe telefoon.
Vervolgens probeer je de oue sim nog een paar keer om te zien of iemand je sms't of voicemailt... Als de sim na enkele dagen of weken is afgesloten dan gaat ie in de la en je kijkt er niet meer naar... Je gaat er dan dus van uit dat deze lijnen zijn afgesloten.

Ik heb mijn 2 eigen (copy) brieven hier welke destijds opgestuurd zijn naar vodafone.... Deze brieven zijn nog op oud briefpapier en komen uit het archief.
Vodafone weet niet of deze ooit ontvangen zijn ! (:-P) natuurlijk...
De antwoorden van vodafone kan ik niet terugvinden.
Kan nou niet zeggen dat dat echt dingen zijn die je bewaard...

Kortom: opzegbrief, lijn afgesloten, geen factuur met vermelding nummers.

P.s.: Ik kreeg gisteren een brief van Vodafone dat de aansluiting van Mevr. van Rossum op mijn adres was uitgevoerd... ik werd zelfs gefeliciteerd !
Jammer alleen dat ik mevr. van Rossum niet ken... en al helemaal niet op mijn adres !
Dus maar weer even bellen met de klantenservice a 10 cent per minute ! (plus gebruik van mobiele telefoon !) :roll:

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door Angelic »

Die registratie kan slaan (naar alle waarschijnlijkheid) op een prepaid registratie.
Prepaid klanten krijgen €5 beltegoed op een nieuwe prepaid simkaart, na registratie €10 erbij.
Nu is het schijnbaar zo dat er op grote schaal fraude wordt gepleegd met prepaidsimkaarten en het registreren ervan.
Mijn vriendin had nl laatst ook een "welkomstbrief", maar dan van T-Mobile.
Bellen met de klantenservice aldaar bracht als antwoord dat er types zijn die een manier hebben gevonden om dat tientje extra beltegoed rechtstreeks te laten doorsluizen naar een bankrekening, alwaar het beltegoed wordt omgezet in normale €'s.
Heeft voor de rest geen gevolgen voor de"foutief" geregistreerde, daar een prepaid klant nooit een bankrekening doorgeeft.
Dus kan er ook niks "illegaal" van de geregistreerde zijn of haar bankrekening gehaald worden.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door Predicador »

dus u heeft alleen de herinneringen? Wat is er gebeurd met de oorspronkelijke facturen die u maandelijks zou moeten krijgen?

Een dergelijke brief krijgt u pas als uw betaling al achterstallig is. Naast deze poststukken zou u ook een aantal normale "brieven"moeten hebben ontvangen van VOdafone die getiteld gaan "Factuur <Maand> <jaar>"

Daar heb ik het over in mijn vorige bericht. Op die facturen kunt u zien welke nummers er wel of niet zijn aangesloten.

Aangezien het hier gaat om een zakelijke aansluiting (stond in uw oorspronkelijke bericht) zou het kunnen zijn dat u de facturen zelf al heeft overhandigd aan een accountant o.i.d.

Als het voor de rechter komt, kunt u eisen van vodafone dat zij bewijzen dat u meerdere nummers aangesloten heeft gehad, aan de hand van kopieen van de eerder genoemde facturen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door ?? »

Het verhaal begint steeds duidelijker te worden. De papieren war de topic starter het over heeft zijn duidelijk aanmaningen - en die zijn toch heel anders dan facturen. Een aanmaning is namelijk een herinnering dat je de eerder ontvangen factuur hebt genegeerd en niet hebt betaald. Een factuur bevat wel degelijk een overzicht van de telefoonnummers en de bijbehorende abonnementen, plus een overzicht van de gemaakte kosten (geen specificatie, maar wel ondergesplitst in bellen buiten bundel, binnen bundel, 0900, buitenland, SMS, etc).

Vodafone zal er geen enkel probleem mee hebben om de facturen te overleggen, aangezien ze die zo uit hun systeem vandaan trekken. Ik begrijp dat de topic starter sowieso alle aanmaningen ontvangt. De vraag is dan waar die facturen blijven. Als je tegen een rechter beweert dat je wel de aanmaningen maar niet de facturen ontvangt, zal een beetje rechter dat, zacht omschreven, ongeloofwaardig vinden.

Daarnaast hoop ik dat TS kan bewijzen - met ontvangstbewijzen - dat de aangehaalde opzeggingen bij Vodafone zijn aangekomen.

Zet maar vast wat geld opzij ...

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Vodafone nept met rekening !

Ongelezen bericht door Predicador »

ben benieuwd hoe deze zaak afloopt... hopelijk heeft Maddog nu ook een en ander duidelijk.

Gesloten