LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Evolta is nu OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Gast »

Het OXXIO-feest kan weer losbarsten; binnenkort weer veel reclame voor OXXIO op de tv etc.

Want: OXXIO heeft het geschil over de naam OXXIO met de tegenpartij geschikt.

Ze kunnen de naam OXXIO blijven gebruiken en dus doorgaan met slachtoffers maken (hoeveel nog totdat ze failliet gaan?)

Harry50

Ongelezen bericht door Harry50 »

Prima nieuws, en terecht ook!
Over een failissement geen zorgen. Oxxio zit financieel prima in elkaar. Na wat opstartproblemen komt het prima in orde en kan de grote concurrentieslag pas echt plaatsvinden. Over een paar maanden zal het geklaag wel van de lucht zijn. Nu de andere energiebedrijven nog, al heeft Eneco de boel ook goed op orde. Nu Essent en NUON nog, want daar zijn de wachttijden erg lang. Voor alle mogelijke nieuwe overstappers een paar tips. Kijk altijd goed of je contractverplichtingen hebt met je huidige leverancier. Stuur aangetekend je opzegbrief op. Vergelijk de prijzen van je evt nieuwe aanbieder NIET met de prijzen op je jaarrekening, maar met de actuele prijzen en ga niet in op cadeautjes, zoals bij energiedirect, dat betaal je uiteindelijk terug. Zet je prijs vast voor drie jaar, voor electra, maar niet voor gas. Succes!

Lobo

Ongelezen bericht door Lobo »

Als je jezelf daar lekker bij voelt Klaasvaak.
Tenslotte passen Jip en Janneke prima bij (de) Klaasvaak (verhaaltjes).

Wat maakt het nou in vredesnaam voor de doorsnee gebruiker uit of EB die nu oxxio heet nu vroeger evolta heeft opgekocht of evolta was of welke naam dan ook, feit is dat ik ineens met oxxio te maken kreeg die allemaal wartaal uitsloegen en een hele reek svan namen opnoemden totdat ze evolta als naam er uit kregen.

Ik ben er nu vanaf en hoef niet meer zonodig.

Lobo

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

rira

Ongelezen bericht door rira »

Hartelijk dank voor je advies Lammert :D . Ik heb mijn geval al een paar maanden geleden bij de DTE gemeld. Ik ga nu de volgende stap zetten en Oxxio schrijven dat ik dit ook bij de SGC ga melden. Tot nog toe hebben ze niet gereageerd op diverse mailtjes, telefoontjes en een aangetekend schrijven dat ik vorige maand verstuurd heb. Ben benieuwd of ze nu wel gaan reageren. Ik hou jullie op de hoogte!
Vorige maand hebben ze 88,- Euro afgeschreven en ruim 82,- Euro terug gestort??????
Laatst gewijzigd door rira op 29 jul 2005 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

mvh

Ongelezen bericht door mvh »

zijn er mensen die bekend zijn met de kostenpost stilstaand stroom

dit stond dus op mijn herberekende rekening

volgens oxxio (evolta) valt dit onder stroom van apparaten die standby staan.. nou is mijn vraag hoe kunnen ze zoiets nou meten .. want ik heb echt maar 2 meters in dekast voor laag en hoog.. iemand er varing mee??

Ik hoor het graag !

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

kostenpost stilstaand stroom

Dit is te gek voor woorden dat kan helemaal niet, men kan alleen je verbruik meten, geen afzonderlijke apparaten.
Of ze moeten een sleutel van je huis hebben en elk apparaat wat in de bystand staat meten.
Ik zou hier maar stevig tegen protesteren een klacht bij de DTE indienen en het ministerie van Brinkhorst inlichten.

De Klachten Top 3
(1.) Wanadoo - De hoeveelheid klachten over Wanadoo neemt iets af. Desalniettemin gaan de meeste klachten nog steeds over Wanadoo.
(2.) Oxxio - Dit energiebedrijf blijft ook voor een hoop ellende zorgen. De administratie lijkt een zooitje.
(3.) UPC - Ook over UPC blijven veel klachten binnenkomen.

medewerker

Ongelezen bericht door medewerker »

dit is een sinds midden juni niet meer ge update klachten top 3. Houdt daar wel rekening mee...

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

medewerker
Geplaatst op: 04 Aug 2005 21:07 Onderwerp:
dit is een sinds midden juni niet meer ge update klachten top 3. Houdt daar wel rekening mee...
Even deze links bekijken en u bent ook weer bij de les.
http://www.dte.nl/nederlands/consumente ... /index.asp
Het overstappen (switchen) van energieleverancier of het verhuizen van de afnemer;
De manier waarop klanten worden geworven;
Alle factureringsproblemen

medewerker

sprokkel,

die kan ik helaas niet openen,
tuurlijk weet ik dat ze nog steeds veel problemen hebben. Maar je kunt mensen niet om de oren slaan met oude gegevens... Dat zou wat worden. Misschien staat upc er inmiddels er niet meer in...

Ben trouwens blij dat er meer mensen de site van de dte lezen... Staat een hoop nuttige info op... En dan bedoel ik naast de rapportages ook de algemene info...

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

nou zijn de medewerkers bij de energie bedrijven ook mensen die graag alles voor de consument willen doen en het graag allemaal goed voor elkaar willen hebben maar iedereen zit met diverse schakels en partijen waardoor sommige processen qua verbetering bemoelijkt wordt.

mvh

medewerker maar kan dit wel dan op een factuur staan ?? stilstaand stroom???

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Mijn ouders kregen gisteren Oxxio aan de lijn.
En ja hoor, weer dezelfde praktijken als vroeger.
"U heeft een prijs gewonnen"
Bleek later een goedkopere prijs voor stroom te zijn.
"Wij kunnen u 4,56% korting aanbieden"
Kunnen ze niet. Alleen een deel van de rekening hebben zij controle over.
"En dit wordt in de toekomst nog meer"
Ook dit klopt niet.

Waarom zijn deze boeven nog steeds actief?
Is het niet mogelijk om elke keer dat ze over de schreef ze 100.000 euro boete te laten betalen? Dan zal het snel afgelopen zijn met hun praktijken.

flappie

Nou staat Oxxio natuurlijk onder toezicht van de DTE dus als je klachten hebt ga naar de DTE zou ik zeggen.

medewerker

mvh,

ik heb geen flauw idee,
ik ken de post niet...

maar het lijkt mij heel sterk...
de term verwijst naar sluipverbruik zoals een tv op standby... Alle sluipstroom bij elkaar (in algemeen geval) is zo'n 150 kwh dus dat maal zo'n 16 cent is een leuke besparing als je er goed mee omgaat...

Echter de meter noteert alle stroom die na de meter gevraagd wordt... Een meter kan geen onderscheidt maken tussen sluipverbruik en gewoon verbruik...

raar dat ze dat er bovenop gooien?
kaart het maar eens aan bij de Dte maar vraag eerst bij oxxio om een uitgebreide uitleg, neem niet genoegen met zomaar tis sluipverbruik, want dat zit in het totale verbruik

mvh

ikheb de dte gemaild endit was hun reactie niet dat ik er echt wijzer opgeworden ben hoor.. (blond.. nee zonder gein)

Hartelijk dank voor uw e-mail. De term 'stilstaand verbruik' is ons niet bekend. Het energiebedrijf mag de opbouw van haar factuur zelf bepalen, in ieder geval waar het transporttarieven betreft. Hierover zijn geen regels in de Elektriciteitswet of de Gaswet opgenomen. DTe heeft wel de zogenaamde Duinregels met de sector afgesproken, regels over facturering.

U heeft echter een contract met uw leverancier. Net als bij elk ander product gekocht bij wie dan ook kunt u de leverancier aanspreken op de facturatie én uw vragen hierover stellen.

ikheb wel evolta gemaild en dat ik niet van plan ben stilstaand stroom te betalen om dat zij dit niet na kunnen gaan.. heb er geen aparte meter voor.. ook staat er op de factuur een post vastrecht en die betalen we al via de nuon dus dat gaat niet op .. gelukkig een kennisje die werkt bij een energie bedrijf.. zo kom je toch nog wat verder.. haha.. nu maar kijken wat evolta doet ondertussen betaal ik niet.. staat ook geen datum op factuur. dus .. scheelt ook al weer:)

medewerker

Jammer dat ze de term niet kennen. Blijkbaar is er dus ook nog geen geschil of rechtzaak over geweest anders zou iemand de term toch wel kennen?

Ik kan er nog steeds geen brood van bakken...
U kunt echter niet zondermeer zeggen, ik betaal de hele nota niet want jullie kunnen dat kleine onderdeel van de nota niet meten. Voor alle andere kosten bent u immers wel aansprakelijk? U zou het kunnen voorleggen aan de geschillencommissie en hen om een uitspraak vragen. Wel dient u ze natuulijk nog in de gelegenheid te stellen om met een schriftelijk antwoord te komen.U kunt aangeven bij hen dat u van hen verwacht dat zij voor u op papier zetten wat stilstaand stroom precies is... En hoe ze dat meten.

mvg
een medewerkster van een ander energiebedrijf.

flappie

is stilstaand stroom niet een vorm van blindverbruik aangezien netbeheerders deze post wel doorberekenen aan de klant.

mvh

medewerker ..ik zeg ook niet dat ik de helenota niet betaald.. !! tuurlijk wat ik verbruik moet ik betalen maar meer ook niet .. als zij kunnen aan tonen dat ik aparatenop standby heb staan dan staan ze in hun recht maar laat ze me maar dat eerst maar eens vertellen.. want ik heb nog steeds maar 2 meter is mijn kast.. Ik vind het gewoon een onzinnig verhaal!

medewerker

Flappie,

vreemd en raar,
want op onze nota's staat het niet. Aangezien je een beginstand hebt en een eindstand en alles daar tussen is via de meter is gevraagd van het energienet, hoe kun je dan weten wat er verbruikt is aan stanby e.d. (als dat bedoelt wordt met stilstaand stroom) Dat meet een meter helemaal niet... Die meet totaal aan gevraagde stroom. De leverancier of netbeheer kan toch nooit weten of dat aan jouw stanby ligt of aan je extra verbruik van bijvoorbeeld het senseo - apparaat? Anders kan een energiebedrijf toch iedere verhoging in verbruik verklaren?
Gezien het feit dat je het stilstaand stroom verdedigd zonder het te onderbouwen steun ik nu ook de mening van velen voor wat betreft waar je werkt... En als de netbeheerders het in rekening brengen moet het toch als extra post bij iedere leverancier op de nota staan... Of zouden al die andere leveranciers dat extra verbruik uit eigen zak betalen?

mvh,

dan zitten we op een lijn... Ik zou persoonlijk alleen niet overgaan tot een deelbetaling en de rest op een incasseerder aan laten komen... Ik zou er voor kiezen om gewoon de nota te betalen, in zijn geheel. En het dan inclusief de ontvangen antwoorden eventueel voor te leggen aan de geschillencommissie...

Flappie,

uit jouw antwoord blijkt duidelijk dat jij over meer informatie beschikt voor wat betreft de post stilstaand stroom. Jij weet blijkbaar hoe het vanuit de netbeheerder aan de leverancier in rekening wordt gebracht. En hoe de leverancier het doorberekend aan de klant. Ik vindt dat je dan deze vraag ook serieus moet beantwoorden en je er niet vanaf moet gaan maken met het "de netbeheerder brengt het in rekening". Wat de netbeheerder via de leverancier in rekening brengt moet je als leverancier kunnen uitleggen.

Dus of leg iedereen hier onderbouwd uit wat stilstaand stroom is.
Of geef gewoon toe dat je het antwoord niet weet en ga er achteraan als je aan die info kunt komen. Maar draai er a.u.b. niet omheen.

Gesloten