LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Evolta is nu OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door JustMe »

Kostenpost stilstaande stroom doet mij klinken als dat de netbeheerder heeft geconstateerd dat de Elektra meter een tijdje niet correct of helemaal niet heeft gewerkt. De netbeheerder maakt dan op basis van historische gegevens van het pand (of klant) een schatting van wat voor extra verbruik er zou kunnen zijn geweest, en brengt dit in rekening. Bij ENECO Energie noemen ze dat een verbruikerscorrectie (er wordt wat verbruik bij het gemeten jaarverbruik opgeteld). Mijn vermoeden is dat Oxxio het dan ook kostenpost stilstaande stroom noemt

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door medewerker »

Dat kan het inderdaad zijn.
Maar dan staat het niet op de jaarnota maar krijg je een correctiefactuur/aanvullende factuur, althans bij ons... Daarop staat vermeld dat het om een geconstateerde stilstand van de meter gaat en dat op basis van het verbruik in het verleden een x aantal extra kwh in rekening wordt gebruikt. Daarbij staat ook vermeld over welke periode de meter heeft stilgestaan.
Een correctiefactuur wegens een niet correct functionerende meter is ook als zodanig te herkennen. Al kan ik natuurlijk niet voor anderen spreken...

Als je een stilstaande meter, stilstaande stroom zou noemen schept dat erg veel verwarring... En bovendien zou een klantenservice dat makkelijk moeten kunnen uitleggen... Er is immers een reparatie geweest of de meter is verwijderd. Dat kan een klant zich dan wel herinneren op het moment dat je hem daarop wijst...

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door JustMe »

Ja daar heb je wel gelijk in, maar zoals in ieder call center zitten er mensen tussen die er alleen zitten voor het geld en meer niet. Zijn mensen die zich niet interesseren voor het bedrijf, het product en de klanten. Dit zijn dan ook de mensen die op een 1e lijn vaak zitten en vaak niet alle termen kennen en alle processen

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door JustMe »

Als ik die meneer was zou ik even contact opnemen met zijn netbeheerder, die moet de stilstand van de meter kunnen bevestigen. Oxxio krijgt natuurlijk alleen maar gegevens door. Als het inderdaad een stilstand betreft is het wel een vage term van hun om te gebruiken

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door flappie »

iedereen is vrij hoe hij of zei zijn factuur indeeld en welke benaming wordt meegegeven dit is bepaald door de dte.

Cyan
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2005 20:59

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Cyan »

Wat ben ik blij dat ik deze topic zojuist heb gelezen!

Ik werd dus vandaag gebeld door zo'n mevrouw van Oxxio en ik wilde een informatiepakket voordat ik met ze in zee zou gaan. Daarop werd een mondelinge overeenkomst gesloten waarna zij mij het pakket toe zou sturen. Heb wel duidelijk gevraagd of ik het binnen een bepaalde termijn kon opzegen en dat kon inderdaad binnen 7 dagen.

Ik belde zojuist dus naar Oxxio om ze te vertellen dat ik geen interesse meer heb in de pakket en dat ik me dus bij deze wilde afmelden. De meneer van Oxxio riep meteen dat dat niet kon. Waarop ik vroeg waarom niet? Pas als ik het pakket in huis heb kan ik het opzeggen. Prima! Doe ik meteen!

Heb hem ook even gevraagd waarom er niet bij wordt verteld dat Oxxio eigenlijk een fusering is met onder andere Durion. Meneer antwoorde daarop dat dat niet terzake deed omdat het verleden was :twisted:

Heeft iemand ervaring met het opzeggen van Oxxio?

lammert
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:49

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammert »

Al doet een wolf een schaapskleed aan,
het blijft slecht met hem eten gaan.

Kortom brand je vingers niet aan deDurion/Evolta/Energiebedrijf.com/Oxxio praktijken.
Dezelfde mensen gaan niet plotseling anders werken omdat ze een andere naam hebben.
Kijk maar eens op mijn website
www.dse.nl/~lammert
daar staat hoe ik een jaar met deze boevenbende heb moeten vechten.

Ja-he
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2005 11:17

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Ja-he »

Sinds dec.04 een probleem met Durion/Oxxio. Op aangetekende brieven geen reactie. Tel. is helemaal triest, daar hebben ze geen antwoorden, ze kunnen alleen maar tijdtrekken dat het gesprek nog langer duurt.
Inmiddels heb ik mijn geschil voorgelegd bij de commissie. Oxxio heeft mij een voorstel gedaan waarmee ik niet accoord ging (bloemen 15 Euro en klachtengeld). :twisted:
Verder geen reactie meer ontvangen.
Heb zelfs ook dreigbrieven etc van Oxxio ontvangen voor een deurwaarder en afsluiting, maar ik had zelf al contractbreuk gepleegd, en ben overgestapt naar een andere leverancier, terwijl mijn conract nog liep. Nu maar afwachten hoe de zaak verder gaat.
Enne lammert, bedankt voor je info, heb er veel aan gehad. :P

Ja-he
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2005 11:17

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Ja-he »

Had post gekregen van Oxxio, hoi een reactie op het bezwaarschift (nadat ik het bloemetje had afgewezen...)
Blijkt dat ik een correctieverzoek heb gedaan en of ik de goede standen door wilde geven.
Heel verbaasd, want ik heb niet eens een eindafrekening ontvangen, hoe moet ik dat dit verzoek doen???
Wederom maar weer gebeld, en toen kreeg ik te horen dat deze brief foutief verzonden bleek te zijn.

Nou maar weer wachten op de goede post......

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik ben zelf op 18 -02-2005 overgestapt van E.com naar Nuon. Van hen[Nuon] heb ik op 2 augustus, voor zover van toepassing, de jaarafrekening al gekregen maar van Oxxio krijg ik nog steeds aanmaningen om het maandbedrag van januari 2005 over te maken. Gelukkig heb ik ruim voor de overstap naar Nuon de afschrijvingen laten storneren maar op mijn verzoek aan Oxxio om de eindafrekening op te maken[meterstand doorgegeven] krijg ik geen gehoor. Ik heb netjes aangeboden om als uit de eindafrekening blijkt dat zij iets van mij tegoed hebben dat zij dat direct overgemaakt krijgen en gezegd dat ik van hun hetzelfde verwacht. Maar niets hoor en wel dreigen met afsluiten terwijl ik allang bij ze weg ben. :oops: :roll:

mb3
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2005 14:45

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door mb3 »

niets hoor en wel dreigen met afsluiten terwijl ik allang bij ze weg ben.
Niet te vroeg juichen Reintje, Ik dacht dat ik ook van deze ellende af was, ik word nu bestookt met brieven door Intrum Justitia dit terwijl Oxxio al per mail heeft toegegeven dat de fout bij hen ligt......

alpen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2005 22:06

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door alpen »

Ik ben begin september 2005 gebeld door iemand van OXXIO, deze probeerde mij vrij dwingend een energie-contract aan te smeren, ik zei dat ik eerst alles zou gaan vergelijken en nooit iets over de telefoon beslis. Hij wou mij een info-pakket toesturen, ik had dan 7 dagen om het contract te annuleren. Ik zei dat ik niets beslis en zeker geen contract wil via de telefoon. Nu 28 september krijg ik een contract thuisgestuurd dat ik aangegaan zou zij voor 2-jaar. Dus direct gebeld, en gezegd dat ik helemaal niets besloten had, volgens hun was het wel zo, ze hadden het op band staan, waarin ik overal mee akkoord ging. Dit was onmogelijk en ik drong er dus op aan om de band zelf te horen. Ik hoorde een man mijn gegevens opnoemen, en ikzelf zei steeds alleen "ja", ik hoorde duidelijk dat dit het gesprek helemaal niet geweest was en dat er gewoon mee geknipt en geplakt was. Bij mijn giro-nummer werd een mij totaal vreemd nummer voorgelezen, en ik zei vol overtuiging "ja dat klopt". Ik wees ze hierop en dat dit gewoon illegaal was, en na veel ontkenningen, en dat ik zei dat ik er overal waar maar kon werk van zou gaan maken, werd mij gezegd dat er wel dingen niet konden kloppen en vreemd waren, ik moest mijn contract maar direct verscheuren en alles laten zoals het was, voor mij was alles geannuleerd dus waarom zou ik dan nog moeite doen? Ik doe er wel moeite voor omdat iedereen moet worden gewaarschuwd voor deze fraude die plegen, het is gewoon ILLEGAAL wat ze doen. Dit bedrijf moet door Justitie heel hard aangepakt worden, dit kan en mag niet!!!! Mensen trap er niet in!!!!

mb3
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2005 14:45

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door mb3 »

:evil: TIP: Bel met de receptie van het hoofdkantoor van Oxxio 033-434 10 10, dit is een nummer met een normaal gesprekstarief zonder lange wachttijd, blijf stug bellen tot je je gelijk krijgt, vraag naar de afdeling directieklachten en geef aan dat je niet teruggebeld kunt worden, als we dit massaal doen krijgen we dit vreselijke bedrijf wel klein. Ook het elke dag stuur van dezelfde klachtbrief per fax 033-434 10 11 leidt uiteindelijke tot een reactie. Volhouden!!

Gesloten