LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sony vraagt onderzoekskosten te betalen v. dig.camera

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Liesaa

sony vraagt onderzoekskosten te betalen v. dig.camera

Ongelezen bericht door Liesaa »

:twisted:
Ik heb mijn digitale camera op verzoek van de winkel direct naar sony gestuurd. De lens van de camera sloot namelijk niet helemaal aan op de body en ik dacht dat het een fabrieksfout was. Bij het onderzoek dat Sony heeft verricht blijkt de 'schade' aan mijn camera door stoten te zijn ontstaan (ik snap daar niets van maar goed dat zal dan wel). Ik kan kiezen om de camera te laten maken voor 150 a 180 euro of alleen de onderzoekskosten van 34 euro te betalen (dan moet ik wel de camera ophalen in Badhoevedorp, ik woon zelf in Arnhem) of ik kan kiezen om niets te betalen maar dan houden ze wel mijn camera.
Zeer vreemd want als ik had geweten dat ik onderzoekskosten zou moeten betalen van 34 euro (+verzendkosten die ik heb betaald) als blijkt dat het geen fabrieksfout is, had ik daar nooit op gegokt. Mijn camera deed het namelijk prima en ook de fotokwaliteit is hartsikke goed.

Heeft iemand een goed advies, want ik vind dit wel een erg arrogante houding t.o.v. de klant. Daarnaast hebben ze ook geen geschillencommissie.

groet
liesaa

NAK

Re: sony vraagt onderzoekskosten te betalen v. dig.camera

Ongelezen bericht door NAK »

Zeer vreemd want als ik had geweten dat ik onderzoekskosten zou moeten betalen van 34 euro (+verzendkosten die ik heb betaald) als blijkt dat het geen fabrieksfout is, had ik daar nooit op gegokt.
Dit had de winkelier al kunnen vertellen, maar op de fabriek hadden ze dit zeker tegen je moeten zeggen.

Kijk eens op de site www.stichtingdeombudsman.nl.
Misschien dat zij jou verder kunnen helpen.

Succes

Goldenstate

Re: sony vraagt onderzoekskosten te betalen v. dig.camera

Ongelezen bericht door Goldenstate »

je had ook kunnen weten dat bij een gebruikersfout, waar val- / stootschade onder valt, niet vergoed wordt door garantie en de onderzoekskosten dus terecht zijn. je kan uiteraard zelf niet de conclusie trekken dat het een fabrieksfout zs, dus een beetje naief om daar meteen van uit te gaan. zal weinig aan te doen zijn, vrees ik

Gesloten