LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koelkast reparatie van Wirlpool Nederland

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.

wat is beter een Wirlpool

wat is beter een Indesit slechter is er niet
0
Geen stemmen
een Amerikaanse koelkast van Wirlpool
3
100%
 
Totaal aantal stemmen: 3

Marexa
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:58

Koelkast reparatie van Wirlpool Nederland

Ongelezen bericht door Marexa »

Ik ben dezelfde eigenaar van de Indesit koelkast die ik van ellende heb doorverkocht met de garantie er bij.

Dus ik heb nu een Wirlpool Koelkast. Die koelkast ook weer bij de MAKRO in Amsterdam gekocht maar niet meer met 5 jaar garantie natuurlijk, dat is echt nep omdat je al twee jaar normale garantie hebt.
Na klachten over geluiden vanuit de koelkast die je ook in de nacht sterk kan horen (net als die Indesit) heb ik pas gebeld voor een monteur na dat de koelkast licht donker bleef en ik dacht door al dat geknars is die koelkast eindelijk stuk gegaan. Dus heb ik gebeld naar WHIRLPOOL NEDERLAND. Nu ik belde in de ochtend en in de middag was er al een monteur, een prima service en een heel aardige service monteur, die heeft het koelkastlampje vervangen en de schakelaar in de deur. En heeft nog een half uur gewacht om de geluiden te kunnen horen, die helaas toen niet meer kwamen, later weer wel helaas
Maar hij heeft ook ook uitgelegd dat het krimt geluiden zijn die helaas bij de huidige generatie koelkasten kunnen voorkomen. Het staat ook in het boekje van de koelkast. Dus behalve een koelkast met een geforceerde koeling een zgn. Amerikaanse koelkast die ze ook verkopen bij Wirlpool is het krimgeluid normaal.
Dus ik ga later mijn koelkast maar weer doorverkopen en een koelkast kopen met geforceerde koeling een ventilator zit er dan in die de koeling verzorgd. Dus een prima service bij Whirlpool echt aardige mensen, dat is een wereld van verschil met die bandieten van Indesit.

ozzychick
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2005 18:36

Re: Koelkast reparatie van Wirlpool Nederland

Ongelezen bericht door ozzychick »

Jammer genoeg ben ik het niet met jou eens over de klantenservice van Whirlpool.
Ben al 2 weken bezig met een klacht die ze maar niet verhelpen.
De service is dus ver de zoeken en zwaar bagger als je het mij vraagt.
Denk dat je gewoon geluk hebt gehad.
En ik heb nog wel een koelkast van amper 3 weken oud, word van het kastje naar de muur gestuurd door hun.

Marexa
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:58

Re: Koelkast reparatie van Wirlpool Nederland

Ongelezen bericht door Marexa »

Het probleem zit in het feit dat nu wel duidelijk is dat de koelkasten in Polen en Brazilie gemaakt worden, dat heb ik van een monteir van wirlpool gehoord. en er is heel veel storing met die goedkope koelkstane, volgens de vakman is het zo, dat de z.g USA koelkasten dus die met geforceerde koeling, er zit dan een ventilator in de koelkast. Dat is dus meer kwaliteit. Vroeger had je koelkasten met een zware motor en veel koelgas er in, nu heb je energie zuinige motortjes en maar 40 gram GAS !!!. En dan krijg je uitval en krimpgeluiden. Dus wij zijn het slachtoffer van het feit dat wij de goedkopere koelkast willen.
MAAR een koelkast van 900 euro en meer is een beetje te duur voor ons .Dus bel de consumenten jlachten afdeling van whirpool en eis dat je nu goed gehopnen gaat worden of een andere koelkast.
Dat heb ik ook gedaan met mijn vroeger Indesit slechter is er niet koelkast, maar die klanten service van Indesit dat is echt tuig van de riggel, dat is mijn ervaring als je na 8 reparatie nog steeds geen nieuwe kan krijgen.

ozzychick
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 aug 2005 18:36

Re: Koelkast reparatie van Wirlpool Nederland

Ongelezen bericht door ozzychick »

Tjonge 8 keer iemand laten komen en dan nog geen nieuwe krijgen is toch wel een beetje veel van het goede.
Morgen komen ze bij mij voor de 3e keer wat ik al veel vind en dat terwijl mijn koelkast pas 3 weken oud is.
Dan snap je natuurlijk wel dat ik een nieuwe wil hebben, en nee Whirlpool is nul komma nul procent behulpzaam met deze klacht.
Ben rond de 400 euro kwijt voor de koelkast en dat is best veel tegenwoordig. Dan verwacht je ook dat je een goed produkt geleverd krijgt.
Maar ik ben blij dat ik via deze weg toch meer te weten komt over de koelkasten en hun problemen.
Heb nu de monteur morgen weer het een en ander te vertellen.

johnnie1

Re: Koelkast reparatie van Wirlpool Nederland

Ongelezen bericht door johnnie1 »

Hoi Marexa,

Ik heb hetzelfde met mijn koelkast van Whirlpool.
Deze (ART 465/R) kraakt ook de hele tijd.

Ik was van plan om de leverancier te bellen, maar door ervaringen met een ander apparaat een paar weken geleden, weet ik wel beter.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Koelkast reparatie van Wirlpool Nederland

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Toch nog steeds zo eigenwijs om bij Makro te kopen. Na 2 jaar fabrieksgarantie zit je weer met de problemen als het op service aangaat. maar ja een ezel stoot zich 2 keer aan dezelfde steen.

Marexa
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:58

Re: Koelkast reparatie van Wirlpool Nederland

Ongelezen bericht door Marexa »

De koelkasten zijn vaak het goedkoopste bij de Makro , vooral de aanbieding is goedkoper dan waar dan ook. En bij een reparatie komt toch dezelfde monteur van wirlpool langs, maakt dus niets uit. alleen die garantie exstra voor 5 jaar( is dus eigenlijk 3 jaar) Dat kost te duur en de voorwaarden zijn slecht. Bij een witgoedwinkel op de hoek, of ander concern betaal je altijd meer omdat ze hem thuis brengen, nu thuis neerzetten doe ik zelf. En ook verkoop ik mijn wasmachine en koelkast en vaatwasser elke 2 jaar op marktplaats en leg er wat bij en koop weer een nieuwer model, omdat de huidige generatie witgoed niet meer zoals vroeger 7 tot 10 jaar meegaat. :P

Gesloten