LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiel na 3x 'repareren' bij KPN nog steeds kapot

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bright
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 jun 2005 16:00

Mobiel na 3x 'repareren' bij KPN nog steeds kapot

Ongelezen bericht door Bright »

Hallo, ik heb mijn mobiele telefoon, een NEC N410i, van de KPN gekregen omdat ik mijn contract met een jaar (of 2?) verlengde. Echter, dat ding is nu al 3x terug geweest ter reparatie en nog steeds is deze kapot.

Wat doet het niet? Wel, ik heb het idee dat het ding zo om de 5 a 10 minuten even uitvalt.
Als ik aan het bellen ben, dn hoor ik 3 piepjes en schakelt het apparaat uit.
Als ik niet aan het bellen ben, dan kan ik niet meer worden gebeld, omdat het apparaat niet vanzelf weer aan gaat. Hoewel, soms toch weer wel.
Het uitschakelen is niet helemaal echt 'uit', zoals je zou verwachten, want als ik hem weer aan zet, hoef ik mijn pincode niet in te geven en soms staat er zelfs al een vraag of ik 112 echt wil bellen.

Bij reparatie is nu 3x de software geupdate en is er iets gerepareerd op level 1 of zo. Ik weet niet wat het betekent, maar dat staat bij alledrie de reparatie-rapporten.
Bij de laatste keer heb ik de twee vorigen meegenomen en gezegd dat ze toch vooral niet moeten proberen om het nog een keer zo op te lossen, helaas voor niets.

3 vragen:
- Kan ik de contractsverlenging ongedaan maken?
- Kan ik een andere, nieuwe, telefoon eisen?
- Kan ik een factuur sturen naar de KPN omdat ik inmiddels bij elkaar opgeteld al 4x voor niets in de lange, trage rij in de winkel heb moeten wachten? Elke keer is het toch zeker 10 minuten!

RSt
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2005 19:33

Re: Mobiel na 3x 'repareren' bij KPN nog steeds kapot

Ongelezen bericht door RSt »

Beste Bright,
Ten eerste kun je de contractsverlenging niet ongedaan maken want het probleem zit hem in je toestel en niet in het abonnement wat je bij KPN hebt!! nu is het zo dat als je na 3x terug gaat met je toestel wat weer niet goed functioneerd je altijd een nieuw toetsel krijgt behalve als het een nec betreft want nec hanteerd deze regel niet en ALLE andere telefoon merken wel!! nu is het wel zo dat je dit wel aan de manager van de desbetreffende Primafoon kan aanvragen om een nieuw toestel te krijgen met je 3 reperatie rapporten!! een level 1 reperatie is inderdaad de software!!! en daar zit tog echt het probleem in jou toestel!! wat ook vaak helpt in dit geval is een nieuwe simkaart aanvrage (ooit geprobeert met een andere sim-kaart of dit probleem dan nog steeds het geval is) of een nieuwe batterij!! Groeten!!

lola
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2005 19:34

Re: Mobiel na 3x 'repareren' bij KPN nog steeds kapot

Ongelezen bericht door lola »

nou, Rst, dat kan NEC wel zeggen maar dat klopt niet, als je een ondeugdelijk product hebt gekocht moet je de verkoper (primafoon) de redelijke gelegenheid geven het product te repareren. Dat hebben ze geprobeerd (en 3 keer is redelijk) maar het heeft niets uitgeholpen en daarom heb je recht op een nieuw toestel in dezelfde prijsklasse. Je hebt daarbij verder niks van doen met de mensen bij NEC, daar mag primafoon mee gaan sparren, jij hebt recht op een nieuw toestel, en dat weet de verkoper ook.

RSt
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2005 19:33

Re: Mobiel na 3x 'repareren' bij KPN nog steeds kapot

Ongelezen bericht door RSt »

lola, verder lezen dan je neus lang is!!!

Gesloten