Sinds november 2004 ben ik in het bezit van de Sony 28FQ86.
Helaas moest deze 2 weken geleden retour naar de winkel omdat soms het beeld weg viel maar het geluid wel aanwezig was. De TV reageerde nergens meer op en kon alleen de aan/uit knop gebruiken om zo weer alles te herstellen.
Nu zei de persoon in de winkel dat de reparatie ongeveer 2 weken zou duren.
Nu 2 weken verder en gebeld naar de winkel.
Echter konden ze nog niet aangeven wanneer de TV weer terug zou komen.
De reden hiervoor is dat het vakantietijd is en dus daarom allemaal langer kan gaan duren.
een termijn kunnen ze niet aangeven.
Hoelang kan en mag zoiets duren?
Gr,
Ringo
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reparatie duur sony TV
Re: Reparatie duur sony TV
Helaas is de tv nog niet terug.
Naar de winkel gebeld en daar krijg je nog steeds als antwoord zal wel door de vakantie periode komen.
Als je een paar dagen dan weer belt dan krijg je te horen dat ze nog geen tijd hebben gehad om te kijken of de tv toestel weer binnen is.
We gaan zo de 4e week in zonder dat er wat bekend is of dat er wat gedaan is..
Wat is hier aan te doen?
Service is het naar mijn mening niet.
Gr,
Ringo
Naar de winkel gebeld en daar krijg je nog steeds als antwoord zal wel door de vakantie periode komen.
Als je een paar dagen dan weer belt dan krijg je te horen dat ze nog geen tijd hebben gehad om te kijken of de tv toestel weer binnen is.
We gaan zo de 4e week in zonder dat er wat bekend is of dat er wat gedaan is..
Wat is hier aan te doen?
Service is het naar mijn mening niet.
Gr,
Ringo
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Reparatie duur sony TV
Beste Ringo,
je bent een beetje een ongeduldig mannetje. Allereerst wordt je probleem - hoe dan ook - kostenloos voor je opgelost, je hebt op alles tegenwoordig (minstens) een jaar fabrieksgarantie. Dus je portemonnee zal er niet onder lijden, hooguit je (kleine hoeveelheid) geduld.
De dealer stuurt de TV op naar de gecertificeerde Sony dealer, die zijn nu eenmaal schaars. Wil je je garantie behouden ben je helaas hieraan gebonden, dit duurt echter doorgaans 3-4 weken.
Beetje dom dat je trouwens je TV hebt teruggebracht, je had ook Sony thuisservice aan kunnen vragen. Maar daar had de dealer mee moeten komen, hierin zijn ze dus WEL in gebreke gebleven. Het enige wat ze hoeven doen is jouw gegevens en serienummer naar Sony te faxen en binnen enkele werkdagen word je gebeld voor een afspraak, dan komt er een Sony dude langs.
PS
Die Sony TV van jou kent een zeer hoog uitvalspercentage met sowieso een bekend probleem van het herhaaldelijk uitvallen naar standby, probeer hem in te ruilen voor het te laat is.
Vooralsnog is het dus even geduld hebben. Verder is het inderdaad zo dat tijdens de vakantieperiode de reparaties gemiddeld een weekje langer duren.
je bent een beetje een ongeduldig mannetje. Allereerst wordt je probleem - hoe dan ook - kostenloos voor je opgelost, je hebt op alles tegenwoordig (minstens) een jaar fabrieksgarantie. Dus je portemonnee zal er niet onder lijden, hooguit je (kleine hoeveelheid) geduld.
De dealer stuurt de TV op naar de gecertificeerde Sony dealer, die zijn nu eenmaal schaars. Wil je je garantie behouden ben je helaas hieraan gebonden, dit duurt echter doorgaans 3-4 weken.
Beetje dom dat je trouwens je TV hebt teruggebracht, je had ook Sony thuisservice aan kunnen vragen. Maar daar had de dealer mee moeten komen, hierin zijn ze dus WEL in gebreke gebleven. Het enige wat ze hoeven doen is jouw gegevens en serienummer naar Sony te faxen en binnen enkele werkdagen word je gebeld voor een afspraak, dan komt er een Sony dude langs.
PS
Die Sony TV van jou kent een zeer hoog uitvalspercentage met sowieso een bekend probleem van het herhaaldelijk uitvallen naar standby, probeer hem in te ruilen voor het te laat is.
Vooralsnog is het dus even geduld hebben. Verder is het inderdaad zo dat tijdens de vakantieperiode de reparaties gemiddeld een weekje langer duren.
Re: Reparatie duur sony TV
Ongeduldig is een groot woord..
Als je niet netjes op de hoogte gebracht word door de winkel en trouwens ik heb hem niet zelf gebracht maar de winkel heeft de TV opgehaald.
Voordat de tv werd opgehaald al doorgegeven aan de winkelier dat dit een bekend probleem is en zelfs gevraagd of er een Sony monteur langs kon komen.
De winkelier ging hier niet mee akkoord en er kon alleen naar de TV gekeken worden als deze opgehaald werd.
Dus al met al had ik al geen keuze..
Nu wel want de volgende keer bel ik Sony gewoon zelf.
Al met Sony gesproken en die betreuren het ook dat de winkel waar de TV vandaan komt niet netjes dit heeft gemeld.
Dus het is inderdaad even afwachten maar ik hoef daar zeker niet aan te komen met dat ik de TV wil omruilen.
Dat is al afgewezen.
Gr,
Ringo
Als je niet netjes op de hoogte gebracht word door de winkel en trouwens ik heb hem niet zelf gebracht maar de winkel heeft de TV opgehaald.
Voordat de tv werd opgehaald al doorgegeven aan de winkelier dat dit een bekend probleem is en zelfs gevraagd of er een Sony monteur langs kon komen.
De winkelier ging hier niet mee akkoord en er kon alleen naar de TV gekeken worden als deze opgehaald werd.
Dus al met al had ik al geen keuze..
Nu wel want de volgende keer bel ik Sony gewoon zelf.
Al met Sony gesproken en die betreuren het ook dat de winkel waar de TV vandaan komt niet netjes dit heeft gemeld.
Dus het is inderdaad even afwachten maar ik hoef daar zeker niet aan te komen met dat ik de TV wil omruilen.
Dat is al afgewezen.
Gr,
Ringo
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Reparatie duur sony TV
Ben benieuwd welke winkel het is?