LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rijdt u ook zo graag auto?
Rijdt u ook zo graag auto?
Bent u het ook zat om kaalgeplukt te worden door de Overheid en Shell.
Gezamenlijk vergaren Shell en de overheid miljarden euro’s extra die u als consument mag ophoesten aan de pomp en via uw energie rekening.
Stop deze ellende en boycot Shell, hierdoor worden zij gedwongen de prijzen te laten zakken en zullen ook de inkomsten van de overheid zakken.
Alleen jij kan hier iets aan doen, laat weten dat je het zat bent.
Doe mee en onderneem iets; een prijzenoorlog op de brandstofmarkt is zeer welkom, gezamenlijk kunnen we dat bereiken maar dan moet ook jij meedoen.
(Deze actie wordt gesteund door , www.boycot.nu)
Gezamenlijk vergaren Shell en de overheid miljarden euro’s extra die u als consument mag ophoesten aan de pomp en via uw energie rekening.
Stop deze ellende en boycot Shell, hierdoor worden zij gedwongen de prijzen te laten zakken en zullen ook de inkomsten van de overheid zakken.
Alleen jij kan hier iets aan doen, laat weten dat je het zat bent.
Doe mee en onderneem iets; een prijzenoorlog op de brandstofmarkt is zeer welkom, gezamenlijk kunnen we dat bereiken maar dan moet ook jij meedoen.
(Deze actie wordt gesteund door , www.boycot.nu)
Re: Rijdt u ook zo graag auto?
Ze hadden een beetje last van Tango.(is ook al niet meer zelfstandig).
Daarop kwam Shell met het eigen merk TINQ maar dat heet nu ook weer Shell.
Op een paar pompen na dan die zijn weer verkocht.
Maar hier zijn helemaal geen witte pompen of onbemande pompen .En dat is elders niet anders.
Verder denk ik niet dat er zal wat veranderen door hier te gaan tanken .
Wel goed voor je eigen portemenee.
Over de grens tanken als het kan is wel het beste.
Want het gaat toch alleen maar om belasting heffen en weinig oplossen.
Ook nu weer wordt te weinig geinvesteerd om de files op te lossen Zowel in het openbaar vervoer als andere projecten.
Ja er gebeurt nu wel wat maar het is zoals altijd allemaal veel te laat.
Afgezien wat er niet gebeurd .De problemen met de A13 zijn daarvan een goed voorbeeld .
Daarop kwam Shell met het eigen merk TINQ maar dat heet nu ook weer Shell.
Op een paar pompen na dan die zijn weer verkocht.
Maar hier zijn helemaal geen witte pompen of onbemande pompen .En dat is elders niet anders.
Verder denk ik niet dat er zal wat veranderen door hier te gaan tanken .
Wel goed voor je eigen portemenee.
Over de grens tanken als het kan is wel het beste.
Want het gaat toch alleen maar om belasting heffen en weinig oplossen.
Ook nu weer wordt te weinig geinvesteerd om de files op te lossen Zowel in het openbaar vervoer als andere projecten.
Ja er gebeurt nu wel wat maar het is zoals altijd allemaal veel te laat.
Afgezien wat er niet gebeurd .De problemen met de A13 zijn daarvan een goed voorbeeld .
-
Bent u het ook zat om kaalgeplukt te worden door de Overheid en Shell
Ja, maar waarom specifiek Shell? Zijn die andere grote maatschappijen zoveel of überhaupt voordeliger dan?
Ja, maar waarom specifiek Shell? Zijn die andere grote maatschappijen zoveel of überhaupt voordeliger dan?
Ik tank al jaren geen Shell-benzine meer. Ze maken fantastische winsten en wij maar dokken. Ik tank elders, daar waar de benzine goedkoper is/wordt aangeboden.
En maak me niet wijs dat de benzine-merken onderling geen "afspraken" maken.
En maak me niet wijs dat de benzine-merken onderling geen "afspraken" maken.
-
autorijden wanneer noodzakelijk, wegenbelasting eraf en een superheffing over brandstof en een toeslag per gereden kilometer.... dan hoeven de meesten ineens niet meer zoveel te rijden denk ik
waarom rijd je dan niet op LPG !!!!!!!!! ipv shell af te kraken,verder is een brandstof in veel lander duurder als in nederland.
Onbegrijpelijk dat niet meer mensen op LPG rijden, veel schoner en veel goedkoper.
Ik sta telkens met een brede grijns te tanken, als naast mij iemand benzine staat te tanken. Allebei 50 liter.
Mijn kosten: 19 euro, zijn kosten: 60 euro. Dat is een verschil van 41 euro. De maandelijkse extra wegenbelasting heb ik in 1 tankbeurt al dik terugverdient.
Ik sta telkens met een brede grijns te tanken, als naast mij iemand benzine staat te tanken. Allebei 50 liter.
Mijn kosten: 19 euro, zijn kosten: 60 euro. Dat is een verschil van 41 euro. De maandelijkse extra wegenbelasting heb ik in 1 tankbeurt al dik terugverdient.
en het ombouwen naar LPG. Dat zijn toch ook heel wat litertjes.
Niks ombouwen, gewoon een 2e hands auto met LPG kopen, die zijn ongeveer net zo duur als eentje zonder.
En ja, als je slechts 1 keer tankt per maand, dan heeft het niet veel nut. Maar ik tank zo'n 6 x per maand.
Rekensommetje: 6 x 41 = 246 euro voordeliger.
Ok, gas rijdt iets minder zuinig, en iets meer wegenbelasting.
Ik bespaar dus zo'n 225 euro, of wel 500 goede oude guldens per maand. Kan je een hoop leuke dingen voor doen!
En ja, als je slechts 1 keer tankt per maand, dan heeft het niet veel nut. Maar ik tank zo'n 6 x per maand.
Rekensommetje: 6 x 41 = 246 euro voordeliger.
Ok, gas rijdt iets minder zuinig, en iets meer wegenbelasting.
Ik bespaar dus zo'n 225 euro, of wel 500 goede oude guldens per maand. Kan je een hoop leuke dingen voor doen!
oke dan niet ombouwen. Maar moet je toch een andere auto kopen niet dan? Dan ben je dus nog meer kwijt, als je je huidige tenminste niet graag kwijt wilt.
Ja, neemt den fiets ...
minder stress door files, gezonder dankzij beweging en je krijgt je kilometers en fiets nog eens vergoed door de belastingen & je werkgever ook.
:p
minder stress door files, gezonder dankzij beweging en je krijgt je kilometers en fiets nog eens vergoed door de belastingen & je werkgever ook.
:p
Heb eens een gepensioneerde Shell ingenieur horen opmerken, dat ondanks dat hij natuurlijk zijn ruime pensioen van het bedrijf kreeg hij toch benzine van een ander merk tankte.
Dat scheelde toen 10 cent per liter, terwijl het volgens hem toch niets uitmaakte, wat voor benzine je tankt.
Of daar door de komst van V-Power iets in verandert is, durf ik echter niet te zeggen.
Dat scheelde toen 10 cent per liter, terwijl het volgens hem toch niets uitmaakte, wat voor benzine je tankt.
Of daar door de komst van V-Power iets in verandert is, durf ik echter niet te zeggen.
Voor wie veel kilometers rijdt is diesel ook een goede optie. Zelf rijd ik een Opel Astra 2.0 DTI uit 1999. En rijdt 1:20 met deze auto. Terwijl dit ook op dit moment 0,40 eurocent per liter scheelt!