LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis met afgesloten energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
C.Houtsma
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:28

Huis met afgesloten energie

Ongelezen bericht door C.Houtsma »

:( We hebben een huur-huis betrokken die door het energie bedrijf is afgesloten van energie door betalingsachterstand van de vorige bewoner.Nu moeten wij eerst €180,= (aansluitkosten) betalen voordat er weer energie geleverd wordt.Is het normaal dat wij die kosten moeten betalen?Wie weet het antwoord.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Huis met afgesloten energie

Ongelezen bericht door medewerker »

ik ben bang dat per netbeheerder dan verschillend is...

Voor wat wie die kosten dan moet gaan betalen, als ze in rekening mogen worden gebracht?

- Hoe trof u de woning aan bij bezichtiging? Met werkende aansluiting? Dan heeft u een woning met werkende aansluiting geaccepteerd... Ik zou persoonlijk proberen dan de verhuurder achteraf de kosten te laten betalen (u vraagt de aansluiting aan dus u zult de factuur gaan ontvangen, de verhuurder heeft er nu geen belang meer bij)

- Heeft u de woning bezichtigt en waren er geen werkende aansluitingen? of niet gecontroleerd? Dan heeft u helaas een woning geacepteerd waar geen aansluitingen aanwezig zijn... (u kunt eventueel wijzen op het feit dat u later de woning moet achterlaten zoals u hem heeft aangetroffen, zonder werkende aansluiting :lol: misschien heeft u een punt)... U zal de aansluiting waarschijnlijk zelf moeten bekostigen...

- Heeft u de woning niet bezigd? Dat is natuurlijk niet verstandig... Nee, heeft u... Ja, mogelijk te krijgen bij de verhuurder...

Pluis sowieso het huurcontract na of er iets over de aansluitingen vermeld staat...

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Huis met afgesloten energie

Ongelezen bericht door sprokkel »

C.Houtsma;
Volgens mij is de verhuurder degene die je hierop moet aanspreken.
Kom je er met de verhuurder niet uit, stap dan naar de gemeente en leg hun je vraag voor.

Gesloten