LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spookincasso via UPC
Spookincasso via UPC
Ik heb in Jan.2005 mijn abonnement opgezegd van de kabeltv van UPC m.i.v 1 maart 2005.
Naar herhaalde aanmaningen want ik gebruik geen kabeltv meer stuurt UPC ineens een incassobureau op mijn dak terwijl ik al diverse malen geschreven heb dat ik geen KABELTV meer heb van UPC.
Maar ze lezen schijnbaar mijn brieven niet
Nu dus zo ook het incassobureau leest schijnbaar mijn brieven niet.
Wie heeft hier ook slechte ervaring mee...
Blijft UPC blind?
Naar herhaalde aanmaningen want ik gebruik geen kabeltv meer stuurt UPC ineens een incassobureau op mijn dak terwijl ik al diverse malen geschreven heb dat ik geen KABELTV meer heb van UPC.
Maar ze lezen schijnbaar mijn brieven niet
Nu dus zo ook het incassobureau leest schijnbaar mijn brieven niet.
Wie heeft hier ook slechte ervaring mee...
Blijft UPC blind?
Re: Spookincasso via UPC
Klinkt als een hikje in het administratiesysteem.
En indien een incassobureau is ingeschakeld, mag UPC eigenlijk niet meer met je communiceren hierover, maar loopt alle communicatie via het bureau.
Heb je je wel gehouden aan de juiste opzegtermijn (2mnd)?
Op zich wel een leuke voor de rechter...
En indien een incassobureau is ingeschakeld, mag UPC eigenlijk niet meer met je communiceren hierover, maar loopt alle communicatie via het bureau.
Heb je je wel gehouden aan de juiste opzegtermijn (2mnd)?
Op zich wel een leuke voor de rechter...
Ja zeker heb ik me gehouden aan het opzegtermijn en dit is niet de eerste keer ik er mee in de clinch lig want ook over mijn internet abonnement heb ik loslopende rekeningen mogen ontvangen maar mij maken ze echt niet bang met deurwaarders want ik ontvang ze met open armen heb hier de bewijzen er alles tot de laatste dag toe betaald is daarom is het met het internetgebeuren ineens van de ene dag op de andere gestopt.
Want UPC heeft geen poot om op te staan.
Zoals bij mij broer zegt ineens alle diensten van UPC op ze komen op 31 december alles afsluiten en de kabeltv sluiten ze weer aan en is nu pas sinds 1 maand weer afgesloten .
De hele administratie bij UPC klopt geen ballen van.
Word eens tijd ze nieuw personeel gaan inleren ....
Want UPC heeft geen poot om op te staan.
Zoals bij mij broer zegt ineens alle diensten van UPC op ze komen op 31 december alles afsluiten en de kabeltv sluiten ze weer aan en is nu pas sinds 1 maand weer afgesloten .
De hele administratie bij UPC klopt geen ballen van.
Word eens tijd ze nieuw personeel gaan inleren ....
Het zelfde hier.
Ik heb keurig op tijd voor mijn verhuizing in juli 2004 opgezegd,
via hun eigen opzeg formulier.
Toen de afschrijvingen doorgingen en ik niets van UPC hoorde heb ik een email gestuurd.
Hierop kreeg ik als antwoord dat er een achterstand was in het verwerken van gegevens, maar dat men de automatische incasso zou gaan stoppen. Verder nooit meer iets van UPC vernomen.
Ik ging er dus vanuit dat het zo opgelost was.
Tot ik meer dan 1 jaar later opeens een vordering krijg van incassobureau Intrum Justitia. Ik heb hun uitgelegd wat er aan de hand is en de bewuste email van UPC als bewijs opgestuurd.
Weken later krijg ik bericht van Intrum Justitia of ik op verzoek van UPC een uittreksel uit het bevolkingsregister op wil sturen.
Ook gedaan. Dan komt bericht dat UPC bereid is om 48 euro van de vordering af te halen.
Als ik maar binnen 8 dagen betaal.
De dagtekening op die brief is 16 september en ik krijg hem op 20 sep.
Niet echt handig, en ondanks dat de resterende vordering ook volledig onterecht is betaal ik toch maar meteen om van het gezeur af te zijn.
Meteen de volgende dag de 21 te dus krijg ik wederom een brief van Intrum Justitia dat er nu toch nog ff aanvullende vorderingen gemaakt worden die ik maar binnen 3 dagen moet betalen.
De brief heeft een dagtekening van 19 september dus volgens mij zitten ze gewoon te treiteren.
Ik heb diverse keren met Intrum Justitia gebeld om het uit te leggen plus het nodige opgestuurd, maar dat interesseert ze geen bal.
Volgens hun heeft UPC mijn opzeg brief nooit ontvangen
(heb ik ook wel vaker gehoord en gelezen) en had ik dus maar actie moeten ondernemen toen ik geen bericht van ontvangst kreeg.
Dat ik dat ook gedaan heb middels de email en het ook nog kan bewijzen want ik heb het antwoordt van UPC nog, wordt dan weer door hun afgedaan als niet geldig.
Ze gedragen zich erger dan de Maffia met hun dreigbrieven ik ben er goed ziek van.
Als stuur je 100 opzeggingen UPC hoef alleen maar te zeggen dat ze die nooit hebben ontvangen, dat is meer dan voldoende voor Intrum Justitia om klakkeloos alles te doen wat UPC van ze vraagt.
Overigens is met mijn verhuizing verleden jaar heel wat gemoeid geweest. Omdat ik ben gaan samenwonen moesten er 2 huishoudens een mijn bedrijf verhuist worden. Dat beteken heel erg veel
rompslomp om alles te regelen. Op een ding na is alles perfect verlopen. Juist ja UPC
Het bedrijf wat fouten op fouten stapelen tot hun core business heft verheven.
Ik heb keurig op tijd voor mijn verhuizing in juli 2004 opgezegd,
via hun eigen opzeg formulier.
Toen de afschrijvingen doorgingen en ik niets van UPC hoorde heb ik een email gestuurd.
Hierop kreeg ik als antwoord dat er een achterstand was in het verwerken van gegevens, maar dat men de automatische incasso zou gaan stoppen. Verder nooit meer iets van UPC vernomen.
Ik ging er dus vanuit dat het zo opgelost was.
Tot ik meer dan 1 jaar later opeens een vordering krijg van incassobureau Intrum Justitia. Ik heb hun uitgelegd wat er aan de hand is en de bewuste email van UPC als bewijs opgestuurd.
Weken later krijg ik bericht van Intrum Justitia of ik op verzoek van UPC een uittreksel uit het bevolkingsregister op wil sturen.
Ook gedaan. Dan komt bericht dat UPC bereid is om 48 euro van de vordering af te halen.
Als ik maar binnen 8 dagen betaal.
De dagtekening op die brief is 16 september en ik krijg hem op 20 sep.
Niet echt handig, en ondanks dat de resterende vordering ook volledig onterecht is betaal ik toch maar meteen om van het gezeur af te zijn.
Meteen de volgende dag de 21 te dus krijg ik wederom een brief van Intrum Justitia dat er nu toch nog ff aanvullende vorderingen gemaakt worden die ik maar binnen 3 dagen moet betalen.
De brief heeft een dagtekening van 19 september dus volgens mij zitten ze gewoon te treiteren.
Ik heb diverse keren met Intrum Justitia gebeld om het uit te leggen plus het nodige opgestuurd, maar dat interesseert ze geen bal.
Volgens hun heeft UPC mijn opzeg brief nooit ontvangen
(heb ik ook wel vaker gehoord en gelezen) en had ik dus maar actie moeten ondernemen toen ik geen bericht van ontvangst kreeg.
Dat ik dat ook gedaan heb middels de email en het ook nog kan bewijzen want ik heb het antwoordt van UPC nog, wordt dan weer door hun afgedaan als niet geldig.
Ze gedragen zich erger dan de Maffia met hun dreigbrieven ik ben er goed ziek van.
Als stuur je 100 opzeggingen UPC hoef alleen maar te zeggen dat ze die nooit hebben ontvangen, dat is meer dan voldoende voor Intrum Justitia om klakkeloos alles te doen wat UPC van ze vraagt.
Overigens is met mijn verhuizing verleden jaar heel wat gemoeid geweest. Omdat ik ben gaan samenwonen moesten er 2 huishoudens een mijn bedrijf verhuist worden. Dat beteken heel erg veel
rompslomp om alles te regelen. Op een ding na is alles perfect verlopen. Juist ja UPC
Het bedrijf wat fouten op fouten stapelen tot hun core business heft verheven.
Hier kan ik me nou kwaad over maken. Het is de mentaliteit van UPC om het zo aan te pakken; bij lacunes in het administratief systeem eenvoudig de klant de kosten in rekening brengen, en als die piept dan horen we het wel en kunnen we altijd nog zien wat we doen, en anders is het geld binnen tegen minimale kosten.en ondanks dat de resterende vordering ook volledig onterecht is betaal ik toch maar meteen om van het gezeur af te zijn.
Ik heb net zelf een dergelijk 3-jarig traject achter de rug, met steeds dreigender brieven, incassobureau, deurwaarder. En steeds kon alle ellende natuurlijk voorkomen worden als ik nog snel even betaalde. In plaats daarvan ben ik me af gaan vragen wat ik aantoonbaar zou moeten maken als het uiteindelijk tot een rechtzaak zou komen, en heb ik op de juiste momenten de goeie aangetekende brieven verstuurd. Uiteindelijk kwam het voor de rechter, en zag ik mijn verhaal ondersteund door brieven met aanteken- en ontvangsbewijzen, terwijl UPC uit hun administratie niets anders weet op te diepen dan de oorspronkelijk verstuurde nota's en de algemene voorwaarden.
Na het lezen van de uitspraak, een door UPC onvoldoende aangetoonde juridische grondslag voor een betalingsverplichting en daarom het afwijzen van de vordering, dacht ik al aan al die mensen die bij de ontvangst van die dreigende brieven het risico niet willen nemen en toch maar betalen. En u bent daar dus één van, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het er heel veel zijn.
Wat ik dan ook aan iedereen zou willen meegeven in een dergelijke situatie is ten eerste heel goed en eerlijk voor jezelf na te gaan of UPC misschien niet toch wel een beetje gelijk heeft, ten tweede welke tastbare bewijzen -dus die je onder een kopieerapparaat kunt leggen- er zijn die uw versie van het gebeurde kunnen aantonen, desnoods antwoordt u alsnog het incassobureau met een aangetekende brief waarin u de vordering bestrijdt en de zaken zeer duidelijk uiteen zet, en als laatste, als u zeker weet dat u in uw recht staat en dat ook aan iedereen kan laten zien en het ook kan beschrijven, het daadwerkelijk aan te laten komen op een rechtzaak.
Vertrouw in dat geval niet op zaken "die iedereen wel weet" maar zorg dat u van een aan te halen brief ook een kopie heeft en een verzendbewijs, of de reactie hierop die u van UPC gekregen heeft (bestaan die eigenlijk wel?). Als een essentiële afspraak niet hard te maken is, bijvoorbeeld omdat de brief gewoon met een postzegel in de brievenbus verdwenen is zonder kopie dan staat u voor de rechter met lege handen, hoe voor de hand liggend uw handeling ook is.
Denk vroegtijdig na over een eventuele latere bewijslast als u essentiële handelingen verricht die later misschien aangetoond of exact gedateerd moeten kunnen worden. Een brief aantekenen is dan wel 5 euro, maar kan een veel grotere schadepost voorkomen.
En denk helemaal hard na voordat u "toch maar betaalt om er vanaf te zijn". Daarvan leven de incassobureaus. Ja, een tientje misschien, maar geen substantiële bedragen.
Ook hiervan gaan mijn stekels overeind staan. Dat is HUN werk, dat u op uw kosten (neem ik aan) mag doen, om de administratieve chaos bij UPC op te lossen. En het arbeidsloon om dit te doen zat bij de incassokosten die zij opstrijken bijgeteld neem ik aan?Weken later krijg ik bericht van Intrum Justitia of ik op verzoek van UPC een uittreksel uit het bevolkingsregister op wil sturen.
Ook gedaan.
Ik weet niet hoe sterk u eraan gehecht bent om UPC klant te blijven, maar volgens mij wordt het tijd om op uw strepen te gaan staan...
Het is bij al die cabelmy's dezelfde rotzooi.Een keer een goede brief opstellen, aangetekend versturen en je bent van die hap af.
Het lijkt inderdaad makkelijk, ff een uittreksel regelen.
Dat het 13 euro kost die ik natuurlijk zelfs moet betalen is nog tot daar aan toe, want om het geld gaat het al lang niet meer.
Maar je moet er wel ff naar toe, in mijn geval betekend dat,
mijn bedrijf ff sluiten.
Voor je het weet ben je 3 uur kwijt en loop je dus gewoon
inkomsten mis.
Ook ben ik geen klant meer van UPC, mijn abonnement is opgezegd, ook al ontkend UPC dat,
het abonnement van mijn vriendin is verhuist naar ons nieuwe gezamenlijk adres.
Zij had al een jaar vooruit betaald en het leek ons dus verstandig om dit abonnement te verhuizen.
Overigens is ook hier weer van alles mee mis gegaan,
moe wordt je ervan.
In mijn eigen bedrijf maak ik ook fouten, iedereen maak wel eens een fout, maat ik doe er vervolgens alles aan om de fout te herstellen iets waar ze zowel bij UPC als bij Intrum Justitia nog nooit van gehoord hebben.
Dat het 13 euro kost die ik natuurlijk zelfs moet betalen is nog tot daar aan toe, want om het geld gaat het al lang niet meer.
Maar je moet er wel ff naar toe, in mijn geval betekend dat,
mijn bedrijf ff sluiten.
Voor je het weet ben je 3 uur kwijt en loop je dus gewoon
inkomsten mis.
Ook ben ik geen klant meer van UPC, mijn abonnement is opgezegd, ook al ontkend UPC dat,
het abonnement van mijn vriendin is verhuist naar ons nieuwe gezamenlijk adres.
Zij had al een jaar vooruit betaald en het leek ons dus verstandig om dit abonnement te verhuizen.
Overigens is ook hier weer van alles mee mis gegaan,
moe wordt je ervan.
In mijn eigen bedrijf maak ik ook fouten, iedereen maak wel eens een fout, maat ik doe er vervolgens alles aan om de fout te herstellen iets waar ze zowel bij UPC als bij Intrum Justitia nog nooit van gehoord hebben.
Mee eens. Ze denken de wereld in pacht te hebben. Het enige argument voor deze bedrijven is veel klanten. Tevreden of Onteveden. Ze wachten gewoon om de hele hap te verkopen en iedere klant is kassa.
Ik heb tot nu toe weer 2x een incassobureau dreigbrief gekregen en dan wel op zaterdag met het verzoek binnen 2 dagen het bedrag te voldoen en ik doe alleen het volgende ik schrijf op hun brief het volgende ..."zie mijn vorige schrijven" en maak een copie hiervan en zend hem in dezelfde envelop weer terug retour afzender want ik ga hier echt helemaal geen geld en tijd inspenderen want ik ben het SPUUGZAT....Word gewoon eens tijd dat UPC hun administrafieve inboedel is vernieuwen en personeel er neerzetten die wel kunnen lezen en rekenen....
Heb hier alle bewijzen wat er betaald is dus ze komen bij mij maar ALLES inzien want ik stuur niets meer op naar niemand meer...
En dat stel ik dus ook heel duidelijk aan ze...Ze hebben ook een keertje gedreigd met een rechtszaak Ik heb ze toen terug geschreven dat ik die met open armen tegenmoet zie maar dat ze die wel bij mij aan huis moetne komen houden omdat ik invalide ben en aan huis gebonden zit...Daarna hoorde ik er niets meer van ...
Maar ik ben nu een tevreden WANADOO klant en ik kijk wel TV via de schotel want UPC krijgt van mij nooit meer 1 eurocent........
Heb hier alle bewijzen wat er betaald is dus ze komen bij mij maar ALLES inzien want ik stuur niets meer op naar niemand meer...
En dat stel ik dus ook heel duidelijk aan ze...Ze hebben ook een keertje gedreigd met een rechtszaak Ik heb ze toen terug geschreven dat ik die met open armen tegenmoet zie maar dat ze die wel bij mij aan huis moetne komen houden omdat ik invalide ben en aan huis gebonden zit...Daarna hoorde ik er niets meer van ...
Maar ik ben nu een tevreden WANADOO klant en ik kijk wel TV via de schotel want UPC krijgt van mij nooit meer 1 eurocent........
Zo te horen is dit het moment om JUIST de hele zaak, met bewijsmiddelen, per aangetekende brief met ontvangstbevestiging, naar UPC te sturen, met een kopie naar het incassobureau. Het kost 6 euro, een aantal kopieën en een postzegel, maar pas dan weet u zeker dat u eenmaal voor de kantonrechter kunt aantonen dat u UPC op zaterdag 24 september op de hoogte heeft gesteld van de stand van zaken. Als u dit niet doet vindt de kantonrechter tzt niets op zijn bureau dat bewijst dat u op de nota's van UPC, terecht of onterecht, heeft gereageerd. Hij stelt dan dat u het erbij heeft laten zitten en het tot een rechtzaak heeft laten komen. Ook al heeft u dan gelijk, en vervalt misschien de hoofdsom, dan nog betaalt u de gerechtelijke kosten. Dat is die € 6,- nu echt wel waard. Dan kunt u namelijk laten zien dat UPC ervan op de hoogte was, en zit UPC zonder voldoende gesteld of bewezen te hebben dat u voor de voldoening van de nota aan te spreken bent. Alleen dan kan de kantonrechter op dat moment de vordering van UPC afwijzen.Heb hier alle bewijzen wat er betaald is dus ze komen bij mij maar ALLES inzien want ik stuur niets meer op naar niemand meer...
Verder vrees ik dat u niet onder een rechtzaak uitkomt om reden van het feit dat u minder valide bent.
Ik wens u veel wijsheid toe.
Ik ga nog even door, want volgens mij ben ik nog niet overtuigend genoeg geweest. Uit eigen ervaring kan ik u vertellen dat UPC door gaat tot het moment van dagvaarding en daarin zullen ze stellen dat u meermaals herinneringen en aanmaningen hebt gekregen en hiertegen geen verweer hebt gevoerd. Dat doen ze zelfs als dit aangetekend is gebeurd, met handtekening retour. Deze bewering is eenvoudig te weerleggen met zo'n aantekenbewijs en dan is het 1-0 voor u. Zonder dit bewijs is het uw woord tegen dat van UPC en gaat de rechter ervan uit dat UPC niet zou vorderen als ze uw brieven hadden ontvangen en dat u ze dus wel niet gestuurd zult hebben. In dat geval is het gelijk game, set en match voor UPC en is uw zaak een hamerstuk voor de rechter geworden. Ik heb geen aandelen in TPG maar besteed er die € 6,- aan en maak het uzelf straks makkelijk...
Ja daar ben ik weer..Naar een Zaterdag lekker gewinkeld te hebben in de drukte in mijn rolstoel lekker ontspannen kom je thuis en jawel tot je verbazing een brief van een incassobureau en jawel hoor .UPC heeft nu al weer het 3de incassobureau op me afgestuurd omdat de andere niet voor ze meer wil werken dus krijg nu weer de volgende hahaha....ik blijf hier gewoon om lachen en dan nu al het 10de dreigement van als U niet voor 30 september betaald dan word U afgesloten van alle UPCdiensten.....hehe..dan bereik ik toch eindelijk waar het om draait want ik WIL al sinds 1 maart van dit jaar afgesloten worden want ik heb in December 2004 mijn abonnement opgezegd met ingang van 1 maart 2005....Ik heb ook alles tot 1 maart netjes betaald....Dus laat me dan aub gewoon afsluiten dan is het probleem opgelost....
Dan krijg ik toch waar voor mijn geld.....MAAR nogmaals ik stuur niets meer op...
Moet je dan zoveel moeite doen om je abonnement op te zeggen...
Als ik tegen mijn bakker zeg ik hoef geen brood meer van u want ik ga het ergens anders halen dan blijft die man mij toch ook niet lastig vallen...
Dan krijg ik toch waar voor mijn geld.....MAAR nogmaals ik stuur niets meer op...
Moet je dan zoveel moeite doen om je abonnement op te zeggen...
Als ik tegen mijn bakker zeg ik hoef geen brood meer van u want ik ga het ergens anders halen dan blijft die man mij toch ook niet lastig vallen...
Ja, maar dat komt omdat u bakker waarschijnlijk over meer dan 2 hersencellen beschikt.Moet je dan zoveel moeite doen om je abonnement op te zeggen...
En de eerste UPC medewerker met meer dan 2 hersencellen moet nog gevonden worden,
maar ze zijn er niet naar op zoek, integendeel.
Eindelijk
In oktober 2005 kreeg ik weer een brief van Transfair met de vraagstelling of ik op wilde sturen het bewijs van mijn opzegging.
Ik heb alle brieven die ik zowel met UPC als met de incassobureau;s Intrum justitia,Pennick&landheer gehad heb opgestuurd en jawel hoor naar 5 weken puzzelen kreeg ik van Transfair op 3 december 2005 een brief dat hun client UPC het dossier gesloten heeft..
Zie je dat de aanhouder wint.
En betalen kun je overal....
Ben blij dat het nu eindelijk afgelopen is het touwtrekken van bijna 1 jaar.......
In oktober 2005 kreeg ik weer een brief van Transfair met de vraagstelling of ik op wilde sturen het bewijs van mijn opzegging.
Ik heb alle brieven die ik zowel met UPC als met de incassobureau;s Intrum justitia,Pennick&landheer gehad heb opgestuurd en jawel hoor naar 5 weken puzzelen kreeg ik van Transfair op 3 december 2005 een brief dat hun client UPC het dossier gesloten heeft..
Zie je dat de aanhouder wint.
En betalen kun je overal....
Ben blij dat het nu eindelijk afgelopen is het touwtrekken van bijna 1 jaar.......
TRANSFAIR, je zou er werken zeg.
Ik Spook ook wel eens, maar bluf nooit !!!
Ik heb de laatste 4 gesprekken opgenomen die ik had met UPC.
Als een rechter die hoort, schiet deze zeker in de lach net als ik..
Nooit betalen, is mijn MOTTO als het om UPC gaat..
Gr Inspector CLOUSEAU
Ik Spook ook wel eens, maar bluf nooit !!!
Ik heb de laatste 4 gesprekken opgenomen die ik had met UPC.
Als een rechter die hoort, schiet deze zeker in de lach net als ik..
Nooit betalen, is mijn MOTTO als het om UPC gaat..
Gr Inspector CLOUSEAU
Ben tijdje uit de lucht geweest door ziekte.
In December 2005 schreef ik dat Transfair het dossier gesloten had namens hun client UPC...Tot je verbazing krijg ik op 16 jan.2006 waar een brief van Penninck&Landheer of ik alles wilde betalen.
Heb toen 1 brief terug gestuurd ze me verder met rust moesten laten en ik 300 euro binnen 2 weken op mijn bankrekening wilde zien voor de geleden schade en inspanning die ik gehad heb door hun dreigementen .....
En tot op de dag van vandaag heb ik NOOIT meer iets van hun vernomen....en hoop ook dat het zo blijft..
groetjes bozeklant(die weer beetje kan lachen)
In December 2005 schreef ik dat Transfair het dossier gesloten had namens hun client UPC...Tot je verbazing krijg ik op 16 jan.2006 waar een brief van Penninck&Landheer of ik alles wilde betalen.
Heb toen 1 brief terug gestuurd ze me verder met rust moesten laten en ik 300 euro binnen 2 weken op mijn bankrekening wilde zien voor de geleden schade en inspanning die ik gehad heb door hun dreigementen .....
En tot op de dag van vandaag heb ik NOOIT meer iets van hun vernomen....en hoop ook dat het zo blijft..
groetjes bozeklant(die weer beetje kan lachen)