LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Grundig Elegance 55cm en Grundig Arcance 55cm
Grundig Elegance 55cm en Grundig Arcance 55cm
Heb de Arcance 3 weken in huis gehad. Maar gaf problemen bij witte vlakken dat er vlekken op het scherm ontstaan. Bijvoorbeeld NOS teletext zit rechts een wit vlak na een minuut of twee ontstaat hier een geele vlek en de rode letters worden zwart. Nadat ik deze heb terug gebracht voor inruil heb ik gevraagt bij de mediamarkt in Utrecht of ze het showmodel even op teletext wouden zetten. En wat denk je? Ook hier onstaan de abnormale vlekken. Ook nog even naar de Elegance 55cm gekeken.. Deze hoefde echter niet eens op teletext gezet te worden want deze had al twee gigantische vlekken in het scherm. Bij de mediamarkt was uiteraard dit probleem niet bekend.. Ben benieuwd of ze er wat mee gaan doen. Ook nog Grundig Benelux geinformeerd maar ook deze hebben nog nooit van dit probleem gehoord. De mediamarkt gaf toe dat dit abnormaal was. Maar grundig benelux houd vol dat dit paradepaartje van hun niks mankeerd omdat ze er enorm veel van afleveren en deze klacht nog nooit hebben gehoord. Nou ben ik benieuw of ze er wat mee doen! Heb geld terug en voor mij geen Grunidg TV meer!
-
Re: Grundig Elegance 55cm en Grundig Arcance 55cm
Ferrari's gaan ook stuk hoor. Grundig is een prima merk voor niet teveel geld. De Elegance 55 is inderdaad een veelverkocht scherm en de uitval is echt zeer gering, als je al iets op het toestel aan kan merken is dat het beeld ietsiepietsie fletser is dan dat van andere modellen in zijn klasse, maar die zijn al gauw duurder.
Waarom wilde je je geld terug? Was er geen andere leuke TV?
Waarom wilde je je geld terug? Was er geen andere leuke TV?
-
De kwaliteit van Grundig is momenteel ver onder peil. Sinds de overname door Beko wordt van verschillende onderdelen een TV in elkaar gesleuteld. Veel, heel veel uitval bij LCD tv's. CRT die problemen in de hoogspanning hebben. We hebben het allemaal al meegemaakt. Voor ons een reden om met Grundig te stoppen.
Ik kreeg m'n geld terug.. ik had geen andere keus.. Maar het is toch niet normaal dat er vlekken in het scherm ontstaan?.. en als al deze tv's er last van hebben dan is het niet een geval van uitval, maar gewoon een enorme ontwerpfout. Dus zouden deze tv's per direct niet meer verkocht mogen worden...
-
Dit is niets nieuws, want de eerste planar beelbuizen van Blaupunkt hadden er ook last van. Tegenwoordig zijn de beelbuizen vlak en dat geeft het probleem. Een gebogen scherm heeft meer sterkte en daarbij treedt dit verschijnsel minder snel op. Het probleem is dat bij een vlak scherm en een hoge energie waarde het schaduw masker (apertuur scherm) krom trekt doordat het warm wordt. Bij een lagere contrast waarde wordt minder energie afgegeven en dus ook minder warmte zodat het bij verminderd contrast veel minder snel zal optreden. Overigens is Grundig geen Grundig meer en worden er chassis van Vestel met een Samsung beeldbuis toegepast. De LCD schermen hebben een standaard probleem en dat is goed op te lossen. Is wel vervelend voor de klant.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Jullie praten er bijna over alsof dit normaal is en dus als je een goedkope TV koopt dit maar moet accepteren?? Vaag hoor..
Kwantiteit boven kwaliteit. Als het aan de zijkanten optreed heeft het vaak te maken met de ingebouwde luidsprekers. Die waren in een grijs verleden goed afgeschermd maar in de tuppeware kasten van tegenwordig is dat niet meer aan de orde, vlekken worden veroorzaakt door magnetisme. Wat ook nog telt is dat als het apparaat niet met de hoofdschakelaar wordt uit gezet het demagnetisatie circuit niet werkt. Deze zorgt ervoor dat kleur vlekken verdwijnen. Een goed voorbeeld is een sony met een normale beeld buis als die met de hoofdschakelaar in geschakeld wordt is er heel duidelijk een boink te horen.
Mja, maar het is dus niet aan de randen.. maar om het midden heen... kijk maar waar dat witte vlak op teletext staat... dat wordt een grote vlek.. En hoe het werkt interreseerd me niet zo.. zal uiteraard wel te verklaren zijn, maar daar houd ik me als consument niet mee bezig..
en als dat demagnetiseren ingebouwd zou zijn zou je dat dus om de 2 a 3 minuten moeten doen beetje lastig denk ik..
en als dat demagnetiseren ingebouwd zou zijn zou je dat dus om de 2 a 3 minuten moeten doen beetje lastig denk ik..
Transportschade richting leverancier. Dit kan tot gevolg hebben dat de schermroosters in de beeldbuis een vervorming heben.
Alle Grunig TV's bij de mediamarkt? lijkt me stug
-
Al zolang er vlakke beeldbuizen bestaan, is dit probleem er al. Het is gewoon een kwestie van ongelijke verwarming in het inwendige van de beeldbuis. Na enige tijd gaat het ook gewoon weer weg en de enige remedie om hier wat aan te doen, is gewoon het contrast een kilometer terug regelen, want standaard staat dit veel te hoog. De enigen die er geen last van hebben zijn de Sony beelbuizen en de duurdere breedbeeld apparaten. Sony omdat deze een totaal andere constructie heeft en de duurdere omdat het schaduwmasker is gemaakt van een wolfram nikkel legering. Dus alle andere reactie's ten spijt, dit is het juiste verhaal.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
-
Sony is trouwens niet meer wat het geweest is, die black trinitron beeldbuizen waren destijds de beste, maar Sony gebruikt nu cheapass beeldbuizen, halen het lang niet bij een Panasonic of een goede Philips...
Nou, ik heb me nu een Philips aangeschaft.. bijna even duur.. Maar geen vlekken hoor.. Let's make things better
Nou de buizen van neerlands trots zijn inmiddels ook achterhaald.
Bij mij komt er nog maar 1 in huis Panasonic !
Tim
Bij mij komt er nog maar 1 in huis Panasonic !
Tim
-
Oei Tim, even voorzichtig zijn. Een paar weken geleden heb ik nog voor een collega een Pansonic breedbeeld gerepareerd en wat zat er in, een beeldbuis van een grote gloeilampen fabriek in het zuiden des lands!
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Hans
Weet je nog welk type dat was.
Weet je nog welk type dat was.
-
Hoi Tim.
Helaas zal ik dit niet meer weten, ik dacht het type te kunnen onthouden dit is helaas niet het geval. Maar het viel mij wel op omdat dit niet gebruikelijk was. Mogelijk, en dat weet ik niet zeker, is de buis tussentijds vervangen geweest.
Vr. Gr. Hans.
Helaas zal ik dit niet meer weten, ik dacht het type te kunnen onthouden dit is helaas niet het geval. Maar het viel mij wel op omdat dit niet gebruikelijk was. Mogelijk, en dat weet ik niet zeker, is de buis tussentijds vervangen geweest.
Vr. Gr. Hans.
Hoi Hans
Ik knal er een mailje uit naar het service center van panasonic.
Nou wil ik het weten ook.
Ik laat het wel weten
Groet Tim
Ik knal er een mailje uit naar het service center van panasonic.
Nou wil ik het weten ook.
Ik laat het wel weten
Groet Tim
Ik had laatst mijn JVC breedbeeld open staan, omdat er nogal wat resonanties in het geluid zaten, het dunne plastic rammelt aan alle kanten met het geluid mee!, rommel dus!,
Echter hier staat ook een sticker op de beeldbuis dat deze was gemaakt, en ontworpen door Philips in samenwerking met LG,
Dus schrik niet wanneer je een "Japanse" tv openschroeft, dat er een Philips buis in gemonteert zit!,
P.s. de JVC ( de naam JVC staat voor Japan Victor Company ) televisie wordt in Engeland gemaakt!.
Echter hier staat ook een sticker op de beeldbuis dat deze was gemaakt, en ontworpen door Philips in samenwerking met LG,
Dus schrik niet wanneer je een "Japanse" tv openschroeft, dat er een Philips buis in gemonteert zit!,
P.s. de JVC ( de naam JVC staat voor Japan Victor Company ) televisie wordt in Engeland gemaakt!.
Hoi Ulbe
Bij Panasonic is/komt dit nooit voor zij produceren hun eigen buizen.
Vandaar mijn reactie richting Hans .
Panasonic staat bekend als 1 van de grootste en beste fabrikanten .
Aangezien ik me altijd voor dit merk heb ingezet ,heb ik nu vragen/raadsels om op te lossen .
Tim
Bij Panasonic is/komt dit nooit voor zij produceren hun eigen buizen.
Vandaar mijn reactie richting Hans .
Panasonic staat bekend als 1 van de grootste en beste fabrikanten .
Aangezien ik me altijd voor dit merk heb ingezet ,heb ik nu vragen/raadsels om op te lossen .
Tim