LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Delta Lloyd

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
A.G. Prent
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:44

Delta Lloyd

Ongelezen bericht door A.G. Prent »

Ik heb een inboedelverzekering bij Delta Lloyd. Een andere verzekeraar biedt mij een dubbele dekking voor minder premie.
Dit bericht is niet meer actueel en kan verwijderd worden. Hoe?
Laatst gewijzigd door A.G. Prent op 16 mar 2006 21:51, 5 keer totaal gewijzigd.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Delta Lloyd

Ongelezen bericht door mr T. »

Het premiejaar kan dan wel aflopen in maart 2006, maar de contractsduur kan veel langer duren. Van belang is dus het moment waarop de verzekering is afgesloten. Overigens heeft Delta Lloyd begin dit jaar de voorwaarden van de inboedelverzekeringen flink gewijzigd (verslechterd) en daarvan deze ex-klant op de hoogte gesteld. Zou een goede mogelijkheid zijn geweest om van verzekeraar te veranderen. Een contractsduur van 10 jaar is ook niet echt meer van deze tijd. Er zijn inmiddels een aantal verzekeraars die contracten voor een jaar of twee jaren aanbieden met stilzwijgende verlenging van een jaar. Delta Lloyd is voor het gebodene veel te duur.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Delta Lloyd

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

mr t geeft het antwoord al.

Wijziging van voorwaarden is een reden om de polis te beeindigen. Houdt dat dus in de gaten voor maart 2006. Als je voorwaarden wijzigen heb je meestal een maand de tijd om op te zeggen maar kijk die termijn even na in je huidige voorwaarden.

Mocht dat niet werken. Volgens mij heeft de consumentenbond het voor elkaar gekregen dat verzekeraars dergelijke lange contracten om moeten zetten naar 12 maandscontracten. Het fijne daarvan is me echter ontschoten maar vraag dit na bij je tussenpersoon.

Inge1
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:25

Re: Delta Lloyd

Ongelezen bericht door Inge1 »

contracten van 10 jaar kan om verschillende redenen niet meer (uitzondering: in de zakelijke sfeer mag het wel).
Maar 5-jaarscontracten zijn niet ongebruikelijk. En u hebt vast en zeker ooit een aanvraagformulier ondertekend en daar staat de contractsduur echt op.

Gesloten