LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trekt Dexia zich terug uit Nederland ?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Belegger+

Trekt Dexia zich terug uit Nederland ?

Ongelezen bericht door Belegger+ »

----------------------------------------------------------------------------------------------
“Brussel, Parijs, 2.sep.2005, Dexia groep(eigenares van o.a. Dexia Bank Nederland) heeft vanochtend bekend gemaakt haar Nederlandse activiteiten met onmiddelijke ingang onder te brengen in een Holding naar Engels recht, gevestigd op Jersey (British Channel Islands). Dexia Bank is in Nederland vooral bekend geworden door aandelenlease……..etc.”--------------------------(Bericht onecht)-----
Denk eens aan een zodanig persbericht, zo bijvoorbeeld ’s morgens om 09:00, willekeurige dag.
Een absolute horror melding, voor velen die nu nog op dit forum zich in zekerheid en rust wanen.
Dat zou wel even andere koek zijn dan een ordinaire ruzie of een chat zitting met lotgenoten !!

Ik verwacht, dat Dexia de Nederlandse activiteiten stopt, zodra de "schikking" is afgehandeld. De gemiddelde gedupeerde zal niet in staat zijn een proces te voeren 'over de grens', ook al wordt hier veel geschreven over een garantie van Dexia Belgie/Frankrijk, ga daar maar eens achteraan. Ik persoonlijk (maar dat is alleen mijn mening) zou koude voeten krijgen als ik een vordering op deze bank had. Ik denk dat ze maximaal de schikking nakomen, omdat deze publiekelijk bekend is. De move uit Nederland zal onverwacht komen en snel, en niet goed zijn voor nog resterende gedupeerden.

Voor de bank zelf is het geen punt, ze hebben een goede naam in Frans sprekend gebied, de consumenten daar weten niet eens wat legio is en denken eerder aan plastic bouwstenen....

Ik ben werkzaam in de financiele wereld en begeleid vele fusies of verplaatsingen van hoofdkantoren en ik garandeer U, dat wat in de directiekamers wordt besproken, nog menigeen op dit forum kan laten verbleken en het ter plekke in de broek laat doen. Hoe daar met werknemers of, in dit geval, met gedupeerden wordt omgegaan, dat is oorlog in vergelijking met wat er op dit forum te zien is.

Ik wacht de nieuwsgang af.

gr.
B

Notenkraker

Re: Trekt Dexia zich terug uit Nederland ?

Ongelezen bericht door Notenkraker »

"Wishfull thinking" van Beleggertje-. :lol: Ben je nu aan het breien of aan het haken? In ieder geval vlijtig doorgaan met je handwerkje, dan heb je geen tijd om zulke onzin in het forum te zetten.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Ik wacht de nieuwsgang af.

gr.
B
Wij ook, met engelengeduld![ :D ]

wreker

Ongelezen bericht door wreker »

Tuurlijk beleggertje, ik ben werkzaam in de Internet wereld.
Persoonlijk (maar dat is alleen mijn mening) denk ik dat, als je over een paar jaar in welke taal en op welke zoekmachine ook ter wereld het woord "oplichting" ingeeft, er toch heel wat hits zullen komen, ook in frankrijk.
Het Internet kent namelijk geen grenzen.Probeer het nu alleen maar eens met bijv Google hier in Nederland.

Julika

Ongelezen bericht door Julika »

Ik ken nog wat mooie woorden die nu in mijn hoofd zijn gaan ...
voor belegger - zoals ****** hell

tu est un beau salo, un couillon, un con......

LG Julika

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Ik ben het hier niet met je eens belegger+, het is natuurlijk zo dat Dexia inmiddels een flink aantal rechtzaken heeft lopen in Nederland, die waarschijnlijk nog ver na de schikking doorlopen, ze kunnen zich daar niet aan ontrekken, voorlopig moeten ze dus nog even blijven, om zoals ze overigens zelf ook gezegd hebben, de lopende zaken in dit land af te handelen.

Nee, zelf geloof ik dat ze na de schikking, met een sterk verbeterde schikking naar de nog procederende mensen zullen komen en dan snel door de achterdeur vertrekken en deze hele affaire zo snel mogelijk proberen te vergeten.

(overigens, trek je niet al te veel aan van wat Julika hierboven meld, ze zal het zo kwaad nog niet bedoelen)

henkgeluk

Ongelezen bericht door henkgeluk »

over dit scenario heb ik al meer dan 1 jaar geleden over geschreven!
ik had het volgens velen bij het verkeerde eind! want dexia heeft garantie's afgegeven etc etc.

in de omgeving van mij zeggen ze altijd tegen mij ,jij krijgt meestal achteraf gelijk ,ik zeg dan ja maar daar heb ik niets aan.

ook nu dus !

gr henk geluk

ps: ik schreef dit toen onder pechvogel!

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Voorlopig kan het nog beide kanten opgaan Henk Geluk/Pechvogel, dus je gelijk heb je nog niet, maar dat Dexia er zomaar vandoor gaat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Deze Belegger +, die naar zijn zeggen "in het financiele (oplichtings- en ontduikings-) wereltje " zit, wat het gewone volk witte-boorden-criminaliteit noemt maar wat zij zelf "goed zakendoen" noemen, probeert de benadeelden die nog overwegen om te gaan procederen bang en onzeker(-der) te maken..... 8)

Laat je niet bang maken. Dexia heeft, met zijn toch al wereldwijde vertakkingen en netwerk, voor een relatief kleine dochteronderneming echt niet zo'n "noodsprong" nodig.
Als ze dit nu zou doen dan is de nog meer verslechterende naam nadeliger voor haar dan het voordeel dat ze er mee zou hebben.

Dus 40-pluskaasje, droom maar lekker verder om zo'n opdracht binnen te slepen. Vergeet het maar. Mocht Dexia zo'n stomme zet doen, dan hebben ze jou in ieder geval echt niet nodig....
:roll:

Elias.

liba1

Ongelezen bericht door liba1 »

zouden ze dan nooit meer om de restschuld komen
ik heb mijn betalingen gedaan maar mijn reschuld is groot
ik snap niet dat ze mij niet een dagvaardeng sturen
maar ze weten ook dat ik een eagaleaser ben

groen

Ongelezen bericht door groen »

Denk niet dat dexia snel nederland zou verlaten. Immers krijgen ze per maand minimaal 10 miljoen binnen. Waar ze niks voor hoeven te doen!!!!!!!!!!!

Mensen blijven maar betalen. De bank zou wel gek zijn als ze nederland zou verlaten.

Ps: laat je jullie zich niet zo opfokken door een persoon die minder is dan stront.

Groeten

Groen

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

wat achter de schermen gebeurt, weten we niet, het is achter de schermen.

Ergens binnenin me bekruipt me een kille zenuw die zegt, Belegger+. kan wel eens niet 100% ongelijk hebben.
Dexia is reeds met gewone bankzaken gestopt,dus daar snoeien ze al.
En , als het Duizenberg aanbod is afgewerkt, zijn er natuurlijk behoorlijk veel zaken verleden. Wat we allemaal weten, het eerste aanbod, is nog door geen rechter ongeldig verklaard ondanks vele rechtzaken, het blijft stil.
Wat overblijft, zijn zaken die via de rechter worden afgewerkt,
Dat zullen in merendeel zaken zijn, waar de inleg betaald is, en de zogenaamde restschuld niet . Maar waarvan de aandelen inmiddels zijn verkocht, en dus de restschuld een denkbeeldige tegenhanger is.In wezen zullen ze daar niet al te veel schade meer van leiden, elk jaar een bedrag via afschrijving oninbare posten afschrijven en het is belasting technisch voor hen over.
Blijft de vraag van ons om de inleg terug te ontvangen ,een punt voor ons. Voor hen misschien Penuts.

Punt blijft : hoe laat het Nederlandse Bankwezen toe dat Dexia dit senario gaat uitvoeren.

Maar zolang ik geen veroordeling heb om de restschuld te betalen, zit ik vooralsnog niet in de zenuwen.

Ik ben net een weegschaal.
Mijn gemoed slaat naar beide kanten door.
Toch ben ik niet vrouwe Justitia. met een blindoek

Janny

liba1

Ongelezen bericht door liba1 »

als dexia morgen belt met de vraag geen restschuld en leg kwijt van 10000 euro dan doe ik het
maar niet zoals in in duizendberg ......... staat al mijn financiele verplichtingen voldoen want mijn restschuld kan ik niet betalen

Janny

Dexia wil nog steeds het onderste uit de kan.

Maar naar oud Nederlands gezegde, hoop ik dat ze: het deksel op de neus krijgen.

janny

De duisenberg regeling, nog afgezien of ik het kan betalen, die zgn, restschuld, op deze wijze steken we niet over.
Ik ben in dezen ook partij, en Dexia steld voor mij niet alleen maar de eisen.. Dus overleg, of------------- alles terug met rente.

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Jongens ....

Dexia probeert natuurlijk van alles om om de processen uit te komen.

Ik weet zelf niet hoe het juridisch in elkaar steekt maar het zou best kunnen dat ze op deze manier vervolging proberen te ontlopen.

Janny

Martinvdm
Geplaatst op 02 Sep 2005 13:54 door Martinvdm
Jongens ....

Dexia probeert natuurlijk van alles om om de processen uit te komen.

Ik weet zelf niet hoe het juridisch in elkaar steekt maar het zou best kunnen dat ze op deze manier vervolging proberen te ontlopen.

Probeer eens op Pal de veelsoortige aanbiedingsvormen van Dexia en andere aanbieders door te worstelen, dan heb je al een beetje inzicht in wat voor smurrie ze ons aanboden.

http://www.platformaandelenlease.nl/Brochures_Folders/
Met dank aan PAL die die mogelijkheid biedt
Janny

Belegger+

Onschuld ex-verdachte moord Nienke Kleiss was bekend
6-Sep-05
------------------------------------------------------------------

Op Het PAL forum is een topic, waar gedupeerden
alle mogelijke nieuwsberichten aankarren (je zal niets anders te doen hebben !) om de aandelen lease problematiek kracht bij te zetten.
Als het allemaal niet zo zinloos zielig was, kon je er nog om lachen ook.
Het heet zoiets als 'we worden allemaal belazerd'. Dat geloof ik graag.

Op hetzelfde forum worden de linkse partijen aangeroepen, om
vooral toch maar kamer vragen te stellen. Leuk. Ik moet nog zien,
rustig in de stoel achterover leunend, hoe onder een Robin Hood regering van Bos en Co. (geef aan de armen en pak weg bij de rijken) die grote groep gedupeerden dan gelaafd gaat worden uit de staatskas.
Eerst maar zorgen dat ik m'n vermogen heb opgeteerd voor die tijd: beter naar de zeehonden in Pieterburen.

Het PAL forum wordt veel geroemd, om de beslotenheid, het onder elkaar zijn. Tegelijkertijd is dit terugtrekken uit de openbaarheid precies datgene wat Dexia in de kaart gaat spelen.
Na de deal rond de schikking, zakt de actualiteit snel weg en verschuift naar een forum met dezelfde waarde als een chatbox of een nieuwsgroep.
De winst, die Dexia boekt uit momenteel stijgende aandelenkoersen, de bonus van Aegon, de fiscale aftrek van verliezen uit klantenbestanden en ga maar door, is zeer, zeer hoog en kan nog
jarenlange processen bekostigen.
Let wel: sinds 2003 is de waarde van het aandeel Dexia verdubbeld en beleggers weten ...als er ergens geld wordt afgeroomd, om het maar zo te zeggen.

gr,
B+

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

beter naar de zeehonden in Pieterburen.
B+,

Goed idee als je wat meer tijd aan de zeehonden besteedt!

Hier draag je in elk geval nix bij!

Notenkraker

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Let maar op, Beleggertje+. De justitiële bal komt binnenkort ook wel aan het rollen voor Dexia. De massale oplichting van de gedupeerden zal niet onbestraft blijven! Zelfs justitie zal zich gaan afvragen waarom Dexia het blad "Must" niet voor de rechter sleept wegens smaad en belastering van hun "goede" (hahaha) naam. Zo'n artikel laat je alleen maar toe als je boter op je hoofd hebt en bang bent dat het blad en de auteur met bewijsmateriaal aankomen.

Belegger+

Op de beurs begint langzaam de zon te schijnen, na 4 wat duistere jaren van knijpen en wurgen. Voor de lease gedupeerden is dit geen verlossing: zij hebben eerst teveel betaald voor aandelen, welke vervolgens Dexia zich toe eigende.... en nu de stijging in haar boeken noteert. Zo waren er twee winnaars: marktpartijen die in 2000 en 2001 de extreem overgewaardeerde call options met goedkope aandelen voedden en een woekerwinst realiseerden en nu nogmaals Dexia, met de reeds afgewaardeerde aandelen op de balans die weer in waarde stijgen. Inderdaad: het grote kapitaal trok tweemaal aan het langste eind en laat een kale vlakte van gedupeerden over...

(Zij die de aandelen 'overnamen' hoor je momenteel niet, want die zijn er nu en in de toekomst redelijk uitgesprongen.)

gr.
B+

Gesloten