| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jemalin Computers C.V.
-
janvandijk
Jemalin Computers C.V.
Sinds begin dit jaar heb ik een nieuwe pc besteld bij deze webwinkel die in eerste instantie goed betrouwbaar over kwam. Maar na verloop van tijd begon de harde schijf problemen te geven. Ik kom de computer soms niet meer starten die omdat de harde schijf niet goed meer was.
Hierna heb ik besloten in overleg met Jemalin Computers C.V. om deze defecte harde schijf terug te sturen waarna ik een ander exemplaar zou krijgen. Helaas heeft Jemalin Computers C.V. zich niet aan deze afspraak gehouden om een ander exemplaar te sturen. Ze hebben wel het oude exemplaar ontvangen, dit kan ik zien door middel van een track and trace code, maar een nieuwe sturen ho maar.
Na heel wat bellen (De laatste 2 maand nam er niemand meer op), mailen (kreeg nooit een bericht terug) faxen, zal ik toevallig op tweakers : http://www.tweakers.net/shopsurvey/6714 dat Jemalin Computers C.V. helemaal gestopt is met hun webwinkel.
Graag zou ik willen weten of ik Jemalin Computers C.V. kan aanklagen zodat ik toch nog mijn geld kan krijgen. Het gaat in mijn geval om een bedrag van 100 euro maar er zijn nog meer mensen die hetzelfde probleem hebben als mij met soms hogere bedragen.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke stappen ik het beste kan doen.
Hierna heb ik besloten in overleg met Jemalin Computers C.V. om deze defecte harde schijf terug te sturen waarna ik een ander exemplaar zou krijgen. Helaas heeft Jemalin Computers C.V. zich niet aan deze afspraak gehouden om een ander exemplaar te sturen. Ze hebben wel het oude exemplaar ontvangen, dit kan ik zien door middel van een track and trace code, maar een nieuwe sturen ho maar.
Na heel wat bellen (De laatste 2 maand nam er niemand meer op), mailen (kreeg nooit een bericht terug) faxen, zal ik toevallig op tweakers : http://www.tweakers.net/shopsurvey/6714 dat Jemalin Computers C.V. helemaal gestopt is met hun webwinkel.
Graag zou ik willen weten of ik Jemalin Computers C.V. kan aanklagen zodat ik toch nog mijn geld kan krijgen. Het gaat in mijn geval om een bedrag van 100 euro maar er zijn nog meer mensen die hetzelfde probleem hebben als mij met soms hogere bedragen.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke stappen ik het beste kan doen.
Re: Jemalin Computers C.V.
Inderdaad, NIETS meer bestellen bij deze firma, want hoewel de
website nog online is zijn er al heel veel mensen die bewijsbaar
wel vooruit betaald hebben, en al maanden wachten!zie op diverse
website's zoals internetoplichting.nl en tweakers.net. en meer.
jurrien
website nog online is zijn er al heel veel mensen die bewijsbaar
wel vooruit betaald hebben, en al maanden wachten!zie op diverse
website's zoals internetoplichting.nl en tweakers.net. en meer.
jurrien
Ah we beginnen elkaar steeds vaker tegen te komen Jan.
Ik was net van plan ook een mooie uitleg te geven over de gang van zaken.
Ik krijg steeds meer reacties van medegedupeerden, en hoopte via deze site de niet-tweakers.net bezoekers te vinden.
Mijn situatie:
Ik heb sinds Juni geprobeerd contact op te nemen met het bedrijf.
Op 19 Juli ontving ik ineens een antwoord:
Kaart opgestuurd en deze via trackandtrace gevolgd. Uiteraard niks meer van gehoord net als vele andere medegedupeerden.
Vervolgens via tweakers in contact gekomen met een tiental anderen met vergelijkbare problemen.
Van de fabrikant XFX te horen gekregen dat de kaart nooit bij haar support vestiging is aangekomen, en dus zal deze nog in Zaandam moeten liggen. Om die reden een aangetekende brief gestuurd naar het privé adres van de eigenaresse, helaas was er niemand thuis, en wordt deze brief natuurlijk ook niet afgehaald.
De politie kon mij vertellen dat er in mijn geval geen sprake was van een strafbaarfeit (er werd getwijfeld, maar na contact met de OvJ in Groningen was er geen sprake van).
En ben ik al met al geen stap verder gekomen.
Juridische stappen lijkt de enige mogelijkheid voor ons gedupeerden, helaas zijn de kosten dermate hoog dat we een groter aantal slachtoffers moeten vinden.
Dus ben jij ook getroffen door de praktijken van Jemalin Computers C.V. meld je dan even aan bij: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1063546
of
stuur een mail aan mij:
sdijksma (at) home (punt) nl
Ik was net van plan ook een mooie uitleg te geven over de gang van zaken.
Ik krijg steeds meer reacties van medegedupeerden, en hoopte via deze site de niet-tweakers.net bezoekers te vinden.
Mijn situatie:
Ik heb sinds Juni geprobeerd contact op te nemen met het bedrijf.
Op 19 Juli ontving ik ineens een antwoord:
(Hierbij moet ik vermelden dat die 2 maal bij mij onbekend zijn, geen telefoontje/mailtje ontvangen van de dames)Goedenmiddag,
Tot tweemaal toe hebben we aangegeven dat de kaart retour gezonden kan worden.
Dan gaan wij dit verder regelen.
Helaas lezen mensen en daar bedoel ik jou niet mee,slecht de info op de site.
Indien je op vakantie bent,aangeeft hoe je wel en niet bereikbaar bent
in de zomermaanden,maar men leest daar gewoonweg overheen dan kan ik
niet veel meer.
Maar goed,dat is jouw probleem niet,stuur maar terug en ik stuur je een
andere op.
mvg,
--
Jemalin C
Kaart opgestuurd en deze via trackandtrace gevolgd. Uiteraard niks meer van gehoord net als vele andere medegedupeerden.
Vervolgens via tweakers in contact gekomen met een tiental anderen met vergelijkbare problemen.
Van de fabrikant XFX te horen gekregen dat de kaart nooit bij haar support vestiging is aangekomen, en dus zal deze nog in Zaandam moeten liggen. Om die reden een aangetekende brief gestuurd naar het privé adres van de eigenaresse, helaas was er niemand thuis, en wordt deze brief natuurlijk ook niet afgehaald.
De politie kon mij vertellen dat er in mijn geval geen sprake was van een strafbaarfeit (er werd getwijfeld, maar na contact met de OvJ in Groningen was er geen sprake van).
En ben ik al met al geen stap verder gekomen.
Juridische stappen lijkt de enige mogelijkheid voor ons gedupeerden, helaas zijn de kosten dermate hoog dat we een groter aantal slachtoffers moeten vinden.
Dus ben jij ook getroffen door de praktijken van Jemalin Computers C.V. meld je dan even aan bij: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1063546
of
stuur een mail aan mij:
sdijksma (at) home (punt) nl
Iemand nog een tip waar we misschien nog meer gedupeerden kunnen vinden? 
-
Captain Pervert
Ja, hier.
http://www.tweakers.net/shopsurvey/6714
NB:
Op 23 augustus 2005 is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel dat de onderneming op voorgenoemde datum is opgeheven.
Dag centjes.
http://www.tweakers.net/shopsurvey/6714
NB:
Op 23 augustus 2005 is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel dat de onderneming op voorgenoemde datum is opgeheven.
Dag centjes.
Thanks voor de enorm handige tip Pervert:
Anders klik je hier ook gelijk even op:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1063546
Kun je zien dat wij hier al druk mee bezig zijn op tweakers.
Iig ik heb overwogen op die tros Oplichting site wat te plaatsen, maar het lijkt net alsof die forums nog minder gemodereerd worden dan hier.

Anders klik je hier ook gelijk even op:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1063546
Kun je zien dat wij hier al druk mee bezig zijn op tweakers.
Iig ik heb overwogen op die tros Oplichting site wat te plaatsen, maar het lijkt net alsof die forums nog minder gemodereerd worden dan hier.
-
Captain Pervert
Er zitten veel waarheden in, is er dan niks dat tegen dit soort bedrijfjes gedaan kan worden?Ze heeft het vantevoren al opgezet met het idee dat het wel eens goed mis kon gaan.
Minimale inbreng als commanditaire venoot en een Limited (Belcamp Worldwide Ltd) als risicolopend object.
Wat er nu gebeurt is dat de Limited (Engelse BV, maar dan met zo weinig eisen dat deze zeer populair is bij Nederlandse oplichters) failliet wordt verklaard en mevrouw zelf als commanditaire vennoot per definitie vrijuit gaat.
Helaas pindakaas dus. De kleine doorbraak is dat jullie je geld kwijt zijn en mevrouw wordt beschermd door de wet. Ik kan me voorstellen dat jullie geen Engelse advocaat nemen die mevrouw aan gaat pakken (ervanuitgaand dat de Limited ook op haar naam staat).
Deze vorm van handelen wordt een Euro-BV genoemd. Deze BV is geen echte BV zoals we die in Nederland kennen (beperkte aansprakelijkheid, 18.000 euro inlegkapitaal).
Men neemt een CV zodat er een betrouwbare bedrijfsnaam staat. Men neemt een Limited die in die CV alle risico loopt. De limited kan makkelijk wordt opgericht vanuit Nederland, en ook makkelijk weer failliet gaan. Bovendien is het belastingtechnisch aantrekkelijk. In Nederland vind je momenteel 8 bedrijven die alleen maar Euro-BV's de gehele dag oprichten. Geloof me, dat soort bedrijfjes zijn erg dubieus. Als er problemen zijn ben jij, de klant, altijd degene met de kosten.
-
Captain Pervert
Enkel en alleen als iedereen de krachten bundelt, maar daar zijn het geen bedragen naar. Wanneer er bij failissementen en ander bedrog gedupeerdenverenigingen worden opgericht, praten we vaak over hele andere bedragen. Denk aan beleggingsdingen enzo. Nu zal er weinig animo zijn.