LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afrekening notaris....

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
janssendelimpens

afrekening notaris....

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Wij hebben de volgende vraag:
De notaris heeft onze hypotheekakte laten passeren.
Voordat de akte passeerde was er een verschil van mening tussen ons en de aannemer over de financieringsvergoedingen over de grond en bouwtermijnen.Dit hebben wij de notaris voor het passeren van de eindafrekening (passseren van de hypotheekakte) laten weten.
De notaris heeft toen het bedarg van de fin.vergoedingen in depot gehouden totdat overeenstemming was bereikt tussen de aannemer en ons.
Tot zover niets aan de hand!
Zo'n 6 weken na het passeren van de hypotheekakte komen wij met de aannemer tot een accoord en bevestigen dat aan elkaar en aan de notaris.Op basis van deze overeenstemming rekent de notaris met ons en de aanemer af en bevestigd de eindafrekening aan ons.
Tot zover niets aan de hand!

Dan komt het:
Een maand na deze eindafrekening stuurt de notaris ons een brief dat hij ons te veel heeft overgemaakt en de aannemer te weinig en claimt nu bij ons.We begrijpen daar niets van,omdat wij een duidelijke overeenstemming hadden met de aannemer en zoals gezegd hiervan een afschrift hebben gestuurd aan de notaris.
Van de aannemer hebben we nooit meer iets gehoord!
De notaris heeft de zaak aan een Deurw.Kantoor gegeven.
Stel dat er een vergissing in het spel zou zijn,dan had de aannemer ons dat heus wel laten weten en dat is nooit gebeurd!
Het lijkt erop dat de notaris een probleem heeft met de aannemer over de eindafrekening!
Wij verwijten de notaris een partijdig handelen.
Wij hebben geen geld voor een advocaat en lange procedures.
Zouden we dit probleem voor kunnen leggen aan de Kamer van Toezicht van de KNB? (Kon.Notar.Beroepsorganisatie).
Welke notaris of deskundige kan ons een antwoord geven
Dank bij voorbaat.

Antoine Vermeulen

Re: afrekening notaris....

Ongelezen bericht door Antoine Vermeulen »

Misschien kun je het geschil voorleggen aan de ringvoorzitter zie http://www.notaristarieven.nl/informati ... nfo_id=242

jurist

Ongelezen bericht door jurist »

U zou het geschil voor kunnen leggen aan de nOTARISKAMER VAN HET GERECHTSHOF TE aMSTERDAM.

Echter, ik zou de volgende stappen eerst nemen:
1.Notaris om een schriftelijke toelichting van zijn handelen vragen.

2, Afhankelijk van antwoord zaak voorleggen aan de Koninklijke Broederschap van NOtarissen.
Deze zullen wellicht verwijzen naar interne (tucht)commissie.

3. Afhankelijk van antwoord zaak voorleggen aan NOtariskamer gerechtshof

Succes.

janssendelimpens

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Dank voor uw reactie!

Ik realiseer me dat ik laat ben met mijn dank.De rede hiervan is dat mijn vraag aan het forum beantwoord is geworden via Wanadoo,het e-mail adres wat ik eigenlijk nooit gebruik.Ik zal Tros Radar hiervan op de hoogte stellen.
Hoe het ook zij:
Ik heb mijn probleem voorgelegd aan de Raad van Toezicht van het arrondissement,waaronder de notaris ressorteerd.Deze heeft de notaris om uitleg gevraagd.Ik zal dus moeten afwachten.
Bijkomend feit is nog,dat de notaris van het notariskantoor die met mij
correspondeerde ( nu dus via de Raad van Toezicht) niet de notaris is,welke de akte heeft gepasseerd.De notaris die met mij correspondeerde ( en claimt..) ken ik helemaal niet en heb hem nooit ontmoet.
Enfin,ik zal moeten afwachten.

jurist

Ongelezen bericht door jurist »

Graag hoor ik van u hoe deze zaak verloopt

Gesloten