LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP Computers.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
C. Hage
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2005 13:48

HP Computers.

Ongelezen bericht door C. Hage »

HP verkoopt zijn computers zonder seprerate software cd's voor windows.
Hp heeft op een seperate D-schijf de hetstelsoftware geinstalleerd en ook de Bios. Bij de wat oudere computers wordt dit in een partitie zonder naam op de C.harde schijf gezet. Als je een computercrash krijgt of niet meer op de harde schijf kunt komen, moet je een dure herstelset kopen. Echter mij wat oudere computers zijn deze niet meer te krijgen. De firma die dit uit naam van HP verzorgt doet er minmaal drie weken over om de sets op te sturen, of om erachter te komen dat b.v. voor de HP 760 geen herstelsets te krijgen zijn.
Dit betekend dat je met een waardeloze computer komt te zitten.
HP vind dit niet erg, goed voor de omzet. Wat je oop probeert, de wordt constant verbonden met de helpdesk die ook niet overal antwoord op heeft.

De computers worden verkocht met een windows serienummer, maar zonder de CD's die andere leveranciers er wel keurig bijleveren.
Ook Packerd Bell en Compaq hebben dit systeem.
Ik denk dat de computers duur genoeg zijn om de besturings software er gratis bij te leveren. Daarnaast vind ik dat indien dit blijft bestaan er na vijf jaar nog herstelscijven leverbaar zijn.
Dit systeem ruikt naar geld klopperij.

Cor Hage

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door flepp »

je moet zelf een recovery dvd maken gaat prima. :shock:

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door jurrien »

leuk antwoord.
Maar het slaat nergens op. De meeste mensen die een Hp computer
of een packard bell , zijn heel vaak ook mensen die niet al te veel
ervaring met pc's hebben anders kochten zij zo;n ding niet! Ik vind
dat deze bedrijven verplicht moeten worden om bij de pc de bijbehorende software op CDrom te leveren zoals XP Home of XP Pro.
jurrien

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door flepp »

Waaromslaat dit nergens op een dvd branden is toch niet zo moelijk,
alleen als je het op cd s moet zetten is het niks vindt ik.
Dat die schijf er niet bij zit zal de prijs drukken, anders kopen ze toch geen HP is er ook geen probleem.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door jurrien »

Je hebt gelijk dat een cdof dvd branden niets bijzonders is ,Maar
om de juiste dingen te selecteren kan wel weer een probleem zijn.
Natuurlijk is voor iemand met voldoende kennis dit geen punt.Dat de prijs van deze computers goedkoper zou zijn door het onbreken van een
cd rom die hun niets kost ! [ Xphome + licentie ]is er wel bij maar een
cdrommetje van € 050.- is te duur ?
jurrien

ps met jou laatste opmerking ben ik het
helemaal eens . nergens voor nodig om
voor eeen duur embleem te betalen.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door trappist »

Packard Bell gaf overigens indertijd advies die extra partitie naar CD te schrijven; dan heb je tenminste nog wat als de schijf onderuit gaat!

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door jurrien »

Mijn punt is eigenlijk dat bij elke pc waar XPHome of Pro opstaat je
gewoon recht hebt op de orginele schijf! Leuk dat er een partitie op
je harde schijf staat, maar als die stuk gaat hebt je niets, Terwijl je er gewoon voor betaalt hebt ! Dus vraag bij aanschaf naar de schijf die
bij jou licentie hoort. je hebt er recht op.
jurrien

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door Fenkie »

jurrien


Geplaatst op 02 Sep 2005 17:02 door jurrien


--------------------------------------------------------------------------------

leuk antwoord.
Maar het slaat nergens op. De meeste mensen die een Hp computer
of een packard bell , zijn heel vaak ook mensen die niet al te veel
ervaring met pc's hebben anders kochten zij zo;n ding niet! Ik vind
dat deze bedrijven verplicht moeten worden om bij de pc de bijbehorende software op CDrom te leveren zoals XP Home of XP Pro.
jurrien
Daarmee ben ik het niet met jou eens. Ons bedrijf werkt al jaren professioneel met de producten van HP en dat bevalt ons uitstekend. Tot nu toe geen problemen (even afkloppen).

Een zelfbouwcomputer is vaak stukken duurder en de componenten in onze HP kasten zijn eerste klas componenten.

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door @tje »

Sorry Jurrien maar op bijna al je punten zit je ernaast. Ten eerste krijg je bij elke HP-computer die je voor de eerste keer opstart de melding op je herstel cd's of dvd's wilt maken. ALLEMAAL. Er zijn mensen die zeggen dat dat niet zo is, maar dat is omdat ze het simpelweg niet gelezen hebben. ALLEMAAL!

Ten tweede betaal je alleen voor de licentie. Dat is dat stickertje op de kast. Voor de cd's betaal je niet meer en dat is idd goedkoper. Wel ben ik het met je eens dat deze cd's gewoon moeten blijven bestaan. Dat je deze dan moet kopen, kan een leuke discussie worden maar dat is wat anders....

m.v.g.
@tje

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door jurrien »

IK moet eerlijk zeggen dat de ervaring die ik zelf met de merkpc's
heb klein is. Wel kan je op diversre forum's mensen over deze merken horen klagen.Men zegt niet voor niets packard hel ed. Wat denk je
nu zelf welk bedrag er voor deze firma's mee gemoeid is om de
orginele cdrom erbij te doen? Nu geloof mij, dat is en centenkwestie!
in plaats van de opdracht een cd of dvd te branden moet mijn inziens
gewoon de orginele cdrom erbij geleverd worden dan is dat probleem
uit de wereld. Wat betreft de prijs kan ik je zeggen dat de twee Hp
computers van mijn kinderen [ nu ja, kinderen 37 en 38 jaar ] de prijs
zeker niet goedkoop te noemen valt bij het feit dat als je de onderdelen
bekijkt de prijs hoog te noemen is !de pc waarop ik nu bezig ben is sneller, gebouwd door een een online firma met a-merkdelen en dat
is echt meer dan € 200.- lager als de hp's. De ervaring met packard bell
is nog slechter. toen na 14 maanden de harddisk van mijn buurman het
begaf kon hij het bekijken! geen service niets meer. hij heeft toen bij
Alternate.nl een nieuwe schijf + XPhome moeten kopen omdat de partitie die hij had gemaakt niet meer werkte op de nieuwe schijf.
jurrien

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door @tje »

Het is absoluut geen centenkwestie. En daarbij komt dat ze wel de goedkoopste manier van leveren moeten hanteren aangezien iedereen, uzelf ook, zo goedkoop mogelijk wil.

Alles online is goedkoper als in een winkel en zeker computerspullen. De online-computerwinkels zijn veelal figuren die op zolderkamertjes een winkeltje houden. Natuurlijk zijn deze goedkoper. duh

PB heeft een apart systeem om recovery terug te zetten. Dit gaat niet zomaar en is idd een slecht systeem. Bij hp werkt dit heel anders, makkelijker en deze jongens geven betere service.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door jurrien »

@tje Ik kan jou best begrijpen maar niet elke onlinewinkel
zit op een zolderkamertje. Ik doelde op onlineshops als Alternate en
nog meer van deze zaken. Ik ben het ook niet met je eens dat het zoveel meer kost om er een orginele schijf bij te geven waardoor al
deze dingen worden voorkomen1 Hp en anderen firma's die zo te werk gaan moeten hoe dan ook de licentie aan microsoft betalen, en het is een soort bedrijfspolici om de schijf er niet bij te doen! Natuurlijk heeft het allemaal met geld te maken maar als die schijf hp of pb of dixon
meer dan € 2.- kost zou het me verbazen !
jurrien

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door flepp »

Door de grote aantallen HP p.c. die er verkocht worden zou dat waarschijnlijk een behoorlijke besparing opleveren denk ik, waarom wordt er anders zo moeilijk over gedaan door HP.
Ben wel eens dat voor een paar euro gewoon de schijven mee geleverd worden, 599 euro klinkt anders dan 601 euro om de p.c. te verkopen .

C. Hage
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2005 13:48

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door C. Hage »

Ik ben blij dat er een discussie ontstaat. Ik blijf van mening dat HP en de anderen de besturingssoftware erbij dienen te doen en geen geheime of andere partities op de harde schijf mogen zetten. Als je de computer koopt moet je ook zelf kunnen bepalen wat er wel of niet mee gedaan kan worden.

De recovery onder F10 is hetzelfde als system herstel in windows.
Probeer maar eens in de Bios te komen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is gewoon standaard in windows opgenomen.

Cor

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door LeeGer »

Als er word betaald voor windows/software dan dient die er ook bijgeleverd te worden. Op CD-rom of DVD, niet op een partitie van je harde schijf.

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door @tje »

Precies. Maar er wordt niet voor betaald, dus krijg je m ook niet. En het is zeker niet hetzelfde als systeemherstel. Bij Recovery is de schijf helemaal leeg, zelf geformateerd als je daar voor kiest. Bij systeemherstel niet. Daarbij begrijp ik je opmerking niet over dat in de bios komen.

Het is meer als een paar euro. Op het moment dat dit op cd gebrandt wordt, moet er ook geld richting Microsoft geschoven worden. Dat is het probleem.

m.v.g.

@tje

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door flepp »

Nu ik zelf een recovery dvd gebrand heb kost het dan niets.

Erkie
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:15

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door Erkie »

Geachte Forum bezoekers,
a. ik ben het met de starter van dit draadje eens dat er vooraf duidelijk moet zijn hoe en met welke rechten je een systeem koopt. Net zoals er bij sommige dozenschuivers niet bij staat of het systeem met of zonder scherm wordt geleverd.

Het is met deze kennis pas mogelijk dat je kiest voor een systeem met of zonder originele licentie EN CD of DVD van Microsoft.

Heel belangrijk is ook dat Micrsoft ook een vuil spel speelt. Vroeger kocht je een licentie / gebruikersrecht voor het technische en economische leven van de software. Windows 98 mag je zolang gebruiken als je wilt. Windows XP is niet up de daten of graden als je "iets" aan de hardware verandert. Een vuil spel toch?

Tot slot is mijn ervaring met de grote merken Compaq / HP, Dell, IBM en Packerd Bell dat veel modellen minder compatible zijn dan ordinaire klonen. Probeer maar eens normaal geheugen bij te plaatsen. Je hebt geluk als het werkt. Bij Compaq herinner ik me dat op de oudere types je met een toetscombinatie in het onderhoudsmenu kon komen om van daar uit een opstartdiskette te maken voor recovery en andere handelingen richting BIOS en/of hardware.

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door LeeGer »

Op dit moment staat er op Mikro Elektro een aanbieding en daar staat:
incl. Windows XP home edition.
Je betaald dus gewoon voor Windows en ze zouden er dus ook gewoon een CD/DVD bij moeten leveren. Leveren ze 't alleen op een partitie van de harde schijf horen ze dat er bij te vermelden.
@tje
BerichtGeplaatst op: 04 Sep 2005 19:21 Onderwerp:
Op het moment dat dit op cd gebrandt wordt, moet er ook geld richting Microsoft geschoven worden. Dat is het probleem.

m.v.g.

@tje
Of je nu Windows verkoopt zonder CD of met CD, microsoft wil toch wel geld zien.

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: HP Computers.

Ongelezen bericht door LeeGer »

Erkie


Geplaatst op 04 Sep 2005 20:10 door Erkie
h?

Tot slot is mijn ervaring met de grote merken Compaq / HP, Dell, IBM en Packerd Bell dat veel modellen minder compatible zijn dan ordinaire klonen. Probeer maar eens normaal geheugen bij te plaatsen. Je hebt geluk als het werkt.
Niet als je @tje heet dan werkt het altijd. :roll:

Gesloten