LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regering doe er iets aan aub

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
flap35
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2005 21:48

Regering doe er iets aan aub

Ongelezen bericht door flap35 »

Hier spreekt een langzamerhand wanhopig werkzoekende. Ik zit momenteel al ruim 1,5 jaar in de ziektewet. De Arboarts heeft mij voor mijn huidig werk afgekeurd maar ik kan GELUKKIG nog voor 100% kantoorwerk doen. Mijn werkgever en ik moeten zoeken naar ander werk. Mijn werkgever heeft geen kantoorbaan voorradig voor mij dus hebben zij een reintegratiebureau ingeschakeld die de taak van mijn werkgever overneemt naar het zoeken voor werk. Zelf moet ik ook alles doen om werk te vinden want als het moment daar is voor WAO - aanvraag dan zou het CWI mijn uitkering of kunnen korten of kunnen afwijzen wanneer ik helaas in aanmerking kom voor de WAO. Ik ben 59 jaar en moet tot mijn 65e solliciteren. Gelukkig heb ik voor de 4 jaar dat ik mijn huidig werk (catering) heb gedaan ruim 36 jaar ervaring in kantoorwerk lopend van telefoniste/receptioniste tot directiesecretaresse.
Dan zou je zeggen: peace of cake voor het vinden van werk. Vergeet het maar. De regering belast de werkgevers te zwaar in het heffen van premies voor werknemers vanaf 23 jaar. Dus hebben de huidige werkgevers liever iemand jonger dan 23 jaar. Dit scheelt de werkgever honderden euro's per maand. Dan is er ook nog de angst bij werkgevers dat het aannemen van "ouderen" teveel uitval zou betekenen, wat ik de grootste onzin vind. De regering heeft dan wel de regeling ingesteld om een werkgever iemand in dienst te nemen met een "arbeidsongeschiktheidsverklaring". Dit scheelt de werkgever premies en bij ziek worden van de werknemen heeft de werkgever geen lasten voor. Echter weerhoudt de werkgevers toch om zo iemand in dienst te nemen. Toch wel triest dat wanneer je nog zoveel kunt en vooral wilt je maar niet aan de "bak" komt. Taak van de regering om hier eens diep in te gaan spitten. B.v. een uitspraak van een uitzendbureau dat werkervaring in kantoorwerk langer dan 4 jaar geleden men al kansloos is. Triest wanneer ik zograag wil werken. Wanneer ik ook hoor van het volk : joh, mensen willen niet werken die willen liever handje ophouden, nou ik word niet gauw kwaad maar daar kan ik gewoon WOEST om worden. Ik heb zowel het ministerie als de tweedekamerleden al een noodkreet geuit. Ik hoop dat er nu eens vanuit de regering een soort enquette komt voor ALLE mensen zoals ons. Dan kan eindelijk de regering een goed beeld krijgen. Ik wens een ieder in de soort gelijke situatie heel veel succes toe en ik zal de eerste zijn die u feliciteert wanneer u werk gekregen heeft.

Suzanne

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Regering doe er iets aan aub

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Suzanne, je bent kennelijk de enige niet. Ja om moedeloos van te worden maar er is 1 troost, het is in het buitenland erger dan bij ons.
Maar bij de pakken neer gaan zitten heeft geen zin, hoop doet leven.
Doorzetten en volhouden, de aanhouder wint.

Chanmaster

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Regering doe er iets aan aub

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo,

Van deze regering hoef je niks te verwachten.

Ze zijn blind en doof. Ze doen alsof dat begrijp je wel.

Groet Langhaar.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Regering doe er iets aan aub

Ongelezen bericht door tomaatje »

laten we hopen dat het CDA de volgende verkiezingen niet wint.

Persoonlijk ben ik meer voor een linkse regeringscoalitie maar daar zal ik wel veel commentaar op krijgen :lol:

Amen.

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Regering doe er iets aan aub

Ongelezen bericht door Eddie2 »

idd tomaatje, of je nu door de hond of de kat wordt gebeten, als zwakkere in de samenleving word je gebeten, welke kleur er ook in de regering zit.Denk je nu werkelijk dat meneer Bos de oplossing is?

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Regering doe er iets aan aub

Ongelezen bericht door Langhaar »

Eddie2,

Je leeft nog.
Hoe gaat het met solliciteren of heb je al een baan?

Groet Langhaar

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Regering doe er iets aan aub

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Helaas ben ik nog steeds zoekende, de banen in de richting die ik zoek liggen kennelijk nog steeds niet voor het oprapen, eerlijk gezegt word ik er een tikje moedeloos van.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Regering doe er iets aan aub

Ongelezen bericht door Langhaar »

Eddie2

Ja ik weet er alles van.

Ik heb al zoveel brieven met wij danken u voor u sollicitatie
bla,bla bla.

Er is zat werk in mijn branch maar ik ben 45 jaar en dan kan je
het wel vergeten.

Dat solliciteren ben ik zo zat.

Groet Langhaar

karinknol
Berichten: 115
Lid geworden op: 26 apr 2005 01:41

Re: Regering doe er iets aan aub

Ongelezen bericht door karinknol »

Flap 35,

als ik jou verhaal goed begrijp, ben jij nog in loondienst bij een werkgever? Je bent niet ontslagen en je hebt geen ontslag genomen?
Hoe kan je dan verplicht worden gesteld om ander werk te zoeken? Je hebt nog een baan, je bent alleen ziek, toch? Je bent nog niet afgekeurd, dus nog geen WAO uitkering. Het zou aan je werkgever liggen of hij een plek in zijn bedrijf wil opzetten om jou aan het werk te krijgen, anders zou hij een ontslag vergunning aan moeten vragen, dan pas zou jij moeten/kunnen uitkijken naar een nieuwe werkgever.
Laat je niet gek maken, hier klopt helemaal niets van.

Jij hebt nog werk, maar je bent ziek, dus niet in staat om te werken, het hele traject is dus totale onzin wettelijk gezien, het is een taak van jou werkgever om jou passend werk aan te bieden. uit.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Regering doe er iets aan aub

Ongelezen bericht door Inter »

Nog steeds in loondienst?
Als je in De WIA komt bij een percentage van 25-35% of lager moet een werkgever je in dienst houden.
Ontslag kan alleen maar als er echt niks is te vinden.
Maar dat is weer afhankelijk van de branche en de grootte van het bedrijf.

Ontslag betekend dan alleen nog maar recht op WW (indien opgebouwd) en daarna komt dus de WWB.
Maar bij een hogere afkeuring blijft er ook niet veel meer over.
Dit is echt de wet in armoede.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Regering doe er iets aan aub

Ongelezen bericht door NAK »

Kijk eens op de volgende sites onde het hoofdstuk sollicitatieplicht.

www.ontslag-krijgen.nl óf www.wetwegwijzer.bibliotheek.nl


Misschien dat je er iets aan hebt.

Succes

hoopje
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2006 09:20

Re: Regering doe er iets aan aub

Ongelezen bericht door hoopje »

Hoi. Ben ruim 30 jaar werkzaam geweest in horeca en catering.Bij mijn laatste werkgever groeide alles boven mijn pet, en ben in de ziektewet beland.Na beraad werd me duidelijk gemaakt om op onmogelijke uren te gaan werken of ontslag te nemen. Heb voor mezelf gekozen en ben vertrokken. De baas wilde mijn ontslag niet via het kantongerecht laten lopen, en heeft me toegezegd 3 maanden 75% van mijn loon door te betalen.Dit betekende dus, geen ww. Dit gebeurde allemaal toen ik een beetje in de put zat. Achteraf natuurlijk stom. Ben nu al maanden aan het solliciteren , maar helaas. TE OUD (45 jaar) Zelfs bij verschillende uitzendburo`s schrijven ze niet in!!(kunnen ze niet in investeren) wordt er gezegd.Wil ontzettend graag aan de gang, maar het wordt je onmogelijk gemaakt.Je zou er moedeloos van kunnen worden. Toch positief blijven denken, en blijven solliciteren. Groetjes, Hope.

Gesloten