LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overbruggingregeling

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

overbruggingregeling

Ongelezen bericht door rust »

De Overbruggingsregeling om alsnog in aanmerking te komen voor de Duisenberg-Regeling.
Dexia Bank Nederland wil graag samen met u werken aan een oplossing voor uw openstaande restschuld. Door die schuld is het voor u namelijk niet mogelijk om een beroep te doen op de Duisenberg-Regeling. Daarom bieden wij u nu een tijdelijke betalingsregeling aan. Zo kunt u alsnog in aanmerking komen voor de Duisenberg-Regeling en dus ook voor een mogelijke korting op uw restschuld. Op deze wijze kunt u hopelijk deze vervelende zaak afsluiten.
Overbruggingsregeling

Wilt u alsnog voor de Duisenberg-Regeling in aanmerking komen, dan dient u vóór 1 oktober 2005 volledig aan uw betalingsverplichting te hebben voldaan of heeft u voor deze datum met Dexia een betalingsregeling getroffen (de Overbruggingsregeling). Wij bieden u nu de Overbruggingsregeling aan onder de volgende voorwaarden:



U betaalt gedurende de Overbruggingsregeling geen rente (0%) over uw restschuld;
Eventuele buitengerechtelijke incassokosten worden niet in rekening gebracht;
U betaalt geleidelijk uw restschuld af, waarbij u afspraken met Dexia maakt over het maandelijks te betalen bedrag.

Door het accepteren van de Overbruggingsregeling volgt u het normale proces:

Deze voorwaarden gelden zolang u tijdig en correct blijft voldoen aan uw betalingsverplichting. Als u de Overbruggingsregeling aangaat, wordt u in het laatste kwartaal van 2005 automatisch nader door Dexia geïnformeerd over wat de Duisenberg-Regeling voor uw persoonlijke situatie betekent. Als dan eventueel blijkt dat u nog een restantbedrag aan Dexia moet betalen, kunt u hiervoor tegen een gereduceerd rentetarief een nieuwe betalingsregeling treffen. Tot die tijd zal de Overbruggingsregeling gelden.

Meer informatie

Onze medewerkers informeren u graag nader over dit aanbod. U kunt ons tijdens werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur telefonisch bereiken onder telefoonnummer 0900-339 4222 (€ 0,15 per minuut).

Klik hier voor meer informatie over Dexia Coulance voor het geval u vanwege uw financiële situatie niet kunt betalen.



Door bemiddeling van de heer W.F. Duisenberg is overeenstemming bereikt in het effectenlease-conflict tussen Dexia en de stichtingen Leaseverlies en Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters. Door deze overeenkomst, de zogeheten 'Duisenberg-Regeling', kunnen veel mensen die een beëindigde effectenlease-overeenkomst hebben 100%, 67%, 33% of 10% korting op hun restschuld krijgen.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: overbruggingregeling

Ongelezen bericht door Notenkraker »

"Coulance" van Dexia: de grootste gotspe van het forum!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: overbruggingregeling

Ongelezen bericht door Piet »

Hoezo restschuld betalen!!
Hoezo schikken!!

Ik heb mijn betalingen twee jaar geleden al stop gezet aan Dexia, ze krijgen geen cent meer.
Dexia heeft een schuld aan mij en ik vorder al mijn betaalde geld terug van Dexia.
Er is geen restschuld want Dexia heeft niet de aandelen gekocht zoals in de contracten vermeld staat!
Dexia heeft fraude gepleegd, ze hebben gemanipuleerd met ons geld!!
Dexia heeft strafbare feiten begaan, honderdduizenden contracten zijn verkocht zonder vergunning!!

Hoezo overbruggingsregeling.
Mijn regeling: Dexia betaalt alles terug incl de wettelijke rente
Hoezo beroep doen op de Duisenbergregeling
Er is maar één regeling, de regeling volgens de rechter in onze rechtszaak
Hoezo vervelende zaak
Voor Dexia is het een vervelende zaak, Dexia moet ons terugbetalen
Hoezo renteloos betalen aan Dexia
Dexia betaalt aan ons en met rente!

De komende maanden zal blijken of de rechters recht mogen spreken over dit aandelenlease drama en of wij in een echte rechtstaat leven.

Groeten,
Piet

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: overbruggingregeling

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Dit is nu eens NIET de taal van de bank, Idaho, maar een wereldadvies van Piet, die precies zegt hoe de zaken er werkelijk voor staan.

forumgek
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 jul 2005 14:56

Re: overbruggingregeling

Ongelezen bericht door forumgek »

Niet voor iedereen gezien de uitslag van de stemming en gezien de postings van deze of gene! Maar dat geeft toch niet? Als ieder doet wat voor hem of haar het beste is, dan is het toch prima?

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: overbruggingregeling

Ongelezen bericht door HvdB »

Piet is bezig met stemmingmakerij hier.
Mijn regeling: Dexia betaalt alles terug incl de wettelijke rente
Wie zegt dat ze niet failliet gaan?
Voor Dexia is het een vervelende zaak, Dexia moet ons terugbetalen
Wie zegt dat ze daadwerkelijk gaan betalen?
Dexia betaalt aan ons en met rente!
Hoe kom je daarbij?

PAL heeft er geen belang bij als u het schikkingsvoorstel aanneemt.
Hou dat maar goed in de gaten.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: overbruggingregeling

Ongelezen bericht door Janny »

Ik betaal mijn zogenaamde restschuld niet.
Betalen zou voor mij betekenen dat ik de echtheid van de restschuld onderschrijf. Dat doe ik niet, ik betwist juist de terechtheid van een zogenaamde restschuld.

Bij sparen ontstaat ten enenmale geen restschuld. dus als zij dat suggereren dan hebben ze me vanaf het begin bedrogen. en aan bedrog werk ik niet mee.

Dus restschuld hoe dan ook en op welke wijze betalen is erkenning van het bestaan van die restschuld.
Wie het hier niet mee eens is die zegt het maar.

Janny

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: overbruggingregeling

Ongelezen bericht door marjal »

Als Dexia nooit aandelen op naam heeft aangeschaft dan kan er volgens mij ook geen sprake zijn van een restschuld.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: overbruggingregeling

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 06 Sep 2005 10:04 door Janny

Ik betaal mijn zogenaamde restschuld niet.
Betalen zou voor mij betekenen dat ik de echtheid van de restschuld onderschrijf. Dat doe ik niet, ik betwist juist de terechtheid van een zogenaamde restschuld.

Janny

dat is ook mijn argument Janny, waarom zou ik iets betalen, een zgn. restschuld, die er niet is omdat dexia geen aandelen gekocht heeft!
Laat dexia eerst maar eens aantonen dat ze voor iedere klant voldoende aandelen heeft gekocht, dat moet voor een bank toch heel gemakkelijk zijn. Het zou toch wat zijn als banken dat niet zouden kunnen. Alleen al dat is erg verdacht.
Geplaatst op 06 Sep 2005 18:42 door marjal

Als Dexia nooit aandelen op naam heeft aangeschaft dan kan er volgens mij ook geen sprake zijn van een restschuld.


en niet te vergeten dan u eventueel pas in aanmerking komt voor de duisenberg regeling als alle 'schuld' is betaald en dat kan erg lang duren met een overbruggingsregeling....

Hoe dan ook, het dexia-drama gaat maar door en door en door.... en door..

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: overbruggingregeling

Ongelezen bericht door pluutje »

HvdB,

Jij bent al 3 jaar bezig met stemmingmakerij. :oops:

En je hebt nog niets bereikt! :idea:

:lol:

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: overbruggingregeling

Ongelezen bericht door Elias »

Juist,

en wij, de benadeelden die door kunnen en vooral willen vechten, hun EERLIJKE belangenbehartigers en advocaten wel !!!

Een zware, moeizame en langdurige strijd, dit dankzij de oneerlijke tegenpartij Dexia en andere banken, gesteund door "hun" overheid zoals Zalm en Donner.

Maar voorlopig komt hun bek steeds voller te zitten met (rotte) tanden en rot het deksel van de beerput waar ze angstvallig op blijven zitten steeds verder weg.......... 8)

Elias.
Laatst gewijzigd door Elias op 06 sep 2005 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 okt 2003 21:10

Re: overbruggingregeling

Ongelezen bericht door Kees »

Ja hoor, vanavond belde GGN mij op om te vragen of ik de dreigbrieven ontvangen had. Het is een prachtregeling meneer, zei het mens van GGN die tenslotte ook haar werk maar doet. Op mijn vraag waarom GGN haar naam ten grabbel gooit door in zee te gaan met een instelling die zich bank noemt, maar in werkelijkheid over lijken gaat, wist ze ook geen antwoord. Wij hebben de opdracht aangenomen en daar kan ik ook niets aan doen. Misschien heeft ze zelf ook wel zo'n contract, dacht ik ondertussen. Toen ik haar vroeg wat de zin is van de actie om eerst geld te storten en vervolgens af te wachten op de goedheid van een bank, welke geen mens meer vertrouwd, was het weer even stil. Tja, er valt nu eenmaal weinig goeds te melden van de meest criminele bank ooit.
Ze zal wel een zware avond hebben gehad en ik hoop van harte dat ze thuis door haar echtgenoot opgevangen zal worden. Als je baas zaken doet met criminelen en je niet je baan wilt verliezen, dan kan je weinig anders doen dan meespelen. Ik kreeg bijna medelijden met haar......

Kees

Gesloten