LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Greenchoice
Re: Greenchoice
Hoi
Ik zou Greenchoice niet aanbevelen!
Wij moeten nu maar liefst 960,- bijbetalen en zijn het daar uiteraard neit mee eens!
Volgens hun hebben wij in ca 9 maanden 7000kwh stroom en 1700m3 gas verbruikt! Dat kan nooit!
We zijn maar met zn 2en en hebben echt niet de hele dag de pc , tv , etc aan. Maar ja, zie hier maar eens uit te komen!
Het voorschot was dus veel te laag, maar dat konden wij niet weten!
Groetjes Ingrid
Ik zou Greenchoice niet aanbevelen!
Wij moeten nu maar liefst 960,- bijbetalen en zijn het daar uiteraard neit mee eens!
Volgens hun hebben wij in ca 9 maanden 7000kwh stroom en 1700m3 gas verbruikt! Dat kan nooit!
We zijn maar met zn 2en en hebben echt niet de hele dag de pc , tv , etc aan. Maar ja, zie hier maar eens uit te komen!
Het voorschot was dus veel te laag, maar dat konden wij niet weten!
Groetjes Ingrid
-
Greenchoice is een stelletje oplichters. Ze schatten met de natte vinger je verbruik (2x zo hoog als het werkelijke verbruik) en als je dan de echte meterstand onder hun neus wrijft halen ze hun schouders op: betalen zul je, voor gas dat je nooit verbruikt hebt.
Ik hoop dat Radar gauw eens aandacht besteedt aan deze oplichterspraktijken, want ze pakken mensen die zich niet goed in hun eentje kunnen verdedigen.
Wie weet waar ik voor juridische hulp terecht kan tegen deze laaienlichters?
Ik hoop dat Radar gauw eens aandacht besteedt aan deze oplichterspraktijken, want ze pakken mensen die zich niet goed in hun eentje kunnen verdedigen.
Wie weet waar ik voor juridische hulp terecht kan tegen deze laaienlichters?
ed, je zal vast, net als wij geen poot hebben om op te stan ben ik bang.
Je kunt laten ijken, maar dta kost al gauw zo'n 180,-
Je kunt laten ijken, maar dta kost al gauw zo'n 180,-
Ze schatten met de natte vinger je verbruik (2x zo hoog als het werkelijke verbruik) en als je dan de echte meterstand onder hun neus wrijft halen ze hun schouders op: betalen zul je, voor gas dat je nooit verbruikt hebt.
Dit is niet zo prettig om te lezen. Ik zou graag willen weten hoe dat mogelijk is.Volgens hun hebben wij in ca 9 maanden 7000kwh stroom en 1700m3 gas verbruikt! Dat kan nooit!
Ik moet namelijk de meterstanden doorgeven, net zoals ik dat eerst deed bij essent. Verder moet ik eigenlijk dubbel de meterstanden doorgeven, want essent wil ze ook hebben, omdat die de verbruikte eenheden weer bij greenchoice in rekening brengt.
Dus als deze methode bij iedereen wordt aangehouden, dan zou je alleen moeten betalen voor de standen zoals die op de meter staan.
Mochten die standen heel opvallend hoog zijn, dan kun je bij de maatschappij waar de meters van zijn (dit is dus niet greenchoice, maar waarschijnlijk de vorige leverancier) vragen om de meter na te kijken. Anders krijg je het jaar daarop weer een veel te hoge stand, als dit daadwerkelijk aan een kapotte meter ligt.
Verder is er nog een punt waar ik net ben achtergekomen. In de voorschotten van essent waren ook de kosten voor de kabel (tv. radio etc.)bijgeteld. Nu komt deze nota voor de kabel dus appart van de voorschotten die bij greenchoice worden betaald. Bij mij is dit 9 euro. Die kosten moet je dus eigenlijk eerst optellen bij de voorschotten om de daadwerkelijke kosten per maand/jaar te kunnen bekijken.
-
Ik heb geen kabel van essent of andere aanbieder, dus dat is het probleem niet.
Maar wat doe je als zo'n malafide bedrijf opeens met een navordering komt van duizenden euro's, op basis van een GESCHATTE meterstand, terwijl je gewoon hetzelfde verbruik hebt als andere jaren voorzover je weet? Alsof ik een hennepkwekerij heb of zo!
Bij mijn vorige aanbieder klopte het voorschot heel redelijk met de eindnota (op basis van echte meterstanden), en nu zou ik opeens het dubbele hebben verbruikt? Ik geloof er geen klap van, maar wat kan ik doen? Ik voel me machteloos tegen dat stelletje boeven.
Maar wat doe je als zo'n malafide bedrijf opeens met een navordering komt van duizenden euro's, op basis van een GESCHATTE meterstand, terwijl je gewoon hetzelfde verbruik hebt als andere jaren voorzover je weet? Alsof ik een hennepkwekerij heb of zo!
Bij mijn vorige aanbieder klopte het voorschot heel redelijk met de eindnota (op basis van echte meterstanden), en nu zou ik opeens het dubbele hebben verbruikt? Ik geloof er geen klap van, maar wat kan ik doen? Ik voel me machteloos tegen dat stelletje boeven.
Heb je helemaal geen meterstanden moeten doorgeven dan?
In mijn geval is er alleen een schatting gemaakt van de meterstanden door essent bij het overgaan naar greenchoice. Die schatting klopte redelijk. En verder zou ik de standen aan het eind van de jaarlijkse periode wel moeten opnemen, zodat ik nooit teveel per jaar zou betalen.
Hoe is dat dan bij jou gegaan?
In mijn geval is er alleen een schatting gemaakt van de meterstanden door essent bij het overgaan naar greenchoice. Die schatting klopte redelijk. En verder zou ik de standen aan het eind van de jaarlijkse periode wel moeten opnemen, zodat ik nooit teveel per jaar zou betalen.
Hoe is dat dan bij jou gegaan?
Ik ben de man van Djeezmeis. Wij hoefden geen meterstanden door te geven, want die zouden ze bij de vorige leverancier opvragen. Dus dan ga je er vanuit dat dat klopt. En je alleen aan het eind van het jaar de meterstanden zelf doorgeeft. We hebben na negen maanden opgezegd en nu hebben we dus een naheffing van ruim 960 Euro. waarschijnlijk komt dit dus doordat ze ons veel te laag hebben ingeschat, wat dus niet onze schuld is. Ik weiger meer te betalen dan 500 Euro, desnoods laat ik het wel voorkomen! Ze hadden nooit de privatisering van de energiebedrijven moeten laten doorgaan, dan was dit nooit gebeurd! Greenchoice is gewoon een malafide organisatie, met hun Jehovapraktijken. Ze komen aan de deur, je komt niet van ze af, ze gaan pas weg als je hebt getekend. Als je de deur wil dicht doen, gaat het voetje tussen de deur.
Greenchoice is mij aanbevolen via de Vaste Lasten Bond http://www.vastelastenbond.nl dus ik ga er vanuit dat ze dan betrouwbaar zijn.
Verder betaal ik inderdaad aan de Eneco nog een extra bedrag voor kabeltv en de huur van een geuser, in totaal 21 euro. Het maandbedrag in totaal zou dan ook 66 + 21 = 87 moeten zijn, zodat ik per maand ongeveer 3 euro uitspaar. Oke het is geen vermogen, maar alle beetjes helpen tegenwoordig.
Verder betaal ik inderdaad aan de Eneco nog een extra bedrag voor kabeltv en de huur van een geuser, in totaal 21 euro. Het maandbedrag in totaal zou dan ook 66 + 21 = 87 moeten zijn, zodat ik per maand ongeveer 3 euro uitspaar. Oke het is geen vermogen, maar alle beetjes helpen tegenwoordig.
-
Sinds sommige consumentenorganisaties zich zo openlijk verbonden hebben aan Greenchoice, is het lastig hulp van ze te krijgen als je een conflict hebt met Greenchoice.
Onbegrijpelijk als je altijd keurig je gas en electra hebt betaald aan je originele leverancier, en je krijgt dan opeens een kolossale navordering omdat Greenchoice zegt dat je 2x zoveel verbruikt. En dat schrijven ze dan meteen even automatisch af.
Onbegrijpelijk als je altijd keurig je gas en electra hebt betaald aan je originele leverancier, en je krijgt dan opeens een kolossale navordering omdat Greenchoice zegt dat je 2x zoveel verbruikt. En dat schrijven ze dan meteen even automatisch af.
edterlingen;
Volgens mij ligt in deze zaak de fout niet bij Greenchoice, maar bij degene die het net beheerd, die geeft namelijk de laatste meterstanden door aan de nieuw gekozen energieleverancier.
En met het onderteken van je contract met Greenchoice, ga je gelijktijdig accoord met automatische afschrijving.
Volgens mij ligt in deze zaak de fout niet bij Greenchoice, maar bij degene die het net beheerd, die geeft namelijk de laatste meterstanden door aan de nieuw gekozen energieleverancier.
En met het onderteken van je contract met Greenchoice, ga je gelijktijdig accoord met automatische afschrijving.
De laatste meterstanden (bij mij dus ingeschat door essent, niet opgenomen) heb ik schriftelijk op de eindafrekening van essent staan.Deze standen kloppen ongeveer met de werkelijke meterstanden, die ik natuurlijk zelf wel heb opgeschreven bij de overgang naar greenchoice. Greenchoice hoeft dus bij mij niet aan te komen met meterstanden die daar ver van afwijken, want dan betaal ik zeker niet.En als ze automatisch toch afschrijven, dankan ik dit weer ongedaan maken.Volgens mij ligt in deze zaak de fout niet bij Greenchoice, maar bij degene die het net beheerd, die geeft namelijk de laatste meterstanden door aan de nieuw gekozen energieleverancier.
er is een geschillen commissie nutsbedrijven die normaal gesproken bij een conflict een uitspraak kan doen die dan voor beide partijen bindend is.
Het nadeel van deze commissie is echter, dat het nutsbedrijf aangesloten moet zijn bij de commissie. Dus als Greenchoiceniet is aangesloten bij de commissie, dankan de commissie zonder toestemming vanGreenchoise geen oordeel geven over het probleem.
Ik denk dat als er een groot aantal klachten over te veel bijbetalen is m.b.t.Greenchoicee,al die mensen beter gezamelijk naar een ombudsman of commissie kunnen schrijven. Dan kan men er niet omheen.
Die geschillencommissie, waar kun je daar meer info over vinden?
En we hebben ons nu dus weer bij Essent aangemeld. Hoe kunnen we nu voorkomen dat er weer zoiets gebeurt?
Gewoon de beginstand van nu opschrijven? Die moesten we iig zelf doorgeven aan Essent.
En we hebben ons nu dus weer bij Essent aangemeld. Hoe kunnen we nu voorkomen dat er weer zoiets gebeurt?
Gewoon de beginstand van nu opschrijven? Die moesten we iig zelf doorgeven aan Essent.
Bedankt! We zullen straks even kijken.