LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
nou zeg

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door nou zeg »

nou, ik weet niet waar jullie het allemaal over hebben. Laat je eerst eens voorlichten.
Was na een jaar aan mijn tweede bril toe, en had de eerste keer een overeenkomst afgesloten. Okee, het montuur is 35 euro, en dan de glazen nog. Totaal voor mij 120 euro.
Voor 3.75 in de maand krijg je automatisch na een jaar een uitnodiging om een nieuwe bril uit te komen zoeken. (totaal betaald: 90 euro)
Hadden ze een aktie. Zonnebril voor 35 euro.
Kreeg ik ondertussen een aanbieding van een korting, dus ik kon ook een ophalen voor 35 euro. Zag in de winkel die aanbieding, en dacht ik word bedonderd. Niet dus. Die zonnebril is conform mijn overeenkomst ontspiegeld en krasvrij. En die aanbieding niet. Kortom, ik ben heel tevreden met Hans A.

ien

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door ien »

Hoezo dure bril
Ik heb gisteren een bril gekocht bij Hans Anders met variocale glazen,
krasvast,ontspiegeld en extra dunne glazen voor 135 euro.
Alle andere brillen zaken waren minstens een of twee keer zo duur.

reken ik nou verkeerd?

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door reken ik nou verkeerd? »

Voor 3.75 in de maand krijg je automatisch na een jaar een uitnodiging om een nieuwe bril uit te komen zoeken. (totaal betaald: 90 euro)
Bij mij is 12 keer 3.75 nog altijd 45 euro.

Die kun je in de knip houden door zelf na een jaar contact op te nemen met Hans Anders. Kwestie van even noteren op het laatste blad van je jaarkalender, zodat je het daarna op de nieuwe kalender op de juiste datum neer kunt schrijven.

Volgens mij vertel je hier niet alle voorwaarden, het klopt absoluut niet wat je hier schrijft.

Doberman

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door Doberman »

In de brillenbusiness wordt veel verdiend, ook bij Hans Anders.
Voor een dubbeltje komt u nooit op de eerste rij terecht, ook niet bij Hans Anders. Voor de prijs van een Lada zult u nooit een Mercedes kunnen rijden. Alle waar naar zijn geld. Dat snapt iedereen. Vroeger dronk ik Douwe Egberts koffie, ben toen ovegestapt op Markus koffie van de Aldi, ik vond die ook prima!! Maar sinds 2 maanden drink ik toch weer Douwe's koffie. Heeft toch dat beetje meer vind ik en dat is me dat extra geld wel waard. Dus als u tevreden bent met Hans Anders dan scheelt u dat heel wat knaken. Wilt u wat meer/beters gaat u naar een andere opticien. Om een voorbeeld te geven; heb jarenlang een wat duurdere bril gehad(Marco Polo) Zat eigenlijk altijd lekker, moest natuurlijk wel eens bijgesteld worden. Heb nu 1 jaar geleden de glazen over laten zetten in een HA montuurtje; SO dat ding kan echt nergens tegen! Zit altijd scheef, nooit lekker. Heb er, in vergelijking met het MP montuur alleen maar last van. Maar je hoort mij niet klagen want voor 39,00 hoef je ook niet meer te verwachten. Mijn opa heeft ook een HA bril en die heeft er veel plezier van, omdat hij erg voorzichtig met zijn bril kan omgaan en geen kleine kinderen meer heeft.
Ik wil ook een Top-opticien met een werelberoemd Merkmontuur en da Allerbeste glazen met de Modernste bewerkingen voor een Dumpprijs, alleen heb ik die nog niet gevonden.

pijkie

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door pijkie »

inderdaad Hans is goedkoop, maar...............

het kost niks, dan heb je ook niks

na 1 jaar kon ik mijn bril van hans in de container gooien.
De bril van pearl draag ik al 3 jaar en is nu helaas hopeloos ouderwets.
toch veel plezier aangehad voor die 300 eruo!!!!!!!!!!!!

JohnnyBGood

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door JohnnyBGood »

Ook wij hebben een bril bij H.A. gekocht, terwijl we hier 3 weken op moesten wachten. Indertijd een 2tal aanbiedingen geweest, maar alleen op de 1e aanbieding kon men ons tegemoet komen.

karin11213

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door karin11213 »

:lol: Nou, ik had dus echt wel voor 35 euro een bril op sterkte en voor 25 euro een zonnenbril op sterkte. Het ligt aan de sterkte van de glazen die je nodig hebt, hoe sterker hoe duurder. Dus je moet niet lopen klagen :evil:

YYTcYS

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door YYTcYS »

Hij is niet de goedkoopste.
Specseavers is goedkoper en heeft een prima service.
Gratis glazen enkelvoudig bij montuur en varilux kosten bij anders 80,00 euro per stuk en bij specseavers 90,00 euro per paar.
Wie is er dus goedkoper.

Gast

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door Gast »

Heb jij bij specsavers al eens iemand zien prutsen om een montuur bij te stellen? Daar hebben zij geen kaas van gegeten, en dat gepruts kan je best je montuur kosten. Goedkoop is duurkoop, in veel gevallen.

aux-kitty

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door aux-kitty »

Ik denk dat je toch eerst in je knip kijkt als je een bril moet hebben
je kan je geld maar 1 x uitgeven dacht ik zo!!!!!!!!!!!

Luna

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door Luna »

Hee hallo..... :idea:

Ik en mijn vriend hebben allebei een bril en een zonnebril op sterkte van de Hans Anders en wij hebben gewoon de prijs van €35'- voor de zonnebril en €45,- voor de gewone bril betaald.
Ik weet wel als je meer ''opties'' op je bril moet of wil dan moet je meer betalen.......de verkoper van de Hans Anders heeft ons zelf nog gevraagd (toen wij 3 weken terug nog een nieuwe zonnebril voor mijn vriend daar gekocht hebben) '' gewoon die van 35 euro...??? ''

Wat ik denk dat jullie gewoon moet doen als je daar nog eens naartoe gaat ....zeggen dat je er een wil van .....zoveel euro's.

Zowiezo zegt de verkoper je voordat je betaald en ook voordat je ook maar ergens aan vast zit wat je moet betalen en dan kan iedereen nog zeggen dat is mij te veel of ik wil die van ....euro !!!!

Groetjes Luna.....[/b] :!:

Peter vanGorp

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door Peter vanGorp »

:?: Het is algemeen bekent dat dit zo in hun verkoop techniek zit.
Daarom misschien de naam van "HANS ANDERS"

pedam
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:41

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door pedam »

Waar je ook je bril koop het blijft een investering!

Maar dan wil ik wel een goede investering!

Bij Hans Anders heb ik vorige jaar binnen 24 uur 3 maal mijn ogen laten opmeten (omdat ze na de eerste keer mijn meting kwijt waren)............en heel verbazend: de eerste keer waren mijn ogen achteruit gegaan, de tweede keer waren mijn ogen vooruit gegaan en de derde keer waren er geen aanpassingen nodig!

Ik ben eens nagaan vragen hoe dat kon. En wat blijkt? De mensen van HA hoeven geen officieel opticien opleiding te hebben gevolgd. Ze worden intern opgeleid.

Daar ik nogal moeilijk ogen heb, ga ik voor kwaliteit, mede omdat ik alleen maar titanium monturen mag dragen.

Ik ben zeer te spreken over Specsavers. Goede uitgebreidde oogmeting en goede service. Dat dit van filiaal tot filiaal kan verschillen, lijkt mij wel duidelijk. Ik heb het blijkbaar bij hun getroffen en bij H.A. niet.

Justina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:28

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door Justina »

Heb juist een zeer goede ervaring met Hans Anders, na een zeer slechte met Specsavers.
Als eerste vind ik de behandeling bij Specsavers (leidschendam) zeer onbeschoft.
Terwijl een van de medewerkers prive zeer luid stond te schreeuwen met iemand, werd ik door een ander onbeschoft te woord gestaan.
Aangezien ik niet wist of ik al dan wel of niet een multi focale glas moest hebben, vroeg ik om een opmeting.
Als eerste werd mij medegedeeld dat ook zij niet konden weten of ik multi focale glazen moest hebben, want tja als ik wat aan mij arm zou mankeren kon zij dat ook niet weten...waar dit antwoord op sloeg is mij nog een raadsel.

En opmeten, dan moest ik maar een afsprak voor maken en weer eens voor terugkomen want ze had een afspraak voor een andere opmeting over 15 minuten.
En de prijs, werd zeer onduidelijk over gedaan en dat ik glazen in een eigen al bestaande bril wilde hebben was niet nodig en als ik dat maar wel wilde dan moest ik 45 euro bijbetalen.

Overde eindprijs werd steeds geen duidelijk antwoord gegeven, maar uiteindelijk bleek het minimaal rond de 215 euro te liggen en dan had ik nog geen ontspiegeling etc etc etc.

Vlak inde buurt was een Hans Anders en binnegestapt viel mij gelijk de professionele houding op. Er werden twee metingen verricht waarbij zij gelijk doorhadden dat mijn ogen beide een andere sterkte hebben.

Was vorige maal bij Pearl de opticien niet opgevallen en was dan volgens hem ook niet mogelijk waardoor ik dus al die tijd met een verkeerde brilsterkte heb rondgelopen en nog niet goed zag, maar klagen bij Pearl hielp niet.

Als eerste was de prijs bij Pearl voor een multi focal 450 euro (inclusief ontspiegeling), bij Specsavers dus 215 (exclusief ontspiegeling) waarbij nog euro's komen voor ontspiegeling etc. en bij Hans Anders, totaal voor glazen en ontspiegeling en multi focaal 170 euro. de glazen heten dan weliswaar niet Varilux maar zijn wel van dezelfde fabriek en leverancier.

En bij Hans Anders in Leidschendam een zeer correcte behandeling en dus een zeer prettige klantenervaring!!

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Hans Anders...... alleen zijn Prijsbeleid is anders........ :D

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Over Specsavers,

Monturen slecht. En dan heb ik het over Titanium monturen, die ik ook heb. Dit is al mijn derde titanium bril en ik kan je vertellen, dat iedere keer mijn brillenglazen eruit vielen, dat ik het montuur nog op had toen ik binnenkwam en dat ze het uit elkaar gevallen weer teruggaven en dit zonder service of garantie te verlenen enzovoort.

Weer opnieuw laten stellen en weer na een week kon ik komen terwijl ik ultra zuinig was op het montuur.

Ik ben van die grote `jongens' afgestapt en gewoon weer naar een opticien gegaan, die alleen werkt, net als vroeger. Mensen, de kwaliteit van het montuur en van de glazen zijn gewoon topkwaliteit en die opticiens zijn net als `vroeger' gewoon degelijk; zeer betrouwbaar en heel erg fantastich. Laat me maar gewoon bij mijn eigen opticien blijven. Van der Berg opticien. Heeft 1 zaak en het is prima zo. OK, je betaalt er ook voor, maar dan heb je ook wel wat.

Ga nooit beknibbelen op je gezondheid. Immers je gezichtsveld heeft met je gezondheid te maken.

Neptunus.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Ik zou weleens multivocale contactlenzen willen hebben. :D

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Weet je dat Hans Anders ook WC brillen verkoopt voor 35,=? :D

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door topery »

Hoe goedkoop of duur je bril ook is, de kosten zijn aftrekbaar van de belasting.

Ik "bril" al vanaf m'n 11e en ik ga nog altijd naar dezelfde opticien, die in een achterstandswijk in Rotterdam zit, maar z'n prijzen heeft aangepast aan het gemiddelde inkomen van de mensen daar.
Gemiddeld betaal ik € 300 voor een merkbril, maar doe daar dan vervolgens wel 5 jaar mee.

Nanna21
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2005 18:01

Re: hans anders: van 35 euro naar 145 euro

Ongelezen bericht door Nanna21 »

Ik ging eerst altijd naar een opticien in belgie, maar die is er helaas niet meer deze had altijd een erg goede service, wel iets duurder maar had je wel een merk montuur.

Toen heb ik specsavers eens geprobeerd, de stangetjes van mn kunstof montuur zitten heel vaak te losjes. En bij de oogmeting had opeens minder sterkte als in mn vorige bril.

Paar maanden terug eens naar Hans Anders gegaan omdat t zien toch wat moeilijker werd met mn specsavers bril, rede ik moest sterkere glazen hebben. Ik vindt het een goede service en de bril is ook goed, wel geen 35 euro voor een totale bril maarja kan ook eigelijk niet he. Dus de volgende keer wordt t gewoon weer eentje van Hans!

Gesloten