LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vervroegde verkiezingen nodig?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

vervroegde verkiezingen nodig?

Ongelezen bericht door solleila »

http://www.vervroegdeverkiezingennu.nl/


op de website van de Burger Beweging Nederland (de BB Nederland), een burgerinitiatief met als doel het realiseren van Vervroegde Verkiezingen NU.

Want twee jaar Balkenende II ... Het is meer dan genoeg geweest! En het is tijd om als burgers NU zelf het initiatief te nemen. Dat moet dan wel massaal gebeuren. De 300.000 mensen in Amsterdam, de 500.000 handtekeningen van patiënten van huisartsen en een overweldigende uitkomst van het Referendum hebben dit kabinet nog niet kunnen bewegen tot vertrek. Hebben de Tweede Kamer als geheel tot nog toe nog niet de moed gegeven om dit kabinet naar huis te sturen.

Laten wij als de BB Nederland massaal de Kamer moed inspreken. Met minimaal 1 miljoen stemmen voor Vervroegde Verkiezingen NU laten we onze Volksvertegenwoordiging weten dat we het zat zijn. Dat deze regering moet aftreden. Dat wij, voor ons land, andere keuzes willen. En dat het ons nog altijd genoeg kan schelen om ook iets te doen.

Met een overweldigend, oorverdovend Vervroegde Verkiezingen NU gaan we de democratie in Nederland een nieuwe kans geven. Nieuwe verkiezingen zodat ons land weer de keuzes kan maken waardoor we trots kunnen zijn op dit kleine kikkerlandje.
Doe mee en Stem NU!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: vervroegde verkiezingen nodig?

Ongelezen bericht door SJZ »

Hebben de Tweede Kamer als geheel tot nog toe nog niet de moed gegeven om dit kabinet naar huis te sturen.
Natuurlijk niet. Dit kabinet kwam er omdat in 2003 een meerderheid van de kiezers op CDA-VVD-D66 stemde. De regering steunde daarmee in 2003 op een meerderheid in de Tweede Kamer. Het kabinet steunt nog steeds op een meerderheid in de Tweede Kamer.

Zo werkt onze democratie: de Tweede Kamer wordt voor vier jaar gekozen.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: vervroegde verkiezingen nodig?

Ongelezen bericht door hoffie »

En wat denk je te bereiken met vervroegde verkiezingen????
Het geld is er niet, omdat veel arbeid verdwijnt naar Goedkope lonen landen, en dankzij de Europese Unie krijgen die bedrijven hier ook nog eens subsidie voor............

Is het een optie om uit de Europese unie te stappen dan????????

Nu verdwijnt al het werk naar Polen, en over 10 jaar komt daar ook nog eens Turkije bij......

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: vervroegde verkiezingen nodig?

Ongelezen bericht door sprokkel »

SJZ;
Ik wist niet dat men op de VVD gestemd had, volgens mijn gegevens hadden die zwaar verloren, maar om dat het CDA niet door dezelfde deur kon als de Pvda ging het CDA met de VVD in zee, samen met draaikonten partij D66.
Zo werkt onze Niet democratie namelijk, en wordt het volk belazerd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: vervroegde verkiezingen nodig?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik wist niet dat men op de VVD gestemd had,

O jawel, bijna 1 op de 5 nederlanders heeft VVD gestemd bij de laatste verkiezingen.
dat men op de VVD gestemd had, volgens mijn gegevens hadden die zwaar verloren,
Nou, dan ben jij zo dom dat je niet eens kan rekenen. De VVD ging van 24 naar 28 zetels. 28 min 24 is 4, dat is dus een WINST van vier zetels.

Maar misschien weet jij het verschil tussen optellen en aftrekken niet?
om dat het CDA niet door dezelfde deur kon als de Pvda
Dus eigenlijk heeft Wouter Bos met zijn dwarse gedrag de VVD in de regering geholpen.

Waar het om gaat is dat er verschillende mogelijkheden waren om een kabinet te vormen:
PvdA-VVD-D66
CDA-VVD-D66
CDA-VVD-CU-SGP
CDA-PvdA

En er zijn zelfs nog meer mogelijheden. Al deze combinaties hebben een meerderheid. Uiteindelijk moet een regering in een democratie op een of andere manier steunen op een meerderheid.

Dat een partij verliest, tja. De PvdA kwam in 1994 in de regering, terwijl ze net de op een na grootste nederlaag hadden geleden die een partij in Nederland ooit gehaald had. D66 werd in 1998 gehalveerd maar kwam in de regering.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: vervroegde verkiezingen nodig?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ach SJZ,{zoeterwoude vvdér} Ik schreef al eens over de normen en waarden van dit zooitje onged**rte. Jij weet het. DEMOCRATIE??????????? , hier in dit verziekte pokke land door deze verguren? Droom man Droom!

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: vervroegde verkiezingen nodig?

Ongelezen bericht door topery »

Bij de vorige verkiezingen was de PvdA de 2e grootste partij, maar JP kon het met hen niet eens worden. Ondanks dat ik JP een HP vind op hoog niveau...(hoe kun je serieus genomen worden met hem aan het roer)......is onze economie door toetreding van de lagen lonen landen nog verder in het slop geraakt. Dat is niet de schuld van het kabinet, maar van het toetredingsbeleid van de EU.

Vervroegde verkiezingen.....mijn uitslag:
PvdA wordt de grootste partij en gaat een coalitie aan met ....jawel.....onder andere het CDA

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: vervroegde verkiezingen nodig?

Ongelezen bericht door sprokkel »

SJZ;
Ik had het over Balkenende en zijn rovers zowel B1 als B2 en toen zat de vvd in de put.
En als je even verder kijkt dan je neus lang is, kun je de cijfers achterhalen bij het CPB dat wanneer er een rechtse regering zit, Nederland altijd in de financieelen problemen komt.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: vervroegde verkiezingen nodig?

Ongelezen bericht door S. »

http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=32144
Zelfde onderwerp dus....:|

Laat de initiatiefneemster van 'vervroegde verkiezingen.nl' nu eerst eens met een gedegen tegenoffensief komen.
Dit overtuigd toch niet?

Ik bedoel; dit klinkt allemaal nogal emotioneel wat ze schrijft, en dan ook enkel emotioneel, niets opbouwends in de zin van hoe en wat je wil verbeteren.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: vervroegde verkiezingen nodig?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ach SJZ,{zoeterwoude vvdér}
Die opmerking begrijp ik niet. Waarom zou ik in Zoeterwoude wonen? Is een plaats in Zuid-Holland voor zover ik weet. Wat heb ik daarmeer te maken. En wat heb ik met de VVD te maken?

Gesloten