| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kan overh. de gevolgen exhorb. stijging olieprijzen wel aan?
-
L.Rozenwater
Kan overh. de gevolgen exhorb. stijging olieprijzen wel aan?
Nederland is weer eens de beste van de klas: We hebben de hoogste brandstofprijzen ter wereld !! (Komen we vast mee in dat dikke records boek)
Echter, wat zijn de gevolgen van de exhorbitante brandstofprijzen:
Veel burgers kunnen in de financiele problem komen door de mee stijgende aardgasprijzen.
Het openbaar vervoer (vooral busmaatschappijen) stijgt het water tot de lippen.
Transportbedrijven zullen hun tarieven moeten aanpassen, evenals b.v. taxi- en koeriersbedrijven. (inclusief TPG Post)
Woon-werkverkeer snoept weer meer van het inkomen af (behalve als je gebruik maakt van benenwagen of fiets)
ALLE produkten, welke van olie worden gemaakt zullen ook niet ontkomen aan prijsstijgingen. (En dat zijn er echt heel veel)
Conclusie: Ondanks alle praatjes van Den Haag over het "zoet", zal de koopkracht gegarandeerd alleen maar kelderen. (Daar helpt ook het vrijgeven van het spaarloon niet tegen; hooguit zal dat enig uitstel kunnen geven in het verlies van koopkracht)
Ben benieuwd of de gevolgen van genoemde prijsstijgingen in Den Haag weer met laconiek schouderophalen worden genegeerd.......
Echter, wat zijn de gevolgen van de exhorbitante brandstofprijzen:
Veel burgers kunnen in de financiele problem komen door de mee stijgende aardgasprijzen.
Het openbaar vervoer (vooral busmaatschappijen) stijgt het water tot de lippen.
Transportbedrijven zullen hun tarieven moeten aanpassen, evenals b.v. taxi- en koeriersbedrijven. (inclusief TPG Post)
Woon-werkverkeer snoept weer meer van het inkomen af (behalve als je gebruik maakt van benenwagen of fiets)
ALLE produkten, welke van olie worden gemaakt zullen ook niet ontkomen aan prijsstijgingen. (En dat zijn er echt heel veel)
Conclusie: Ondanks alle praatjes van Den Haag over het "zoet", zal de koopkracht gegarandeerd alleen maar kelderen. (Daar helpt ook het vrijgeven van het spaarloon niet tegen; hooguit zal dat enig uitstel kunnen geven in het verlies van koopkracht)
Ben benieuwd of de gevolgen van genoemde prijsstijgingen in Den Haag weer met laconiek schouderophalen worden genegeerd.......
Re: Kan overh. de gevolgen exhorb. stijging olieprijzen wel aan?
Weet je wat we gaan doen?
Met z'n allen fietsen.
Is ook goed om onze conditie op pijl te houden.
Deal..?.
Met z'n allen fietsen.
Is ook goed om onze conditie op pijl te houden.
Deal..?.
Het bedenken van doemscenarios zijn we goed in in Nederland. Kunnen we nu ook een keer positief zijn met zijn allen?
Met een ander kabinet zou het misschien mogenlijk zijn.
De oplossing is van een helaas utopische simpelheid.
Met z'n allen twee weken NIET meer de auto gebruiken. Dan smeekt de regering weer om er in te gaan zitten. En halen ze het kwartje er in eurocenten vanaf.
Utopie dus. Niemand laat z'n prothese staan en Balkje doet er geen cent vanaf.
Met z'n allen twee weken NIET meer de auto gebruiken. Dan smeekt de regering weer om er in te gaan zitten. En halen ze het kwartje er in eurocenten vanaf.
Utopie dus. Niemand laat z'n prothese staan en Balkje doet er geen cent vanaf.
Ik zou 'm met plezier laten staan..
Maar 150 km op een dag fietsen gaat zelfs mij te ver
Tis niet altijd kwestie van willen, moet ook kunnen
Maar 150 km op een dag fietsen gaat zelfs mij te ver
Tis niet altijd kwestie van willen, moet ook kunnen
-
L.Rozenwater
FOUT Karr-2 !! Gewoon de praktijk..... Oh eh... en denk ook eens in de geest van de financiele onderkant van de maatschappij en zet niet alles af tegen je eigen, blijkbaar "riante" inkomen.Het bedenken van doemscenarios zijn we goed in in Nederland. Kunnen we nu ook een keer positief zijn met zijn allen?
Het openbaar vervoer is dan de oplossing.
Wordt ook eens duidelijk dat we NIET zonder de auto kunnen.
Ik zie het al voor me. Alle Woonwerkverkeer met openbaar vervoer of brommer/fiets. Dat wordt een puinhoop van gevlogen.
Wordt ook eens duidelijk dat we NIET zonder de auto kunnen.
Ik zie het al voor me. Alle Woonwerkverkeer met openbaar vervoer of brommer/fiets. Dat wordt een puinhoop van gevlogen.
-
L.Rozenwater
Nederland zou oliereserves willen aanspreken om Amerika te helpen. Als DAT werkelijk gebeurd, is de hel hier los ! Het besef van energieverbruik in Amerika is al zo verdraaid klein ! Auto's die 1 op 3 rijden en zo..... (Zie ook de Telegraaf van vandaag)
karr-2, S.
Hoe jullie er ook over dit item denken, iemand zal toch moeten toegeven dat wij momenteel als Nederlanders nauwelijks enige bescherming genieten als het gaat om van onze koopkracht (waar overigens de middenstand en het kleinbedrijf toch echt van afhankelijk zijn...). Waarom zijn wij in vredesnaam het land waar momenteel de hoogste benzineprijzen betaald worden door belastingheffing en vervolgens ook nog eens extra belast worden door koppeling aan de aardgasprijzen? Onze regering krijgt momenteel kennelijk zoveel geld binnen dat ons begrotingstekort in tegenstelling tot alle landen van Europa misschien wel het laagst wordt, waarom moeten wij als het braafste jongetje van de klas ons vingertje op steken??
Lachen zij (onze regeringsleiders e.d.) in hun vuistje: fileprobleem opgelost terwijl de modale Nederlander eigenlijk nauwelijks meer kan rijden, (als de baas het niet vergoedt).... hoeven zij nog minder geld aan voorzieningen uit te geven!! Kassa !!! Het "kwartje van "Kok", nooit van gehoord...!! Kwartjes bestaan niet meer...! Wat zijn dat??
Hoe jullie er ook over dit item denken, iemand zal toch moeten toegeven dat wij momenteel als Nederlanders nauwelijks enige bescherming genieten als het gaat om van onze koopkracht (waar overigens de middenstand en het kleinbedrijf toch echt van afhankelijk zijn...). Waarom zijn wij in vredesnaam het land waar momenteel de hoogste benzineprijzen betaald worden door belastingheffing en vervolgens ook nog eens extra belast worden door koppeling aan de aardgasprijzen? Onze regering krijgt momenteel kennelijk zoveel geld binnen dat ons begrotingstekort in tegenstelling tot alle landen van Europa misschien wel het laagst wordt, waarom moeten wij als het braafste jongetje van de klas ons vingertje op steken??
Lachen zij (onze regeringsleiders e.d.) in hun vuistje: fileprobleem opgelost terwijl de modale Nederlander eigenlijk nauwelijks meer kan rijden, (als de baas het niet vergoedt).... hoeven zij nog minder geld aan voorzieningen uit te geven!! Kassa !!! Het "kwartje van "Kok", nooit van gehoord...!! Kwartjes bestaan niet meer...! Wat zijn dat??
Nu ga ik iets heel onaardigs schrijven. 
Je ziet steeds meer onbenullig grote auto's met giga terreinbanden die je blijkbaar hard nodig hebt in dit vlakke, geasfalteerde land.
Ja, het is handig bij het ' nemen' van verkeersdrempels, je hoeft niet meer terug te schakelen naar de 2e versnelling, maar kunt in z'n 4 met 60 km snelheid er prima overheen jakkeren. Dat kan die grote wielbasis, schokdempers en 4- wiel aandrijving van een terreinwagen prima aan.
En ik vind het prima dat de regering als tegenwicht, omdat die terrein- monsters nu eenmaal de nodige brandstof zuipen, de brandstofprijzen omhoog schroeven.
Het is zoals Hanz het ook al goed verwoorde: als (bijna) iedereen gaat fietsen voor een periode van een paar weken, is zo'n wet in no- time gewijzigd ivm verlies inkomsten regering en oliemaatschappijen.
Dus.......fietsen , lopen of openbaar vervoer?
Je ziet steeds meer onbenullig grote auto's met giga terreinbanden die je blijkbaar hard nodig hebt in dit vlakke, geasfalteerde land.
Ja, het is handig bij het ' nemen' van verkeersdrempels, je hoeft niet meer terug te schakelen naar de 2e versnelling, maar kunt in z'n 4 met 60 km snelheid er prima overheen jakkeren. Dat kan die grote wielbasis, schokdempers en 4- wiel aandrijving van een terreinwagen prima aan.
En ik vind het prima dat de regering als tegenwicht, omdat die terrein- monsters nu eenmaal de nodige brandstof zuipen, de brandstofprijzen omhoog schroeven.
Het is zoals Hanz het ook al goed verwoorde: als (bijna) iedereen gaat fietsen voor een periode van een paar weken, is zo'n wet in no- time gewijzigd ivm verlies inkomsten regering en oliemaatschappijen.
Dus.......fietsen , lopen of openbaar vervoer?
-
L.Rozenwater
Op de melding van de laatste prijsverhoging der benzineprijzen in de Telegraaf kwamen 393 reacties: MEER dan ik ooit bij een artikel in genoemde krant heb gezien. Geschat aantal berichten met een sterk negatieve inslag richting Den Haag: 95% !!
En wat S. weet te melden over onbenullig grote auto's met giga terreinbanden: Waarom kan dat in Amerika dan WEL met "zuipschuiten" van auto's welke soms 1 op 2 rijden en een benzineprijs van ongeveer 70 dollarcent per liter. (Oh, ik rijdt dus echt niet in een dergelijk voiture, noch in een z.g. asobak) Nuchter gezien, valt mij maar 1 ding op: De sterk toenemende onrust bij heel veel mensen hier in Nederland aangaande de hoge accijnzen op brandstof EN onbegrip over de enorme prijsverschillen in diverse landen, hetgeen absoluut niet bevestigt, dat de prijzen hier zo hoog zijn wegens tekorten............
En wat S. weet te melden over onbenullig grote auto's met giga terreinbanden: Waarom kan dat in Amerika dan WEL met "zuipschuiten" van auto's welke soms 1 op 2 rijden en een benzineprijs van ongeveer 70 dollarcent per liter. (Oh, ik rijdt dus echt niet in een dergelijk voiture, noch in een z.g. asobak) Nuchter gezien, valt mij maar 1 ding op: De sterk toenemende onrust bij heel veel mensen hier in Nederland aangaande de hoge accijnzen op brandstof EN onbegrip over de enorme prijsverschillen in diverse landen, hetgeen absoluut niet bevestigt, dat de prijzen hier zo hoog zijn wegens tekorten............
He, S-je'
De titel van dit item maakt me aan het lachen, kan de overheid etc. etc., nou ik kan je wel vertellen dat ik geen terreinwagen rij maar het doe met een beschaafd "Fordje Fiesta" dat ik ivm. mijn werk echt niet kan missen, openbaar vervoer is in de streek waar ik woon volkomen ontoereikend. Als ik hiervan afhankelijk was zou mijn werkgever mij ws. binnen de kortste keren ontslaan.
Om te kunnen blijven rijden moet ik echter wel momenteel iedere keer als ik tank meer betalen..! Mij wordt dit echter echt niet vergoed..!
De meeropbrengst van de benzineprijs verdwijnt in de zakken van de overheid via de BTW, belasting, ed. Alle mensen die hun auto voor hun werk nodig hebben en zoals ik idem, worden er echt niet rijker van als er eerder ooit een kilometervergoeding is vastgesteld...!!! Nog even...!!
Maar ws. duurt het nog heel lang hoor, voor in Nederland "de pleuris uitbreekt"...!! Onze regering speculeert hierop en doen net of zij met ons meeleven, maar intussen..!!
De titel van dit item maakt me aan het lachen, kan de overheid etc. etc., nou ik kan je wel vertellen dat ik geen terreinwagen rij maar het doe met een beschaafd "Fordje Fiesta" dat ik ivm. mijn werk echt niet kan missen, openbaar vervoer is in de streek waar ik woon volkomen ontoereikend. Als ik hiervan afhankelijk was zou mijn werkgever mij ws. binnen de kortste keren ontslaan.
Om te kunnen blijven rijden moet ik echter wel momenteel iedere keer als ik tank meer betalen..! Mij wordt dit echter echt niet vergoed..!
De meeropbrengst van de benzineprijs verdwijnt in de zakken van de overheid via de BTW, belasting, ed. Alle mensen die hun auto voor hun werk nodig hebben en zoals ik idem, worden er echt niet rijker van als er eerder ooit een kilometervergoeding is vastgesteld...!!! Nog even...!!
Maar ws. duurt het nog heel lang hoor, voor in Nederland "de pleuris uitbreekt"...!! Onze regering speculeert hierop en doen net of zij met ons meeleven, maar intussen..!!
-
resp00112469
Het brandstof verhaal geldt echt niet alleen voor het wegverkeer. Alle productie processen zijn afhankelijk van olie of gas. Het negative effect wordt doorgegeven in de prijs van deze producten en daar bovenop komen nog de kosten voor het transport. Met een verminderde koopkracht zijn al deze producten op een gegeven moment gewoon onbetaalbaar geworden en werkt dit ook in het nadeel van de economie. Voor deze regering geldt één bekend gezegde, wie het onderste uit de kan wil, krijgt de deksel op zijn neus! Ik zie voor Nederland in de toekomst grote problemen als men op deze weg verder gaat. Vooral met de tegenwoordige huur en huizenprijzen plus de energiekosten, zijn voor veel mensen onoverkomelijke problemen ontstaan. Dus worden er ook onverantwoorde leningen afgesloten, waardoor de problemen nog groter worden! Lieden met een riant inkomen zoals onze ministers zullen dit nooit begrijpen.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
-
L.Rozenwater
Energierekening volgend jaar met zo'n 300 Euro omhoog !!! (Mede als gevolg van de hoge olieprijzen)
Produkten (in)direkt van olie gemaakt zullen ook in prijs stijgen, zo weet het AD te melden. (Had ik dat zelf al niet eerder bedacht ?)
Nog iemand die thans meent, dat het aangeboden "zoet" door JP en vriendjes enig positieve koopkracht oplevert ?
Ik vrees, dat er veel broeksriemen zullen zijn, waar weer 1 gaatje bijgeprikt moet worden; anderen zullen gewoon 1 gaatje strakker kunnen aantrekken........ Natuurlijk zijn er onder ons uitzonderingen te noemen, zoals b.v. Karr-2 (Sorry, ik KON het niet laten)
Produkten (in)direkt van olie gemaakt zullen ook in prijs stijgen, zo weet het AD te melden. (Had ik dat zelf al niet eerder bedacht ?)
Nog iemand die thans meent, dat het aangeboden "zoet" door JP en vriendjes enig positieve koopkracht oplevert ?
Ik vrees, dat er veel broeksriemen zullen zijn, waar weer 1 gaatje bijgeprikt moet worden; anderen zullen gewoon 1 gaatje strakker kunnen aantrekken........ Natuurlijk zijn er onder ons uitzonderingen te noemen, zoals b.v. Karr-2 (Sorry, ik KON het niet laten)
-
resp00112469
Zijn weer extra inkomsten voor de staatskas. Niet alleen de extra baten van de gasprijs zijn een meevaller voor de regering, ook de extra inkomsten aan BTW moet men niet onderschatten. Als men de BTW tarieven eerst eens met minimaal 7% omlaag brengt scheelt dit al in de koopkracht van de burger. Vergeet niet dat 56% van de energie rekening bestaat uit heffingen, kijk eens in de dikke Van Dale onder heffen, dan ziet U optillen, tillen oplichten, en dat is wat deze regering doet. Men kijkt naar tarieven in het buitenland, en daar is dan ook 19% van toepassing, maar 19% van 200=38E en 19% van 300=57E, wel een verschil van19E hoewel het in beide gevallen toch 19% is. Het is maar even dat U het weet.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
-
L.Rozenwater
Bron: GeenStijlAlles gaat omhoog
upupupSpaarloon al binnen? Zet dan maar weer vast, want je zult het de komende tijd hard nodig hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. De prijs van speelgoed, verf, kunststof kozijnen, isolatiemateriaal, bumpers van auto’s, mobieltjes en televisies binnenkort gaan fors omhoog. Ja, zelfs muismatten ontkomen niet aan een prijsstijging. Dit allemaal dankzij de hoge olieprijs. En dat gaan we voelen, zo voorspelt het Centraal Plan Bureau. Dus toch maar, naar Frans voorbeeld, de belasting verlagen om zodoende het gepeupel te compenseren voor de hoge brandstofprijzen? Ben je gek. Volgens minister De Geus moeten we ons niet gek laten maken door de waan van de dag. Sterker nog, we verhogen gewoon de prijs van een Bling Bling bak met 540 euro. Nou, daar tref je de rijders ervan, diep in hun portemonnee zeg...
Lees voor de aardigheid maar eens de commentaren bij dit artikel op geenstijl.........
Hahaha
Nou, het volk wat zo'n BlingBling bak kan betalen heeft al een extra bedrag ingecalculeerd voor de vele bekeuringen die ze ontvangen, dus dit kan er makkelijk af.
Wat een giller dat alles van plastic duurder wordt door de stijgende olieprijzen.
Straks wordt het nog een luxe-artikel en eet een rijke, verwende peuter niet van een gouden bordje, maar een plastic exemlaar mét een plastic lepeltje.
Nou, het volk wat zo'n BlingBling bak kan betalen heeft al een extra bedrag ingecalculeerd voor de vele bekeuringen die ze ontvangen, dus dit kan er makkelijk af.
Wat een giller dat alles van plastic duurder wordt door de stijgende olieprijzen.
Straks wordt het nog een luxe-artikel en eet een rijke, verwende peuter niet van een gouden bordje, maar een plastic exemlaar mét een plastic lepeltje.
Een beschaafd autootje heeft geen draaikolk in z'n tank. Maar waar klaagt men over? Wat is het totale gezinsinkomen na aftrek van de reiskosten. Blijft er dan meer over dan het minimumloon?een beschaafd "Fordje Fiesta" dat ik ivm. mijn werk echt niet kan missen, openbaar vervoer is in de streek waar ik woon volkomen ontoereikend. Als ik hiervan afhankelijk was zou mijn werkgever mij ws. binnen de kortste keren ontslaan.
Je kan altijd nog wat dichter bij je werk gaan wonen. Of dat laatste, toch liever niet? Bedenk dat er toch nog mensen zijn die nog graag met je zouden willen ruilen, als je, na aftrek van de reiskosten meer over houdt dan, laten we zeggen, € 900,--. Je hebt als gezond mens, anders zou je niet werken, de mogelijkheid je kosten bij te sturen. Dat ligt toch even anders als je chronisch ziek bent en een complete apotheek in huis hebt met de daaraan verbonden kosten. Meestal hebben klagers geen nood, is dat ook hier van toepassing?
In Italie en Amerika gebruiken ze een synoniem voor overheid.